hvilken alarm skal jeg købe ?
Fra : Martin

Dato : 30-07-02 11:41

Hvilken alarm skal jeg købe ?
Ryste føle halløj
startspærre,

og alt det der....

Hvad er DIN religion...

Fra : BoS

Dato : 30-07-02 12:15

"Martin" <Maximus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken alarm skal jeg købe ?
> Ryste føle halløj
> startspærre,

Jeg var egentlig meget godt tilfreds med min Spyball alarm, som jeg fik
monteret i marts måned. Lige indtil igår, hvor mc'en kun kunne hyle og ikke
starte... Efter mit sidste mc nedbrud, som kostede 1200 til Dansk Autohjælp
tænkte jeg, at det sker ikke mere i år, men ak. 840 sure kroner skulle jeg
af med denne gang for at få den tilbage på værksted
Godt den ikke brød sammen i et eller andet fremmed land, men stod nede i
gården...

Jeg har en kammerat, der havde samme oplevelse. Han stod bare på en
rasteplads i Tyskland i øsende regnvejr... (også en Spyball)

Måske er det noget italiensk l***, der ikke kan tåle vand. Men så burde den
efter min mening ikke laves til en mc. Og slet ikke i Danmark ;)

mvh Bo

Fra : BoS

Dato : 30-07-02 12:54

Måske skal jeg lige tilføje, at mit første mc-nedbrud skyldtes en deffekt
knastkædestrammer og ikke alarmen ;)

Fra : Kasper

Dato : 30-07-02 12:25

Hej Martin

Jeg vil helt klart anbefale en Spyball (www.spyball.it).
Den har startspærre, rysteføler, alarmkontakt.
Desværre er den urimelig dyr i DK omkring 3.000,- urimelig fordi jeg købte
en for 1.200 i Italien.
Det er noget med at de skal typegodkendes i Tyskland før de må sælges i DK.

MVH

Kasper
VFR800

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-07-02 12:27

"Hvad er DIN religion..."

Spild af penge :-/

Køb hellere en god lås

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jimmi

Dato : 30-07-02 12:42

> Spild af penge :-/
> Køb hellere en god lås

Det er en gal holdning, det afhænger jo af omstændigheder.
Hvis din cykel (som min) står på gaden 10 meter fra dit vindue, er det da
perfekt at blive vækket hvis fulde idioter sætter sig på den, eller den er
ved at blive stjålet.
Så er det i boxershorts ud af vinduet med en mag-lite i hånden

Jeg kan kun give dig ret, hvis det er med det formål at andre skal reagere,
for det er der ikke nogen der gør.

Jimmi
(XJ600S)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-07-02 22:02

Plus dem som synes det er sjovt lige at give den et dask, for at se mig
komme løbene. Derfor har jeg det ikke længere. Det var bare for træls. Jeg
havde en Spy-ball som for øvrigt virkede fint.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 19:44

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Plus dem som synes det er sjovt lige at give den et dask, for at se mig
> komme løbene. Derfor har jeg det ikke længere. Det var bare for træls. Jeg
> havde en Spy-ball som for øvrigt virkede fint.

Min ikke det ville hjælpe, hvis du kom løbende med et passende værktøj i
hænderne?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Foobar

Dato : 30-07-02 12:49

> Hvilken alarm skal jeg købe ?

Jeg må modvilligt tilsutte mig skaren af voldsomt utilfredse
Spyball-fjender. Indtil for nylig svor jeg ihærdigt på at det er den bedste
alarm der er lavet (og den har da også alle de væsentlige features) - men
det fik sin naturlige afslutning.

For ca. 14 dage siden bemærkede jeg en meget 'high-pitched' hyletone da jeg
stod af min MC og fik hjelmen af. Lyden viste sig at komme fra min MC,
nærmere bestemt under sadlen. Eftersom der ikke umiddelbart sidder noget
'lydgivende aggregat' i nærheden af det sted (ud over alarmen!) tillod jeg
mig at antage at det var dén der havde fået et anfald. Samme morgen havde
jeg kørt ca. 10km i MEGET let regn.

I løbet af et par minutter holdt piberierne dog op - og vendte ikke tilbage
før for et par dage siden. Her skete det samme (men denne gang uden
regnvejret!) og jeg antog derfor at den ville 'blive rask i hovedet' ligsom
sidst - men det skete bare ikke. Denne gang er piverierne åbenbart fortsat
til den bitre ende, for da jeg troede jeg skulle en tur på Langelinie igår
aftes, var der absolut ingen strøm tilbage på dyret...

Alarmen er ca. 2 år gammel og er installeret hos Lydmuren-MC (der dog ikke
på nogen som helst måde skal klandres!) Prisen på alarmen er omkring 3000,-
og hvis det deles ud på dens tilsyneladende levetid, så giver det en årlig
alarm-pris på 1500,- eller hvad der svarer til mere end 100,-/mnd... Det er
sgu' urimeligt - så nu ryger den af H.lvede til!

