Forsikring?
Fra : Buck

Dato : 31-07-02 17:23

Jaja.. endnu et forsikringsspørgsmål.. :o/

Jeg vil dog ikke spørge om hvem der er billigst, for den diskussion har vi
vist haft en enkelt gang eller to...

Mit forsikringsselskab er såmend billig nok (GF), men da jeg har 2 cykler
betaler jeg samme forsikringssum 2 gange.

Har i erfaringer med selskaber der giver en samlerabat når man har 2 eller
flere cykler? Jeg kan jo kun køre på en ad gangen...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Bernhard

Dato : 31-07-02 18:10

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> /Buck
> CB 550 F1 ´75
> CZ 180 ´01 (Til samme præmie som Honda´en)

Egentlig burde du vel betale mere end det dobbelte, idet risikoen for at du
får stjålet MC nr. 2 er større , når den holder stille

Wheeler

Fra : Buck

Dato : 01-08-02 16:44

> Egentlig burde du vel betale mere end det dobbelte, idet risikoen for at
du
> får stjålet MC nr. 2 er større , når den holder stille

Øv dig!!

nu tror jeg egentlig forsikringen er ligeglad med tyveri så længe jeg kun
har ansvar på kreaturerne...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Claus Rolsted

Dato : 01-08-02 15:59

"Bernhard" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Egentlig burde du vel betale mere end det dobbelte, idet risikoen for at du
> får stjålet MC nr. 2 er større , når den holder stille

Hej Buck, Rittig og I andre med (for?) mange cykler at have stående,
Hvis I er bange for, hvad der skal ske med cyklen, eller for at
forsikringspræmierne bliver for høje, så kan jeg tilbyde en af jer at have
sin cykel stående indelåst i min gårdhave på Frederiksberg (v. Kjøvenhavn).

... - mod at jeg får lov til at tage ud og lufte den en gang i mellem
naturligvis
Jeg kan måske endda tilbyde at betale ansvarsforsikringen, hvis det er der,
skoen trykker

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - På Køreteknisk Anlæg i morges - damn

Fra : Buck

Dato : 01-08-02 20:01

Tak for tilbuddet.... Jeg bor i Kruså ved den dansk/tyske grænse...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-08-02 01:35

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for tilbuddet.... Jeg bor i Kruså ved den dansk/tyske grænse...

Jamen det skal da endelig ikke hindre dig i at tage imod tilbuddet, så længe
du ikke har noget i mod at komme til Frederiksberg for at hente mc'en, når du
skal bruge den

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-07-02 19:12

> [...]

> Har i erfaringer med selskaber der giver en samlerabat når man har 2 eller
> flere cykler? Jeg kan jo kun køre på en ad gangen...

Tværtimod!
Jeg har erfaringer fra masser af selskaber, for jeg har hus, bil og 6
motorcykler der skal forsikres, og jeg kan afsløre at du får meget svært ved
at finde et selskab der giver samlerabat - min påstand er at det selskab
findes ikke. De fleste selskaber lader dig have din anciennitet på 2 cykler,
men 3. cykel skal starte på begyndertrin uanset din anciennitet. Hvis man er
god til at handle kan man dog nogle gange lave nogle krumspring, og her kan
du overveje en værkstedsforsikring (erhvervsforsikring, men billig) der
dækker motorcykler som står i værkstedet (garagen) (set hos Thisted Amt).
Eller du kan overveje racer forsikring, som er en tyveriforsikring på
u-indregistrerede racere på din bopæl (set hos TopDanmark), eller måske en
brand- og tyveri-forsinkring (set hos Fair). Jeg har haft mange forskellige
typer forsikringer, men jeg blev også klog af skade (min Harley var ikke
forsikret da den blev stjålet).

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-08-02 13:48

"2 cykler, men 3. cykel skal starte på begyndertrin uanset din anciennitet"

Også min erfaring. Jeg er dog sluppet uden om, da der findes enkelte lidt
mere fornuftige selskaber.... Jeg mente jo også jeg skulle have samlerabat,
men den går ikke. Bl.a. så fortalte Tryg at de havde den regel fordi, man
som regel lod sine børn køre i forældrenes navn. På det tidspunkt var jeg
vist lige fyldt 30. Så hvis jeg var blevet far som 12 årig eller før, kunne
den påstand måske holde.... Gab. Atter engang viste det sig at de små lokale
selskaber var de letteste at tale med. Men samlerabat har jeg ikke fundet
nogen steder endnu.

--
Mvh.
Henrik (3 MC'er og 1 bil)