Scott-oiler! Skal den svine?
Fra : OleJ

Dato : 07-08-02 13:40

Har droppet at bruge den, da den svinede for meget! Dysen sad så olien løb
ud på siden af kæden lige før bagerste kædehjul! Men hvordan skal man ellers
placere den så den ikke bliver ædt af kæden?

OleJ
XT550

Fra : Christian Knudsen

Dato : 07-08-02 16:26

Det er finjustering det handler om. Og mht at den sviner, så er det vel bare
at skrue ned for den doserede mængde, oder was????

mvmch
christian

Fra : M Poll

Dato : 07-08-02 16:32

"OleJ" <olj@sol.invalid> wrote in message
> [...]
ellers
> placere den så den ikke bliver ædt af kæden?

Hej Ole
Jeg har lagt et billede af monteringen af scottoiler på falcoen i
dk.binaer.motor
Min sviner ikke det store, men der kommer da lidt på fælgen, men det er ikke
mere end da jeg brugte kædespray tværimod. Prøv at leg lidt med
indstillingerne på scottoileren.

Med venlig hilsen
Martin Poll
www.martinpoll.dk

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 07-08-02 18:34

> ud på siden af kæden lige før bagerste kædehjul! Men hvordan skal man
ellers
> placere den så den ikke bliver ædt af kæden?

Den skal placeres ca dér hvor kæden kommer i kontakt med bagtandhjulet, men
ikke før - idet det netop er dér kæden kan svinge og dermed æde "dysen".
Dysen må IKKE røre kæden på noget tidpunkt!

Hvis den stadig sviner - så skal der skrues ned for olietilførslen. Jeg tror
min står på ca 1 dråbe hvert andet minut, og det er fint til min maskine.

Mine erfaringer med Scottoiler og anvisningen på montering af så'n en er at
finde på min hjemmeside:
http://www.hasselbalchs.dk/default.asp?x=40&y=30

Peter HH
www.hasselbalchs.dk