Nogen der KAN og VIL ?
Fra : Brian

Dato : 09-08-02 13:29

Hjælpe mig med at stille tænding, ventiler og syncroniserer karburatorer??
Mit værksted har lige brændt mig af, så nu har de MÅSKE først tid i næste
uge... sidst i næste uge... hvem kan vente på det???

Jeg bor på SydFyn, men kan køre nogle kilometer for det, dog ikke skagen..
det er sgu for langt.

Brian

Fra : Morten Juel

Dato : 09-08-02 13:43

Hvis man skal stille ventiler, skal motoren være _HELT_ så hvis du skal køre
efter det, så skal du sove hos personen.. man siger at man først stiller
ventiler dagen efter, så er man sikker på at den er helt kold !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Brian

Dato : 09-08-02 13:41

Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter det, så skal du sove hos personen.. man siger at man først stiller
> ventiler dagen efter, så er man sikker på at den er helt kold !

damn.. vidste jeg ikke..
well.... stadig.. *G*
Honda CB 550 F, supersport... ´75

Fra : Morten Juel

Dato : 09-08-02 14:11

hehe der skal selvfølgeligt være HELT kold ))

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Bernhard

Dato : 09-08-02 20:19

> hehe der skal selvfølgeligt være HELT kold ))

Det kommer vist helt an på, hvilken model vi snakker om ...rent faktisk er
der modeller hvor ventilspillerummet er angivet ved motoren i driftsvarm
tilstand....ved godt det hører til sjældenhederne, men alligevel

Wheeler

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 01:07

Bernhard <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en

> [...]
driftsvarm
> tilstand....ved godt det hører til sjældenhederne, men alligevel

=> race-settings, samt ved hjælpemotorer (generatorer o.lign.) der ikke
kan forventes at være ude af drift i længere tid!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 29-08-02 20:54

> [...]
>
> => race-settings, samt ved hjælpemotorer (generatorer o.lign.) der ikke
> kan forventes at være ude af drift i længere tid!

Jep, og min Audi 80 LS årgang 1974 (men det er vel egentlig også en slags
hjælpemotor .

Asger
ZX-10

Fra : Armand

Dato : 01-09-02 11:33

Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en

> Jep, og min Audi 80 LS årgang 1974 (men det er vel egentlig også en
slags
> hjælpemotor .

Især hvis man kun har de to alternativer at vurdere den ud fra

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 09-08-02 14:13

> damn.. vidste jeg ikke..
Nej, det er der sikkert mange der ikke ved, hvis den ikke er 100% kold, så
er alt jo lidt udvidet, og så er det ikke til at regne med de mål din
søgeblade viser dig..

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-08-02 14:28

> Nej, det er der sikkert mange der ikke ved, hvis den ikke er 100% kold, så
> er alt jo lidt udvidet, og så er det ikke til at regne med de mål din
> søgeblade viser dig..

Min manual siger bare at cyklen skal være så kold, at man kan røre ved den
uden den føles for varm (cool to the touch).
Det burde være opnået efter et par timers stilstand.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Juel

Dato : 09-08-02 16:14

Oki, manualen til Seca'en siger ellers det andet, hvilken en har du læst i
?? jeg mener det står i den tyske !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-08-02 22:23

> Oki, manualen til Seca'en siger ellers det andet, hvilken en har du læst i
> ?? jeg mener det står i den tyske !

På side 2-10 i den engelsk-tysk-franske står der:
'Valve clearance must be measured when the engine is cool to the touch'
og på tysk: 'Das Ventilspiel muss bei handwarmen Motor eingestellt werden'

I den tyske manual står der bare:
'Das Ventilspiel wird bei kaltem Motor gemessen und beträgt'

Så jeg tror ikke der er så vigtigt at motoren er helt kold. Så betyder det
vel også lidt om der er 10 eller 30 grader der hvor cyklen står.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Juel

Dato : 09-08-02 22:43

Hvor helvede har jeg så læst det ?.. wierd.. nå men det er ihvertfald det
jeg plejer at gøre

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 01:10

> Hvor helvede har jeg så læst det ?.. wierd.. nå men det er ihvertfald
det
> jeg plejer at gøre

Shims-justerede topstykker (á f.eks. GPZ'en og Seca'ens!) kan alligevel
kun justeres indenfor de 5/100 mm som shim'ene springer med, så dér kan
de sidste 30 grader ihverfald være ligegyldige :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 03:29

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> På side 2-10 i den engelsk-tysk-franske står der:
> 'Valve clearance must be measured when the engine is cool to the
> touch' og på tysk: 'Das Ventilspiel muss bei handwarmen Motor
> eingestellt werden'

Og dén er tillige den originale!!

