/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Benzin i olien - hjælp!
Fra : Jesper


Dato : 07-08-02 18:17

Hej
Jeg har brug for lidt viden og et par gode råd.

Jeg har en PGO 150cc (4-takts) scooter. Der er 12 mdr garanti fra 6/8-2001.

I mandags (5/8), da jeg kørte på landevejen, tabte den pludselig kraften, og
i bakspejlet kunne jeg se en kæmpe sky. Jeg holdte straks ind, da den ikke
tog imod gas mere. Jeg kunne lugte en fæl stank af olie blandet med benzin
ud af udstødningsrøret. Jeg er ikke mekaniker selv, men der må være gået en
pakning eller lignende for at den begynder at forbrænde olie!?

Jeg fik den transporteret til forhandleren mandag aften, som har set på den
i går og idag. Jeg snakkede med ham i eftermiddags, hvor han kunne fortælle
at der var alt for meget olie på den - dvs olien var fortyndet med benzin!
Han kunne ikke give en forklaring på, hvordan benzinen kunne komme i olien,
men de ville tømme olien og fylde nyt på - og så se.

Mit spørgsmål er: Da det er under garantien, at uheldet skete, kan jeg så
ikke forlange, at de skal åbne motoren for, at se efter, hvor meget slid der
er kommet pga benzinen i olien? Og at de desuden betaler hvad der måtte
blive udskiftet? Den var til service ved ca 1000km sidste efterår. Den har
kun kørt ca 2300km i dag.

Er der nogen der kan forklare (evt. prøve), hvordan benzinen kan komme ned i
olien? Evt. lignende oplevelser. Alt modtages med glæde.


Mvh.
Jesper




 
 
RpR (07-08-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 07-08-02 22:02

> Er der nogen der kan forklare (evt. prøve), hvordan benzinen kan komme ned
i
> olien? Evt. lignende oplevelser. Alt modtages med glæde.

Det eneste tænkelige skulle være en stempelring der var defekt eller noget.
Nu er jeg ikke meget inde i 4-taktere, men det er den smule jeg kan tænke
mig til

Men garantien dækker så meget at problemet skal løses, hvad der skal til må
mekanikeren så i det fleste tilfælde vurdere. Han kan jo også være ligeglad,
da det er importøren C. Reinhart der betaler

Anyway, good luck med taiwan scooteren!

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Thomas Buus Andersen (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 07-08-02 22:15


RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d518ab1$0$89542$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Anyway, good luck med taiwan scooteren!
Puha , ja.. Står der PGO på noget , sætter jeg ikke mine pøller på den
frivilligt..

>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery.com - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.com
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
/Thomas



Ib Jakobsen (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-08-02 22:33

Jesper wrote:

> Mit spørgsmål er: Da det er under garantien, at uheldet skete, kan jeg så
> ikke forlange, at de skal åbne motoren for, at se efter, hvor meget slid der
> er kommet pga benzinen i olien? Og at de desuden betaler hvad der måtte
> blive udskiftet? Den var til service ved ca 1000km sidste efterår. Den har
> kun kørt ca 2300km i dag.
>
> Er der nogen der kan forklare (evt. prøve), hvordan benzinen kan komme ned i
> olien? Evt. lignende oplevelser. Alt modtages med glæde.

En hyppig årsag til dette kan være en utæt nåleventil i karburatoren. Er der
benzinhane på en sådan, og var den lukket?. Er der det og stode åben, kan skidt
i benzinen få karburatoren løbe over. Alt efter karburatorens og maskinen
placering, kan benzinen i stedet for at løbe ud løbe ind gennem indsugning. Der
fra forbi ventil og stempelringe. Da maskinen er blevet varm fiser blandingen
med i forbrændingen. Er det årsagen, er det nok tvivlsomt om importøren vil
deltage.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Brian/Hekto (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 08-08-02 08:46

In article <3D51921F.DABE6F28@post.tele.dk>, senator@post.tele.dk says...

>
> En hyppig årsag til dette kan være en utæt nåleventil i karburatoren. Er der
> benzinhane på en sådan, og var den lukket?. Er der det og stode åben, kan skidt
> i benzinen få karburatoren løbe over. Alt efter karburatorens og maskinen
> placering, kan benzinen i stedet for at løbe ud løbe ind gennem indsugning. Der
> fra forbi ventil og stempelringe. Da maskinen er blevet varm fiser blandingen
> med i forbrændingen. Er det årsagen, er det nok tvivlsomt om importøren vil
> deltage.
>

Første fejl er at benzinenhanen ikke lukker, som den skal.
I garantiperioden må følgevirkninger af dette også være dækket af
garantien!?

Benzinen er løbet ned i svømmerhuset, og nåleventilen har 'hængt' eller
også er den ikke tæt! Benzinen burde så løbe ud af udluftningen på
svømmerhuset; men den kan jo sidde 'indvendig'.
Benzinen er så enten løbet ind i cylinderen og forbi stempel m.m.
Cylinderen sidder vandret, eller ihvertfald lavere end kaburatoren?
En anden mulighed er at benzinen kan løbe ud i luftfilteret, og via en
udluftning til krumtaphuset, ned i dette.

Røg og stank kan være forårsaget af benzindampe der er blevet antænt, i
krumtaphuset!?

Det værdste ved det hele er i virkeligheden, om lejerne har taget skade
af den 'fortyndede' olie!!!!

--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes)
- ?

Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 23:44


Jesper <jesper@SLETnello.dk> skrev i en
news:3d51561d$0$246$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej
> Jeg har brug for lidt viden og et par gode råd.
>
> Jeg har en PGO 150cc (4-takts) scooter. Der er 12 mdr garanti fra
6/8-2001.
> I mandags (5/8), da jeg kørte på landevejen, tabte den pludselig
kraften, og
> i bakspejlet kunne jeg se en kæmpe sky. Jeg holdte straks ind, da den
ikke
> tog imod gas mere. Jeg kunne lugte en fæl stank af olie blandet med
benzin
> ud af udstødningsrøret. Jeg er ikke mekaniker selv, men der må være
gået en
> pakning eller lignende for at den begynder at forbrænde olie!?....
> Mit spørgsmål er: Da det er under garantien, at uheldet skete, kan jeg

> ikke forlange, at de skal åbne motoren for, at se efter, hvor meget
slid der
> er kommet pga benzinen i olien? Og at de desuden betaler hvad der
måtte
> blive udskiftet? Den var til service ved ca 1000km sidste efterår. Den
har
> kun kørt ca 2300km i dag.
> Er der nogen der kan forklare (evt. prøve), hvordan benzinen kan komme
ned i
> olien? Evt. lignende oplevelser. Alt modtages med glæde.

Er der ikke en bensinhane på så'en en svend?
Bruger du den?

--
Armand.



RpR (08-08-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 08-08-02 05:42

> Er der ikke en bensinhane på så'en en svend?

Hvis den er lavet ligesom de fleste scootere, så sidder der en vakuumhane på
den, der selv åbner når der er undtryk i indsugningen.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



JJ (08-08-2002)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 08-08-02 07:02

Hej
Der er ingen benzinhane. Det kører automatisk.

--



jesper

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:ais8lb$rh9$10@news.cybercity.dk...
>
> Jesper <jesper@SLETnello.dk> skrev i en
> news:3d51561d$0$246$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Hej
> > Jeg har brug for lidt viden og et par gode råd.
> >
> > Jeg har en PGO 150cc (4-takts) scooter. Der er 12 mdr garanti fra
> 6/8-2001.
> > I mandags (5/8), da jeg kørte på landevejen, tabte den pludselig
> kraften, og
> > i bakspejlet kunne jeg se en kæmpe sky. Jeg holdte straks ind, da den
> ikke
> > tog imod gas mere. Jeg kunne lugte en fæl stank af olie blandet med
> benzin
> > ud af udstødningsrøret. Jeg er ikke mekaniker selv, men der må være
> gået en
> > pakning eller lignende for at den begynder at forbrænde olie!?....
> > Mit spørgsmål er: Da det er under garantien, at uheldet skete, kan jeg
> så
> > ikke forlange, at de skal åbne motoren for, at se efter, hvor meget
> slid der
> > er kommet pga benzinen i olien? Og at de desuden betaler hvad der
> måtte
> > blive udskiftet? Den var til service ved ca 1000km sidste efterår. Den
> har
> > kun kørt ca 2300km i dag.
> > Er der nogen der kan forklare (evt. prøve), hvordan benzinen kan komme
> ned i
> > olien? Evt. lignende oplevelser. Alt modtages med glæde.
>
> Er der ikke en bensinhane på så'en en svend?
> Bruger du den?
>
> --
> Armand.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408662
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste