/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Min første motorcykel?!... 1 cylindret!
Fra : Andrew


Dato : 10-08-02 17:38

Hej

Jeg får om et par måneder (forhåbentligt) mit MC-kørekort. Da jeg er 18 er
det et lille et med en begrænsning på 34 HK i de første 2 år. Jeg kigger
derfor allerede NU efter min kommende MC. Jeg har tænkt lidt over det og går
målrettet efter en 1 cylindret mc istedet for en med 2+. én STOR cylinder
skaber mere bundtræk og har generelt en bedre ydelse end en med f.eks. 2
eller 4 små. Hvis man kunne finde en der holdt sig under de 34 kunne man jo
tune den og få en fed motorcykel ud af det alligevel.

Kan i anbefale noget til mig? I kan måske høre/læse at jeg ikke ved specielt
meget om MC'er men jeg prøver og håber i vil hjælpe mig


mvh Anders



 
 
Thomas Buus Andersen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 10-08-02 18:11


Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aj3ffj$c11$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg får om et par måneder (forhåbentligt) mit MC-kørekort. Da jeg er 18 er
> det et lille et med en begrænsning på 34 HK i de første 2 år. Jeg kigger
> derfor allerede NU efter min kommende MC. Jeg har tænkt lidt over det og
går
> målrettet efter en 1 cylindret mc istedet for en med 2+. én STOR cylinder
> skaber mere bundtræk og har generelt en bedre ydelse end en med f.eks. 2
> eller 4 små. Hvis man kunne finde en der holdt sig under de 34 kunne man
jo
> tune den og få en fed motorcykel ud af det alligevel.
>
> Kan i anbefale noget til mig? I kan måske høre/læse at jeg ikke ved
specielt
> meget om MC'er men jeg prøver og håber i vil hjælpe mig

Nu er jeg heller ik den helt store tekniker, men jeg har prøvet et par
stykker siden jeg fik kortet
for 2 måneder siden. Bla Suzuki GN250 (enstamper).. Sætter aldrig min røv på
sådan en igen.
Jeg vil nok gå efter en GS500 ( 2cyl) eller , hvis det skal være en én
cylindret, så en 2takter, RS125,
DT 125R eller noget...

Jeg er selv helt forelsket i GSX-R 250, som har nok træk til de første par
år af mit forhåbentlige lange
MC-liv
>
>
> mvh Anders
>
/Thomas



Kim Hansen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 10-08-02 18:40



Min lillebror har haft en Yamaha SR 500.
Det er fed maskine, jeg vil også have sådan en når fruen giver lov til
at udvide med en mc mere.



M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Jakob D (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 10-08-02 19:30


"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> wrote in message
news:oqjalu0kh9r1r3qulraue3pas4kmtma2pn@4ax.com...
>
>
> Min lillebror har haft en Yamaha SR 500.


Sr500, er et overorentligt godt bud på en cykel der er utroligt driftsikker
og let at skrue på.
Jeg startede selv min mc-karriere på dens "bror" offroad udgaven yamaha
xt500, som er en drøm af en cykel.
Ja selvom det er en gammel konstuktion, mener jeg sq stadig det er en dejlig
cykel i alt dens enkelthed.
Motor i xt og sr er identiske, og der er masser af gode forretninger i
tyskland som har ALLE stumper til modellerne.

Mvh jakob



Lars T. Thomsen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 10-08-02 20:18

> Sr500, er et overorentligt godt bud på en cykel der er utroligt
driftsikker
> og let at skrue på.
Lyder meget fornuftigt, men hvad jeg ved ad, så er SR500 KUN med
kickstarter, så hvis man gerne vil brække anklerne på en 1 cylinderet 500
ccm'er, så er den fin.... ellers ikke!

Hilsen
Lars & baby SR - Dog med elstart



Jakob D (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 10-08-02 21:55

så er SR500 KUN med
> kickstarter, så hvis man gerne vil brække anklerne på en 1 cylinderet 500
> ccm'er, så er den fin.... ellers ikke!
>
> Hilsen
> Lars & baby SR - Dog med elstart
>
Den myte kan jeg i alfald godt aflive!!!!
Den er lige så let at starte som en knallert, når man lige har lært
teknikken, - med eller uden ventil-løfter.
Der er ingen, der ikke kan starte en xt eller en sr. Jeg kender langt
slemmere cykler i den henseende, og det er der sikkert flere herinde der vil
gi` mig ret i.

