"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6282a2$0$94724$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Synes lige jeg ville fortælle en succes historie oven på alle de historier
> med dårlige værkstedsoplevelser.
>
> Jeg har en XJ600s som har gået 50000km.
>
> Den var begyndt at vibrere, så mine fødder og hænder nærmest sov, så det
var
> vist tid til et eftersyn.
>
> Nu er jeg ikke meget for faste eftersyn, vil hellere bestille det jeg
mener
> der skal laves, og så tjekke resten selv
>
> Så jeg bestilte: ventiljustering, karburatorjustering, rensning af
> karburator, tjek af luftfilter og tændrør.
>
> Jeg plejer selv at skifte luftfilter og tændrør, men havde sgu ikke tid
til
> at gøre det, inden den skulle på værksted.
>
> Så jeg afleverer den igår eftermiddags, og aftaler at hente den her i
> eftermiddags.
>
> Jeg kommer derud, og får regningen, som lyder på 2067,-.
>
> Jeg kan deraf se, at jeg selv burde købe tændrør / luftfilter, som udgør
ca
> 500,- + moms, men hvad havde ikke tid
, så må man jo betale sig for.
For
> laves det skulle det jo!
>
> De har brugt 3 timer a 280,- og 4 ventilbrikker.
>
> Betaler og går ud til cyklen, og møder en af mekanikkerne. Det er godt
ikke
> ham der har lavet den, men han fortalte, at han der lavede den, var ved at
> gå amok over ikke at kunne finde noget som interfererede i cyklen, men
fandt
> det så til sidst, noget med udstødningen.
>
> Han fortæller mig også, at cyklen var i fin stand, men anbefalede dog, jeg
> skiftede indsugningsgumme snart.
>
> Nå, jeg starter cyklen og HOLD DA OP!
> Den snurrer som en mis, ikke så meget tikken fra motoren mere, men lidt er
> der jo altid på de XJ600ér.
>
> Motoren går rent og fint, så jeg kører.
>
> Nej da, hvor kører den fint nu, det gjorde den nu også før, men ingen
> vibrationer som før og ikke den samme raslen/tikken.
>
> Den trækker lidt bedre så alt er bare finno.
>
> Kun 1 ting irreterer mig lidt da jeg komemr hjem og ser at 2 af
> overløbsslangerne af røget af, nok i forbindelse med rensningen. Og der
> ligger lidt olie nede ved bunden af cylindrene. Nå sætter slangerne på, og
> tørrer olien væk.
>
> Og så til den store testtur
>
> Jeg kører kun i alm tøj, sko og ingen handsker (jaja ved det godt), men
jeg
> ville mærke cyklen fuldt ud.
>
> Den kører som en drøm nu!
> Den siger næsten ingenting fra motoren, bortset fra lidt tikken fra
> knastkæde tror jeg.
>
> Så det var en kanon oplevelse, har 2 gange før fået gjort det samme sted,
og
> hvergang denne oplevelse
>
> Kom så Blackbirds !!
)
>
> Så værksteder kan også være gode ting (men køb selv tændrør og luftfiler
> -) )
>
> mvh
>
> Thomas Jensen
> XJ600s ´96 som spinner som en løve i katteklæder
>
> PS.: jeg har med vilje ikke skrevet værkstedets navn, af frygt for
> beskyldninger om reklame i fritidsgrupper
>
>
[KLIP]
I mine ører lyder det bare som om, at du har betalt for det man
almindeligvis kunne forlange - hverken mere eller mindre....
Jeg synes ikke, der er udvist noget extraordinært fra værkstedets side -
udover at de har sjusket med monteringsarbejdet (som man nok som en total
ukyndig aldrig havde korrigeret!)og at du har fået lov at at betale mere
for stumperne en sædvanligvis (Nu er priserne på sliddele (normalt ikke
dyrere, bare fordi de "købes" ifm. værkstedsbesøg
??
Mht. ventilerne og den forsvundne "tikken", så kunne jeg nu meget godt lide
den evige tikken fra min gamle XJ'er - selv når jeg lige havde justeret
spillerummet (så er der ligesom lidt at arbejde med!)
Alligevel er det en succeshistorie...og hvorfor??...fordi vi ikke er bedre
vant!
Wheeler