tov/wire eller Dyneema fald?
Fra : Kaare Schou

Dato : 17-08-02 10:03

Faldene på min Spækhugger skal skiftes til vinter.
Jeg kan vælge mellem de traditionelle tov/wire fald eller 8mm Dyneema tov.
Jeg har aldrig prøvet den sidste løsning og vil gerne høre om andres
erfaringer med denne type fald.

_______ /) __ /)____no water no life
Kaare Schou
mailto:kaare.schou@NOSPAMvip.cybercity.dk
http://kaare-schou.adsl.dk

Fra : Gitta Buch Johnsen

Dato : 17-08-02 15:44

Hej Kaare.Jeg bruger dyneema fald,køb dine fald 2m for lange så kan du
klippe 20cm af hvert år,så dine aflastere bider et nyt sted,så holder dine
fald mange år.Jeg har købt tovværk billigt hos en mastefabrikant,da jeg
heller ikke bryder mig om at blive plyndret hos udstyrsforretningerne.

Venlig hilsen Keld Johnsen

Fra : Jens Ewerling

Dato : 19-08-02 19:49

Jeg vil bruge wire, fordi Spectra/Dyneema kryber i løbet af dagen, og man
skal spænde efter hele tiden. Hvis det skal kunststoff, så er det Vectran
som ikke kryber så meget og stadig kan tåle sol.

Husk at det værste ALTING er UV...