Fartkontrol Nørrevoldgade... ups tæt på..
Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-08-02 14:19

Fuk det var tæt på.
Jeg kørte af Nørrevoldgade ind mod byen. Jeg lægger an til at fyre den af,
da en bus blinker ud. Man skal jo ikke holde på sin ret når man køre MC og
slet ikke når det er en HT bus, for de er kolde i måsen og drejer rask væk
ud i hvad som helst.
Så jeg sagtner farten og lægger mig bag bussen. Næsten lige ved Nørreport
station står der tre politifolk med fartmåler udstyr, jeg ligger i læ af
bussen kikker i bakspejlet og ser de stopper bilen bag mig (ca. 50 m. bag
mig).

Puha tæt på min første fartbøde 7-9-13

Jeg så forøvrigt flere der blev stoppet i København i dag. Jeg troede ellers
at de havde travlt med Moses ?!

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-08-02 14:22

> [...]
> slet ikke når det er en HT bus, for de er kolde i måsen og drejer rask væk

du skal faktisk også holde tilbage for bybusser i rute, så vidt jeg kan
huske fra teoritiden.

Men godt du ikke blev snuppet

mvh

Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-08-02 14:31

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> du skal faktisk også holde tilbage for bybusser i rute, så vidt jeg kan
> huske fra teoritiden.

Du har sikkert ret. De drejer ihvertfald konsekvent lige ud én :)

Mvh Thomas

Fra : Jens U

Dato : 06-08-02 23:05

Thomas Hjort skrev
> "Thomas Jensen" skrev ...

> Du har sikkert ret. De drejer ihvertfald konsekvent lige ud én :)

Og så bør du også holde tilbage

Men det kan også være farligt, hvis du ikke sikre dig at dem bag dig
også stopper.
Det er ikke sjovt at blive påkørt bag fra, men jeg overlevede

Mange tænker nok at det store skrummel vil jeg ikke lægge bag,
men glemmer at tænke på at ved næste stoppested kommer man
sandsynligvis uden om.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (lang model igen)
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-08-02 14:38

> du skal faktisk også holde tilbage for bybusser i rute, så vidt jeg kan
> huske fra teoritiden.

vel først når bussen blinker med venstre blinklys...?

(ifølge mindet af noget 10 år gammel teori)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-08-02 16:15

">
> vel først når bussen blinker med venstre blinklys...?

jow, men Thomas Hjort sagde jo også at busen blinkede...

mvh

Thomas
XJ600s

Fra : Foobar

Dato : 06-08-02 14:47

> du skal faktisk også holde tilbage for bybusser i rute, så vidt jeg kan
> huske fra teoritiden.

Det er også sandt, men det som bus-chaufførerne oftest glemmer er anden del
af paragraffen (§19 i Færdselsloven), der i sin helhed lyder:

"§ 19. Kørende, som i tættere bebygget område nærmer sig et stoppested, hvor
en bus er standset, skal, hvis føreren af bussen giver tegn til
igangsætning, nedsætte hastigheden og om nødvendigt standse, således at
bussen kan forlade stoppestedet. Føreren af bussen fritages dog ikke herved
for at udvise særlig forsigtighed for at undgå fare."

Paragraffen tillader altså IKKE chaufføren at give blink og 'lægge fra land'
i én og samme blinde manøvre, hvilket dog alligevel ikke forhinderer mange
af dem i at gøre præcis dét. Det virker imidlertid uhyre fornuftigt ikke at
holde på sin ret, hvis det sker med liv og førlighed som indsats - og da
sletterikke med ting så store som busser!

/Claus

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-08-02 14:42

"du skal faktisk også holde tilbage for bybusser i rute, så vidt jeg kan
huske fra teoritiden"

Det er rigtigt. Inden for bymæssig bebyggelse. Men hvis du ikke holder
tilbage, har de ikke påkørselsret. Det er jo ikke sikkert man kan nå at
holde. Kender én der blev påkørt af bus der svingede ud. Bussen fik skylden,
eller rettere chaufføren. Det var godt nok i bil, og jeg ved da også godt
man ikke kan bruge skyldsspørgsmålet til noget når man ligger og "raller" på
vejen bagefter.

