Solemc på bilparkering
Fra : Posti

Dato : 30-07-02 16:53

En varm hilsen fra en parkeringvagt for parkering på
en p-plads inde i kbh

kr 510,- for "Solemc på bilParkering"

Kan det være rigtigt ???

Posti

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 29-07-02 17:40

jeg fatter det knapnok selv!!!!
Men i min teoribog fra 1999 står der at: "...Motorcykler må ikke pakere i
båse der er afmærket for andre køretøjer. Men skal parkere i områder,
afmærket for motorcykler. Er der ikke MC-båse, må du finde et sted, hvor
motorcyklen ikke holder til fare og ulempe..."

jeg har da ellers altid pakeret i pakerings båse til biler hvis der ingen
MC-båse var.
jeg håber da at, reglerne er blevet endret siden 1999, det andet lyder da
dybt åndsvagt!!!

men prøv da lige at tjekke det hos politiet eller en kørelærere

MVH
CB 600 F Hornet, som skider højt og flot på, om man må holde i pakeringsbåse
til biler eller ej.

Fra : Thomas

Dato : 30-07-02 18:28

Må man parkere på et fortov op af en mur? Holder somregel selv i bilbåse,
kan ikke mindes at have set en bås specielt for motorcykler??? En kedelig
måde at få en bøde på ellers ;(

Thomas
XS 400 Seca

mikkel (CB 600 F) <silverfox@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai6fej$1j8s$1@news.cybercity.dk...

Fra : Kenneth T

Dato : 30-07-02 20:09

> Må man parkere på et fortov op af en mur?

Det er forskelligt fra politikreds til politikreds, du må ringe ud på dein
lokale station og spørge.
Her i Grenå, må et motorkøretøj godt parkeres med "en del af køretøjet på
fortov, blodt det ikke hindrer pasage" (for f.eks. barnevogne).
Dette tolkes på den lokale station som at en del af køretøjet skal rage ud
over vejen, dvs på fortov op af mur, dur ikke her.

> Holder somregel selv i bilbåse,

Samme her, i min by har vi kun een MC-parkeringsplads & den er altid proppet
med 45-scootere, sært nok får de ingen bøder for det?

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-07-02 21:22

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Samme her, i min by har vi kun een MC-parkeringsplads & den er altid
proppet
> med 45-scootere, sært nok får de ingen bøder for det?

Skal de ikke parkere der?

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-07-02 07:15

> proppet
>
> Skal de ikke parkere der?

Det er en knallert og skal parkeres som sådan. Dvs i cykelstativ eller på
fortovet.

/A

Fra : Lasse Madsen

Dato : 01-08-02 10:06

> [...]
> afmærket for motorcykler. Er der ikke MC-båse, må du finde et sted, hvor
> motorcyklen ikke holder til fare og ulempe..."

Hva !!

Det er sguda det mest åndsvage jeg længe har hørt !

lad os alle sammen gå ned og banke alle de skrankesvin i ?trafik
ministeriet?

m.v.h
l. madsen

Fra : SLP/JM

Dato : 30-07-02 17:52

"Posti" <Posti@indbakke.dk> skrev > En varm hilsen fra en parkeringvagt for
parkering på
> en p-plads inde i kbh
>
> kr 510,- for "Solemc på bilParkering"
>
> Kan det være rigtigt ???

Hvis det var i Kbh, er den god nok. Reglerne varierer afh. af
politidistrikt, og jeg kender dem ikke for andre distrikter. Emnet har for
øvrigt tidligere været heftigt diskuteret i ng.

--
Susanne

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 30-07-02 18:24

"SLP/JM" <Madcat@c.dk> writes:

> [...]
> politidistrikt, og jeg kender dem ikke for andre distrikter. Emnet har for
> øvrigt tidligere været heftigt diskuteret i ng.

Jeg er ved at tage kørekort i Århus, og der gælder i hvert fald samme
regel. Så man skal i stedet finde en vejside hvor du generer trafiken
meget mere og parkere der (hvis der ikke er en MC-parkeringsplads i
nærheden)...

