Meget lille hjelm
Fra : Michael Bertelsen

Dato : 03-08-02 12:46

Hej

Jeg står og skal til at købe en full-face hjelm til kæresten.

Problemet er bare at hendes hoved er meget lille (str. 50/51) og jeg kan
ikke finde nogen hjelm i den størrelse (XXXS eller XXS).

Jeg fandt en hjelm i dag ved en forhandler i størrelse XS, som var "lille
nok i størrelse" til at den måske kunne bruges. Den var af mærket "Dainese"
og kostede 2800 kr. Er der nogen der kender dette mærke, og evt. har
erfaringer med disse hjelme ?

Eller er der evt. nogen der kender til andre muligheder for at få en hjelm i
så lille en størrelse ?
Hjelmen skal helst være af fiber !!

MVH
Michael
GS500E

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 03-08-02 14:05

> [...]
> erfaringer med disse hjelme ?
>
> Eller er der evt. nogen der kender til andre muligheder for at få en hjelm

Min kæreste har en Bieffe XS (54) til 1200, jeg aner ikke havde den er lavet
af, men den er meget støj svag

Venlig hilsen Rune (bandit600 med meget larmende Vance & Hines udst.)
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Kenneth T

Dato : 04-08-02 20:01

> Min kæreste har en Bieffe XS (54) til 1200, jeg aner ikke havde den er
lavet
> af, men den er meget støj svag

....kan hun da ikke snakke når hun har den på, eller hvad ?

:)

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Søren

Dato : 03-08-02 17:07

"Michael Bertelsen" <mbipost@mail.dk.nospam> wrote in message
> [...]
> erfaringer med disse hjelme ?
>
> Eller er der evt. nogen der kender til andre muligheder for at få en hjelm

Jeg er ikke klar over hvor du kommer fra, men hvis du er fra kbh området kan
du prøve hos enghave motor
Jeg har købt en hjelm der til min kæreste det var en shoei xr 800 fiber
hjelm sat ned fra 2800 til 1500, de havde en del røde/sorte hjelme i små
størelser (xxs)

Fra : albert

Dato : 03-08-02 18:52

> Jeg står og skal til at købe en full-face hjelm til kæresten.
>
> Problemet er bare at hendes hoved er meget lille (str. 50/51) og jeg kan
> ikke finde nogen hjelm i den størrelse (XXXS eller XXS).

Det var sgu et lille hovede. Nu er hun vel ikke mindreårig

Ja sorry, kunne ikke dy mig ! Anyway, der laves jo rent faktisk hjelme til
børn også, så hvis en "voksen" hjelm ikke er mulig, så må en børnehjelm da
kunne bruges

mvh Albert - med et NOGET større hovede....

Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-08-02 19:37

"Michael Bertelsen" <mbipost@mail.dk.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer med disse hjelme ?
>
> Eller er der evt. nogen der kender til andre muligheder for at få en hjelm

Min søn på 13 der er 53 cm om hovedet, hvor det er størst, har en fiber
Nolan N90 str. S fra sidste år og den passer perfekt hans bette hoved. Han
er meget tilfreds med lyd og form. Da han fik den prøvede han også en str.
XS men den var for lille så Nolan laver hjælme til små hoveder også.
MC-Touring i Viby ved Århus forhandler dem hvis du er fra de kanter.

Allan Bojesen (med XXL hjælm)

Fra : Anneli

Dato : 04-08-02 00:19

Både BMW og Shoie har små hjelme, jeg har dog kun prøvet i klapmodellen.

Stor hilsen Anneli og Savage :0)

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 05-08-02 10:11

Michael Bertelsen wrote:

> [...]
> erfaringer med disse hjelme ?
>
> Eller er der evt. nogen der kender til andre muligheder for at få en hjelm i

Generalt synes jeg det er svært at finde godt udstyr som passer til os piger.
Jeg har de sidste år kørt med en Signet/GT hjelm fra ARAI den kan man få helt
ned til XXS (51-52) dog har de kun sorte på lager i DK. (man kan bestille med
farve - lang vente tid -eller evt. male den selv) jeg mener prisen er 3999,-
Det er en virkelig god hjelm som man kan få lavet ekstra tyk polstring til hvis
den ikke sidder hel som ønsket. Forresten har den også et kanon udluftnings
system, og hvem har ikke brug for det her i varmen????
Jeg har tidliger bla. også haft en Dainese hjelm, og var da sådan set også glad
for den... til jeg prøvede Arai'en.
se evt.: http://www.araihelmet.com/
Både Ågesen og Haasum i København handler med Arai -mener bestemt også Franz
Kroon i Århus
har dem.

-Charlotte
CBR600 F2/F4
(Hørte forresten en sælger i en mc-butik sige at de ikke har flere ting i den
gode kvalitet til pige fordi "drengene" ikke vil ofre penge på kvalitet og
sikkerhed til kæresterne der jo "bare" sidder bag på!!!
-hvor er det langt ude! (
(dagens sure opstød! sorry!)

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-02 12:57

Apropos:

Min bold hører ikke til de allerstørste heller, vist omkring 58-60 stykker.
Jeg bruger åben hjelm til min veteran, og har producenterne mistænkt for at
lave én skal som de så fylder ud med mere eller mindre polstring
(forståeligt nok - besparende..).
Det resulterer i at jeg ræser rundt med en ballon omkring mit lille ansigt

Kender I til åbne hjelme der er lidt mindre (men stadig godkendte!!), så man
kan se bare en smule smartere ud?

jan
- 'bus med fri udblæsning - for helvede det lyder godt! (i tomgang lidt a la
kutter)

--
ØLBAR på vej i København. Info her: http://cerevisia.dk