albert <no.spam@dk> skrev i en
news:3d541e8b$0$53106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Er det rigtigt. Er en med ABS og er der nogen her der har prøvet
at
> > > ABS kan fås til ALLE Bimmere, nogle har det som std.
> > Ja, hvorfor ikke, uden at vide specielt meget om BMW-mc'er (..de sq
for
> > kedelige
![Glad](images/smileys/glad.gif)
så er der vist en del af dem med ABS. Det er vist også
en
> > medvirkende grund til Polisens præference
> Arh, er det nu også rigtigt. Hørte engang en mand i sort læder iført
hvis
> MC sige, at man kunne bremse hurtigere uden ABS hvis man var erfaren
(og
> DET er de!).
ABS på biler har den fordel at fru Jensen ikke blokerer ved at jokke
ubehersket (á: uøvet), og at hun derfor samtidig vitterligt kan
gennemføre den undvigemanøvre som alt for mange alligevel forsøger trods
blokerede hjul.
På motorcykler derimod er den faktiske fordel at piloten tør bremse til
trods det at han er mere eller mindre overrasket af situationen, og selv
sheriffens folk er ikke altid lige parat til at skulle præstere det
optimale :-/
> Om det er pga kvalitet, er vist hip som hap med moderne japsere,
> så mon ikke blot det dels skyldes at de er store og momenttunge =
> komfortable til mange timers daglig kørsel, samt det at de nok har en
> aftale med BMW.
> Lidt ligesom : Er Ford Mondeo den bedste bil ? Husker mange
> historier med dårlige bremser - igen nok nærmere en god rabataftale...
Lige den med Mondeo'erne, blev vist klarlagt til at skyldes at etaten
havde købt den mest skrabede model til selv at ombygge (incl. elektrisk)
til tjenestevogn (til trods for en originalt forekommende udstyret
model), hvorved der kom for meget sug på bl.a. ABS'ens elektriske
kredsløb!
--
Armand.
(der alligevel er enig i mistroen til det mere end 30-årige bånd til
Ford!)