/Bjarke
--
"Always go to other people's funerals, otherwise they won't come to
yours." - Yogi Berra

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 30-07-02 19:07

> Jeg er ved at tage kørekort i Århus

Nogen der ved hvordan reglerne er i Odense?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-07-02 09:43

Der er en oversigt over nogle af de forskellige politikredse her:
http://www.mc-koereskolen.dk/parkering.htm

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-07-02 09:44

Argghhh, Odensen er ikke med

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-08-02 10:04

http://www.odense.dk/odense/pegasus.nsf/all/4141885AEB543C45C1256BB30031390F
?OpenDocument

her er reglerne

Fra : Jens U

Dato : 01-08-02 20:54

Henrik Nielsen skrev ...
> Der er en oversigt over nogle af de forskellige politikredse her:
> http://www.mc-koereskolen.dk/parkering.htm

Her er for politikreds 42 (Århus, Galten-Skovby, Hinnerup, Rosenholm, Rønde)
http://www.politiet.dk/p42/vedtaegter/parkering.htm

Man kan vælge sin egen kreds og tjekke vedtægter der
http://www.politiet.dk/polkreds/politikredse.htm

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-07-02 07:18

> Hvis det var i Kbh, er den god nok. Reglerne varierer afh. af
> politidistrikt, og jeg kender dem ikke for andre distrikter. Emnet har for
> øvrigt tidligere været heftigt diskuteret i ng.

Dog skal man være opmærksom på at politiets regler kun gælder de offenlige
p-pladser. Min kæphest - p-pladserne ved fisketorvet, kbh - skal mc'er
parkeres i båsene til biler (sagde damen i informationen - der er ikke
skiltes med det)

/A - der normalt smider apriliaen hvor den er mindst i vejen, og helst ikke
som kanstensparkering eller i en bilbås

Fra : Armand

Dato : 31-07-02 15:06

SLP/JM <Madcat@c.dk> skrev i en news:ai6gcd$60r$1@sunsite.dk...

> [...]
parkeringvagt for
> parkering på

> Hvis det var i Kbh, er den god nok. Reglerne varierer afh. af

- - - Og derfor kan du være heldig at undsige dig p.g.a. manglende
kendskab, hvis du er boende udenfor KBH; men kun denne første gang!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-07-02 20:38

Posti wrote:

> En varm hilsen fra en parkeringvagt for parkering på
> en p-plads inde i kbh
>
> kr 510,- for "Solemc på bilParkering"
>
> Kan det være rigtigt ???

Er det bare fra en p-vagt fra et af de der private p-selskaber, eller er
det fra en politimand? Uanset hvad, så har du vel parkeret i en bilbås,
fordi det var det eneste sted du ikke har været til ulempe for andre, så en
klage burde vel, hvis det passer, føre til et eller andet, hvis bøden er
fra politiet. De må også have en forståelse for at reglerne ikke er særligt
gennemskuelige. Hvis det er et privat p-firma, så ville jeg, hvis samme
metode ikke hjælper, give dem så meget besvær så det om ikke andet koster
dem penge at give dig den bøde. Det at et privat firma tjener penge på at
dele bøder ud er IMO så uholdbart at jeg ikke ville have de mindste
samvittighedskvaler ved at ødelægge deres forretning. Jeg ville nok slet
ikke give dem nogen penge, hvis jeg var i din situation... medmindre de da
kan gøre et eller andet drastisk :-/
Gad nok vide hvilken emsig idiot der har givet dig den bøde :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-07-02 20:42

Jes Vestervang wrote:

> De må også have en forståelse for at reglerne ikke er
> særligt gennemskuelige.

Forresten, siden bøden er for soloparkering, så må du jo bare forklare dem
at der var en anden mc i båsen, da du parkerede der
Skide være med om det passer, de må bare lade være med at lave sådanne
tåbelige regler. Det er min mening!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-07-02 22:10

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> at der var en anden mc i båsen, da du parkerede der
> Skide være med om det passer, de må bare lade være med at lave sådanne

Helt enig! Det er en tåbelig regel.

