visir: spejl vs. tonet ?
Fra : Buck

Dato : 16-08-02 21:24

Jeg har set at man nu kan få et spejlvisir til min Caberg Just One Plus
faldhat.
Idag har jeg det mørkest tonede visir i man kan få. Men jeg ku godt være så
tosset at sætte sådan et spejlvisir i istedet.
Hvordan er udsynet i sådan et spejl i forhold til et almindelig tonet visir?

Mit nuværende visir er ikke mørkere end at jeg stadig kan blive blændet af
morgensolen... :o/

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Thomas

Dato : 17-08-02 19:18

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

visir?

> Mit nuværende visir er ikke mørkere end at jeg stadig kan blive blændet af

Nu har jeg spejlvisir på min Shoei, og det er kanont... Også i morgensolen,
såfremt det altså er rent :)

> --
> /Buck
> CB 550 F1 ´75
> CZ 180 ´01
/Thomas

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 18:23

Buck <buck@sol.dk> skrev i en news:ajjn28$nuv$1@tux.netsite.dk...
> [...]
> Idag har jeg det mørkest tonede visir i man kan få..............
> Mit nuværende visir er ikke mørkere end at jeg stadig kan blive

Og for mørkt til at du ikke kan se en sk.. efter solnedgang [og det går
stærkt med mørkefaldets avancering lige for tiden ]

Men du klarer dig måske indenfor bygrænsend fuldt oplyste gader?

--
Armand.