|
| oliestandsmåler Fra : sven møller jensen |
Dato : 08-08-02 23:29 |
|
davs gruppe
Skimmede lige motor-indlæg i JP søndag.
En læser havde problemer med olien og brændte
motoren kaput - Regning over 14.000, så vidt jeg husker.
JP skrev tilbage, at man skulle huske, at lampen var en advarsel
for måleren olieTRYK, ikke olieSTAND - og det gælder
vel også for vore advarselslamper -eller hur??????
M.v.h.
Sven Møller Jensen
Per Aspera Ad Astra
Sven Møller Jensen
| |
Mich@el (08-08-2002)
| Kommentar Fra : Mich@el |
Dato : 08-08-02 23:42 |
|
Hej Sven
"sven møller jensen" skriver:
> davs gruppe
> Skimmede lige motor-indlæg i JP søndag.
> En læser havde problemer med olien og brændte
> motoren kaput - Regning over 14.000, så vidt jeg husker.
> JP skrev tilbage, at man skulle huske, at lampen var en advarsel
> for måleren olieTRYK, ikke olieSTAND - og det gælder
> vel også for vore advarselslamper -eller hur??????
Nope !!! På min Virago er der en oliestandsmåler.
Når svinet står på sidestøtteben lyser olielampen konstant, og under
sommerferiens totalt overfede bjergkørsel i Norge, lyste lampen hvergang
jeg kørter op at stejle bakker/bjerge.
På Viragoen er der en flyder hvor olien er.
--
Med tilbagelænet hilsen.........
(o; dk.fritid.motorcykel
-------------------------------------------
Mich@el
Yamaha XV 1100 Virago
http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101
Loud pipes saves lives
-------------------------------------------
| |
Morten Juel (09-08-2002)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 09-08-02 00:13 |
|
Min gamle GPZ har både oliestand og olietryks måler
--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750
| |
Armand (23-08-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-08-02 00:35 |
|
Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
news:aiuthq$drk$1@sunsite.dk...
> Min gamle GPZ har både oliestand og olietryks måler
Er du nu sikker på det?
Jeg husker GPZ 1100 (i) for at have oliestands føler og ikke trykføler,
hvorfor jeg ikke regner 7½'eren for andet.
Et andet argument er at benævnte motorer er med kuglelejrede krumtappe,
hvorfor der reelt ikke er nævneværdige smøreproblemer og derfor heller
ikke det vilde olietryk - Ergo er en niveau-advarsel mere relevant!
--
Armand.
| |
Jan Vagle (09-08-2002)
| Kommentar Fra : Jan Vagle |
Dato : 09-08-02 01:31 |
|
sven møller jensen wrote:
> davs gruppe
> Skimmede lige motor-indlæg i JP søndag.
> En læser havde problemer med olien og brændte
> motoren kaput - Regning over 14.000, så vidt jeg husker.
> JP skrev tilbage, at man skulle huske, at lampen var en advarsel
> for måleren olieTRYK, ikke olieSTAND - og det gælder
> vel også for vore advarselslamper -eller hur??????
LES brugsanvisningen til gjældende cyckel.. ;)
Noen angir skiftintervaller for olien (Yamaha) Andre noget andet..
--
Jan Vagle
.............................oOo
| |
Rune \(Bandit600\) (09-08-2002)
| Kommentar Fra : Rune \(Bandit600\) |
Dato : 09-08-02 05:41 |
|
"sven møller jensen" <svenmjensen@vip. cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aiur91$1as4$1@news.cybercity.dk...
> davs gruppe
> Skimmede lige motor-indlæg i JP søndag.
> En læser havde problemer med olien og brændte
> motoren kaput - Regning over 14.000, så vidt jeg husker.
> JP skrev tilbage, at man skulle huske, at lampen var en advarsel
> for måleren olieTRYK, ikke olieSTAND - og det gælder
> vel også for vore advarselslamper -eller hur??????
> M.v.h.
> Sven Møller Jensen
> Per Aspera Ad Astra
> Sven Møller Jensen
Banditten har kun olietrykslampe!
Venlig hilsen Rune (bandit600)
http://bandit600.netfirms.com
| |
Lasse Lundberg (09-08-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Lundberg |
Dato : 09-08-02 10:03 |
|
mener at aprilia rsv1000 også kun har tryk måler
aprilia rs125 har oliestand måler...lyser når der er 200 km tilbage i 2takst
tanken (ingen advarsel for gearkasse)
Lasse
Mille
| |
Asger Steffensen (09-08-2002)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 09-08-02 17:29 |
|
"sven møller jensen" <svenmjensen@vip. cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aiur91$1as4$1@news.cybercity.dk...
> davs gruppe
> Skimmede lige motor-indlæg i JP søndag.
> En læser havde problemer med olien og brændte
> motoren kaput - Regning over 14.000, så vidt jeg husker.
> JP skrev tilbage, at man skulle huske, at lampen var en advarsel
> for måleren olieTRYK, ikke olieSTAND - og det gælder
> vel også for vore advarselslamper -eller hur??????
Forskelligt fra cykel til cykel.
Fx. har (de gamle) XJ900 olistandsmåler. Min egen har olietrykmåler.
Læs din manual eller Haynes.
Asger
ZX-10
| |
GERT BO THORGERSEN (09-08-2002)
| Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN |
Dato : 09-08-02 20:13 |
|
sven møller jensen <svenmjensen@vip. cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aiur91$1as4$1@news.cybercity.dk...
> davs gruppe
> Skimmede lige motor-indlæg i JP søndag.
> En læser havde problemer med olien og brændte
> motoren kaput - Regning over 14.000, så vidt jeg husker.
> JP skrev tilbage, at man skulle huske, at lampen var en advarsel
> for måleren olieTRYK, ikke olieSTAND - og det gælder
> vel også for vore advarselslamper -eller hur??????
> M.v.h.
> Sven Møller Jensen
> Per Aspera Ad Astra
> Sven Møller Jensen
>
> Som Asger Steffensen skriver så er det forskelligt fra cykel til cykel.
Jeg husker da jeg for mange år siden målte olietryk på en Kawasaki 900
skulle trykket kun yde et løft på olien på 30 eller var det 35 cm! Altså så
det bare var at se hvor højt olien stod i en plastikslange, altså en brøkdel
af det i min egen Honda CB 750 hvor man jo måtte bruge en regulær trykmåler.
Kawaen kørte med nålelejer og havde jo derfor ikke mere brug for olietryk
end det der krævedes for at føre olien ind til nålelejerne.
Mvh Gert Thorgersen.
| |
GERT BO THORGERSEN (09-08-2002)
| Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN |
Dato : 09-08-02 23:11 |
|
GERT BO THORGERSEN <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:iDU49.1505$T7.2128@news.get2net.dk...
>
> sven møller jensen <svenmjensen@vip. cybercity.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:aiur91$1as4$1@news.cybercity.dk...
> > davs gruppe
> > Skimmede lige motor-indlæg i JP søndag.
> > En læser havde problemer med olien og brændte
> > motoren kaput - Regning over 14.000, så vidt jeg husker.
> > JP skrev tilbage, at man skulle huske, at lampen var en advarsel
> > for måleren olieTRYK, ikke olieSTAND - og det gælder
> > vel også for vore advarselslamper -eller hur??????
> > M.v.h.
> > Sven Møller Jensen
> > Per Aspera Ad Astra
> > Sven Møller Jensen
> >
> > Som Asger Steffensen skriver så er det forskelligt fra cykel til cykel.
> Jeg husker da jeg for mange år siden målte olietryk på en Kawasaki 900
> skulle trykket kun yde et løft på olien på 30 eller var det 35 cm! Altså
så
> det bare var at se hvor højt olien stod i en plastikslange, altså en
brøkdel
> af det i min egen Honda CB 750 hvor man jo måtte bruge en regulær
trykmåler.
> Kawaen kørte med nålelejer og havde jo derfor ikke mere brug for olietryk
> end det der krævedes for at føre olien ind til nålelejerne.
>
> Mvh Gert Thorgersen.
>
> Da jeg var ved at falde i søvn gik det op for mig at jeg havde skrevet et
30 til 35 cm løft på olien.
Det skal jo være et tryk der løfter 30 til 35 cm kvicksølv. Men stadig er
det et lille tryk på grund
af at nålelejer næsten intet olietryk behøver.
Mvh Gert Thorgersen
| |
S@nd (10-08-2002)
| Kommentar Fra : S@nd |
Dato : 10-08-02 09:24 |
|
"sven møller jensen" <svenmjensen@vip. cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aiur91$1as4$1@news.cybercity.dk...
> davs gruppe
....
> JP skrev tilbage, at man skulle huske, at lampen var en advarsel
> for måleren olieTRYK, ikke olieSTAND - og det gælder
> vel også for vore advarselslamper -eller hur??????
....
Hvis din olielampe lyser ved tænding og slukker kort efter start af motoren,
er det sansynligvis en olietryksmåler der trigger lampen. Mange tror at det
er en oliestandsmåler, da lampen jo kan lyse eks. under en kraftig
nedbremsning, men det er ofte fordi oliestanden er så lav, at der ikke kan
holdes olietryk på maskinen - Og så mangler den altså olie. - Så,på
den anden side, hvis man er ligeglad med cyklen, kan man også bruge
olietryksmåleren som oliestandsmåler.
Mvh. S@nd
|| Bol d'Or || - " Med olietryksmåler "
| |
GERT BO THORGERSEN (11-08-2002)
| Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN |
Dato : 11-08-02 07:48 |
|
S@nd <ape@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d54cdc1$0$676$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "sven møller jensen" <svenmjensen@vip. cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:aiur91$1as4$1@news.cybercity.dk...
> > davs gruppe
> ...
> > JP skrev tilbage, at man skulle huske, at lampen var en advarsel
> > for måleren olieTRYK, ikke olieSTAND - og det gælder
> > vel også for vore advarselslamper -eller hur??????
> ...
>
> Hvis din olielampe lyser ved tænding og slukker kort efter start af
motoren,
> er det sansynligvis en olietryksmåler der trigger lampen. Mange tror at
det
> er en oliestandsmåler, da lampen jo kan lyse eks. under en kraftig
> nedbremsning, men det er ofte fordi oliestanden er så lav, at der ikke kan
> holdes olietryk på maskinen - Og så mangler den altså olie. - Så,på
> den anden side, hvis man er ligeglad med cyklen, kan man også bruge
> olietryksmåleren som oliestandsmåler.
>
> Mvh. S@nd
> || Bol d'Or || - " Med olietryksmåler "
>
>
> Du skriver selv at lampen kan risikere at lyse under opbremsning, men før
i tiden kunne man også komme ud for motorcykler at den kunne lyse under
rigtig kraftig acceleration ( f.eks. 1/4 mile). Når man bremser eller
accelererer vil olien jo blive presset i den ene eller den anden ende af
vådsumpen, og dér hvor oliepumpen suger kan der jo derved risikere ikke at
være olie. På de gamle Kawasaki 900 anbragte fikse folk (der tunede dem) jo
derfor en klap i bundkaret som forhindrede det forreste volumen af olien i
at ryge bagud.
Mvh. Gert Thorgersen
| |
|
|