I øvrigt var det også sådan i "gamle dage" at man gerne måtte parkere i
båsene. Jeg har snakket med nogle stykker efterhånden som netop troede at
man _skulle_ parkere i båsene. Og hvis de virkelig gerne vil have os væk fra
båsene så må de lave nogle flere til os. Hvis man opmålte antallet af
parkeringsbåse til biler og satte det i forhold til antallet af MC overfor
antallet af biler, så tror jeg at vi er underrepræsenterede!

Tony

Fra : Jake

Dato : 30-07-02 22:27

> [...]
> at der var en anden mc i båsen, da du parkerede der
> Skide være med om det passer, de må bare lade være med at lave sådanne

Jeg tror desværre han havde fået bøden om så han havde stoppet 14 mc'er ind
i båsen.
Der står ikke 'soloparkering af mc', men 'parkering af solomc'. Balladen er
altså at han har 'glemt' sin sidevogn.
Idet det ofte (mange steder) er tilladt at parkere en mc med sidevogn i en
bilbås, men ikke en solomc (uden sidevogn)

mvh Jake

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-07-02 23:46

Jake wrote:

> [...]
> Idet det ofte (mange steder) er tilladt at parkere en mc med sidevogn i en
> bilbås, men ikke en solomc (uden sidevogn)

Nååh, den misfortod jeg lige. Der er jo netop nogle steder regler der om at
der skal være mere end éen mc i hver bås :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rolsted

Dato : 01-08-02 16:21

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> (..) Jeg ville nok slet
> ikke give dem nogen penge, hvis jeg var i din situation... medmindre de da
> kan gøre et eller andet drastisk :-/

Som f.eks. at køre inkasso og trække ham i retten og bagefter i Fogedretten
for at foretage udlæg i cykel el.a. værdifulde ting?

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - På Køreteknisk Anlæg i morges - damn

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-02 19:39

Claus Rolsted wrote:

> Som f.eks. at køre inkasso og trække ham i retten og bagefter i
> Fogedretten for at foretage udlæg i cykel el.a. værdifulde ting?

Noget i den stil :-/ Jeg tvivler dog alvorligt meget på at de gider det for
sølle 500,-
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-08-02 01:39

> Noget i den stil :-/ Jeg tvivler dog alvorligt meget på at de gider det for
> sølle 500,-

Det tror jeg nu desværre nok, at de gør. Hvis alle undlod at betale, uden at
der skete noget, ville deres eksistensgrundlag hurtigt forsvinde. Derfor
kører de af princip sagerne helt til dørs (evt. for at statuere
eksempler)..... :-/

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 30-07-02 21:29

> En varm hilsen fra en parkeringvagt for parkering på
> en p-plads inde i kbh
>
> kr 510,- for "Solemc på bilParkering"
>
> Kan det være rigtigt ???

Ja, det tror jeg desværre.

Prisen for at kunne parkere på fortovene, er vist at du ikke må parkere i
markerede bilbåse.

Kenneth (parkeret på fortov i 13 år, uden bøde)
R1

Fra : Jake

Dato : 30-07-02 22:06

> Prisen for at kunne parkere på fortovene, er vist at du ikke må parkere i
> markerede bilbåse.

Det er heller ikke alle steder du må parkere på fortovet, men de fleste
steder bærer politiet over med det, med mindre du er til decideret gene for
fodgængerne.

mvh Jakob

XJ 600

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 30-07-02 23:04

> Det er heller ikke alle steder du må parkere på fortovet, men de fleste
> steder bærer politiet over med det, med mindre du er til decideret gene
for
> fodgængerne.

ja, jeg snakker kun København her, jeg ved ikke hvordan det er andre
steder..

Kenneth
R1

Fra : Kaare Brandt Peterse~

Dato : 31-07-02 10:54

Fra : AW på TRX

Dato : 31-07-02 11:01

Uddrag fra politivedtægten for Kbh.

"I parkeringsbåse beregnet til biler må ikke henstilles tohjulede
motorcykler. Biler må ikke henstilles på pladser, der er afmærket til
motorcykler."

Der står intet om at parkering på fortov er tilladt for MC.

Jeg ville prøve at henføre min uskyld under, at jeg ikke vidste at det var
en bil bås. Hvorledes ser man, at en bås er beregnet til biler ??? MC båse
står der "MC" i, og her må bilerne ikke holde. Bil båse står der vel så
"BIL" i, og her må MC'er ikke holde. Alle de båse der ikke står noget i er
vel så fælles ??