--
Mvh.
Henrik (der holder tilbage for busser)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jon Larsen

Dato : 06-08-02 15:04

">
> [...]
> man ikke kan bruge skyldsspørgsmålet til noget når man ligger og "raller"

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kan huske at min kørelære sagde at hvis man absolut skulle "smage" på en bus
så skulle man sørge for at ramme foran på bussen, alt hvad der var bag
forhjulene på en bus var ens egen skyld.. Men generelt holder jeg altid
tilbage for busser med mindre jeg er oppe på siden af dem når de begynder at
blinke og køre, for jeg har ikke lyst til at ligge kvadret op af en bus..

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-08-02 16:14

> Det er rigtigt. Inden for bymæssig bebyggelse. Men hvis du ikke holder
> tilbage, har de ikke påkørselsret.

Det sagde jeg skam heller ikke

mvh

Thomas
XJ600s

Fra : Denise

Dato : 06-08-02 14:29

> Puha tæt på min første fartbøde 7-9-13
>
> Jeg så forøvrigt flere der blev stoppet i København i dag. Jeg troede
> [...]

Hej
Man må godt være heldig engang imellem.
Næ, nu har de brugt penge på at passe på Moses, så skal de netop udskrive
nogle bøder så de kan få skrabet lidt ind igen.
Hilsen Denise
XJ600S

Fra : Squish

Dato : 06-08-02 21:26

Denise wrote:

> [...]
> Næ, nu har de brugt penge på at passe på Moses, så skal de netop udskrive
> nogle bøder så de kan få skrabet lidt ind igen.

LOL!

Squish

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 06-08-02 15:09

Thomas Hjort wrote:

> Jeg så forøvrigt flere der blev stoppet i København i dag. Jeg troede ellers
> at de havde travlt med Moses ?!
>
> Mvh Thomas
> SV650S

Beskyttelsen af Moses bør vel sortere under større myndighed end
policen...På den anden side gik det jo ikke godt med ham kanutten der
for 2K år siden ellers nok skulle høre under den beskyttelse
Næe, sagen med Moses er, at der vist er kaldt en hulens masse betjente
til København i anledning af EU-formandskabet (?), men her sker jo ikke
en bønne så de kan ligeså godt arbejde lidt for føden!

Martin der fra trædecykel så snupperne på Nr. Voldgade i dag

Fra : Claus MC

Dato : 06-08-02 21:11

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg så forøvrigt flere der blev stoppet i København i dag. Jeg troede
ellers
> at de havde travlt med Moses ?!

Skal vi ikke lige slå fast een gang for alle, at ordenspolitiet tager sig af
Moses - færdselspolitiet tager sig af færdsel.

Ikke mere piveri over, at de skulle opklare nogle mord og finde nogle
bankrøvere når I får en bøde for overtrædelse af færdselsloven, aftale ?

Mvh

Claus

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-08-02 21:24

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ikke mere piveri over, at de skulle opklare nogle mord og finde nogle
> bankrøvere når I får en bøde for overtrædelse af færdselsloven, aftale ?

Holder ikke helt alligevel.

Blandt andet tages der sagkyndige til at køre politibusser/hollænder-vogne
til sikkerhed ved EU topmøderne i DK. Derfor bliver der forsinkelser i at få
et kørekort, og her må der vel gerne pives lidt eller hvad Claus?

Thomas

Fra : Claus MC

Dato : 06-08-02 21:40

> Holder ikke helt alligevel.

Det gør det da.....

> Blandt andet tages der sagkyndige til at køre politibusser/hollænder-vogne
> til sikkerhed ved EU topmøderne i DK. Derfor bliver der forsinkelser i at

> et kørekort, og her må der vel gerne pives lidt eller hvad Claus?

Det må du gerne pive over Thomas. Men det ændrer ikke ved, at
færdselspolitiet tager sig af færdsel og ordenspolitiet tager sig af andre
uroligheder Thomas.