> Så jeg tror ikke der er så vigtigt at motoren er helt kold. Så betyder
> det vel også lidt om der er 10 eller 30 grader der hvor cyklen står.

Fornuftig anskuelse!

--
Armand.

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 09-08-02 19:02

> [...]
> efter det, så skal du sove hos personen.. man siger at man først stiller
> ventiler dagen efter, så er man sikker på at den er helt kold !

Hvem er "man"??? Motortosserne fra det nordjyske har længe spekuleret på
hvem det er folk tænker på når der i en samtale indgår ordene "man siger"
eller "de siger". Hvem i hulen er de???? Vi vil godt have fat i dem for det
er sq ofte noget vrøvl "de" siger.

Med Venlig Hilsen

Motortosserne i dag repr. af

Per Milborg Pederen......som måske er en af dem,-))

Fra : Morten Juel

Dato : 09-08-02 19:06

haha, de siger er 2 manualer jeg har læst derfor "de"

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-08-02 19:15

Morten Juel wrote:

> haha, de siger er 2 manualer jeg har læst derfor "de"

Min Haynes siger det samme

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Morten Juel

Dato : 10-08-02 08:58

nåårh så er jeg ikke helt gal på den

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 01:05

> haha, de siger er 2 manualer jeg har læst derfor "de"

Måske at det også er fra MANualer at "man" stammer :-/

--
Armand.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 09-08-02 16:32

Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aj0ch4$qd0$1@sunsite.dk...
> [...]
> det er sgu for langt.
>
> Brian
>
> Motoren er kold nok til at man kan stille ventiler efter 1 - 2 timer
normalt, eller som også skrevet, efter at den er så varm at man kan tage
hårdt på den uden at føle ubehag. Første gang jeg stillede ventiler var i
1968 - på en BMW R26 - og i 1970 var jeg da på forbrændingsmotorskole. Og
jeg stiller tit ventiler.

Mvh Gert Thorgersen.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-08-02 17:03

"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> Hjælpe mig med at stille tænding, ventiler og syncroniserer karburatorer??
> Mit værksted har lige brændt mig af, så nu har de MÅSKE først tid i næste
> uge... sidst i næste uge... hvem kan vente på det???

Brian har du ikke lige gjort alt det for nylig? Og haft maskinen skilt ad
selv?
Du har en Haynes, og hvis du følger den er der ikke de store problemer med
at gøre det selv...
Eller er der noget du ikke har fortalt os?

Asger
ZX-10

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 09-08-02 19:04

> [...]
> uge... sidst i næste uge... hvem kan vente på det???
>
> Jeg bor på SydFyn, men kan køre nogle kilometer for det, dog ikke skagen..

Nu er det jo ikke uvæsentlig om du kommer på en VFR 800 eller en ældre GN
250´er. Hvilken cykel er det vi taler om.

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen...som ikke bor i Skagen......men tæt på

Fra : Brian

Dato : 09-08-02 22:51

"Per M. Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Med Venlig Hilsen
> Per Milborg Pedersen...som ikke bor i Skagen......men tæt på

Ja.. så skete det igen. Jeg startede en tråd om noget, som endte i noget
helt andet.... kedeligt.. men sandt.
Jeg har skrevet det handler om en CB550F SuperSport fra ´75.
Jeg har skrevet at jeg vil have stillet ventiler, tænding og syncroniseret
karburatorer. Jeg ved jeg har stillet noget af det selv, men jeg ville gerne
have en til at gøre det, en som havde forstand på det: Så jeg var sikker på
at det var gjort 100% rigtigt.
Men nu kan det være lige meget. Både om den skal være kold eller varm. Og
hvilke sider i Hayes det står i... for nu har jeg købt tid hos et andet
værksted, noget længere væk.
Så glem denne tråd. Det er død

Brian

Fra : Armand

Dato : 23-08-02 01:13

Brian <Brian@haarh.net> skrev i en news:aj1ddd$s25$1@sunsite.dk...

> Ja.. så skete det igen. Jeg startede en tråd om noget, som endte i
noget
> helt andet.... kedeligt.. men sandt.
> Så glem denne tråd. Det er død

Død?
Never underestimate news:dk.fritid.motorcykel !

--
Armand.