GSX 750 84' motor udskifning
Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 11-08-02 11:37

Hey NG-læserere

Er der nogen i denne NG der ved om en GSX750 F motor, kan skrues i et GSX
750 stel fra 1984 ?

Alternativer er nemly at renovere den gamle motor....

mvh
Michael

Fra : Morten Juel

Dato : 11-08-02 11:47

hvorfor ikke købe en tysker cykel med motor ?

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 11-08-02 11:49

Bliver nok også resultatet, hvis det andet ikke er muligt..

/Michael

Fra : Danteknik

Dato : 12-08-02 22:11

<sumdj@ringamt.dk> skrev i en meddelelse news:aj5ep2$sf6$1@sunsite.dk...
Hey NG-læserere

Er der nogen i denne NG der ved om en GSX750 F motor, kan skrues i et GSX
750 stel fra 1984 ?

Hej Michael.

Alt kan lade sig gøre; men jeg mener bestemt ikke, at GSX750F motoren passer
direkte over i '84 eren.

Hvis du er interesseret, kan jeg skaffe dig nogle mål.

KD Bandit 600 S

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 02:25

<sumdj@ringamt.dk> skrev i en news:aj5ep2$sf6$1@sunsite.dk...

>Er der nogen i denne NG der ved om en GSX750 F motor, kan skrues i et
> GSX 750 stel fra 1984 ?

Uanset hvad, så er det ikke tilladt!
T&S tillader ikke en effektforøgelse igennem "uoriginal" motor på mere
end 20% - Og værst af det hele: T&S er "the bad boys of the
neighbourhood" som man ikke skal lege med - De skriver regninger ud som
kan sende én fra hus og hjem =

>Alternativer er nemly at renovere den gamle motor....

Alternativet er at købe en brugt motor eller for den sags skyld en hel
model (=> godt at have alle reservedele lige ved hånden fremover!) syd
for grænsen - Den kan nok fås for mindre end 10.000,- kr nord for
Hamborg :-/

--
Armand.

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 23-08-02 07:40

> [...]
> end 20% - Og værst af det hele: T&S er "the bad boys of the
> neighbourhood" som man ikke skal lege med - De skriver regninger ud som

He he, den ka æ svare på.. nu går jeg ud fra den GSX750´r er en E/ES/ESD (og
katana) model, med 86Hk nominelt. en gl.(og ny for den sags skyld) GSX750F
er på 98Hk, så vi er indenfor 20% reglen.

Men problemet ligger i motorkonstruktionerne. Den gamle E/ES/ESD (og katana)
motor er luftkølet, hvor de nyere er GSX-F er Oliekølet.

Siger ikke det ikke kan lade sig gøre, men det skal da komme an på en prøve.

-
Morten Dahl