/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GSX-R 250 er mærkelig
Fra : Jon Larsen


Dato : 08-08-02 21:58

Hej NG

Her er symptomerne:

1 : Svær at koldstarte men lidt nemmere når den er varm.

2 : "Bobler/prutter" ved lav gas-givning, skyder ved motorbremsning fra høje
omdr ( slidte ventiler ??? ).

3 : Tomgang ikke justerbar til nogen gavn, og går næsten i stå hvis jeg ikke
lirker gassen, når jeg holder for rødt.

4 . Har et par døde punkter op gennem omdr. men trækker jævnt over 15.000
omdr igen.

Hvad kan det være.. ???? Jeg har haft karburatoren pillet af og kigget
dyserne igennem og tømt svømmerhusene. Jeg har kigget tændrørene efter og
umiddelbart ser de fine ud ( koksbrune, hverken sorte eller musegrå/hvide)..
Den er i øvrigt villig nok til at tage omdrejningerne.

Det med tomgangsjusteringen... er det muligt at jeg ikke har strammet skruen
ved karburatoren nok således at kablet er for slapt i staten og jeg derved
kan dreje for meget på tomgangsjusterskruen ??? eller er det tomgangsdyserne
den er gal med ??? I så fald.. hvilke dyser er det ?? der sidder jo kun 2
sæt dyser i og jeg går ud fra at de små må være tomgangsdyserne...

Spjældskruerne har jeg stillet jævnfør en tidligere tråd fra Dan Detlefsen
1½ omgang ud fra absolut bund

Hvis problemet med boblen/prutten kun opstår når jeg næsten ingen gas
giver.. kan jeg så udelukke at det er hoveddyser og nålene den er gal med
????

Det næste projekt bliver at tjekke indsugningsgummiet for revner hvor den
kan suge falsk luft, men kan ikke se at det skulle være problemet hvis man
ser på tændrørenes farve..

En sidste mulighed er at sætte spritnye rør i og se om det hjælper.. det har
det nemlig gjordt før... Og Armand.. denne gang kyler jeg de pokkers NGK rør
ad pommeren til !!

Find selv på flere sjove forklaringer og problemer, men hjælp, råd og
vejledning modtages med stor hjertetak


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"







 
 
D@n Dethlefsen (09-08-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 09-08-02 08:45

Snip -> en masse GSX-R250 props.

De fleste af de ting du nævner gør min kone`s GSXR også i mere eller mindre
grad.
Jeg skulle få nye svømmerventiler fra Søborg MC idag (tak til Tommy Fer for
hint), så får du lige en udate i denne tråd om det hjalp.

Suzuki GSXR-250 service specifikationer kan downloades på.
http://www.dethlefsens.dk/download/download.htm

> En sidste mulighed er at sætte spritnye rør i og se om det hjælper.. det
har
> det nemlig gjordt før... Og Armand.. denne gang kyler jeg de pokkers NGK
rør
> ad pommeren til !!

Jeg kører også med NGK tændrør, og dem har jeg kun problemer med hvis MC
druknes, så er den næsten umulig at starte, men en glasblæsning af
tændrørerne gør dem som nye igen ;>)

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar




D@n Dethlefsen (09-08-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 09-08-02 11:29

Øv ingen svømmeventiler med posten, så må vi se imorgen.

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Jon Larsen (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 09-08-02 12:28

"> Øv ingen svømmeventiler med posten, så må vi se imorgen.
>
> --
> mvh
> Dan - DMCN#561
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvad er det lige der gør at svømmerventilerne kan skabe disse problemer ???


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"







-[ F e r ]- (09-08-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 09-08-02 21:07


"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d53c929$0$53134$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "> Øv ingen svømmeventiler med posten, så må vi se imorgen.
> >
> > --
> > mvh
> > Dan - DMCN#561
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Hvad er det lige der gør at svømmerventilerne kan skabe disse problemer
???

Hej Jon..

Du plejer at følge med, men du har sikkert været på ferie

her er et tidligere indlæg fra mig....

Start tidligere post:
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d4b0c2c$0$393$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej NG

Hej Mister Psyhco Kowboyd (vil ikke møde dig en mørk aften!)

>
> Når min GSX-R 250'er har været ude og blive tæsket godt igennem, så den er
> blevet rigtig gennemvarm, har jeg et lille problem, når jeg skal starte
den
> igen.
> Efter at den har stået stille i en halv til en hel time, (og motoren
stadig
> er varm) vil den simpelthen ikke tage omdrejninger ved start. Dette er kun
> lige ind til, man har stået og lirket lidt med gassen... så kommer den, og
> vupti... så gør den det ikke, før næste gang jeg starter den, et stykke
tid
> efter en lang køretur.

Lyder som det samme problem jeg har bikset med i ca 1 år.