Alt dette sammenholdt med ihærdige (men altså ikke bekræftede rygter! [1])
om at "Spyball" har måttet dreje nøglen om, får mig til at kaste mine
fremtidige tyveri-sikringspenge i en anden retning. Om det bliver en anden
alarm (der kan holde til skandinaviske forhold!) eller om jeg bruger det
hele på låse og fysisk sikring, har jeg dog ikke besluttet endnu - men man
kan dælme få mange låse for 1500,- pr. år!

Claus - tidligere Spyball-fan...

[1] Jeg sendte for et par måneder siden en mail til Spyball i Italien, for
at høre om der skulle være hold i rygterne om deres lukning, men har IKKE
modtaget noget svar. Heraf kan man jo i sagens natur hverken tolke at de er
levende eller døde...

Fra : Jan Vagle

Dato : 30-07-02 13:03

Martin wrote:

> Hvilken alarm skal jeg købe ?
> Ryste føle halløj
> startspærre,
>

> og alt det der....
>
> Hvad er DIN religion...

DEFA

http://www.defa.com/mcsec.php3

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Dan Eckberg

Dato : 30-07-02 13:54

Jeg købte en M+S KR214 fra www.lois.de for ca 14 dage siden, den kostede ca
900 DKR inkl. forsendelse...
Den har :
- chok-sensor
- vippe sensor (altså hvis cyklen bliver rejst fra side-støtteben og op til
lodret)
- startspærre
- 120dB alarm
- manipulations-alarm (hvis 0 eller + bliver cuttet går alarmen af)
- ledninger til en ekstra kontakt (f.eks til top-box eller lignende)

En fiks lille fjernbetjening

Om den er stabil i regnvejr vides endnu ikke men indtil videre har den
opført sig ganske pænt (og den larmer højt når nogen "piller")

Installationen er også rimelig overskuelig (men manualen fåes kun på tysk,
det er dog ikke særlig svært at læse lednings-diagrammet)

Med hensyn til alarm vs. almindelige låse er min holdning at man
(selvfølgelig) lige så godt kan kombinere det bedste fra begge verdener.
Jeg bruger både skivelås og ratlåsen og så sætter jeg altid alarmen til...
Allerbedst ville det selvfølgelig være hvis man kunne låse sin cykel fast
til noget stort og tungt et eller andet sted...

Der er jo fordele og ulemper ved både alarm og lås, det er også derfor jeg
forsøger at bruge begge midler så vidt det er muligt.

Alarm: ja... den larmer jo (og blinker med blinklysene) ! Hvilket nok skal
få tyven til at overveje om det kan betale sig at blive ved med at rode...
En blinkende lysdiode har vel også en slags præventiv virkning.
Men en alarm kan svigte og derfor bør man ikke alene sætte sin lid til et
larmehorn men også supplere med en eller flere gode låse.

Lås: Den kan som regel tydeligt ses og hvis den ser "tung" nok ud så kan det
nok godt afholde en tyv med et brækjern og et par skruetrækkere eller
lignende. Men alle låse (i hvert fald i handlen til almindelige penge) kan
brydes op hvis man blir ved længe nok og det er også derfor at jeg ville
fortrække at tyven i det mindste får permanent tinnitus på grund af en alarm
hvis han står og brækker løs på en lås...

Mvh
Dan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-07-02 16:09

"Martin" <Maximus@hotmail.com> wrote in message
> Hvilken alarm skal jeg købe ?

Jeg har ikke lige svaret på hvilken alarm du skal købe, men vil gerne høre
om der er nogen der har stødt på en alarm, der i stedet for at hyle sender
impulser til en modtager som så hyler?

I mit tilfælde er jeg træt af utidige bilalarmer, der ringer midt om natten.
Så hellere en lille hyle/bippe-ting så jeg selv kan sørge for at kigge til
MC'en når der er fare på færde.

Jeg bor pt. på første etage og parkerer lige udenfor vinduet, så jeg har
godt udsyn til cyklen og behøver som sådan ikke en 120db alarm, der vækker
hele nabolaget kl. bæ om natten.

Tony

Fra : Mike Speed

Dato : 30-07-02 17:24

> [...]

> godt udsyn til cyklen og behøver som sådan ikke en 120db alarm, der vækker

Hej Tony

Du skulle da prøve den link så. http://www.afh-electronic.dk/index.htm

Der kan du bruge din mobilTlf.

Michael Kristiansen
michaelkrx@mail.dk
Ham der har CYCLELOK Alarm på sin Yamaha 600 FZS i 2 år uden problemmer

Fjern X fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-07-02 16:43

> Jeg bor pt. på første etage og parkerer lige udenfor vinduet, så jeg har
> godt udsyn til cyklen og behøver som sådan ikke en 120db alarm, der vækker
> hele nabolaget kl. bæ om natten.

Se på www.dmcn.dk Til M+S alarmerne fåes en beeper som extraudstyr. Jeg er
ikke ubetinget tilfreds med min da den allerede har været returneret til
ombytning da den gik i "udu". Men louis ombyttede den på under en uge og
betalte endda min returporto. Og hvis du ikke vil have selve alarmen til at
hyle kan en sløvbider nok hurtigt klare den

/A