Fjernelse af Antidive ? var det Armand ??
Fra : Morten Juel

Dato : 11-08-02 23:56

Hejsa NG

Lige da jeg havde købt min gpz snakkede vi om det antidive den har på.. og
at det var noget snot.. hvordan kunne man fjerne det igen ?? tager jeg bare
antidive delen ud og sætter en aluplade for ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **som nok bliver en 1100 iløbet af vinteren )**

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-08-02 00:52

> [...]
bare
> antidive delen ud og sætter en aluplade for ??

Så vidt jeg kan huske, så anbefalede han (Armand) dig at beholde det på
cyklen, selv om det ikke virker alt for overbevisende. Cyklen er trods alt
konstrueret til det, og kan nok ikke umiddelbart komme til at virke lige så
godt som en 'normal' forgaffel hvis det blot bliver pillet af.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 02:37

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
> [...]

lige så
> godt som en 'normal' forgaffel hvis det blot bliver pillet af.

Jup!
At tage hele skridtet, som Einar Skog (vi ér ellers rutinerede i norsk
her i gruppen, Einar!), skulle kun være for vægttuningens skyld.
En proper afmontering og afblænding af systemets (bremse-)hydrauliske
side er tilstrækkeligt, og vil gøre bremsen mærkbart fastere!
Men læg nu mærke til at jeg skrev "proper", Morten!
Ikke nogen nemme MJ-løsninger omkring bremsesystemet!!!

--
Armand.

Fra : Einar Skog

Dato : 13-08-02 23:39

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i melding
> [...]
bare
> antidive delen ud og sætter en aluplade for ??

Hi

I removed the antidives and put on blankoff plates ,with a groove inside for
the fork oil to pass through.Without the groove, your forks think you are
braking all the time.(wery stiff fork)You also need proggressive fork
springs.Or your forks will bottom when you brake hard on bumpy roads.(tried
it)
Use Fork oil 10~15 SAE.
I removed all old hoses and pipes, and put steel braidet
hoses from brake pump (master ) using a double banjo bolt (from the removed
junk) to each calipher (Brake slave)
I used one 80 cm long and one 90 cm long hose.
Each hose is secured with 2 clamps placed were union blocs was originaly.
(fork legs and buttom triangle)

Best regards

Einar Skog

Kristiansand--- Norway

750 GPz 1983 mod. .Den er rask nok for meg.[;o})