Hjælp en landkrabbe..
Fra : Carsten Bjerg Mikkel~

Dato : 06-08-02 22:34

Hej Gruppe

Jeg går og tænker på at købe en båd for første gang. Jeg har derfor set en
del annoncer, og der er et ord jeg gerne vil have forklaret: Hvad er en LOG?
Tilsyneladende et elektrisk instrument, men i min verden er det en god
gammeldags protokol, som kaptajnen skrev i med fjer og blæk. Siden hen fandt
Joakim von And så loggen og gik på skattejagt...

M.v.h.

Carsten

Fra : Lars Helboe

Dato : 06-08-02 22:43

Hvis du tænker på at købe båd er der nok en del andre ting du skal tænke på
først!

Men en log er altså bare sådan et instrument som måler bådens fart gennem
vandet og den udsejlede distance.

Hvis du leder lidt på nettet vil du finde svar på mange spørgsmål......og
undskyld......., men hvis du ikke ved hvad en log er, så er der vist en del
spørgsmål som trænger sig på.

--
Lars Helboe
www.uller-matic.dk

Fra : Lars Helboe

Dato : 06-08-02 22:46

Prøv f.eks denne adresse:

http://www.larspoulsen.dk/
Her kan du finde mange interesante sejlerlinks.

--

Lars Helboe
www.uller-matic.dk

Fra : Carsten Bjerg Mikkel~

Dato : 06-08-02 23:09

Hej Lars

Tak for forklaringen.

Jo, der er da ganske mange spørgsmål der trænger sig på. men nu har jeg jo
foreløbigt hele vinteren til at studere, så jeg ikke bliver fuldstændig
røvrendt når jeg skal ud og købe en båd.
Det værste er egentligt at jo flere informationer jeg får, des flere
prioriteringer skal jeg også foretage - der er jo kun den samme bankbog til
rådighed.

Med venlig hilsen

Carsten

Fra : Lars Helboe

Dato : 06-08-02 23:17

Jeg ved altså ikke om mit første svar gik "galt i byen" kan ikke se det her!

> [...]

undskyld......., men hvis du ikke ved hvad en log er, så er der vist en del

Spørg endelig Carsten, der er mange ting at sætte sig ind i.
......Kender godt problemet med bankkontoen )

Lars

Fra : Claus Frørup

Dato : 06-08-02 23:36

Isang tao pinangalanan Carsten Bjerg Mikkelsen nagsulat :
klip
>Det værste er egentligt at jo flere informationer jeg får, des flere
>prioriteringer skal jeg også foretage -

Den første og vigtigste prioritering må være, at du melder dig ind i en
sejlklub og deltager i undervisning i sejlads.

Er du kommet igang der, bliver du næsten automatisk del af et netværk
hvor du kan hente utallige gode råd om at købe, eje og vedligeholde en
båd.

--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.