Hvad kan strømerne egentlig se?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-08-02 12:00

Hej NG

Har lige haft en stor diskussion med en kammerat, om hvorvidt politiet kan
se om en mc er droslet, eller ej. Egentlig synes jeg, det ville være det
mest logiske, hvis de kan tjekke det i en database et sted, men jeg er sgu
blevet lidt i tvivl.
Der står jo faktisk ikke noget på registreringsattesten om droslingen -
eller hvad ??
Omvendt skal man jo til syn for at få det godkendt, så det må da blive
skrevet et sted hvor politiet umiddelbart har adgang ??
Jeg har også ladet mig fortælle at man selv skal kunne bevise det for dem,
hvis man bliver stoppet. Dette skulle kunne gøres ved fremvisning af
papirene, som medfølger droslingskittet.

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig lidt i denne sag!

Psycho Cowboy (Der mener regeringen trænger til en oprydning / opdatering af
mc-lovene!)
Suzuki GSX-R 250

Fra : Michael Kristensen

Dato : 03-08-02 12:19

Jeg er blevet stoppet af en mc betjent på en for stor MC (45 hk). Jeg påstod
mod bedrevidende at den var droslet. Han lod mig køre videre. Han ringede et
par uger senere og fortalte at han, hvis han skulle have givet mig en bøde
på 3000 for at have for lille kørekort skulle have ledsaget mig til synshal,
hvor ydelsen kunne blive testet. Han kunne kun opfordre til, at hvis den
ikke var droslet til 34 hk at jeg fik det gjort. Det gjorde jeg, men sendte
den ikke til omregistering da jeg (eller betjenten) kendte den regel.

Og ja, hvorfor blev jeg egentlig stoppet af ham:
Jeg havde lige købt den (gs500) i november måned. Var på vej over til mine
forældre hvor den skulle stå vinteren over. Kørte i mine skitøj (=ny mc
ejer) og det ene tændrør var røget, så den kunne kun køre 40-45 km/t på en
indfaldsvej hvor der må køres 80 km/t.

mvh - Michael Kristensen sv650s, der er færdig med det 34 kh pjat.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 03-08-02 12:20

ups, manglede et ikke.

>Det gjorde jeg, men sendte den ikke til omregistering da jeg IKKE (eller
betjenten) kendte >den regel.