Mvh Jakob



Claus Rittig (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-08-02 22:09

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aj3uih$vft$1@news.cybercity.dk...
> så er SR500 KUN med
> > kickstarter, så hvis man gerne vil brække anklerne på en 1 cylinderet
500
> > ccm'er, så er den fin.... ellers ikke!

> Den myte kan jeg i alfald godt aflive!!!!
> Den er lige så let at starte som en knallert, når man lige har lært
> teknikken, - med eller uden ventil-løfter.
> Der er ingen, der ikke kan starte en xt eller en sr. Jeg kender langt
> slemmere cykler i den henseende, og det er der sikkert flere herinde der
vil
> gi` mig ret i.

Jep, det vil jeg give dig ret i.
Både XT500 og SR500 er meget lette at starte. De senere modeller (som der
skulle hives noget flere heate ud af) ikke kun fra Yamaha, men fra mange
andre mærker også, blev en del sværere at starte - ikke dem alle sammen, men
nogen af dem.
Men de "oprindelige" japanske singles var såmænd tamme nok.

Rittig



Lars T. Thomsen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 11-08-02 10:18

> Jep, det vil jeg give dig ret i.

Okay, jeg giver mig!
Jeg havde blot hørt (fra hvad jeg troede, var en pålidelig kilde) at XT og
SR500 var lidt af en fodknækker.
Men jeg burde da kunne lægge to og to sammen: Min baby SR fra samme årti
(1980érne) springer jo (næsten) i gang, så snart at tommelfingeren snitter
startknappen. Er man pervers og prøver, at skubbe den igang, så er det jo
heller ikke noget problem.....
Jeg ved godt, at det er lidt dumt, at sammenligne disse to maskiner, men det
giver mig SÆRDELES RINGE argumenter for, hvorfor en SR500 skulle være
speciel vanskelig at starte!

Men det havde jeg bare hørt andetsteds.

Sorry!

Hilsen
Lars



Claus Rittig (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 11-08-02 20:31

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3d562b2c$0$14324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Okay, jeg giver mig!
> Jeg havde blot hørt (fra hvad jeg troede, var en pålidelig kilde) at XT og
> SR500 var lidt af en fodknækker.

Nåjaja, det kan jo godt være at din "pålidelige kilde" havde et eksemplar
med en lille defekt eller en fejljustering så den faktisk VAR et bæst at
starte.
Jeg kørte faktisk rundt med en smådefekt tænding på en XR600 i næsten et år,
den var nogle gange helt enormt svær at starte - var det nu den eneste 600
Honda jeg havde haft, så kunne jeg da også let have fået det indtryk at den
model var urimelig at starte - men jeg vidste fra mine tidligere motorer, at
det var specielt slemt på denne her. Det viste sig at være pick-up'en der
var dårlig, men ikke helt død.

Rittig



Ole Larsen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 10-08-02 21:51


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d556657$0$14369$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Sr500, er et overorentligt godt bud på en cykel der er utroligt
> driftsikker
> > og let at skrue på.
> Lyder meget fornuftigt, men hvad jeg ved ad, så er SR500 KUN med
> kickstarter, så hvis man gerne vil brække anklerne på en 1 cylinderet 500
> ccm'er, så er den fin.... ellers ikke!
>
> Hilsen
> Lars & baby SR - Dog med elstart


Hvis jeg ikke husker forkert ( og det gør jeg ikke ) har den en
dekompressionsdims og auto-advansering på tændingen, der gør det let hvis
man bærer sig rigtigt ad. SR er et rigtigt godt bud, selvom jeg ikke har en
selv. Men jeg har prøvet en, og da jeg har stort kort....
Egentligt er det jo ret latterligt at en 50 ccm har el-starter. Da de
Japanske 2-takst 250 -500 cmm. twins/triples m. 24-50 Hk kom på markedet
startede vi dem med hånden når vi skulle blære os.
Hop du bare på en sr 500. eller en gs 500 - det bliver først bedre om 2 år.
Ole

Ole



Søren Lindholt (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 12-08-02 12:28



Jakob D <dsl37505@vip.cybercity.dk> wrote in article
<aj3m3s$mgp$1@news.cybercity.dk>...