Mvh

Claus

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-08-02 21:53

> [...]
>
> Det må du gerne pive over Thomas. Men det ændrer ikke ved, at
> færdselspolitiet tager sig af færdsel og ordenspolitiet tager sig af andre

Jeg er ikke sikker på at de sagkyndige kun arbejder i færdselspolitiet? Jeg
tror de kan arbejde i hele korpset, men er ikke sikker. Men jeg er dog
sikker på, at der kan flyttes folk fra det ene korps til det andet hvis det
kniber.

Thomas

Fra : Claus MC

Dato : 06-08-02 22:17

> [...]
> tror de kan arbejde i hele korpset, men er ikke sikker. Men jeg er dog
> sikker på, at der kan flyttes folk fra det ene korps til det andet hvis

De kan sagtens flyttes fra det ene "korps" til det andet - de har jo alle
samme uddannelse

Pointen fra starten var, at man tit hører bemærkninger såsom "de skulle
fange nogle rigtige forbrydere i stedet for at give mig bøder". Og dér
kommer "korps"-inddelingen ind.

Mvh

Claus

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 07-08-02 06:37

Thomas Hjort wrote:
> [...]
> sikker på, at der kan flyttes folk fra det ene korps til det andet hvis det

Jeg har engang arbejdet som mekaniker hos Ford... Og jeg kan
med sikkerhed i stemmen sige at jeg ville ikke overlade en
bil med mig selv i til en fra kriminal-politiet.. de laver
absurt mange skader.. ;)
Så jeg syns nok ikke at man kan bruge dem som sagkyndige ..

Læste nogle iøvrigt historien i Urban om betjente der går i
fotofælder?

--
Hans Joergensen, som vist nok lige skal være mc-ejer her
senere idag .. hvis forsikringen ikke er langsom ;)

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 07-08-02 06:43

> Læste nogle iøvrigt historien i Urban om betjente der går i
> fotofælder?

Desværre, kan den ses på nettet?

ClausL
XJ600N

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 07-08-02 07:00

Claus Lorentzen wrote:
> Desværre, kan den ses på nettet?

Jeg kender ikke noget til Urbans side.. så:
http://gallery.nathue.dk/Junk/PICT1223.JPG
og
http://gallery.nathue.dk/Junk/PICT1232.JPG

--
Hans Joergensen, ring ding ding ding ding.
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 07-08-02 07:09

> Jeg kender ikke noget til Urbans side.. så:
> http://gallery.nathue.dk/Junk/PICT1223.JPG
> og
> http://gallery.nathue.dk/Junk/PICT1232.JPG

Kanon - tak.

ClausL
XJ600N

Fra : Frank

Dato : 07-08-02 09:10

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det må du gerne pive over Thomas. Men det ændrer ikke ved, at
> færdselspolitiet tager sig af færdsel og ordenspolitiet tager sig af andre

Undskyld - men nu lyder du fandeme som en krakilsk teledanmark medarbejder

Det holder ikke !

Det danske Politi er, for mig at se, een samlet resource og man kan ikke
gemme sin prioritering af indsats gennem organisatoriske grupperinger.

/Frank

Fra : Claus MC

Dato : 07-08-02 20:56

"Frank" <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det holder ikke !
>
> Det danske Politi er, for mig at se, een samlet resource og man kan ikke
> gemme sin prioritering af indsats gennem organisatoriske grupperinger.

Fåårkk

Jeg opgiver.......

Hvem efterforsker mord ? Ham på motorcyklen du lige har fået en fartbøde af,
eller kriminalpolitiet ?

/Claus

Fra : Frank

Dato : 07-08-02 21:11

> [...]
>
> Fåårkk
>
> Jeg opgiver.......
>
> Hvem efterforsker mord ? Ham på motorcyklen du lige har fået en fartbøde

Ved det ikke - Men bare svar på et simpelt spørgsmål:

Er det samme kasse man tager deres løn fra ?

/Frank

Fra : Claus MC

Dato : 07-08-02 21:33

"Frank" <frankwodstrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg forstår ikke hvad du skriver ?

> Ved det ikke - Men bare svar på et simpelt spørgsmål:
> Er det samme kasse man tager deres løn fra ?

Det er staten, der betaler i sidste ende. Hvordan det fordeles ved jeg ikke.

Men suuuuuuk.......hvorfor er det så svært at forstå, at der er forskellige
faggrupper indenfor politiet ?

/Claus