Vent hoses på kaburtorer - forklaring ?!
Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-02 22:38

Hejsa NG

Jaja jeg spammer jer lidt idag ) jeg sad lige og læste i min haynes, da
jeg opdager et overset kapittel om kaburtorene på lige netop min model, der
går to slanger ud fra dem, som jeg regnede med var overløb eller lign.. men
i bogen står der at det er "vent hoses" dvs nogle ventilations slanger..
hvad hulen skal de ventilere i mine kaburatorer ??? der står også at de skal
trækkes op under tanken, nu har de siden jeg købte den bare hængt nedaf..
har det nogen mening ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Jens E Jensen

Dato : 06-08-02 22:47

kan det ikke have noget med afhjælpning af vacum der kunne dannes, og de så
derfor skal ligge i samme højde som tanken ???

Mvh
Jens

Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-02 23:27

> kan det ikke have noget med afhjælpning af vacum der kunne dannes, og de

> derfor skal ligge i samme højde som tanken ???
HuH ?? jeg er slet ikke med ?

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-08-02 23:35

> så
> HuH ?? jeg er slet ikke med ?

Når der løber benzin ind i karburatoren, skal den overliggende luft jo kunne
slippe ud et sted. Ellers kommer der overtryk, hvilket medfører at der ikke
løber mere benzin ind i svømmerhuset. Over- og undertryk har ikke noget at
gøre i svømmerhuset.

Det samme gælder for selve motoren. Der skal også være en ventileringsslange
for at fjerne evt. over/undertryk der kan opstå når olien pumpes rundt.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-08-02 23:41

> [...]
ikke
> løber mere benzin ind i svømmerhuset. Over- og undertryk har ikke noget at

Ville lige tilføje at på Secaen (hvis du kan huske den hvordan den ser ud
består udluftningen bare af et hul på indsugningssiden. Den ventilerer
derfor gennem luftfiltret. Så selv om det ikke er så synligt på den, så er
den der altså også på den model.

signing off.. Martin Sørensen
- Der er glad, fordi min Seca er kommet på ret køl efter næsten en måneds
stilstand.

Fra : Jens E Jensen

Dato : 06-08-02 23:58

jeg mente at det var hullet ved dækslet der sørgede for dette samtidig med
det gjorde at der ikke dannes undertryk i tanken.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-08-02 01:15

> jeg mente at det var hullet ved dækslet der sørgede for dette samtidig med
> det gjorde at der ikke dannes undertryk i tanken.

Ja, det sørger for at der kan slippe luft ind i tanken, men det er jo ikke
nok. Svømmerhuset skal jo også udluftes.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens E Jensen

Dato : 06-08-02 23:28

undertryk er måske et bedre ord...

Fra : Morten Juel

Dato : 06-08-02 23:34

Jamen hvad skulle de slanger ha med det at gøre ?? de går jo ikke ind i
tanken, de ligger bare oppe under !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Jens E Jensen

Dato : 06-08-02 23:37

aaahh... ja sååå .. ellers plejer dén slags udluftning vel også at foregå
ved dækslet ?