> Motor i xt og sr er identiske, og der er masser af gode forretninger i
> tyskland som har ALLE stumper til modellerne.
>
I store træk ens, men SR har elektronisk tænding, XT har gammeldags. Det
gør at de ikke umiddelbart passer motorblok, men du har evig ret i at der
er MASSER af stumper til dem...

Som tilføjelse kan jeg bekræfte at med den rette teknik er de lette at
starte, jeg har flere gange startet en XT500 med hånden, og mangler stadig
at prøve det ved en SR

--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 9. november
Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!

Hans Jørgensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Jørgensen


Dato : 10-08-02 20:26

Kim Hansen wrote:
> Min lillebror har haft en Yamaha SR 500.
> Det er fed maskine, jeg vil også have sådan en når fruen giver lov til
> at udvide med en mc mere.

Er den ikke lidt for let til lille kørekort?

33hk til 163kg klarer da ikke den der vægt-effekt-ting de
har fundet på ?

synd iøvrigt, den ser ellers ud til at være en ret lækker
begynder-mc...

Se iøvrigt den her jeg lige fandt:
http://www.xtsr500.nl/pix/hl_xt_500_hakstege3.jpg

Den er godt nok bygget om i klassisk racer-stil :)

--
Hans Joergensen, der racer omkring på en gammel rd350'er :)
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Hans Jørgensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Jørgensen


Dato : 10-08-02 20:28

Hans Jørgensen wrote:
> Er den ikke lidt for let til lille kørekort?
> 33hk til 163kg klarer da ikke den der vægt-effekt-ting de
> har fundet på ?

nåja, jeg glemte at tænke på at den kan drosles..

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Michael Kristensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 10-08-02 21:02


> Hans Jørgensen wrote:
> > Er den ikke lidt for let til lille kørekort?
> > 33hk til 163kg klarer da ikke den der vægt-effekt-ting de
> > har fundet på ?
>
> nåja, jeg glemte at tænke på at den kan drosles..

Vægt af motorcykel er "våd" vægt, d.v.s. med alle væsker og des lige.



Michael Kristensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 10-08-02 18:57

>Jeg har tænkt lidt over det og går
> målrettet efter en 1 cylindret mc istedet for en med 2+. én STOR cylinder
> skaber mere bundtræk og har generelt en bedre ydelse end en med f.eks. 2
> eller 4 små.

Generel fingerregel: Des flere kubik des mere moment og bundtræk. Gå efter
400-500 ccm med 2 eller evt. 4 cylinder og drosle maskinen.

GS500eren er et særdeles godt byd. Når den drosles fra 45 hk til 34 hk sker
det ved at udskifte spjældene, sådan at man kun kan give 2/3 gas. Derfor
beholder den sit dejlige bredde træk et langt stykke op i omdrejningerne.

mvh - Michael Kristensen (sv650s)



Andrew (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 11-08-02 16:35

GS 500 er lækker!:

http://home5.inet.tele.dk/sgjan/mc/suzuki/suzuki.htm

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."
--
,
"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aj3k6p$s9l$1@sunsite.dk...
> >Jeg har tænkt lidt over det og går
> > målrettet efter en 1 cylindret mc istedet for en med 2+. én STOR
cylinder
> > skaber mere bundtræk og har generelt en bedre ydelse end en med f.eks. 2
> > eller 4 små.
>
> Generel fingerregel: Des flere kubik des mere moment og bundtræk. Gå efter
> 400-500 ccm med 2 eller evt. 4 cylinder og drosle maskinen.
>
> GS500eren er et særdeles godt byd. Når den drosles fra 45 hk til 34 hk
sker
> det ved at udskifte spjældene, sådan at man kun kan give 2/3 gas. Derfor
> beholder den sit dejlige bredde træk et langt stykke op i omdrejningerne.
>
> mvh - Michael Kristensen (sv650s)
>
>



Olav M.J. Christians~ (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Olav M.J. Christians~


Dato : 10-08-02 20:21

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:aj3ffj$c11$1@sunsite.dk...
> Kan i anbefale noget til mig? I kan måske høre/læse at jeg ikke ved
specielt
> meget om MC'er men jeg prøver og håber i vil hjælpe mig

Du bør vel også lige overveje hvilken type MC du er ude efter (men det har
du måske allerede låst dig fast på?). Kigger du efter en touring,
off-roader, racer, chopper, soft-chopper, .... ???

