Erfaringer med Kåbe. Generelt.
Fra : Brian

Dato : 31-07-02 17:55

Jeg har overvejet at ønske mig en kåbe i Jule/Fødselsdagsgave. (Sammen med
udstyr: Hjelme, handsker og andet) Men ville lige høre om lidt erfaringer
med Kåbe.

Jeg har en Honda CB 550 F. (Honda-Pigen. Og hun ruller STADIG :) )
Jeg har kig på et par stykker... og kunne godt tænke mig at høre lidt om
erfaringer, fordele og ulemper. Hvad med beslag og montering. Er det svært?
(Jeg får nok ødelagt for mere end hvad 3 kåber koster... men prøver nok
alligevel hvis jeg skulle beslutte mig for det).

Jeg har kig på en halv eller 3/4 kåbe. Ikke sikker på mærket.. Shoei måske?

Well... Smider tanker på bordet.. også gerne prisnormaliteter på dette
område. Brugte kåber.

Brian

Fra : Ole Baun

Dato : 01-08-02 21:26

"Brian" skrev i en meddelelse
> Jeg har overvejet at ønske mig en kåbe i Jule/Fødselsdagsgave. (Sammen med
> udstyr: Hjelme, handsker og andet) Men ville lige høre om lidt erfaringer
> med Kåbe.

God ide, kan varmt anbefales.

> [...]
> Jeg har kig på et par stykker... og kunne godt tænke mig at høre lidt om
> erfaringer, fordele og ulemper. Hvad med beslag og montering. Er det

Jeg ved ikke om montering er svært. Motorgården, Svenstrup (Aalborg), satte
en (TCP tror jeg den hedder) på min CB 500 et års tid efter at jeg købte den
fra ny i ´96. Kåbe og montering kostede 7 - 8.000,- , og jeg har været
særdeles tilfreds.

> [...]
> alligevel hvis jeg skulle beslutte mig for det).
>
> Jeg har kig på en halv eller 3/4 kåbe. Ikke sikker på mærket.. Shoei

Jeg ved faktisk ikke engang om min kåbe er en hel eller 3/4 kåbe.

> Well... Smider tanker på bordet.. også gerne prisnormaliteter på dette
> område. Brugte kåber.

Brugte kåber ved jeg ikke noget om. Men når talen her i gruppen falder på
billige stumper til Honda, bliver der tit henvist til et link der hedder
davidsilverspares et eller andet; - et engelsk firma. Hvis du er
interesseret, så er der nok en eller anden der kan finde det til dig. Jeg
har aldrig handlet der. Jeg skruer ikke ret meget.

Ole Baun
CB 500, ´96, 100 kkm

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-08-02 21:37

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig handlet der. Jeg skruer ikke ret meget
>
> Ole Baun
> CB 500, ´96, 100 kkm

Næhh !, og du kører heller ikke ret meget, hvad bruger du dog al den fritid
til )))))))

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ole Baun

Dato : 01-08-02 22:10

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Næhh !, og du kører heller ikke ret meget, hvad bruger du dog al den
fritid
> til )))))))

Nu gør det nok også en forskel at jeg ikke har haft bil i den tid jeg har
haft mc.
Den bliver brugt 9 måneder om året, med mindre der er sne og / eller is. (Så
tør jeg ikke).
Så knap ½ - delen af de kørte km har nok været til / fra arbejde.

Ole Baun

Fra : Armand

Dato : 02-08-02 21:35

> [...]
købte den
> fra ny i ´96. Kåbe og montering kostede 7 - 8.000,- ,

- - - - Og dermed MÅ budgettet for eftermontering på en CB5½'er da være
sprængt !?

Omkring tuning plejer jeg at fremføre at det er spildte penge (á: IKKE
en investering der giver modellen merværdi!) at tune og pengene (oftest
ikke under 1000,- kr.) er bedre brugt på udskiftning til en
større/merydende model!
Når tilbehørs-beløbsstørrelser, der direkte kan realteres til modellens
egenværdi kommer på bordet, vil jeg ligeledes påpege at det vil være
langt mere rentabelt at bruge/gemme pengene på/til en model med
std.monteret kåbe :-|

--
Armand.

Fra : Brian

Dato : 02-08-02 23:42

> [...]
> egenværdi kommer på bordet, vil jeg ligeledes påpege at det vil være
> langt mere rentabelt at bruge/gemme pengene på/til en model med

Jamen.. når jeg nu "elsker" min Honda-pige. Hvad er en Kawa, eller Suki med
kåbe så i forhold til??

Brian

Fra : Armand

Dato : 03-08-02 22:53

Brian <Brian@haarh.net> skrev i en news:aif1qn$h7s$1@sunsite.dk...

IKKE

Ups!
Det var nu endda 10.000,- kr at jeg ville have skrevet!

> Jamen.. når jeg nu "elsker" min Honda-pige. Hvad er en Kawa, eller
> Suki med kåbe så i forhold til??

En sælgelig mc! :-|

Men hvorfor trække konkurrenterne frem i lyset?
Man kan da f.eks få en moderne CB 500 (twin) med kåbe!

--
Armand

Fra : Ole Baun

Dato : 03-08-02 11:07

"Armand" skrev i en meddelelse news:aietlp$2l30$2@news.cybercity.dk...

> [...]
> satte
> købte den
>
> - - - - Og dermed MÅ budgettet for eftermontering på en CB5½'er da være

Jeg kender ikke noget til værdien af Brian´s CB 550 F, eller hans økonomi i
øvrigt
Men da jeg svarede på hvad jeg havde givet for at få eftermonteret en kåbe
på min CB 500, var der, mere end et døgn efter at Brian havde spurgt, ingen
der havde svaret på hans spørgsmål. Så selv om jeg godt så, at han til sidst
skrev "brugte kåber", tænkte jeg at det måske kunne få lidt gang i
skriveriet hvis jeg bidrog med lidt.

> [...]
> egenværdi kommer på bordet, vil jeg ligeledes påpege at det vil være
> langt mere rentabelt at bruge/gemme pengene på/til en model med

Ja, det plejer du jo
Og det har du sikkert ganske ret i.
Da jeg brugte 7 - 8.000 på kåben til min, var det på en mc som jeg året før
havde købt fra ny for kr. 65.000,-.

Ole Baun

Fra : Arne Sørensen

Dato : 01-08-02 22:24

LC-Racing i Rønnede har en del brugte kåber -
http://www.lc-racing.subnet.dk/
De har telefon ... 56711323

Fornuftige priser - måske kan de også hjælpe dig med montering.

Det er dejligt at køre med kåbe - især i regnvejr - og ved vinterkørsel.
Jeg blev ihvert fald meget tilfreds med den kåbe jeg satte på min Honda
CB750...

Venlig hilsen
Arne Sørensen
Honda VF1000 F2

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 03-08-02 22:07

"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> [...]
måske?

> Well... Smider tanker på bordet.. også gerne prisnormaliteter på dette

Prøv at kigge i den blå avis, der kan sikkert findes en brugt kåbe til en
tusse eller deromkring, ang beslag og deslignende, ska du nok renge med at
der ska lidt hjemmesløjd til(medmindre du finder en kåbe med beslag fra
dengang cyklen var ny).

--
Mvh Claus
cb750 f2 (uden kåbe) mvx250f (til salg med kåbe)

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 03-08-02 22:24

"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message
> Jeg har overvejet at ønske mig en kåbe i Jule/Fødselsdagsgave. (Sammen med
> udstyr: Hjelme, handsker og andet) Men ville lige høre om lidt erfaringer
> med Kåbe.

En kåbe er en god ting.. Der er tydelig forskel at mærke når man kommer op i
nærheden af 90 km/t og derover (da jeg tog kort på en GS500 var jeg ved at
blæse af ved 110 - på min dejlige CB½k er det lun mine skuldre og hovede der
mærker noget til vinden - og jeg er 193 cm høj)

Den går godtnok i selvsving omkring 5k RPM, men det tror jeg kan klares med
lidt skumgummi strategisk placeret mellem nogle dele...

Spejlene vibrerer en del - faktisk så meget at man skal gætte sig til hvad
der kører bagved hvis man kører med mere end 3K RPM :( Det er lidt træls -
men man vænner sig sjovt nok til det..

--
-Lasse-
CB500 '96 - med TCP five star fuldkåbe

Fra : Brian

Dato : 03-08-02 23:03

"Lasse Leegaard" <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kører bagved hvis man kører med mere end 3K RPM :( Det er lidt træls -

Det var der vi skulle henad... ikke så meget priser.. men.. erfaringer med
at køre med dem.
Lyder som om at hvis man kører langt.. (Tit over broen f.eks) så er det en
god ide.
Men.. til småture er der ikkemeget at hente?? Korrekt??

Brian