Endelig MC-ejer
Fra : Thomas

Dato : 20-08-02 21:08

Endelig fandt jeg mig en GSX-R 250, som jeg synes var rimelig til prisen.
Det drejer sig om en 89´'er i blå og hvid. Import fra Japan, og der er endnu
ikke betalt afgift. Jeg venter til næste år, da jeg ikke vil punge ud med så
mange penge for et par månder. OG så har jeg jo også lidt længere tid til at
få gjort den rigtig fin.

Der skal bla, nye skiver på og ny kæde..

Der følger billeder senere.. :)

PS : Sig bare til hvis i kender et sted hvor man kan få skiver til en
rimelig pris !

/THomas

Fra : Jørgen Winther

Dato : 20-08-02 21:27

"Thomas" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
> [...]

> mange penge for et par månder. OG så har jeg jo også lidt længere tid til

Tillykke! Synd at spilde de bedste måneder af året på blot at pudse cyklen

Lige et tip: Du kunne måske passende gennemføre afgiftsprocessen inden du
får lavet alt for meget ved cyklen, da du ellers kommer til at betale afgift
af den antageligt større værdi, den får efter "renoveringen". Ordner du
afgiften inden, vil afgiftsbeløbet nok kunne blive lavere.

--
Jørgen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-08-02 21:40

> [...]
> af den antageligt større værdi, den får efter "renoveringen". Ordner du
> afgiften inden, vil afgiftsbeløbet nok kunne blive lavere.

Jeps... ganske rigtigt hvad Jørgen skriver... se at få den afgift betalt,
mens mc'en er så "faldefærdig" som muligt... ellers kommer du jo til at
betale afgift af et større beløb!

I øvrigt skal du glæde dig til at få maskinen på vejen... har selv en
babygixxer, som jeg er blevet rigtig glad for! ...held og lykke med det!

Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 250

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-08-02 15:11

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af den antageligt større værdi, den får efter "renoveringen". Ordner du
> afgiften inden, vil afgiftsbeløbet nok kunne blive lavere.

Tror jeg ikke, for der findes så mange af dem i DK. Ham jeg købte den af,
havde betalt afgift på 2 af de andre
de havde fået hjem. De blev ikke vurderet. Alt blev ordnet via papirarbejde.
Jeg vil ikke lade den stå hele vinteren med det rust der er på den, og så
betale afgift til foråret, og så begynde at lave på den.
Så heller betale den smule mere. Jeg mener - GSX-R 250 er jo ikke verdens
dyreste i afgift, så det kan ikke svinge ret meget om
jeg laver noget eller ej !

> --
> Jørgen

/Thomas

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 21-08-02 16:37

> Tror jeg ikke, for der findes så mange af dem i DK. Ham jeg købte den af,
> havde betalt afgift på 2 af de andre
> de havde fået hjem. De blev ikke vurderet. Alt blev ordnet via
papirarbejde.
_______________________

Ja, og det kan sagtens være at din bliver ordnet på samme måde, men det er
absolut ingen garanti... har hørt om flere, der måtte stille til en
vurdering alligevel!
_______________________

> Jeg vil ikke lade den stå hele vinteren med det rust der er på den, og så
> betale afgift til foråret, og så begynde at lave på den.
_______________________

Det behøver du nu heller ikke, hvis du får den indregistreret nu og når at
få et par gode måneder på den, inden den ryger i vinterhi.
_______________________

> Så heller betale den smule mere. Jeg mener - GSX-R 250 er jo ikke verdens
> dyreste i afgift, så det kan ikke svinge ret meget om
> jeg laver noget eller ej !
_______________________

Det er jo heldigvis op til dig selv, men husk lige at afgiften er 200 % af
den pris, som motorcyklen bliver vurderet til. Dvs at hvis den bliver
vurderet til 5 kkr mere, efter alt det du laver på den, så bliver det 15 kkr
dyrere i afgift!
Nå, men held og lykke med det uanset hvad!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jørgen Winther

Dato : 21-08-02 16:43

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Ja, og det kan sagtens være at din bliver ordnet på samme måde, men det er
> absolut ingen garanti... har hørt om flere, der måtte stille til en

Du kan jo også benytte muligheden for selv at bede om en besigtigelse - hvis
der er nogle tydelige skavanker, så skal og vil besigtigelsesudvalget
naturligvis indstille til en nedsættelse af afgiften i forhold til det
normale.

> _______________________
>
> Det behøver du nu heller ikke, hvis du får den indregistreret nu og når at
> få et par gode måneder på den, inden den ryger i vinterhi.

Og hvis du absolut ikke vil ud at nyde det aktuelle fremragende vejr, så kan
du jo vælge et vilkårligt tidspunkt inden forårssæsonen starter, hvor du vil
syne, afgifte, besigtige og endeligt reparere.

> [...]
> den pris, som motorcyklen bliver vurderet til. Dvs at hvis den bliver
> vurderet til 5 kkr mere, efter alt det du laver på den, så bliver det 15

Tjah, nok kun 10 kkr dyrere, men dét er jo også galt nok!

> Nå, men held og lykke med det uanset hvad!

Også herfra

--
Jørgen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-08-02 20:19

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
kkr
> dyrere i afgift!
> Nå, men held og lykke med det uanset hvad!

Nu så jeg papire på nogle af de andre de have betalt afgift på . Den nyeste
, og den pæneste havde de giver 16.000kr for i 1998.
Og den var i noget bedre stand end min. Nu er der ikke så mange skavanker
der skal laves på min. Der skal bare ordnes lidt rust på stellet, og en
smule på styret, så er det vist det.
Jo en ny kæde og bremseskiver, men det er næppe noget der sætter afgiften
voldsomt i vejret !
Desuden mener jeg de vurdere udelukkende efter hvad en tilsvarende vil koste
i DK, og de er helt ligeglad med hvad jeg har givet for den. Så pointen må
være at det man kan spare, spare man på den pris man giver for den uden
afgift.

BTW : Nogle der har gode erfaringer med at male/larkere gaflen? Min har fået
nogle stenslag !

Billeder af svinet :
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210006.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210007.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210008.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210009.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210010.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210011.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210012.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210013.JPG

http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210014.JPG
http://www.gilerastalker.subnet.dk/gsxr250/P8210015.JPG

> Psycho Cowboy
> Babygixxer
/THomas
GSX-R 250

Fra : wheeler

Dato : 20-08-02 21:29

"Thomas" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Endelig fandt jeg mig en GSX-R 250>
> PS : Sig bare til hvis i kender et sted hvor man kan få skiver til en
> rimelig pris !
>
> /THomas

Prøv at følg tråden "RE: Claus Rittig" af g.d.- der er vist en i Sverige,
der kan noget ved drejebænk

Wheeler

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-08-02 21:45

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at følg tråden "RE: Claus Rittig" af g.d.- der er vist en i Sverige,
> der kan noget ved drejebænk

Næh, han kan noget med vand!
Skiverne er skåret ud med vand under tryk. Højt tryk, tror jeg.

Rittig

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-08-02 21:54

> Skiverne er skåret ud med vand under tryk. Højt tryk, tror jeg.

Lidt OT, men oppe på skolen (Selandia Slagelse) i metalafd. har de også en
vandskærer, som kører med 4000 bar!!! (tro det, eller lad være!) Den snitter
5-6 mm stål ud som var det smør, og spildet er stort set 0! ...det kræver
dog også specielt kørekort, som fås i udlandet et sted.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-08-02 18:43

> [...]
> 5-6 mm stål ud som var det smør, og spildet er stort set 0! ...det kræver
> dog også specielt kørekort, som fås i udlandet et sted.

Mmm, den er rimelig fucker agtig! jeg så den lige da de havde fået den..
nogen havde lavet en delfin i mursten på den..helt rent snit! vandskæring
holder!
Men problemet med bremseskiver er jo også en god stållegering der kan holde
til den belastning der er på bremseskiver!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-08-02 13:04

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men problemet med bremseskiver er jo også en god stållegering der kan
holde
> til den belastning der er på bremseskiver!

Skiverne er lavet af en endurokører til andre endurokørere, og enduro er
nærmest religion i Sverige, så jeg tror ikke du behøver være bekymret for
kvaliteten. Mine har kørt et par løb nu, og de holder fint.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-08-02 14:46

> Skiverne er lavet af en endurokører til andre endurokørere, og enduro er
> nærmest religion i Sverige, så jeg tror ikke du behøver være bekymret for
> kvaliteten. Mine har kørt et par løb nu, og de holder fint.

Jeg har lige fået svar fra ham (Niclas). Han har meget travlt i øjeblikket,
og laver desuden kun skiver til enduro/cross cykler, så han kunne desværre
ikke hjælpe mig.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-08-02 15:29

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået svar fra ham (Niclas). Han har meget travlt i
øjeblikket,
> og laver desuden kun skiver til enduro/cross cykler, så han kunne desværre
> ikke hjælpe mig.

Øv. Men han skal selvfølgelig begrænse sig et eller andet sted.
Men alligevel: Der FINDES altså skiver til mere rimelige priser end
japaner-pris. Led efter dem, evt. på NG'er i Sverige og Dyskland, så skal
det nu nok kunne lade sig gøre at finde en som vil lave dem.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-08-02 07:38

Tillykke med den. Men se da at komme ud at køre, solen skinner jo

--
Mvh.
Henrik