tanker fra en nybegynder. . .
Fra : Thomas Laursen

Dato : 21-08-02 16:33

Hej MC´ister

For en uge siden fik jeg mit kørekort til MC - og allerede dagen efter købte
jeg
en brugt Kawasaki ER5. Og som 29 årig kan jeg kun sige : hvad har jeg dog
lavet i alle disse år?!
Hvorfor er der ikke nogen der har fortalt mig hvor fedt
det er at køre på motorcykel ?!

Mine erfaringer med MC kørsel er naturligvis beskedne - men jeg synes da at
det er hyggeligt
at andre MC kørere nu pludselig begynder at hilse når man kører forbi - dog
undtagen de fleste
Harley kørere som virker lettere arrogante ( er det forkert tolket ? ) - er
der nogle uskrevne regler
for hvem man hilser på og hvem man absolut ikke løfter en finger for ??

Indimellem ser man MC klubber som er ude at lufte deres velpolerede
motorcykler i sommervejret.
Det ser hyggeligt ud - er det anbefalelsesværdigt for et lysegrøn MC kører
at melde sig ind
i en klub ?!

Mange MC hilsner

Thomas
Kawa ER5

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-08-02 16:42

> Det ser hyggeligt ud - er det anbefalelsesværdigt for et lysegrøn MC kører
> at melde sig ind
> i en klub ?!

Det er det bestemt. Netop i klubberne er der andre man kan få gode råd og
hjælp af, og så er der også nogle som deler ens interresse og man kører ture
sammen og på træf hvis man er til det. Klubberne er også en god måde at
bliveintroduceret til MC-miljøet på, så står man ikke der uden at kende
nogen e.l.

Hvis du bor i KBH, så kig evt. ind til os i Morgenhår(d) MC i morgen aften
ved godt halv otte tiden. Vi er ca. på din egen alder +/- og alle slags
cykler er velkomne.
Vi bor Sigurdsgade 24, på Nørrebro, læs om os her
http://www.morgenhaard-mc.dk/

Thore Jensen
RF600R - til salg
TL1000S - til sjov

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-08-02 16:54

Hej

Tillykke med kværnen.

"er det anbefalelsesværdigt for et lysegrøn MC kører at melde sig ind i en
klub ?!"

Her kan man både finde nogen at kører sammen med (det er sjovere) og få
hjælp hvis der er problemer, samt hører om andres erfaringer og en lang
række andre fordele afhængig af hvilken klub du kører i. Så det er bare at
komme rundt og så finde en klub, du synes passer til dig.

Det med at hilse er en hyggelig ting. Men du har ret, visse Harley kører,
hilser kun på andre Harley kørere. Men det skal du nok finde ud at hen ad
vejen.

Drive safe

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : OK

Dato : 21-08-02 19:48

> Det med at hilse er en hyggelig ting. Men du har ret, visse Harley kører,
> hilser kun på andre Harley kørere. Men det skal du nok finde ud at hen ad
> vejen.

..........hvem var det, der engang sagde: "det kræver 2 hænder at køre
trillebør...." ??

Fra : Stones_TM

Dato : 22-08-02 06:35

"Det var Vist bla andet mig der sagde det...
men sårn er der jo så meget, undrer mig, nu også, men harley kørere har
åbenbart svært ved at løfte
hånden

Mvh

StonesTM

Som også overvejer at komme forbi Mc mogenhård I aften

Fra : Poul Tyrrell

Dato : 21-08-02 20:40

> Det med at hilse er en hyggelig ting. Men du har ret, visse Harley kører,
> hilser kun på andre Harley kørere. Men det skal du nok finde ud at hen ad
> vejen.

Min erfaring er nu en væsentlig højere "hit rate" med Harley-kørere, der
vinker tilbage, end jeg har med øvrige motorcyklister.
Måske er det noget med, at Choppere og Cruisere fortrinsvis hilser på
hinanden; medens mere racer-betonede motorcykler måske mest hilser på
lignende cykler ???

Selv hilser jeg på alt på to hjul, der kører mere end 45 km/h, inklusive
æggeskaller og andre afarter af motorcyklister. Synes, at det er en rigtig
hyggelig tradition.

M.v.h.
Poul Tyrrell
Moto Guzzi California III

Fra : oxford

Dato : 21-08-02 19:43

> [...]
er
> der nogle uskrevne regler
> for hvem man hilser på og hvem man absolut ikke løfter en finger for ??

Hihihi.... Det er ikk kun HD´ister der har det med ikk at hilse. Har selv en
Dt125 offroader, og det sker ikke ret mange gange om ugen at andre mc´ister
hilser. Tror selv de er bange for at de hilser på en knallert eller lign.
Havde ikke problemer med det tidligere, da jeg havde min Suzuki GS 450.
Men pyt med det, jeg klare mig fint alligeveller. Haha!!!!

Flemming

Fra : Niels

Dato : 21-08-02 20:36

Hej NG
kører selv HD, hilser på alle, løfter bare et par fingre(hvem sagde
trillebør)men hilser, også selvom folk ikke hilser igen, nogen ser meget
overraskede ud når jeg hilser først, men det skider jeg på, kør pænt derude

Niels

Fra : Thomas

Dato : 21-08-02 22:59

"oxford" <oxford.1954@get2net.dk> wrote in message

> [...]
mc´ister
> hilser. Tror selv de er bange for at de hilser på en

Det er det samme for mig. Folk hilser (næsten aldrig) når jeg kommer
kørende. Jeg køre rundt på en 125ccm Aprilia leonardo scooter. Ok den ser
også meget ud som en 45'er på afstand.

Mvh. Thomas

Fra : Bernhard

Dato : 22-08-02 09:28

"Thomas" <tb_aallborg@hotmail.com> wrote in message news:<3d640d6a$0$404$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> [...]
>
> Det er det samme for mig. Folk hilser (næsten aldrig) når jeg kommer
> kørende. Jeg køre rundt på en 125ccm Aprilia leonardo scooter. Ok den ser

[KLIP]

Få monteret en ekstra lygte (det syner af meget )

Wheeler
Hvis TDR 125R hilser med løftet forhjul til HD'ere
(std.mont. med billig plastikkåbe og dobeltlygte)

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 24-08-02 08:33

> [...]
>
> Wheeler
> Hvis TDR 125R hilser med løftet forhjul til HD'ere
> (std.mont. med billig plastikkåbe og dobeltlygte)

Hvis du tror den er billig... *Låååååål*

Mvh Tommy Fer

Fra : Pede L@rsen

Dato : 22-08-02 09:15

Enig jeg er ejer af en Suzuki DR350 Off-roader, og det er vist kun 1 ud af
10 der hilser på mig :(
Jeg er stoppet med at hilse da de andre ikke hilste igen :(
Det er kun hvis en anden hilser på mig jeg hilser :) og så lige ham jeg
møder 3 gange om ugen på vej til arbejde i Ringsted.Ved Ca. 7.30 tiden :)

Hilsen Pede Larsen...................(Næstved)
En 2-takter har 2-takter for lidt...................
Add me to Messenger = pede@stofanet.dk