> Jeg er ret sikker på, at det ikke kan være benzintilførslen den er gal
med,
> da det lader til at den får, hvad den skal bruge. (ryger en del ud af
> udstødningen, mens den står og "bobler" ved lave omdrejninger med
håndtaget
> i bund)

Den er druknet.
> Det skal lige siges, at hvis maskineriet er blevet helt koldt, starter den
> som en mis, endda helt uden brug af choker.

For meget benz. Choker SKAL bruges ved kold start...

> Min teori er, at det er luften, den er gal med.
> Jeg fik af vide af en mekaniker, at jeg skulle prøve at sprøjte lightergas
> ind omkring karbonaderne, for at tjekke at motoren evt. sugede falsk luft.
I
> så fald skulle der ske en mærkbar forskel i motorgangen, men det lod ikke
> til at falsk luft, er problemet.

Lyder ikke som falsk luft.. Men TADA som en delvist utæt flyderventil. Det
var ihvertfald mit problem på lignende problem. Forklaring: Den kan ikke
lukke helt tæt, men da der er vacum ventil i benzinhanen vil den ikke drukne
når den bare står parkeret, men når starteren drejer rundt, laves der vacum,
og der åbnes for benzinhanen. svømmerhuset er fyldt, men alligevel kommer
der lidt mere benzin i svømmerhuset, og maskinene for ekstra benzin til
motoren, vupti nem koldstart, men IKKE NEM varmstart... Et trick kan være
lige at løbe med den, det startede min somregel på.

Kender en mere der har haft dårlige svømmer ventiler( hjælp hedder det
svømmerventil eller flyder ventil eller hvad faen hedder den. tror tit jeg
kalder den nåleventilen) på sin GSXR250 et originalt sæt bestående af 2
ventiler og 2 huse til ventilen (den bøsning de lukker tæt imod) koster HOLD
FAST 1300!!! meeeen godt nok siger MC nøglen at de ikke har nogen der passer
på GSXR250. MEN det passer ikke. En af de nåle der sælges hos dem til
Suzuki, mener den hedder M2 (men er ikke helt sikker.) den passer, jeg ville
afmontere mine nåle, tage ud til en forhandler som er velassorteret, og
sammenligne med de uoriginale han har liggende, hvis du bor i KBH vil jeg
anbefale SøborgMC snak med Eli.

Det var løsningen for mig, til holdfast.. 80 kroner!!!

Lige et spg. Hvornår kommer dit powerband, du ved ved hvilket antal omdr.
kommer det sidste spark? mener at det er omkring 13K o/min?

mvh Tommy Fer

SLut tidligere post.

Hmm, forklare næsten det hele, men forestil dig, at din flyder nål holder
tæt nok til at kunne lukke nok af ved normal kørsel, men i tomgang vil den
ikke lukke nok af, derved vil svømmerstanden stige og derfor vil den drukne
i tomgang, og være en djævel at starte, med våde tændrør og en høj
svømmerstand. Et vådt tændrør kræver mere strøm for at tænde, derfor vil det
hjælpe at skubbe cyklen, da den jo så ikke skal bruge ampere til starteren.

Mvh Tommy Fer



Jon Larsen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 10-08-02 06:31


"> Hmm, forklare næsten det hele, men forestil dig, at din flyder nål holder
> tæt nok til at kunne lukke nok af ved normal kørsel, men i tomgang vil den
> ikke lukke nok af, derved vil svømmerstanden stige og derfor vil den
drukne
> i tomgang, og være en djævel at starte, med våde tændrør og en høj
> svømmerstand. Et vådt tændrør kræver mere strøm for at tænde, derfor vil
det
> hjælpe at skubbe cyklen, da den jo så ikke skal bruge ampere til
starteren.
>
> Mvh Tommy Fer
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Du mener altså at den evt. utætte nåleventil ændre blandingsforholdet i
karburatoren ???
Når det er koldt i vejret kan den nemlig godt gå i tomgang, hvorimod den har
sværere ved det når det er varmt og motoren er godt varm.

Hvordan ser man i øvrigt om de evt. skulle være slidte ??? eller er det bare
noget man må gå ud fra sådan på gefühl ???

Jeg tætnede mine gummistudser fra luftfilterkassen igår med sikaflex, så der
kan den ikke suge noget luft ind nu i hvert fald.

Det kunne jo også være nålehøjden der er en lille smule forkert... jeg skal
have prøvet at sætte nålene et hak ned, og se om det dutter.... ellers er
der jo den mulighed at skifte tomgangsdyserne også.. de er vist ikke så
dyre.. Jeg må jo bare prøve lidt forskelligt, og se om det virker...


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Søren Jacobsen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jacobsen


Dato : 11-08-02 09:48

Hej Jon
..Har haft næsten samme problem som dig.Motoren ville ikke brænde rent
hvilket gav en hakkende ved lavere omdr. og specielt ved by kørsel.
Tjekkede igår at svømmerventilerne lukkede af efter at have læst en anden
tråd om dette problem og det gjorde de.Tjekkede efter utætte slanger ved
hjælp af lighter gas intet at bemærke.Pillede spjældene ud af karburatoren
kiggede efter revner i gummiet.Intet at se.Sænkede så nålepindene en tak da
jeg var ret sikke på at det var for fed en blanding og det hjalp.Intet
hakkede mere heller ikke ved by kørsel også syntes jeg den rykker mere ved
kraftig acceleration.Vil tjekke tændrørene idag for at se farven så den ikke
for en for mager blanding.Da jeg også kan se den bliver en smule varmere end
den plejer.En anden ting som måske også er en mulighed er ventilerne.Ved
ikke hvornår du sidst har fået dem justeret men det skal gøres efter 15000km
(ifølge min lokale mcforhndler) og det er noget længere siden jeg har fået
det gjordt Hvilket også kan have ret stor betydning for motorgangen.

mvh Søren
gsxr250 90000km og spinden stadig som en mis
"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d54a516$0$35250$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "> Hmm, forklare næsten det hele, men forestil dig, at din flyder nål
holder
> > tæt nok til at kunne lukke nok af ved normal kørsel, men i tomgang vil
den
> > ikke lukke nok af, derved vil svømmerstanden stige og derfor vil den
> drukne
> > i tomgang, og være en djævel at starte, med våde tændrør og en høj
> > svømmerstand. Et vådt tændrør kræver mere strøm for at tænde, derfor vil
> det
> > hjælpe at skubbe cyklen, da den jo så ikke skal bruge ampere til
> starteren.
> >
> > Mvh Tommy Fer
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Du mener altså at den evt. utætte nåleventil ændre blandingsforholdet i
> karburatoren ???
> Når det er koldt i vejret kan den nemlig godt gå i tomgang, hvorimod den
har
> sværere ved det når det er varmt og motoren er godt varm.
>
> Hvordan ser man i øvrigt om de evt. skulle være slidte ??? eller er det
bare
> noget man må gå ud fra sådan på gefühl ???
>
> Jeg tætnede mine gummistudser fra luftfilterkassen igår med sikaflex, så
der
> kan den ikke suge noget luft ind nu i hvert fald.
>
> Det kunne jo også være nålehøjden der er en lille smule forkert... jeg
skal
> have prøvet at sætte nålene et hak ned, og se om det dutter.... ellers er
> der jo den mulighed at skifte tomgangsdyserne også.. de er vist ikke så
> dyre.. Jeg må jo bare prøve lidt forskelligt, og se om det virker...
>
>
> --
> Jon Larsen
> Gixxer 250
> DMCN#: 555
> Odense
> Stud. Procesteknolog.
> "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
>
>



-[ F e r ]- (11-08-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 11-08-02 18:53


"Søren Jacobsen" <Cool@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d562582$0$43924$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Jon
> .Har haft næsten samme problem som dig.Motoren ville ikke brænde rent
> hvilket gav en hakkende ved lavere omdr. og specielt ved by kørsel.
> Tjekkede igår at svømmerventilerne lukkede af efter at have læst en anden
> tråd om dette problem og det gjorde de.Tjekkede efter utætte slanger ved
> hjælp af lighter gas intet at bemærke.Pillede spjældene ud af karburatoren
> kiggede efter revner i gummiet.Intet at se.Sænkede så nålepindene en tak
da
> jeg var ret sikke på at det var for fed en blanding og det hjalp.Intet
> hakkede mere heller ikke ved by kørsel også syntes jeg den rykker mere ved
> kraftig acceleration.Vil tjekke tændrørene idag for at se farven så den
ikke
> for en for mager blanding.Da jeg også kan se den bliver en smule varmere
end
> den plejer.En anden ting som måske også er en mulighed er ventilerne.Ved
> ikke hvornår du sidst har fået dem justeret men det skal gøres efter
15000km
> (ifølge min lokale mcforhndler) og det er noget længere siden jeg har fået
> det gjordt Hvilket også kan have ret stor betydning for motorgangen.
>

hmm, jeg valgte bare at skifte mine flyderventiler, de kostede 80 kr. (vist
nok en fejl, burde havde kostet 126...) en lille udgift.

Tag dine ventiler ud, kig på dem. Pakfladen er den sorte gummiring i
konusen. Hvis du kan se den mindste deformitet, eller mærke er det tid til
nogen nye. Tænk på de stakler har siddet i benzin siden jae 90 eller sådan
og er produceret i omkring 86....!!

Når men dette svar vist oz til jon..
mvh Tommy Fer



Jon Larsen (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 13-08-02 09:05

Nu fik jeg flyttet nålene et hak ned og umiddelbart lyder det som om at
motoren går bedre nu.... Nu venter jeg bare på at posten skal komme me min
kæde, og så skal jeg lige ud og hente et par tandhjul, så er jeg kørende
igen...

Ham i Roskilde er YDERST rimelig med sine priser.. Tak til Rittig for det
godt tip


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste