K&N luftfiltre er det bedste luftfilter at bruge, og hvis man i forvejen
kører med et dårligt luftfilter og skifter til K&N kan man komme ud for en
lille omdysning, men normalt ikke.
Hvis man ikke kender noget til fræsning af skyllekanaler skal man holde sig
fra det, eller inden da skaffe sig litteratur desangående, men det er ret
begrænset hvad der er skrevet derom kontra det meste andet i motorer. Folk
er tilbøjelige til bare at fræse skyllekanalerne for store men det giver for
lille lufthastighed og derved får den indstrømmende luft for lille hastighed
og har derved mindre enertimoment og standser indstrømningen kort efter at
stemplet er begyndt at gå op efter. Jeg har set på et værksted (Lydmuren)
hvordan indsugningskanalerne på en Suzuki var fræset så ventilsæderne var
ved at falde af. Der må påsvejses aluminium derefter.
Mvh. Gert Thorgersen
Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D654C88.1070001@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> Jeg sad lige og tænkte på om man sådan umildbart kan tune sådan et svin!
:)
> Den er monteret med en Cobra RS/2 potte, og yder uden drosling 52HK.
> Hvad kan man gøre mere, K&N, Jetkit? Begge dele har jeg hørt lidt om ik
> skulle virke så godt på den.
> Motoren minder meget om GSX-R400'eren som ca har 56-60 hk med samme
> opsætning som min.
>
> Skal man til at lege med topstykket? Er det noget man selv kan gøre
> eller skal man holde nallerne fra det, og lade fagfolk om det?
>
> Hvad med ccm kits? Kan det fåes til 400'erne? (Har hørt lidt om det til
> 600'erne)
>
> Det nemmeste var vel at skifte motoren til en GSX-R motor, eller en
> Bandit 600 motor?
>
> Mvh Emil
> --
>
www.Scooterzone.dk
> Suzuki GSF 400 Bandit
>