Allan

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 31-07-02 11:12

"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> wrote in message
> [...]
> motorcykler."
>
> Der står intet om at parkering på fortov er tilladt for MC.
****
Det står der vist noget om et andet sted, også det der om
'tvillingebarnevogen' der skal kunne passere.

****

> [...]
> "BIL" i, og her må MC'er ikke holde. Alle de båse der ikke står noget i er

Det er tilladt at tænke lidt selv, MC'erne er minoriteten i trafikken derfor
står der MC de steder MC'er skal parkere.

Bilerne udgør majoriteten, derfor ville det være lidt åndsvagt og
omkostningskrævende at skrive BIL overalt. Det står jo heller ikke 'TIL
GÅENDE MENNESKER UDEN MOTORISKE VANSKELIGHEDER' på de P-pladser som ikke er
handikap-pladser, vel?

Kenneth S

Fra : AW på TRX

Dato : 31-07-02 12:00

> Det står jo heller ikke 'TIL
> GÅENDE MENNESKER UDEN MOTORISKE VANSKELIGHEDER' på de P-pladser som ikke
er
> handikap-pladser, vel?

Nej, disse pladser står der ikke noget på, og det betyder, at alle må
parkere på dem. Både med og uden handicap.
Mens dem der står handicap på kun er for handicappede.

Det er jo en glimrende analogi til MC problematikken. Der er vel ikke nogen
der kunne finde på at give en handicappet en bøde for at holde på en plads
der ikke er markeret som handicap plads. Hvorfor skal MC'en så have det.

Allan

Fra : Jørgen Winther

Dato : 31-07-02 12:04

> Der er vel ikke nogen
> der kunne finde på at give en handicappet en bøde for at holde på en plads
> der ikke er markeret som handicap plads. Hvorfor skal MC'en så have det.

Helt enig! Det virker som (muligvis kommercielt baseret) overadministration.
Man er blevet så besat af idéen om at putte alle menneskets gerninger i små
kasser, at man helt glemmer årsagen.

Hvis det var et stort problem, at bil-pladserne altid var optaget af
motorcykler, så kunne man måske regulere det med parkeringsafgifter. På den
anden side - hvem siger, at biler har mere ret til at parkere end
motorcykler? Og ville der ikke, ret beset, være plads til mange flere
parkerende, hvis flere af dem var mc'er i stedet for biler?

--
Jørgen

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 31-07-02 12:20

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> writes:

> [...]
> motorcykler? Og ville der ikke, ret beset, være plads til mange flere
> parkerende, hvis flere af dem var mc'er i stedet for biler?

Spørgsmålet er om de i princippet må holde ved siden af hinanden? Til
teori fik vi at vide at en bil må godt parkerer ud for en motorcykel
(2. lag), men ikke omvendt:

OK: Ikke OK: Hvad med:

BIL| BIL| BIL|
BIL| BIL| BIL|
BIL| BIL| BIL|
| | |
BIL M| M BIL| M|
BIL C| C BIL| M C|
BIL | BIL| C |
| | |
BIL| BIL| BIL|
BIL| BIL| BIL|
BIL| BIL| BIL|

/Bjarke

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 31-07-02 14:02

> Man er blevet så besat af idéen om at putte alle menneskets gerninger i
små
> kasser, at man helt glemmer årsagen.

***
nu må vi lige styre vores noia..
***
> [...]
> motorcykler? Og ville der ikke, ret beset, være plads til mange flere
> parkerende, hvis flere af dem var mc'er i stedet for biler?

Du kan parkere på fortovet, det er sq da noget bilerne ikke må, er det ikke
godt?

Kenneth S

Fra : Jørgen Winther

Dato : 31-07-02 14:05

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
> Du kan parkere på fortovet, det er sq da noget bilerne ikke må, er det
ikke
> godt?

Se, dette har jeg ikke fundet noget entydigt bevis på, at man må! Og for at
komme til at parkere på fortovet, skal man jo køre derop, hvilket man
definitivt ikke må!!

