"dots (slet 9VQO1)" <dots@9VQO1tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4c2f3d$0$87279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har med stor begejstring set Dansk Enduro Klub's
> introduktionsvideo.... Og kunne vældig godt tænke mig at prøve at være
> med, om ikke andet så som rosinen i pølseenden.
Du kommer nok til at slås lidt om den ære - der er nemlig tæt kamp i den der
pølseende. Kig også på
www.enduro.dk
> Har tjekket MC-revyer forfra og bagfra, de fleste mc'er der ka' det
> der, er for høje til mig(168 cm).
Ja. Og nej. Til race er det ikke ubetinget nødvendigt at du kan nå jorden
med begge fødder, så hvis du sænker en KTM EXC125 lidt, vil den være fin.
Kontakt evt. Nicolaj Hansen hos F.I. Motorcykler (KTM importøren), Nicolaj
kører KTM125 enduro og han kører voldsomt stærkt på den, så han vil nok
kunne fortælle mere.
(Han vandt vist Enduro Bredde i Grand National sidste weekend, jeg blev
muligvis 6'er).
Ellers har de ikke-så-høje kørere gode erfaringer med Yamaha WR200R, den er
ikke så høj, og den er kanon let at køre. Her er der nok at rådspørge, Søren
Lindholt, Poul Bundgaard og Mads Lund som alle begår sig herinde kører på
den racer - og jeg gjorde også, indtil jeg konverterede til KTM. Se min
beskrivelse på:
http://www.geocities.com/aormck/WR200.html
Skulle du finde på at ville købe sådan en, så er udbuddet lidt begrænset,
men jeg ved at Jan Sørensen her i Aalborg lige har købt en med videresalg
for øje. Mail mig hvis du vil have et tlf.nr.
> Jeg er ved at ta' pappet, der går nok noget tid endnu, men så skal jeg
> jo til at finde 1 mc, der både kan bruges til at fragte lille dreng
> (knap 4 år), indkøbsvarer osv , OG som man kan lege med ..
Okay, NU bliver det svært! Transport af varer og børn, og race stiller
temmelig modsat rettede krav til en motorcykel. Det kan stadig lade sig
gøre, men let bliver det ikke. Man ser jævnligt Suzuki DR350 og Yamaha TT350
på endurosporene, og de er også anvendelige på offentlig vej. Jeg er lige
kommet hjem fra en weekend i Holstebro øvelsesterræn med rendyrket ræs
(Finn's 50'års fødselsdag) hvor vi (Aalborg holdet) naturligvis vandt
orienteringsløbet, men desværre fik lidt tæv i Røver-heat'ene af Randers og
Silkeborg. Det mindede lidt om enduro, men var nu på et lidt mindre
orgeniseret plan - selvom man kunne finde det meste af den danske
enduro-kører-bestand derude. Der var mange cykler som dur til formålet i
sving, XT350 som er god til det hele uden at være særlig hurtig på
enduro-sporene - og ikke særlig høj. Yamaha WR400F og Honda XR400 kan også
rettes ind til en 168'er uden at miste konkurrencedygtighed på sporene.
Læg ud med at tage ud at kigge på et løb, og snak med nogle af kørerne, så
du får gjort et velovervejet valg når du skal investere i cykel.
Rittig
KTM EXC380 med nr. 104 i år
> Kører knallert nu, Suzuki RMX, den er høj, 88,5 i sædehøjde, må ikke
> være højere, så kan jeg ikke nå jorden.
> Nogen der har nogen gode ideer til 1 k på 168, der drømmer om 1 KTM i
> den rette højde
> Mvh
> dots
>