OG: Groups.google.com - gamle usenet indlæ~
Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 02-08-02 12:28

Der er sikkert mange her på NG´en som kender http://groups.google.com
Selvom dette indlæg måske er lidt OT for denne gruppe, så vover jeg
alligevel pelsen ;o|

Jeg har netop været på besøg på Google Groups, for at lede efter et
tidligere indlæg på dk.fritid.motorcykel. Jeg kan dog ikke finde det
pågældende indlæg!

Vides det af nogle herinde, hvornår meddelelser arkiveres på Google
Groups ... hvor gamle skal de være? Og hvor finder man de meddelelser
som ligger i tiden mellem min nyhedslæser og Google Groups? Kan jeg
med andre ord "hente" gamle meddelser i min nyhedslæser? Findes der evt.
en bedre kilde (end Google Groups) til at hente gamle usenet
meddelelser?

PS: Jeg aner ikke om OG: i emnelinien faktisk betyder "Off Group", men
det var da et forsøg værd

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 02-08-02 12:38

> PS: Jeg aner ikke om OG: i emnelinien faktisk betyder "Off Group", men
> det var da et forsøg værd

normalt benyttes vist OT for Off Topic.
Mvh
Anders O

Fra : Michael K. S.

Dato : 02-08-02 15:29

On Fri, 2 Aug 2002 13:27:33 +0200, "Toshido - AROS MotorCykel Klub"
<henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com> wrote:

>Jeg har netop været på besøg på Google Groups, for at lede efter et
>tidligere indlæg på dk.fritid.motorcykel. Jeg kan dog ikke finde det
>pågældende indlæg!

Vær opmærksom på at Google _ikke_ har alle indlæg hvilket der kan være
forskellige årsager til.... X-No-Archive f.eks (bruger jeg så mine kan
ikke findes på Google) eller cancelled indlæg m.m.

>vides det af nogle herinde, hvornår meddelelser arkiveres på Google
>Groups ... hvor gamle skal de være?

Alle indlæg fra d.f.m som Google har tilbage fra starten i Maj -97
burde du kunne finde evt. via advanced search.

> [...]
>med andre ord "hente" gamle meddelser i min nyhedslæser? Findes der evt.
>en bedre kilde (end Google Groups) til at hente gamle usenet

Ja )... Uffe f.eks,han plejer at have alle indlæg tilbage fra
gruppens start og bruger du en ordentlig newsreader (som f.eks Agent)
er det muligt at importere indlæg fra en textfil,hvordan Outbreak
express håndterer det aner jeg ikke og ønsker ej heller at vide det

-M

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 03-08-02 21:37

On Fri, 02 Aug 2002 16:29:07 +0200, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

> [...]
>er det muligt at importere indlæg fra en textfil,hvordan Outbreak
>express håndterer det aner jeg ikke og ønsker ej heller at vide det

157693 til dato, men dog ikke helt fra gruppens start - dog har jeg
fra 19/12 1997 :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-08-02 21:58

On Sat, 03 Aug 2002 22:36:43 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:

Hej Uffe.

>157693 til dato, men dog ikke helt fra gruppens start - dog har jeg
>fra 19/12 1997 :)

Chocking - Det er i gennemsnit 95 indlæg pr. dag i den tid gruppen har
eksisteret.
Nogen burde have en flidspræmie

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 04-08-02 09:37

On Sat, 03 Aug 2002 22:58:01 +0200, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote:

>Chocking - Det er i gennemsnit 95 indlæg pr. dag i den tid gruppen har
>eksisteret.
>Nogen burde have en flidspræmie

Jeps! En af dem skal desværre gives posthumt - Jørund Seim nåede at
skrive mere end 4600 indlæg, fra ultimo 1999 og frem til sin al for
tidlige bortgang.

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 04-08-02 11:37

ØHHHH ...... jeg ved ikke hvad der er sket, men nu kan jeg på Google
Groups pludselig finde indlæg fra august 2002. Også det indlæg som jeg
eftersøgte. Der har nok blot været tale om en "fejl-40"

Fra : Armand

Dato : 05-08-02 12:34

Toshido - AROS MotorCykel Klub <henriknedergaard(fjern
dette)@hotmail.com> skrev i en news:aij03h$jl8$1@sunsite.dk...
> ØHHHH ...... jeg ved ikke hvad der er sket, men nu kan jeg på Google
> Groups pludselig finde indlæg fra august 2002. Også det indlæg som jeg
> eftersøgte. Der har nok blot været tale om en "fejl-40"

Måske der har været dage hvor mængden af indlæg har været større end det
som din newsreader er sat til at hente ned?
I så fald bliver de tiloversblevne indlæg "hængende", indtil man en dag
henter
alle(!) meddeleser ind "manuelt"!

- -
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-08-02 13:01

> [...]
> som din newsreader er sat til at hente ned?
> I så fald bliver de tiloversblevne indlæg "hængende", indtil man en

....vil lige sige, at efter jeg er holdt op med at markere specielle
indlæg - med "briller" - får jeg *alle* indlæg (jævnfør tidligere snak
om emnet)
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)