Olav




Jørgen Winther (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 10-08-02 20:51


"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:aj3ffj$c11$1@sunsite.dk...
> Kan i anbefale noget til mig? I kan måske høre/læse at jeg ikke ved
specielt
> meget om MC'er men jeg prøver og håber i vil hjælpe mig

Det er måske skudt lidt forbi, men jeg vil da foreslå en lille Virago - som
efter min mening er en rigtig lækker maskine, hvis det ikke behøver at være
sportsligt. Sådan en XV 250 "løber ikke af med én", som en synsmand sagde
til mig forleden, men den er absolut velkørende, og med den tilbagelænede
stil har man egentligt ikke behov for mere fart - den accelererer jo stadig
fra de fleste biler, 0g topfarten rækker fint til at give et "passende"
modtryk fra fartvinden!

Så prøv at se på sådan én

Skal det være blæret, kan du jo købe f.eks. en 535 i stedet, og så blot få
den droslet.

--
Jørgen



Anneli (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 10-08-02 21:42

Hej Anders!

Tag et kig på Suzuki GZ 250 Marauder og Suzuki LS 650 Savage, de er
begge encylindrede og må køres på lille kort. Savagen har den klare
fordel, at den har remtræk = næsten ingen vedligeholdelse.

Jeg har haft begge og anbefaler varmt! :0))))
Min hjemmeside med lovprisninger er desværre nede, men søg på Jubii
eller Google, så dukker der sikkert noget op.

Stor hilsen Anneli og Savage :0)



Pede L@rsen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Pede L@rsen


Dato : 11-08-02 20:39

yap en 1 banker er den rigtige valg :)
Jeg ville selv føle mig lidt snydt med en 2 benet virago 250ccm........
En yamaha XL350,honda XS 350 eller suzuki DR350 er også et godt valg og de
er til at betale
Jeg gav selv Ca. 22.000 for min DR350 som havde kørt 19.000Km....
Den lyder også meget bedre en en 250 2cylender........
Plus HOLD dig langt væk fra 2taktere..........Det er ikke anden end en
forvoksen knallert at lytte til.

Greetings Pede DK...............(Næstved) (Denmark)....
.............A 2-stroke engine has 2-strokes to little.........
..........................Suzuki DR350S..............................
Add me to Messenger = pede@stofanet.dk..............



"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:aj3ffj$c11$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg får om et par måneder (forhåbentligt) mit MC-kørekort. Da jeg er 18 er
> det et lille et med en begrænsning på 34 HK i de første 2 år. Jeg kigger
> derfor allerede NU efter min kommende MC. Jeg har tænkt lidt over det og
går
> målrettet efter en 1 cylindret mc istedet for en med 2+. én STOR cylinder
> skaber mere bundtræk og har generelt en bedre ydelse end en med f.eks. 2
> eller 4 små. Hvis man kunne finde en der holdt sig under de 34 kunne man
jo
> tune den og få en fed motorcykel ud af det alligevel.
>
> Kan i anbefale noget til mig? I kan måske høre/læse at jeg ikke ved
specielt
> meget om MC'er men jeg prøver og håber i vil hjælpe mig
>
>
> mvh Anders
>
>



Hekto (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-08-02 21:48

In article <3d56bd33$0$253$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
pede@stofanet.dk says...
> Plus HOLD dig langt væk fra 2taktere..........Det er ikke anden end en
> forvoksen knallert at lytte til.


Hmmmm ... endnu een der ikke tør køre på en rigtig 2-takter!
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk
LS650 - RD350(Kan købes/byttes!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes!)

Lasse Madsen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 11-08-02 22:24

> Hmmmm ... endnu een der ikke tør køre på en rigtig 2-takter!

Vi har vel alle kørt Maxi ;)



Martin Sørensen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-08-02 00:57

> > Hmmmm ... endnu een der ikke tør køre på en rigtig 2-takter!
> Vi har vel alle kørt Maxi ;)

Den oplevelse har jeg endnu til gode.

Næh, det eneste jeg har prøvet af 2-taktere, som ikke var knallerter kan
begrænses til en Yamaha YSR80 (mener jeg den hed)..

signing off.. Martin Sørensen



Pede L@rsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Pede L@rsen


Dato : 12-08-02 21:52


"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> wrote in message
news:MPG.17c0ec06104df5359896a9@news.inet.tele.dk...
> In article <3d56bd33$0$253$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
> pede@stofanet.dk says...
> > Plus HOLD dig langt væk fra 2taktere..........Det er ikke anden end en
> > forvoksen knallert at lytte til.
>
>
> Hmmmm ... endnu een der ikke tør køre på en rigtig 2-takter!

Nej jeg har haft en 2takter en DT175, jeg ved det er kun 17HP men et sted
skal man starte :)
Jeg ved bare nu hvor jeg har købt en 1 benet 4takter er jeg sq mere glad for
bundtrækket og den DYBE lyd af en 1cylenderet 4takter........
Men man er jo forskellig he he eh
> /Brian/Hekto
> hekto@hekto[remove].dk
> LS650 - RD350(Kan købes/byttes!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes!)



Claus Rittig (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 11-08-02 21:43

"Pede L@rsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d56bd33$0$253$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> En yamaha XL350,honda XS 350 eller suzuki DR350 er også et godt valg og de

Yamaha XT 350, Honda XL 350...

> Plus HOLD dig langt væk fra 2taktere..........Det er ikke anden end en
> forvoksen knallert at lytte til.

?!?

> ............A 2-stroke engine has 2-strokes to little.........
> .........................Suzuki DR350S..............................

Yep, and 65 hp - just about ... twice? ... as much as your DR350?

Rittig
(KTM EXC 380 enduro/motard/grass tracker)



Pede L@rsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Pede L@rsen


Dato : 12-08-02 21:40


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3d56d0d1$0$43911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Pede L@rsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d56bd33$0$253$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> > En yamaha XL350,honda XS 350 eller suzuki DR350 er også et godt valg og
de
>
> Yamaha XT 350, Honda XL 350...

ja ja sory jeg huskede lige forkert he he

>
> > Plus HOLD dig langt væk fra 2taktere..........Det er ikke anden end en
> > forvoksen knallert at lytte til.
>
> ?!?
pling pling ding ding pling ding........................ he he ......

> > ............A 2-stroke engine has 2-strokes to little.........
> > .........................Suzuki DR350S..............................
>
> Yep, and 65 hp - just about ... twice? ... as much as your DR350?

Hvor hiver du 65HP ud af den KTM ?
Plus han har jo ikke kortet til mere end 34 HP...........
Der for de forskellige valg som jeg skrev :)

Jeg mener at det er en Yamaha DR350 der har 66HP standard eller hur ??


> Rittig
> (KTM EXC 380 enduro/motard/grass tracker)
>
>



Jakob D (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 12-08-02 22:52

>
> Hvor hiver du 65HP ud af den KTM ?

Hvad mener du?
på koblingen eller baghjulet. Selv på baghjulet kan du hive 65hp+ ud - ingen
problemer i det!- Pengepungen bestemmer.
Hvis du skæver til de mest hardcore Motard-kørere i Europa som har brug for
alle de heste de kan hive ud af maskinen , til den sport. Ja, så er det ikke
unormalt at de er oppe og kysse knap 80 HK.
Se på www.bergos.de de er ualmindelige dygtige til at tune Honda, Yamaha og
KTM cross, enduro og supermotard maskiner.

JD





Claus Rittig (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 12-08-02 23:33

"Pede L@rsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d581d68$0$395$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> > > Plus HOLD dig langt væk fra 2taktere..........Det er ikke anden end en
> > > forvoksen knallert at lytte til.
> >
> > ?!?
> pling pling ding ding pling ding........................ he he ......

Næh, WWOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNN (resten hører du ikke, for
den ER forsvundet ud i horisonten).

> > > ............A 2-stroke engine has 2-strokes to little.........

2-strokes are full of power, 4-strokes are full of ... parts.

> > Yep, and 65 hp - just about ... twice? ... as much as your DR350?
>
> Hvor hiver du 65HP ud af den KTM ?

På koblingen. Den er jo ikke tunet. Skulle den nu kun bruges til motard
eller langbane, så ville jeg tune på den, for så var 65 heste nok i
underkanten.

> Plus han har jo ikke kortet til mere end 34 HP...........
> Der for de forskellige valg som jeg skrev :)

Bare kedeligt at fravælge halvdelen af alle de sjove cykler på forhånd, syns
jeg.

> Jeg mener at det er en Yamaha DR350 der har 66HP standard eller hur ??

Yamaha DR350?!? Nu gør du det igen...

Rittig



Pede L@rsen (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Pede L@rsen


Dato : 13-08-02 09:30


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3d583938$0$27700$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Pede L@rsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d581d68$0$395$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> > > > Plus HOLD dig langt væk fra 2taktere..........Det er ikke anden end
en
> > > > forvoksen knallert at lytte til.
> > >
> > > ?!?
> > pling pling ding ding pling ding........................ he he ......
>
> Næh, WWOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNN (resten hører du ikke,
for
> den ER forsvundet ud i horisonten).
>
> > > > ............A 2-stroke engine has 2-strokes to little.........
>
> 2-strokes are full of power, 4-strokes are full of ... parts.
>
> > > Yep, and 65 hp - just about ... twice? ... as much as your DR350?
> >
> > Hvor hiver du 65HP ud af den KTM ?
>
> På koblingen. Den er jo ikke tunet. Skulle den nu kun bruges til motard
> eller langbane, så ville jeg tune på den, for så var 65 heste nok i
> underkanten.
>
> > Plus han har jo ikke kortet til mere end 34 HP...........
> > Der for de forskellige valg som jeg skrev :)
>
> Bare kedeligt at fravælge halvdelen af alle de sjove cykler på forhånd,
syns
> jeg.
>
> > Jeg mener at det er en Yamaha DR350 der har 66HP standard eller hur ??
>
> Yamaha DR350?!? Nu gør du det igen...
>
RD350 RD350 RD350 RD350 RD350 nu må jeg for F..... huske det he h he eh

Nå jeg var ikke klar over at man hev så mange HP ud af så "små" maskkiner

må være sjov at have så mange HP på en så let maskine :)

men stadig kan jeg nu bedre lide 4 takter :)




Hans Jørgensen (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Jørgensen


Dato : 13-08-02 10:58

Pede L@rsen wrote:
>> > Jeg mener at det er en Yamaha DR350 der har 66HP standard eller hur ??
>> Yamaha DR350?!? Nu gør du det igen...
> RD350 RD350 RD350 RD350 RD350 nu må jeg for F..... huske det he h he eh
> Nå jeg var ikke klar over at man hev så mange HP ud af så "små" maskkiner
> må være sjov at have så mange HP på en så let maskine :)
> men stadig kan jeg nu bedre lide 4 takter :)

Den har vel for så vidt kun omkring 60hk standard .. :)

--
Hans Joergensen, RD350, der er rimelig standard :)
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Brian/Hekto (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 13-08-02 11:21

In article <slrnalhlvv.fmg.haj@pesthest.nathue.dk>,
haj@mostlyharmless.telianisse.org says...
> Pede L@rsen wrote:
> >> > Jeg mener at det er en Yamaha DR350 der har 66HP standard eller hur ??
> >> Yamaha DR350?!? Nu gør du det igen...
> > RD350 RD350 RD350 RD350 RD350 nu må jeg for F..... huske det he h he eh
> > Nå jeg var ikke klar over at man hev så mange HP ud af så "små" maskkiner
> > må være sjov at have så mange HP på en så let maskine :)
> > men stadig kan jeg nu bedre lide 4 takter :)
>
> Den har vel for så vidt kun omkring 60hk standard .. :)
>
>


31K har 59, F2 har 63 HK og 'Basilianerne' 58,5.

Sjovt!!??? ... meget mildt udtrykt! Ikke engang Bungee Jump, når det til
sokkeholderne! *GGG*
Når først man har overvundet skrækken for at stemplet sætter sig midt i
et sving, er den eneste ulempe 'røgen'!?

Nååh, ja! ... og så lige benzin og olieforbruget, stempelskiftene og den
slags uvæsentlige detaljer!

--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt - til Hans!) - Peugeot SF100(Kan
købes/byttes) - ?

Hans Jørgensen (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Jørgensen


Dato : 13-08-02 11:44

Brian/Hekto wrote:
>> Den har vel for så vidt kun omkring 60hk standard .. :)
> 31K har 59, F2 har 63 HK og 'Basilianerne' 58,5.
> Sjovt!!??? ... meget mildt udtrykt! Ikke engang Bungee Jump, når det til
> sokkeholderne! *GGG*

Bungee Jump har jeg så ikke lige prøvet :) men RD350'eren er
godt nok morsom :)

> Når først man har overvundet skrækken for at stemplet sætter sig midt i
> et sving, er den eneste ulempe 'røgen'!?

Jeg har så anskaffet noget fuldsystetisk olie, der ud over
at ryge mindre også lugter 'godt' :)

> Nååh, ja! ... og så lige benzin og olieforbruget, stempelskiftene og den
> slags uvæsentlige detaljer!

Ja det må man jo ta' som det kommer ...

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Brian/Hekto (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 13-08-02 12:10

In article <slrnalhoko.fmg.haj@pesthest.nathue.dk>,
haj@mostlyharmless.telianisse.org says...

>
> Jeg har så anskaffet noget fuldsystetisk olie, der ud over
> at ryge mindre også lugter 'godt' :)

>
>
Den med jordbærduft?????
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt til Hans!) - Peugeot SF100(Kan
købes/byttes) - ?

Hans Jørgensen (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Jørgensen


Dato : 13-08-02 12:27

Brian/Hekto wrote:
>> Jeg har så anskaffet noget fuldsystetisk olie, der ud over
>> at ryge mindre også lugter 'godt' :)
> Den med jordbærduft?????

Aj, ikke lige ... men lugter lidt bedre end den du brugte :)
Den lugter vel lidt hen efter meget varm madolie eller
sådan.. hehe

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Mads Lund (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-08-02 12:25

> Jeg har så anskaffet noget fuldsystetisk olie, der ud over
> at ryge mindre også lugter 'godt' :)

Castrol 747 kan anbefales. Udover den helt rigtige R duft smører der også
eminent godt.

Mads Lund
WR,RS,KX,RM 2 strokes
YZ,ZX,GS,GS 4 strokes



Hans Jørgensen (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Jørgensen


Dato : 13-08-02 15:49

Mads Lund wrote:
>> Jeg har så anskaffet noget fuldsystetisk olie, der ud over
>> at ryge mindre også lugter 'godt' :)
> Castrol 747 kan anbefales. Udover den helt rigtige R duft smører der også
> eminent godt.

Den må jeg lige holde øje med .. Lige nu kan jeg slet ikke
komme i tanke om hvilken olie det var jeg købte, ud over at
det var hos Fa. Moto-sport i Brønshøj..

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Michael K. S. (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 13-08-02 16:05

On 13 Aug 2002 14:48:44 GMT, Hans Jørgensen
<haj@mostlyharmless.telianisse.org> wrote:


>> Castrol 747 kan anbefales. Udover den helt rigtige R duft smører der også
>> eminent godt.
>
>Den må jeg lige holde øje med .. Lige nu kan jeg slet ikke
>komme i tanke om hvilken olie det var jeg købte, ud over at
>det var hos Fa. Moto-sport i Brønshøj..

A747 er premix _only_ og skal derudover bruges hurtigt da den let
skiller.....en decideret (og pænt dyr) raceolie.

-M

Claus Rittig (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-08-02 16:30

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:tp7ilu421mpuesaao34jol1l31vtf6t0ip@4ax.com...

> A747 er premix _only_ og skal derudover bruges hurtigt da den let
> skiller.....en decideret (og pænt dyr) raceolie.

Og den har det ikke ret godt med temperaturer omkring frysepunktet!

Rittig

PS: Jeg faldt over et dansk MC firma på nettet forleden, som kun solgte Agip
og Castrol olier. Så næste gang der opstår en tråd om MC-olier contra
bil-olier, så har jeg et godt link til debatten - og det er kun et spørgsmål
om tid, før...

Rittig



Mads Lund (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-08-02 16:33

> PS: Jeg faldt over et dansk MC firma på nettet forleden, som kun solgte
Agip
> og Castrol olier. Så næste gang der opstår en tråd om MC-olier contra
> bil-olier, så har jeg et godt link til debatten - og det er kun et
spørgsmål
> om tid, før...

Vi skal have fundet ud af hvilken motorolie jeg skal anvende på 426'eren for
den ikke shutter i koblingen.

Mads Lund
426



Claus Rittig (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-08-02 19:23

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:DE969.74$IV3.1396@news.get2net.dk...

> Vi skal have fundet ud af hvilken motorolie jeg skal anvende på 426'eren
for
> den ikke shutter i koblingen.

Det tror jeg ikke kan kurreres med olie, det er et Yamaha trademark.

Rittig



Mads Lund (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-08-02 16:30

> A747 er premix _only_ og skal derudover bruges hurtigt da den let
> skiller.....en decideret (og pænt dyr) raceolie.

Uh ja, det glemte jeg lige at fortælle. Prisen er dog ok (85 kr/l). Og
forbruget så skal man jo bare skynde sig og have det sjovt.

Mads Lund
2 strokes for fun



Michael K. S. (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 13-08-02 16:37

On Tue, 13 Aug 2002 17:29:53 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

> Prisen er dog ok (85 kr/l).

Hvor ?? For så skal jeg have mig et lille lager...

>2 strokes for fun

Pure fun.

-M

Mads Lund (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 14-08-02 10:43

> Hvor ?? For så skal jeg have mig et lille lager...

Ja det er jo noget med at man kender nogen, som kender nogen.... men vi får
det hjem i kasser med 12 stk af gangen, og du kan da godt få nogle med næste
gang hvis det er.

Mads Lund
Ninja9RT



Michael K. S. (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 14-08-02 11:03

On Wed, 14 Aug 2002 11:43:12 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

>> Hvor ?? For så skal jeg have mig et lille lager...
>
>Ja det er jo noget med at man kender nogen, som kender nogen....

)

Jow,man havde det jo ligesom lidt på fornemmelsen for sædvanligvis er
det jo ½-pebrede sager.

>men vi får
>det hjem i kasser med 12 stk af gangen, og du kan da godt få nogle med næste
>gang hvis det er.

Meget gerne ).

-M

Hans Jørgensen (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Jørgensen


Dato : 13-08-02 17:32

Mads Lund wrote:
>> A747 er premix _only_ og skal derudover bruges hurtigt da den let
>> skiller.....en decideret (og pænt dyr) raceolie.
> Uh ja, det glemte jeg lige at fortælle. Prisen er dog ok (85 kr/l). Og
> forbruget så skal man jo bare skynde sig og have det sjovt.

Det var ellers ret vigtigt :)
Nåmen jeg fortsættter nok bare med at bruge den olie jeg har
glemt producent og navn på :)

--
Hans Joergensen, flyver omkring på rd350'eren.
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Brian/Hekto (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 14-08-02 09:07

In article <tp7ilu421mpuesaao34jol1l31vtf6t0ip@4ax.com> of Tue, 13 Aug
2002 17:04:48 +0200, posted from MichaelKS@image.dk, Michael K. S.
says...

> On 13 Aug 2002 14:48:44 GMT, Hans Jørgensen
> <haj@mostlyharmless.telianisse.org> wrote:
>
>
> >> Castrol 747 kan anbefales. Udover den helt rigtige R duft smører der også
> >> eminent godt.
> >
> >Den må jeg lige holde øje med .. Lige nu kan jeg slet ikke
> >komme i tanke om hvilken olie det var jeg købte, ud over at
> >det var hos Fa. Moto-sport i Brønshøj..
>
> A747 er premix _only_ og skal derudover bruges hurtigt da den let
> skiller.....en decideret (og pænt dyr) raceolie.
>
> -M
>

Nu er RD'eren 'opfundet' på et tidspunkt da 2-T olie var noget knap så
avanceret som det er i dag!
Mængden af olie er derfor tipasset datidens muligheder og krav.
Moderne syntetisk olie, er væsentligt bedre end det den er 'født med'.

Derfor tror jeg ike at der er grund til at gå til yderligheder, for at
køre 'boulevard-race'!?
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes)
- 350-600cc købes!

Michael K. S. (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 14-08-02 09:37

On Wed, 14 Aug 2002 10:06:56 +0200, Brian/Hekto <bs@[REMOVE]hekto.dk>
wrote:

>Derfor tror jeg ike at der er grund til at gå til yderligheder, for at
>køre 'boulevard-race'!?

Akkurat,en alm. fuldsyntetisk (til pumpe) af god kvalitet burde være
nok.....

Dog skal det siges at for mange 2T's "fanatikere" er kun det bedste
af det bedste godt nok også til gadekørsel,måske forståeligt nok hvis
man kører på f.eks en Repsol NSR250SP som denne : ).

http://simjen.tripod.com/rpracing/nsrrepsol.jpg

-M

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408662
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste