Kan man blive taget i en Fotofælde ?
Fra : Peter König

Dato : 07-08-02 08:21

Det kan godt være det har været debateret før men ;

Da jeg var inde på en tank i det københavnske område blev jeg mødt med et
spørgsmål :
" Kan I blive taget i en fotofælde, nu hv or i ikke har nummerplade foran "
Jeg må indrømme - jeg er ikke 100 m mester lige på dette område, men er der
ikke nogle fælder der også tager billede af synderen bagfra ?
Hva' med problematikken omkring identificering af køreren ?

MVH Peter König
Honda VF 1000 F

Fra : Reno Jensen

Dato : 07-08-02 08:27

> Det kan godt være det har været debateret før men ;
Årrrh jo, det har vist været oppe at vende før

> [...]
> ikke nogle fælder der også tager billede af synderen bagfra ?
> Hva' med problematikken omkring identificering af køreren ?

I alle fotobilerne, sidder der også en højt betalt polititjenestemand. Hans
fornemme opgave er at notere nummeret på motorcykler og på biler, som har
"tabt" foreste nummerplade (dette selvfølgelig kun hvis der bliver taget et
billede).
Med hensyn til identificeringen af føreren, så volder det lidt
problemer...især hvis føreren er iført fullface og solbriller, mener der var
en her fra gruppen, som fik automatisk hastighedskontrol til at frafalde en
sag for nogle år siden....

Håber det var svar nok på dine spørgsmål.

Reno Jensen
www.mcinstruktoererne.dk
Yamaha Dragstar 1100
BMW 1100 Det koster ikke noget at hilse

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 07-08-02 12:33

> Reno Jensen
> www.mcinstruktoererne.dk
> Yamaha Dragstar 1100
> BMW 1100 Det koster ikke noget at hilse
Hmmm er det sandt? Er der ikke noget om at man skal have hænderne på styret,
med mindre man giver signal til sving, i de tilfælde hvor man ikke har
blinklys?
Jeg plejer ganske vist at hilse pænt på ordensmagten, når de er på 2 hjul og
de hilser som regel tilbage, men jeg har alligevel tænkt på om en godt
morgensur mc-betjent kunne finde på at stikke en en bøde for at kun have 1
hånd på styret?
Måske gruppen "repræsentant for ordensmagten" kunne oplyse mig?

Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN MC- og Forh.Anm.-sider
www.hasselbalchs.dk

Fra : Jens U

Dato : 07-08-02 15:23

Reno Jensen skrev ...
> [...]
> til at frafalde en sag for nogle år siden....
>
> Håber det var svar nok på dine spørgsmål.

Århus politi kreds har valgt en anden fremgangs måde for at have
dokumentation for trafik forseelsen.

http://www.politiet.dk/p42/2002/mobil_atk.htm

Citat:
"Som noget nyt er målebilerne også forsynet med video, således at et
kamera i forruden kan tage billeder af biler uden forreste nummerplade
samt motorcyklister"
Citat slut.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (som ikke er fotogen)
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Reno Jensen

Dato : 08-08-02 07:26

Uha de er fremme foran på det teknologiske område der ovre i Århus Det
jeg ridsede op, var de regler/procedurer som jeg er bekendt med i Københavns
området.

Tak for oplysningen

Reno
Yamaha Dragstar 1100
BMW 1100 Som automatisk får plads i trafikken

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 08-08-02 13:18

On Thu, 8 Aug 2002 08:25:32 +0200, "Reno Jensen"
<webmasterXNOSPAMX@mcinstruktoererne.dk> wrote:

> [...]
>jeg ridsede op, var de regler/procedurer som jeg er bekendt med i Københavns

Ifølge min sædvanligvis velorienterede kilde i Københavns Politi, så
er fotovognene i København også blevet forsynet med fremadrettede
kameraer, i forbindelse med forårsklargøringen.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Henrik Mønster

Dato : 08-08-02 06:53

"Reno Jensen"

<snip en hel del>

> Reno Jensen
> www.mcinstruktoererne.dk
> Yamaha Dragstar 1100
> BMW 1100 Det koster ikke noget at hilse

Hej Reno

Var det dig der i sidste uge kom ind ad Hillerødmotorvejen om morgenen, og
hilste på en rød VFR800 (mig )?? Jeg blev nemlig glædeligt overrasket, og
skyndte mig at hilse igen

M.v.h. Henrik

P.s. Har forresten en klubkammerat der fik en klækkelig fartbøde og et
billede med posten...... bare lige for ikke at gå alt for meget OT

Fra : Reno Jensen

Dato : 08-08-02 07:27

Tror ikke det var mig, da jeg om morgenen oftest kører ind ad
Holbækmotorvejen....men glædeligt, at også andre af min race hilser

Reno
Yamaha Dragstar 1100
BMW 1100 Som både kan hilse og smile

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 08-08-02 13:08

"Reno Jensen" <webmasterXNOSPAMX@mcinstruktoererne.dk> skrev i en meddelelse
> Tror ikke det var mig, da jeg om morgenen oftest kører ind ad
> Holbækmotorvejen....men glædeligt, at også andre af min race hilser

> [...]

Jeg hilser næsten hver morgen på den civile betjent som kører ind mod byen
ad Frederiksundsvej, jeg har altid været ham som hilste først, men imorges
tænkte jeg nå nu er det sku lidt hans tur Til min glædelige
overraskelse, kom der en højt løftet venstre ! Der er gået lidt sport i at
hilse på snupperne og rockerne. 75% af gangene får jeg en hilsen retur.

MVH Rune som ik synes de civile betjente er så civile endda

Fra : Denise

Dato : 08-08-02 16:04

> [...]
> hilse på snupperne og rockerne. 75% af gangene får jeg en hilsen retur.
>
> MVH Rune som ik synes de civile betjente er så civile endda

Hej
Jeg hilser ikke på betjente, for det første har jeg altid dårlig
samvittighed når jeg ser dem, ved ikke hvorfor, for det andet er jeg bange
for de skal få øje på mig
Og for det tredie, så tør jeg slet ikke, hvis de nu hilser igen vil jeg nok
blive så befippet at jeg vil køre ind i noget. Så jeg gør som jeg plejer,
kører pænt og lader som jeg overhovedet ikke ser andet en trafikken foran

Hilsen Denise
XJ600S, 02

Fra : Mich@el

Dato : 08-08-02 22:26

Hej Denise

Denise skriver:

> [...]
> kører pænt og lader som jeg overhovedet ikke ser andet en trafikken foran

Rolig nu !!!!!.

Med meget få undtagelser er de danske betjente ganske almindelige mennesker,
hvor nogle af dem blot har samme hobby som os. Og så er de i den lykkelige
sitiuation at de får penge for at dyrke deres hobby.

Betjente har som os gode og dårlige dage lige som os, de bliver syge lige som
os, de vælter på deres MC lige som os.

Møder man en sur betjent, så tænk på at han måske for 15. min. siden er blevet
kaldt Nazisvin af en flok utidige andengenerations invandrere. Måske kommer han
lige fra et færdselsuheld med dræbte / lemlæstede. Måske han har været ude til
en selvdød, der har ligget 3 - 4 - 5 uger i sin lejlighed. Lækkert syn i øvrigt,
har selv set det en gang dog heldigvis kun på billede så jeg blev forskånet for
stanken.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Denise

Dato : 09-08-02 07:24

> [...]
øvrigt,
> har selv set det en gang dog heldigvis kun på billede så jeg blev

Hej Michael
Jamen, alt det dér ved jeg da godt, og det er også godt vi har dem og helt
fedt når vi skal bruge dem. Og jeg ved de ikke altid har det nemt, med alt
det lort de skal finde sig i fra folk. Men har altid haft respekt for
politiet, min morfar var Politikommisær i Kbh indtil hans pensionering i
starten af 1970'er tror jeg det var, og han var meget respektindgydende (øh,
hedder det det), så måske derfra
Men det ændrer altså ikke på, at når jeg ser en, så siger det ups og hjertet
ryger lige op i halsen altså, og hvis de kigger på mig så tænker jeg altid,
hva' har jeg nu lavet - nej, sådan sat lidt på spidsen - og nej, jeg føler
mig ikke forfulgt Men du ved som strudsen med hovedet i sandet, så ser
de mig nok ikke, hihi.
Hilsen Denise
XJ600S, 2002

Fra : Mich@el

Dato : 08-08-02 15:01

Hej Reno.

Reno Jensen skriver:

> Tror ikke det var mig, da jeg om morgenen oftest kører ind ad
> Holbækmotorvejen....men glædeligt, at også andre af min race hilser

> [...]

Jeg mener nu at de fleste af dine kolleger hilser, blot er det ofte meget
diskret hvilket nok er meget forståeligt.

Her er i øvrigt lidt undervisningsmatriale til jeres kursus. ( Brug af det er
på eget ansvar )
http://hellsgate.online.ee/~mait/fahrschule.swf
--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Reno Jensen

Dato : 09-08-02 09:13

"Mich@el" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Reno.
>
> Her er i øvrigt lidt undervisningsmatriale til jeres kursus. ( Brug af
> [...]

Et pragtfuldt link....giver ligesom lidt at tænke over

Reno
Yamaha Dragstar 1100
BMW 1100 Har en pæn håndskrift

Fra : Thomas

Dato : 09-08-02 14:02

Hej

Jeg har ikke hilst på en betjent endnu, og har kørt mc i 3 år..... Har
spekuleret på om andre hilse på dem! Men jeg er begyndt at hilse på Harley
kørere og andre rockere efter at en hilste på mig uden jeg havde hilst
først (en rocker altså!!) Men havde ellers forstået at HD kørere ikke hilste
uden på andre HD kørere, men det er måske bare en skrøne?

Mvh
Thomas
XS400 Seca

Reno Jensen <webmasterXNOSPAMX@mcinstruktoererne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5379e8$0$53022$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 09-08-02 15:36

"Thomas" <thomas@odense.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hilste
> uden på andre HD kørere, men det er måske bare en skrøne?

Hils på dem som du gerne vil hilse på dig ! Så kan det vist ikke siges meget
nemmere

--
MVH Rune som hilser på revl og kræt - DMCN# 581
Yamaha TDM850

Fra : Claus Rolsted

Dato : 08-08-02 14:44

"Reno Jensen" <webmasterXNOSPAMX@mcinstruktoererne.dk> skrev i en meddelelse

> Reno
> Yamaha Dragstar 1100
> BMW 1100 Som både kan hilse og smile

Hej Reno,
Jeg er lidt nysgerrig - hvordan er det strengt taget med lovligheden af at
hilse??
Jeg skal til køreprøve på tirsdag, og det vil være meget rart på forhånd at
vide, hvordan der fra de motorsagkyndige ses på hilsning under prøven....

På den anden side - hvis jeg ikke hilser, er det måske fordi jeg ikke har
tilstrækkeligt overskud og overblik over situationen..... Og det ser måske
heller ikke så godt ud.

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået

Fra : Reno Jensen

Dato : 09-08-02 07:10

Hej Claus

Hils du bare løs...hvis du har overskud til det

Der står ikke nævnt noget i færdselsloven om hilsning/antal hænder på styret
for motorcyklister.

Knallerister og cyklister skal altid have mindst en hånd på styret, men den
regel gælder ikke for motorcyklister, dog skal du altid kunne betjene
køretøjet på fuldt betryggende måde, men en hilsen til en modkørende
motorcyklist vil næppe forhindre dig i at betjene køretøjet.

Held og lykke på tirsdag

Reno
Yamaha Dragstar 1100
BMW 1100 Rødt baglys, hvidt forlys og blåt all-round lys

Fra : Claus Rolsted

Dato : 11-08-02 22:58

> [...]

> Hils du bare løs...hvis du har overskud til det
>
> Der står ikke nævnt noget i færdselsloven om hilsning/antal hænder på

Dejligt at høre - tak for det!
Vi ses derude .....

--
mvh. Claus Rolsted - med løftet venstre

Fra : Claus Rolsted

Dato : 14-08-02 19:25

"Reno Jensen" <webmasterXNOSPAMX@mcinstruktoererne.dk> skrev i en meddelelse
> Hils du bare løs...hvis du har overskud til det

Desværre mødte jeg ikke nogen mc'er under prøven, så jeg kunne ikke vise mit
store overskud og overblik

- heldigvis bestod jeg dog alligevel

Minder mig da lige om, at jeg løb tør for benz på vejen hjem fra køreprøven
på min knallert - DOH.... Puha jeg fik motion af at skubbe den halvvejs rundt
om Frederiksberg

--
mvh. Claus Rolsted - MOTORCYKLIST uden motorcykel
Pt. Vespa ET2 - MC-Køreprøven bestået tirsdag den 13. aug.

Fra : Reno Jensen

Dato : 14-08-02 21:16

Hej Claus

Stor tillykke med MC kørekortet, jeg håber at du får stor glæde af det.
Husk, at det først er nu, at du skal til at lære at køre motorcykel

Reno
Yamaha Dragstar 1100
BMW 1100 med blændende blåt lys

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 08-08-02 13:18

On Wed, 7 Aug 2002 09:26:30 +0200, "Reno Jensen"
<webmasterXNOSPAMX@mcinstruktoererne.dk> wrote:

<snip>
> [...]
>en her fra gruppen, som fik automatisk hastighedskontrol til at frafalde en
<snip>
Jeg synes jeg mangler lidt trafik på min hjemmeside, så skal vi ikke
lige have linket? :)
<http://www.twe.net/ticket.html>

Fra : Jake

Dato : 08-08-02 13:55

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message
> [...]
>
> <snip>
> <snip>
> Jeg synes jeg mangler lidt trafik på min hjemmeside, så skal vi ikke

Hvad skete der egentligt med bøde nr 2? kom du til at betale?

/Jake

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-08-02 09:19

On Thu, 8 Aug 2002 14:54:49 +0200, "Jake" <jake@daimi.au.dk> wrote:

>Hvad skete der egentligt med bøde nr 2? kom du til at betale?

Ikke fartbøden, men retten fandt at jeg havde haft pligt til at oplyse
førerens identitet og derfor fik jeg en bøde på DKK 500,-.

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-08-02 11:34

On Fri, 09 Aug 2002 10:19:11 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:

>Ikke fartbøden, men retten fandt at jeg havde haft pligt til at oplyse
>førerens identitet og derfor fik jeg en bøde på DKK 500,-.

Så konklusionen er,man kan godt blive taget i en AHK,men ikke dømt for
selve forseelsen,hvis man er kold nok til at føre sagen på grundlag af
at man nægter at oplyse føreren og er tilstrækkelig formummet....

Gælder _naturligvis_ ikke dig Uffe,der var jo ikke dig - eller
politiet har i hvert fald ikke løftet bevisbyrden.....

-M

Fra : Reno Jensen

Dato : 09-08-02 09:10

Tak for linket Uffe....du er nu med i vores persongalleri, som du
ønskede...meeeeennn

det er jo IKKE dig på billedet.........så det er egentligt lidt forkert, at
sætte billedet ind ved dit navn

Men ellers er det rart at vide, at ens alzheimer light ikke er slået til
hele tiden...mente nok at det var dig dengang. Kunne ihverttilfælde huske en
masse skriveri her i gruppen

adressen til persongalleriet er stadig
www.mcinstruktoererne.dk
klik på knappen med dk.fritid.motorcykel persongalleri

Reno
Yamaha Dragstar 1100
BMW 1100 som ofte benytter 1. vognbane på motorvejen

Fra : Kenneth S

Dato : 07-08-02 08:44

> [...]
> ikke nogle fælder der også tager billede af synderen bagfra ?
> Hva' med problematikken omkring identificering af køreren ?

...så vidt jeg har hørt, så kunne 'fotografen' finde på at hoppe ud af bilen
og tage en bagfra (..så at sige med et almindelig kamera.

Når det er sagt, skal det siges, at jeg ikke på noget tidspunkt i min
omgangskreds har hørt om nogen som har fået tilsendt foto-bøder.

Jeg blev i øvrigt selv blitzet for ca en måned siden, i charlottenlund
området, men har endnu ikke hørt noget fra ordensmagten.

Kenneth S

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 06-08-02 10:41

Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev
> Jeg blev i øvrigt selv blitzet for ca en måned siden, i charlottenlund
> området, men har endnu ikke hørt noget fra ordensmagten.

Jeg blev også knipset for nogen tid siden fra en motorvejsbro syd for
Aalborg, og heldigvis for mig kunne den højtbetalte politimand i bilen ikke
se ned på den anden side af motorvejsbroen / holdt kaffepause / spillede
7-kabale....

Til alt held har Reno og hans venner i blåt ikke trænet 100-meter løb med
kamera!

M.v.h.

Niels
Suzuki GSX 600 F
BMW R 65 GS / BMW F 650 GS - På arbejde i grønt 2 uger om året...

Fra : Peter Graff

Dato : 07-08-02 11:39

Stillede selv det samme spørgsmål i denne gruppe for lang tid siden, da jeg
blev blitzet på valby langgade. Næsten alle sagde at jeg ikke ville høre
mere, pånær én, som sendte mig en mail om at de aflæste nummeret ud af
foruden. Og ganske rigtigt så fik jeg et billede af mig på min motorcykel,
et nærbillede af mit hovede (med hjelm på) og et nærbillede af min
forgaffelbro.

Omkring problematikken med identificering af køreren: Jeg var ikke i tvivl
om at det var mig. Husk at det du nægter overfor politiet i telefonen eller
pr. brev, skal du også kunne nægte i retten under ed.

MVH

Peter Graff

(SV 650 S) som mangler nogle brugte "sliddele" i form af kåbedele, så jeg
ikke skal tage hul på min egne, når jeg hiver den på bane.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 07-08-02 13:56

> [...]
eller
> pr. brev, skal du også kunne nægte i retten under ed.

Man skal ikke påstå at det ikke er en selv på billedet, da man I Danmark per
lov har ret til at nægte at udtale sig, hvis der er mulighed for at
kriminalisere sig selv. Du må endda lyve uden at blive straffet for det.

F.eks. fik Kurt Thorsen ikke nogen ekstra straf på trods af at hans
vidneudsagn var modsatte af den afsagte dom.

Fra : Kenneth S

Dato : 07-08-02 11:51

> [...]
eller
> pr. brev, skal du også kunne nægte i retten under ed.

Ups, der kan man se...

Kør forsigtigt..

Kenneth S

Fra : stange

Dato : 07-08-02 16:19

"Peter König" <apu503@airmat.dk> skrev i en meddelelse
men er der
> ikke nogle fælder der også tager billede af synderen bagfra ?

Jo - og hvis I har set en engelsk motorcykel med en minimal nummerplade, ved
I også hvor.

Knud Stange

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-08-02 18:50

Nej, man kan ikke blive taget i en fotofælde hvis man holder
fartgrænserne...

Fra : Reno Jensen

Dato : 08-08-02 07:30

Hej Lars

Pragtfuldt indlæg LOL

Reno

Fra : vmx

Dato : 08-08-02 08:37

> [...]
"
> Jeg må indrømme - jeg er ikke 100 m mester lige på dette område, men er

Anskaf et speedo der viser miles i stedet for km.
- så er man på den sikre side (!!)

dem der ikke fatter pointen må spørge, Reno er også
velkommen hehe ( en halv provokation *GG* )

Robert

Fra : Reno Jensen

Dato : 08-08-02 08:43

Er der en pointe her ??

Aaaaahhhh km kontra miles kontra miles er 1,??? km, nu tror jeg at jeg har
fattet den 8-O

Reno (som var syg den dag vi havde om miles i skolen)