/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Statistik for mc-uheld
Fra : BoS


Dato : 06-08-02 10:07

Hej
Der var for nogen tid siden en gut, der fik at vide af sit
forsikringsselskab, at grunden til de dyre præmier var, at der jo skete
flere og flere uheld med motorcykler.

Jeg mener, nogen sagde, at det var fordi de (forsikringsselskaberne) også
medregnede 45-knallerter i deres statistikker.

Her til formiddag fandt jeg lige en statistik, der er renset for
45-knallerter.

Gå ind på http://www.faerdselssikkerhed.dk
Klik på "Ullykkestal" og klik dig igennem de fire dropdowns eller se tallene
her

(ved ikke hvordan den kommer til at se ud, når jeg sender dette indlæg)

År Uheld ialt Dræbte Tilskadekomne Personskader ialt
1996 441 23 425 448
1997 396 19 390 409
1998 362 21 334 355
1999 376 26 378 404
2000 347 24 322 346

For mig at se, er uheldstallet da nærmest for nedadgående, men antallet af
dræbte er nogenlunde konstant. :-/

Kør forsigtigt!

ps. denne artikel er også ret interressant for dig, der har taget kørekort i
sommeren 2001 og frem:
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=204124/

mvh Bo S



 
 
Niels Drewes (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Drewes


Dato : 06-08-02 10:14


"BoS" <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aio3jp$91c$1@sunsite.dk...
> Hej
> Der var for nogen tid siden en gut, der fik at vide af sit
> forsikringsselskab, at grunden til de dyre præmier var, at der jo skete
> flere og flere uheld med motorcykler.
>
> Jeg mener, nogen sagde, at det var fordi de (forsikringsselskaberne) også
> medregnede 45-knallerter i deres statistikker.
>
> Her til formiddag fandt jeg lige en statistik, der er renset for
> 45-knallerter.
>
> Gå ind på http://www.faerdselssikkerhed.dk
> Klik på "Ullykkestal" og klik dig igennem de fire dropdowns eller se
tallene
> her
>
> (ved ikke hvordan den kommer til at se ud, når jeg sender dette indlæg)
>
> År Uheld ialt Dræbte Tilskadekomne Personskader ialt
> 1996 441 23 425 448
> 1997 396 19 390 409
> 1998 362 21 334 355
> 1999 376 26 378 404
> 2000 347 24 322 346
>
> For mig at se, er uheldstallet da nærmest for nedadgående, men antallet af
> dræbte er nogenlunde konstant. :-/
>
Ja, så mangler vi bare antallet af køretøjer for de fem år. Så er faldet
sikkert størrer procentmæssigt?

vh

Niels



BoS (06-08-2002)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 06-08-02 10:36

>
> Ja, så mangler vi bare antallet af køretøjer for de fem år. Så er faldet
> sikkert størrer procentmæssigt?
>
> vh
>
> Niels
>

Jeg har ringet til DKs statistik. Du har ret...
Jeg har lagt tallene på min server: www.skakke.dk/stats.html (det var mere
end min newsreader kunne vise i bredden, så det så ret uoverskueligt ud)

mvh BoS





Jack Jensen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 06-08-02 10:59


"BoS" <elskak@hotmail.com> wrote in message news:aio5ak$e74$1@sunsite.dk...
> >
> > Ja, så mangler vi bare antallet af køretøjer for de fem år. Så er faldet
> > sikkert størrer procentmæssigt?

> Jeg har ringet til DKs statistik. Du har ret...
> Jeg har lagt tallene på min server: www.skakke.dk/stats.html (det var mere
> end min newsreader kunne vise i bredden, så det så ret uoverskueligt ud)

Ja - og konklusionen er så at forsikringsselskaberne har et meget stort
troværdighedsproblem.
- Men det vidste vi vel allerede?

Mvh
Jack




BoS (06-08-2002)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 06-08-02 13:37


"Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com> skrev i en meddelelse
news:3d4f9de4$0$88351$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja - og konklusionen er så at forsikringsselskaberne har et meget stort
> troværdighedsproblem.
> - Men det vidste vi vel allerede?
>

Ja, længere er den vist ikke... Og det hænger da slet ikke sammen med, at
Runa har lavet en kæmpe liste over uønskede modeller. Men statistikken viser
naturligvis ikke, hvormange mc'er, der bliver stjålet. Det kan jo være, det
er en del. :-/

mvh Bo
Der nåede at slippe igennem Runas nåleøje 2 uger inden de gik amok



Asger Steffensen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 06-08-02 16:34


"BoS" <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aiofu4$g41$1@sunsite.dk...
>
> "Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com> skrev i en meddelelse
> news:3d4f9de4$0$88351$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja - og konklusionen er så at forsikringsselskaberne har et meget stort
> > troværdighedsproblem.
> > - Men det vidste vi vel allerede?
> >
>
> Ja, længere er den vist ikke...
Mnjaeh... Det kunne jo være at skaderne samtidig er blevet dyrere at
erstatte. MC'erne er jo ikke ligefrem blevet billigere, ej heller vel
plastikstumperne....

Og det hænger da slet ikke sammen med, at
> Runa har lavet en kæmpe liste over uønskede modeller. Men statistikken
viser
> naturligvis ikke, hvormange mc'er, der bliver stjålet. Det kan jo være,
det
> er en del. :-/
Ja, men den statistik fandt jeg lige på dk statistik. Den ligger i
dk.binaer.motor som Excel fil.

