"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d53c929$0$53134$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "> Øv ingen svømmeventiler med posten, så må vi se imorgen.
> >
> > --
> > mvh
> > Dan - DMCN#561
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Hvad er det lige der gør at svømmerventilerne kan skabe disse problemer
???
Hej Jon..
Du plejer at følge med, men du har sikkert været på ferie
her er et tidligere indlæg fra mig....
Start tidligere post:
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d4b0c2c$0$393$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej NG
Hej Mister Psyhco Kowboyd (vil ikke møde dig en mørk aften!)
>
> Når min GSX-R 250'er har været ude og blive tæsket godt igennem, så den er
> blevet rigtig gennemvarm, har jeg et lille problem, når jeg skal starte
den
> igen.
> Efter at den har stået stille i en halv til en hel time, (og motoren
stadig
> er varm) vil den simpelthen ikke tage omdrejninger ved start. Dette er kun
> lige ind til, man har stået og lirket lidt med gassen... så kommer den, og
> vupti... så gør den det ikke, før næste gang jeg starter den, et stykke
tid
> efter en lang køretur.
Lyder som det samme problem jeg har bikset med i ca 1 år.
> Jeg er ret sikker på, at det ikke kan være benzintilførslen den er gal
med,
> da det lader til at den får, hvad den skal bruge. (ryger en del ud af
> udstødningen, mens den står og "bobler" ved lave omdrejninger med
håndtaget
> i bund)
Den er druknet.
> Det skal lige siges, at hvis maskineriet er blevet helt koldt, starter den
> som en mis, endda helt uden brug af choker.
For meget benz. Choker SKAL bruges ved kold start...
> Min teori er, at det er luften, den er gal med.
> Jeg fik af vide af en mekaniker, at jeg skulle prøve at sprøjte lightergas
> ind omkring karbonaderne, for at tjekke at motoren evt. sugede falsk luft.
I
> så fald skulle der ske en mærkbar forskel i motorgangen, men det lod ikke
> til at falsk luft, er problemet.
Lyder ikke som falsk luft.. Men TADA som en delvist utæt flyderventil. Det
var ihvertfald mit problem på lignende problem. Forklaring: Den kan ikke
lukke helt tæt, men da der er vacum ventil i benzinhanen vil den ikke drukne
når den bare står parkeret, men når starteren drejer rundt, laves der vacum,
og der åbnes for benzinhanen. svømmerhuset er fyldt, men alligevel kommer
der lidt mere benzin i svømmerhuset, og maskinene for ekstra benzin til
motoren, vupti nem koldstart, men IKKE NEM varmstart... Et trick kan være
lige at løbe med den, det startede min somregel på.
Kender en mere der har haft dårlige svømmer ventiler( hjælp hedder det
svømmerventil eller flyder ventil eller hvad faen hedder den. tror tit jeg
kalder den nåleventilen) på sin GSXR250 et originalt sæt bestående af 2
ventiler og 2 huse til ventilen (den bøsning de lukker tæt imod) koster HOLD
FAST 1300!!! meeeen godt nok siger MC nøglen at de ikke har nogen der passer
på GSXR250. MEN det passer ikke. En af de nåle der sælges hos dem til
Suzuki, mener den hedder M2 (men er ikke helt sikker.) den passer, jeg ville
afmontere mine nåle, tage ud til en forhandler som er velassorteret, og
sammenligne med de uoriginale han har liggende, hvis du bor i KBH vil jeg
anbefale SøborgMC snak med Eli.
Det var løsningen for mig, til holdfast.. 80 kroner!!!
Lige et spg. Hvornår kommer dit powerband, du ved ved hvilket antal omdr.
kommer det sidste spark? mener at det er omkring 13K o/min?
mvh Tommy Fer
SLut tidligere post.
Hmm, forklare næsten det hele, men forestil dig, at din flyder nål holder
tæt nok til at kunne lukke nok af ved normal kørsel, men i tomgang vil den
ikke lukke nok af, derved vil svømmerstanden stige og derfor vil den drukne
i tomgang, og være en djævel at starte, med våde tændrør og en høj
svømmerstand. Et vådt tændrør kræver mere strøm for at tænde, derfor vil det
hjælpe at skubbe cyklen, da den jo så ikke skal bruge ampere til starteren.
Mvh Tommy Fer