CBR 600 der kører fra R1 og Duc 998 ??
Fra : Allan Wisborg

Dato : 12-08-02 16:40

Hej

Som tidligere nævnt var jeg til 24 timers VM i weekenden. I den åbne klasse
hvor eneste krav er at køretøjet har to hjul stillede der en CBR 600 op.
Søndag sad vi og fulgte den intensivt. På den bageste langside trak den fra
R1'ere og Ducati 998 som var opstillet i stocksport klassen. En Gixxer 1000
kunne lige nappe den hvis de var hurtige på gassen ud af svinget. Så kommer
så kommer spørgsmålet:

Hvordan får man en CBR 600 til at køre så hurtigt ??

Der var ingen synlige ændringer på den i form af kompressor, turbo eller
andet hejs...
Nogen der ved hvad de har gjort ved den ??

Allan
-imponeret !!!!

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 12-08-02 16:57

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet hejs...
> Nogen der ved hvad de har gjort ved den ??

Fundet en yderst kompetent pilot? den kan jo være en "aflagt" SS600 maskine
som en eller anden "MadsL" type har købt, og nu tonser rundt med til div.
arrangementer..

-
Morten Dahl

Fra : Allan Wisborg

Dato : 12-08-02 18:00

> Fundet en yderst kompetent pilot?

Kørt af :

Mattihias Heendorf, Daniel Delling, Rene Knöpfler og Alexander Oelze ???

> den kan jo være en "aflagt" SS600 maskine
> som en eller anden "MadsL" type har købt, og nu tonser rundt med til div.
> arrangementer..

En SS600 kører da vel for f..... ikke så hurtigt ??

Deres hurtigste omgang var med et snit på 138.679 km/t

Til sammenligning kørte Kim ræs'es team hurtigste omgang med et snit på
138,011 km/t på deres R1
Siden hvornår er Kim blevet langsom

Allan

Fra : S@nd

Dato : 12-08-02 16:47

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvad de har gjort ved den ??
Det er set før, at folk har sat en Fireblade-motor på CBR600'en, så det er
da en mulighed.

MVh S@nd
|| Bol d'Or ||
|| www.ss-racing.dk ||

Fra : peterl

Dato : 13-08-02 10:35

Der er også nogen der bruger F4S kåben på deres fireblades da den har
ram-air indsugning.

Desuden så er CBR600 med factory-kittet den hurtigste supersport maskine
(mht topfart). TenKate teamet kørte sidste år noget der lignede 292 og 294
km/t på Monza's langside under træningen. En del over hvad de andre
formåede.

MCN har nogle artikler om de ovenstående emner.

Størrelse og vægt kan jo også spille ind, afhængig af hvilken bane man kører
på.

-PeterL

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 13-08-02 12:42

Hvis man prøver at sammenligne bedste omgangstider for Oschersleben H24 med
de "hårde drenge":

SBK: 1.27.988 (Colin Edwards 2001) (Pole record 1.27.325 Neil Hodgson
(Ducati))
SS: 1.30.806 (James Whitham 2001) (Pole record 1.30.662 Sebastian Forét
(Honda))
TSV Völke Motorsport (CBR600 F4 Open Class): 1.35.180
Team Fagersjo-el.sa c/0 Niklas Carberg (Kim Ræs' R1 team - Super
Production): 1.35.653
Zongshen team #9 (GSXR1000 Super Production) : 1.31.842

Set i det her lys er CBR600'eren jo ikke specielt hurtig...... Det har vel
nok nærmest været de andre der har "holdt stille".
(Det kan iøvrigt bemærkes at ringeste "bedste omgang" gik til en stocksport
CBR900 fra "Supersport Racing Team Magdeburg" med en tid på 1.40.080 !!)

Steffen
SL1000 LeoVinci (også på Oschersleben)

Fra : Allan Wisborg

Dato : 13-08-02 15:55

....du kan da også ødelægge de mest interessante diskussioner med fakta..

Allan

Fra : peterl

Dato : 13-08-02 22:35

Nårh! Der er da altid plads til en røverhistorie...

-PeterL