Asger
ZX-10



Asger Steffensen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 06-08-02 16:50


"BoS" <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aiofu4$g41$1@sunsite.dk...
>
> "Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com> skrev i en meddelelse
> news:3d4f9de4$0$88351$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja - og konklusionen er så at forsikringsselskaberne har et meget stort
> > troværdighedsproblem.
> > - Men det vidste vi vel allerede?
> >
>
> Ja, længere er den vist ikke...
Mnjaeh... Det kunne jo være at skaderne samtidig er blevet dyrere at
erstatte. MC'erne er jo ikke ligefrem blevet billigere, ej heller vel
plastikstumperne....

Og det hænger da slet ikke sammen med, at
> Runa har lavet en kæmpe liste over uønskede modeller. Men statistikken
viser
> naturligvis ikke, hvormange mc'er, der bliver stjålet. Det kan jo være,
det
> er en del. :-/
Den statistik har de også på Danmarks Statistik

Asger
ZX-10



Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 01:32


BoS <elskak@hotmail.com> skrev i en news:aio5ak$e74$1@sunsite.dk...
> >
> > Ja, så mangler vi bare antallet af køretøjer for de fem år. Så er
faldet
> > sikkert størrer procentmæssigt?
> >
> Jeg har ringet til DKs statistik. Du har ret...
> Jeg har lagt tallene på min server: www.skakke.dk/stats.html (det var
mere
> end min newsreader kunne vise i bredden, så det så ret uoverskueligt
ud)

Og går man få år længere tilbage var tallet tæt på 40.000 indreg. mc'er


--
Armand.



Jacob Grunnet (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Grunnet


Dato : 06-08-02 11:07

> ps. denne artikel er også ret interressant for dig, der har taget kørekort
i
> sommeren 2001 og frem:
> http://www.berlingske.dk/artikel:aid=204124/
>

Tak skal du ha' Bo. Det var meget rart at få at vide.

Jeg er dog lidt forvirret mht. hvordan denne lov gælder.
Hvis jeg kører for stærkt på MC ryger mit bilkørekort så også, selvom det er
over to år gammelt?

Hvis det er tilfældet er jeg i hvert fald en af dem der vil have lavet det
om, da det betyder at personer der har haft kørekort i mange år skal tænke
sig om to gange før de tager et nyt.

Min far f.eks. tog mc-pappet som 45-årig, og hvis det så betyder at han går
fra betinget til ubetinget frakendelse af bil-kørekortet, så ville det ikke
just være heldigt.

Et andet eksempel kunne være hvis man nu ville have BE-kørekort. Vil man så
løbe ind i endnu en to års prøveperiode på alle sine kørekort.

Håber den ubetingede frakendelse gælder for kørekortene individuelt. Er der
nogen der kan be- eller afkræfte det?

/Jacob
Honda Super Dream



BoS (06-08-2002)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 06-08-02 11:16

Jeg er i samme båd - og jeg skrev til Rådet for større færdselssikkerhed.
Her kan du se hvad de skrev. Mit spørgsmål står nederst

Hej Bo
Loven om "kørekort på prøve"/"kørselsforbud" gælder kun for det FØRSTE
kørekort, man tager. Dvs. at hvis du tog kørekort til bil i 1992, omfatter
reglerne ikke dig, da du har haft dit første kørekort i mere end to år.
Hvis man f.eks. tager motorcykelkort UNDER to år efter, man har taget
kørekort til bil, og man kører over 70% på stærkt på motorcyklen, får man
kørselsforbud for BÅDE bil og mc, indtil man har været igennem undervisning
og køreprøve igen. Hvorvidt man skal have undervisning + køreprøve i bil
eller mc, afgøres af politiet i den enkelte sag. Når man så har bestået, må
man køre begge kategorier igen.
Der er altså ingen fast frakendelsestid ligesom ved ubetinget frakendelse -
kørselsforbudet gælder, indtil man har været igennem den særlige,
obligatoriske undervisning (7 teoritimer og 8 køretimer) og har bestået
køreprøven.
Med venlig hilsen
Pernille *****
Rådet for Større Færdselssikkerhed


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Bo Skakke
Sendt: 6. august 2002 10:57
Til: rfsf@rfsf.dk
Emne: »Den hemmelige lov«

Hej
Læste en artikel i Berlingske idag om, at en lov, der er vedtaget 30, marts
i år om, at hvis man har haft kørekort i under to år, så kan man blive
fradømt kortet ubetinget for overtrædelser, der normalt kun ville "koste" en
betinget fradømmelse af koret.
Så er det jeg gerne vil vide, om jeg hører ind under den lov, idet jeg
- tog bil kort i 1992
- mc kort i juni 2001
Gælder loven så på mig, når jeg kører på min mc, og i givet fald, bliver jeg
så også fradømt mit bil kørekort hvis jeg skulle være så uheldig/dum at
blive snuppet med fx. alt for meget fart på, som det er omtalt i artiklen?

Med venlig hilsen
Bo Skakke




Jimmi (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 06-08-02 11:22

Meget beroligende må man sige, så syntes jeg faktisk ikke at loven er så
tosset endda, jeg er sgu ved at være godt træt af de 18 årige knægte der
kører deres brian biler som død og helvede i indre by.

/Jimmi
(XJ600S)




Kenneth Sørensen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 06-08-02 18:28


> Håber den ubetingede frakendelse gælder for kørekortene individuelt.
Er der
> nogen der kan be- eller afkræfte det?
>

Ja, jeg kørte jo over 70% for stærkt i bil (men det må jo være det samme
for mc) for ca 4 år siden. Der var ingen krav til køretimer, eller
teoritimer, blot skulle den orienterende teoriprøve/køreprøve være taget
inden for 6 mdr. I den tid var der ej heller køreforbud. Så vidt jeg
husker (hæng mig nu ikke) ville alle stempler ryge hvis man dumpede 3
gange til køreprøven.

Bestod teori/køreprøve første gang.

Kenneth S
R1




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste