polering af rustfrit stål
Fra : Christian Knudsen

Dato : 08-08-02 15:45

hej ng

jeg har lavet et "omslag" til min brors potte i rustfrit stål (eller
rustfast om man vil)
Jeg har poleret den da jeg lavede den, men hvis jeg /vi nu vil polere den
igen, hvordan gør vi så det. Vi har nemlig ikke sådan en fin
poleringsmaskine, som den der var der hvor jeg lavede den.

mvmch
christian

Fra : Glavind

Dato : 08-08-02 22:32

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen, hvordan gør vi så det. Vi har nemlig ikke sådan en fin
> poleringsmaskine, som den der var der hvor jeg lavede den.

Hej.
Du kan købe nogle polerskiver som bruges sammen med en håndboremaskine. De
er ikke så dyre.
M.v.h.
Glavind

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 09-08-02 09:49

"Glavind" <Glavind@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej.
> Du kan købe nogle polerskiver som bruges sammen med en håndboremaskine. De
> [...]

men der er god chanche for at ødelægge lejerne i bore maskinen....prøv at
kigge efter en desideret poler maskine...aldi og den slags plejer at have
sårn nogen for ca 150 kr...harald nyborg har en einhell polermaskine til 250
kr

Lasse
Mille

Fra : Niels

Dato : 08-08-02 21:33

hej, du skal have den elektropoleret, det er ikke ret dyrt, og det blanke
holder længe, kromfirmaer ved hvem der gør det, ellers ligger der et firma i
Odense, jeg gav 100,00 kr. for en bagagebærer inkl.. porto og det holder.
Niels

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-08-02 17:20

"Niels" <petersson@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Odense, jeg gav 100,00 kr. for en bagagebærer inkl.. porto og det holder.

Men det kræver nok bare at du kan tage "omslaget" af. Elektropolering
foregår i et væskebad, og jeg vil tro at firmaet der skal gøre det ikke er
meget for at få en sodet udstødning ned i badet (eller i hvert fald vil
kræve flere penge for det).

Asger
ZX-10

Fra : Christian Knudsen

Dato : 09-08-02 17:50

> [...]
> meget for at få en sodet udstødning ned i badet (eller i hvert fald vil

Omslaget er ikke 100% fastgjort endnu
Så jeg kan sagtens tage det af, men skal det lige rengøres først for skidt
etc?????

mvmch
christian

Fra : Niels

Dato : 09-08-02 17:50

Ja, det skal nok lige gøres rent først, man går jo heller ikke til skomager
med et par beskidte træsko
Niels

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 08-08-02 18:42

> [...]
> igen, hvordan gør vi så det. Vi har nemlig ikke sådan en fin
> poleringsmaskine, som den der var der hvor jeg lavede den.

Hej Christian. Prøv med autosol og en smule knofedt, det virker meget godt
på både alu og rustfri...

Mvh Claus