Jeg lærte i sin tid, da jeg tog mc-kørekort, at hvor biler gerne må parkere
med to hjul på fortovet, så skal mc'er bare holde sig væk derfra.

--
Jørgen

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 31-07-02 14:24

> [...]

> Jeg lærte i sin tid, da jeg tog mc-kørekort, at hvor biler gerne må parkere
> med to hjul på fortovet, så skal mc'er bare holde sig væk derfra.

Uddrag fra politivedtægterne i Århus
(http://www.politi.dk/p42/vedtaegter/parkering_aarhus.htm):

§2. På parkeringsplads med afmærkede områder eller båse må parkering
ikke finde sted uden for disse. Ingen del af et parkeret køretøj
må rage uden for et afmærket område.

Stk. 2. ...; dog må knallerter henstilles, hvor parkering af
solomotorcykler er tilladt.

Stk. 3. Solomotorcykler må ikke henstilles i båse, der er beregnet
til 4-hjulede køretøjer

§4. Det er forbudt at standse eller parkere på fortov, helt eller
delvis, medmindre det ved afmærkning på stedet er tilkendegivet,
at standsning eller parkering kan finde sted.

(slut på uddrag)

for §4 står der ingen undtagelser for MC'er...så jeg vil gætte på at
MC'er skal holde sig langt væk fra fortove

/Bjarke

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 31-07-02 15:27

****
Selvfølgelig må du køre derop, du skal tage hensyn, du har fuldt ansvar, og
du har fuld vigepligt overfor de gående, men der er da situationer hvor man
skal krydse et fortov. Selv i jylland...
****

****
Det har jeg så aldrig hørt noget om. Så vidt vides er det vist kun på
Frederiksberg du må bil-parkere med et hjulpar på fortovet.
****
> Uddrag fra politivedtægterne i Århus
> (http://www.politi.dk/p42/vedtaegter/parkering_aarhus.htm):

****
I Århus... Igen vil jeg sige jeg kan kun udtale mig om mine personlige
erfaringer med parkeringsreglerne i KØBENHAVN.

- snip -

Jeg har fået op til flere P-bøder med bil, men ingen på motorcykel, og jeg
parkerer konsekvent på fortovet, og har gjort det i 13 år.

Hvad paragrafferne evt måtte sige er en ting, hvad praksis er, kan være en
anden.

Kenneth S

...over and out, denne tråd er kørt for langt, jeg vil ud at køre...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 19:37

Jørgen Winther wrote:

> Jeg lærte i sin tid, da jeg tog mc-kørekort, at hvor biler gerne må
> parkere med to hjul på fortovet, så skal mc'er bare holde sig væk derfra.

Jeg lærte det modsatte :-/
De må sgu have fundet på de regler i en tid, hvor man var desperat efter at
få flere i arbejde i det offentlige :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jørgen Winther

Dato : 31-07-02 19:59

> Jeg lærte det modsatte :-/
> De må sgu have fundet på de regler i en tid, hvor man var desperat efter
at
> få flere i arbejde i det offentlige :-/

Der er mindst to andre forklaringer: Dels kan det jo være kørelærerne, der
simpelthen har opfundet nogle regler, som de så kunne lære os - så vi da i
det mindste troede, at vi kendte reglerne... og dels kan der være gået
politi-k i den (fik i dén hva'? i de enkelte politikredse, så der slet
ikke er nogen logisk forklaring på forskellighederne kredsene imellem, men
blot de typiske politiker-forklaringer, som "mere for børnefamilierne", "vi
lover villa, vovhund og volvo til alle familier" og mere af samme skuffe.
Biler er i 60'erne blevet synomymt med velstand, sammen med parcelhusene, og
den aldrende generation af politikere, der har indrettet de nuværende
regler, har svært ved at forstå, at vi, der er et nummer eller to yngre, kan
have andre mål og andre værdinormer. De yngre politikere står overfor et
stort job med at tilpasse de gamle mønsterborger-idealregler til den verden,
vi faktisk lever i idag, men med lidt held får de med tiden tilpasset
reglerne, og vi slipper for alt dette meningsløse formynderi.

--
Jørgen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 23:03

Jørgen Winther wrote:

> [...]
> lidt held får de med tiden tilpasset reglerne, og vi slipper for alt dette

Det tager nok som sædvanligt årtier :-/
Dog ser det da ud til at gå den rigtige vej i forbindelse med rødt lys ved
fodgængerovergange og cyklisters højredrejning ved rødt lys. Så der er da
håb
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jørgen Winther

Dato : 31-07-02 23:29

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
newsm9ia.8r.ln@vissen.vandhane...
> [...]
> fodgængerovergange og cyklisters højredrejning ved rødt lys. Så der er da

Politik er 60% promotion, 35% meningsløst ævl og 5% aktion (som regel i den
forkerte retning) - og dertil 10% statistisk baseret forvanskning af ethvert
forsøg på efterregning

Så naturligvis er der håb - som altid

Men du har da ret - trafiksikkerheden bliver meeeeget bedre, hvis folk får
lov til at gøre det, de alligevel altid gør... Næh du: radikal nytænkning,
som dengang, vi alle skulle køre i biler med stænklapper, dét kan flytte
noget. Lovgivning, der kræver, at du gør noget, du aldrig i dit liv kunne
drømme om ellers! Men at lade cyklister køre til højre ved rødt lys?!!! Som
at lave en lov, der tillader solen at stå op! :-\

--
Jørgen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-02 00:00

Jørgen Winther wrote:

> Politik er 60% promotion, 35% meningsløst ævl og 5% aktion (som regel i
> den forkerte retning) - og dertil 10% statistisk baseret forvanskning af
> ethvert forsøg på efterregning

Hehe, noget i den stil

> Så naturligvis er der håb - som altid

Beskedent om ikke andet

> Men du har da ret - trafiksikkerheden bliver meeeeget bedre, hvis folk får
> lov til at gøre det, de alligevel altid gør...

Om ikke andet bliver befolkningen jo ikke kriminaliseret i helt samme grad
som nu.

> Næh du: radikal nytænkning, som dengang, vi alle skulle køre i biler med
> stænklapper, dét kan flytte noget.

Whaaa??!?

> Lovgivning, der kræver, at du gør noget, du aldrig i dit liv kunne
> drømme om ellers!

Skifte forgaffelolie?

> Men at lade cyklister køre til højre ved rødt lys?!!!
> Som at lave en lov, der tillader solen at stå op! :-\

Det med kriminaliseringen

....det er sgu' et generelt problem, for der er jo rundt regnet ingen
lovlydige danskere. De fleste danskere ville f.eks. have fået frataget
deres kørekort for hastighed, betalt enorme bøder for smugling til
knold&smat, mistet kortet for wheelies, powerslides og alt andet sjovt,
hvis det blev opdaget. Det er sgu en mindre revolution der skal til
lovgivningsmæssigt, hvis befolkningen skal afkriminaliseres.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - så vidt vides med fabrikspåfyldt olie ...skal dog skiftes

Fra : Søren Lindholt

Dato : 01-08-02 09:27

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<66q9ia.vv.ln@vissen.vandhane>...

Hehe. Jeg ville ønske en ordning som de har i mange lande, sidst så jeg den
i Holland: Mindre vigtige lyskryds er sat på stand-by uden for myldretiden,
og blinker i stedet gult, hvorefter man (gyys) selv må se sig for. Hold da
op en masse tid det ville spare for trafikanterne!

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-02 19:38

Søren Lindholt wrote:

> [...]
> myldretiden, og blinker i stedet gult, hvorefter man (gyys) selv må se sig
> for. Hold da op en masse tid det ville spare for trafikanterne!

Jeps. Man kan godt undre sig over hvorfor det ikke er sådan her i landet
:-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 31-07-02 13:48

> [...]
> der ikke er markeret som handicap plads. Hvorfor skal MC'en så have det.

Det er fordi en MC fylder mindre end en bil, derfor er det jo spild af plads
når en MC står i en bilbås, og tager plads for en bil, når den lige så godt
kunne stå på fortovet, som den har lov til (nogen steder). Så er der lige
pludselig plads til BÅDE bil og mc.

En handicap-bil fylder jo lige så meget som andre biler.

Er det så svært at forstå?

Kenneth S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 19:35

Kenneth Sørensen wrote:

> [...]
> så godt kunne stå på fortovet, som den har lov til (nogen steder). Så er
> der lige pludselig plads til BÅDE bil og mc.

Sat en smule :) på spidsen, så skulle man istedet dele halvdelen af alle
bilpladser op i mindre mc-båse. På den måde kunne mange flere mennesker
parkere deres køretøj på samme areal. At der så er nogle mennesker der ikke
tænker sig om og vælger et køretøj der fylder fire gange så meget, selvom
de kører alene, er jo egentlig deres egen fejl og problem.
Jeg forstår i det hele taget ikke de mennesker der kører bil (alene),
selvom de sjældent er uden for byen.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jørgen Winther

Dato : 31-07-02 11:42

> [...]
> "BIL" i, og her må MC'er ikke holde. Alle de båse der ikke står noget i er

Prøv i stedet med argumentet: "Da der ikke var nogen (ledig) parkeringsbås
for mc i nærheden, parkerede jeg så hensynsfuldt som muligt. Den anvendte
parkeringsbås var under disse omstændigheder det eneste fornuftige
alternativ til den manglende mc-parkeringsbås".

Og hvis det ikke er nok, kan du jo bede dem anvise en bedre
parkeringsmulighed.

--
Jørgen

Fra : BoS

Dato : 31-07-02 14:18

"Posti" <Posti@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> En varm hilsen fra en parkeringvagt for parkering på
> en p-plads inde i kbh
>
> kr 510,- for "Solemc på bilParkering"
>
> Kan det være rigtigt ???

Er der ikke noget med, at hvis der står TO mc'er i en bås, så må man godt
parkere i en bil bås. I så fald kan du jo bare sige, at der stod en mc, da
du parkerede, men at den i mellemtiden er kørt, da P-vagten er kommet...

Men jeg er sgu ikke sikker... Nogen der kender noget til det?

mvh Bo

Fra : Jake

Dato : 31-07-02 14:28

> [...]
> du parkerede, men at den i mellemtiden er kørt, da P-vagten er kommet...
>
> Men jeg er sgu ikke sikker... Nogen der kender noget til det?

Som skrevet i andre indlæg afhænger dette af den lokale politivedtægt.
Jeg ved at f.eks. i Århus er det ulovligt at parkere i bilbase (uanset om du
stopper 42 mc'er ind i en bås).

Jeg har ikke hørt om nogle politi-kredse hvor det er lovligt at parkere to
mc'er i en bilbås.

/Jake

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-07-02 16:11

Hej alle,

Det med parkering har været oppe og vende nogle gange. Jeg kontaktede sidste
efterår Parkering København for at få en afklaring på reglerne. Her følger
min koorspondance med dem:

Fra : GRISEN

Dato : 31-07-02 21:01

On Wed, 31 Jul 2002 17:11:27 +0200, "Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote:

> [...]
>efterår Parkering København for at få en afklaring på reglerne. Her følger

Godt med noget information fra en (forhåbentlig) pålidelig kilde, men jeg kan hverken få www.parking.dk eller
www.2timer.kk.dk til at virke.
Har I andre mere held med de links?

mvh Jan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-07-02 22:34

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> wrote in message

> Godt med noget information fra en (forhåbentlig) pålidelig kilde, men jeg
kan hverken få www.parking.dk eller
> www.2timer.kk.dk til at virke.
> Har I andre mere held med de links?

De virker fint her og såvidt jeg ved er jeg ret pålidelig. Nu har I i hvert
fald et navn på en person hvis I har lyst til at ringe til Parkering
København og diskutere reglerne.

Hilsner,

Tony

Fra : GRISEN

Dato : 01-08-02 21:33

On Wed, 31 Jul 2002 23:33:51 +0200, "Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote:

>De virker fint her og såvidt jeg ved er jeg ret pålidelig. Nu har I i hvert
>fald et navn på en person hvis I har lyst til at ringe til Parkering
> [...]

Nu virker de også fint hos mig... jeg må ha' haft en "dårlig link dag".
mvh Jan