Hva i H.... kan det betyde så meget ????
Fra : Moller

Dato : 29-07-02 22:23

Hej Alle,
Har gearet MZ'en op ( ca... 145km/t v/6500 omdr...) men detsvære ku den
ik så godt trække 5 gear helt op, men 4 gear svare nu til 5 gear inden
opgearingen, men det iretere mig alligevel... Men så i dag, mens jeg fik
ordnet min benzin hane til GT'en i Ultralydsbad, så dens vacum osv. virker
100%, skulle jeg lige bruge lidt benz fra MZ'en. Af med slangen, og så åben
hanen, så det ryger ned i dunken... Gaaaaaaaab, hvor tager det lang tid,
hmmm, undertryk i tanken måske, så jeg åbner for den, lidt hjalp det, men
stadig Gaaab... nå, jeg nupper lige filtret under benzin hanen af, og renser
lige ledt med fingeren, og vupti lidt hurtigere, men ik det vilde.

Jeg tænker ikke mere over dette, for det gjaldt jo GT'en så den var kamp
klar :) , men da jeg skal videre, for at besøge Lille Armand ( ham på den
forkerte side af broen i nogens øjne :) ) tager jeg motorvejen på MZ'en...
Blalalalalallalaradad.... vupti, lige pludselig kan den godt trække 5 gear
lidt op, så en go hastighed på omkring 130-135km/t omkring de
5000-5500omdr... luntede jeg derud, wauv... det er imponerende for en MZ,
men alligevel, kan det virkelig betyde alt det at benzinfiltret var lidt
beskidt ???

Nå, men på onsdag for den sgu Ultralydsbadet, både benzin hanen, og
karburatoren... :) kan ski ik passe den skal mangle alt toppen, pga. skide
forstoppet benzhane :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi' Poweret by RTZ... og snart en GT-500 kabu på, så Kan den
maaasseee.. for de siger en MZ kan komme op på 160km/t, så skal min satme
bare ku klare de 150km/t :) når den har fået sin Cyll. også :)

--
Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 4900Kr.

Fra : Lasse Madsen

Dato : 29-07-02 23:14

Hej moller ....

> Har gearet MZ'en op ( ca... 145km/t v/6500 omdr...) men detsvære ku
den

GULP !

Jeg tror sgu at du kan tage Hondaen så ... min kører også der omkring ....

Jeg sad lige og tænkte på den gang jeg havde Puch Maxi som jo også er en
slags MZ
(de er jo begge 2-taktere :)

Der blev der boret, hakket og pisset i cylinderen .... mon ikke kan kan
"tune" sin mc ligsom man gjorde ved sin maxi .... (nu kunne jeg aldrig finde
på at gøre det ved min fine honda -især ikke nu hvor den kører .... men når
du alligevel har værktøjskassen fremme og der intet er at tabe ... )

måske kan du - hakke det stykke af stemplet ligsom man gør på maxi ?
- " - polere (bore feks) dine skylle kanaler ?
- " - få fat på et power luft filter ?
- " - Montere en "fuldkåbe" fra en Yamaha FS-1 på din mz med lidt snilde og
fusk ...
Hvis du er god til at svejse osv... kunne du sikkert nakket et MZ forrør og
montere en Protuna tuning udstødning ...

eller endnu bedre ! - hvad med at få fat på en lille harald nyborg 12v luft
pumpe og så en lille beholder med Gas så kan du have en rød "mc killer" knap
på styret der lige pumper noget gas ind i indsugningen og giver maskinen et
spark

> lidt op, så en go hastighed på omkring 130-135km/t omkring de
> 5000-5500omdr... luntede jeg derud, wauv... det er imponerende for en MZ,

Min kommer tæt på (ca 1000rpm før) begyndelsen af det røde feldt ved de
svimlende hastigheder
og så kan man høre karburatoren siger SLURP, SLURP !

> MZ ETZ 251 CDi' Poweret by RTZ...

Hvad er RTZ ?

> maaasseee.. for de siger en MZ kan komme op på 160km/t, så skal min satme
> bare ku klare de 150km/t :) når den har fået sin Cyll. også :)

Den dag jeg bliver overhalet af en MZ kører jeg hondaen i presseren så kan
det hele sgu være lige meget

Den eneste trøst jeg har når jeg bliver overhalet af en super bike er at jeg
altid kan nakke en MZ ... hvis det grundlag forsvinder er jeg helt lost in
space

> Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 4900Kr.
Med eller uden Karburator :)

M.v.h.
L. Madsen
- Honda CB250RS - 140 på toppen ... måske mere ned af møjns klint ....

Fra : Moller

Dato : 29-07-02 23:40

> Jeg tror sgu at du kan tage Hondaen så ... min kører også der omkring ....

Tjaaa, men du er nok hurtigere deroppe end jeg er, men jeg arbejder på
sagen :)

> Jeg sad lige og tænkte på den gang jeg havde Puch Maxi som jo også er en
> slags MZ
> (de er jo begge 2-taktere :)

Skal du ha tæsk :) jeg vil kun sammenlignes med en Yamaha 4 gears :)
hæhæ

> Hvis du er god til at svejse osv... kunne du sikkert nakket et MZ forrør
og
> montere en Protuna tuning udstødning ...

Lige nu er der en Sports-Tun potte fra RTZ af, men jo der kommer en Tun
cyll. fra dem også når de for en klar igen :)

MZ,

> Min kommer tæt på (ca 1000rpm før) begyndelsen af det røde feldt ved de
> svimlende hastigheder
> og så kan man høre karburatoren siger SLURP, SLURP !

Det gør min også, men jeg skal lige ha fikset Kabu, og Benzinhanen, så
de er 100% rene, og dyset korect, så vil jeg lige tjekke hvor langt den æder
på literen :)

> Hvad er RTZ ?

http://www.rzt-power.de/ De er ik så goe som englænderne, men okay :)
en Engelsk MZ racer smider jo 40HK mode de 26-29HK som RTZ har lovet mig med
brug af både deres udstødning, og Cyll... men jeg vil også ku køre længere
end 3000km mellem skift af krumtap's pakdåserne :)

> Den dag jeg bliver overhalet af en MZ kører jeg hondaen i presseren så kan
> det hele sgu være lige meget

Mit mål er at for ekstremt få midler (vi snakker om under 10K incl. købe
af en gammel maskine) at få en MZ som sparker røv i forhold til hva folk's
tanker om MZ'er :)

> [...]
jeg
> altid kan nakke en MZ ... hvis det grundlag forsvinder er jeg helt lost in

Med sammenligning af data, så har MZ'en som standard 6,4Nm mere moment end
dig, og 5Hk mindre ind dig... og hvis vi så siger at min udstødning har
givet omkring 2-3Hk, som RTZ påstår at med go inddysning gir... tjaaa... så
glæder jeg mig endnu mere til Cyll. kommer hjem, så jeg kan få 2-3 HK mere
end CB250RS ...

CB250'eren er opgivet til 137km/t, og MZ ETZ 251 130km/t ... så jo, som
standard er du hurtigst :) efter parpiret :) men så er jeg jo glad for at en
MZ er 2 takt' og uhyre tunings venlig i små doser til små penge :)

> Med eller uden Karburator :)

Med kaburator.... det skal være fra en GT-500 jeg skal bruge en :) de
passer til MZ'en med dosere bedre, holder bedre, og kan i mange tilfælde
give bedre benzin økonomi :) hva det nu er for noget :)

> L. Madsen
> - Honda CB250RS - 140 på toppen ... måske mere ned af møjns klint ....

Skal jeg være helt ærlig, ville jeg nok heller havde en Honda CB250RS i
stedet for MZ'en hvis jeg skulle vælge om fra dengang jeg købte min MZ....
men nu er jeg blevet vendet til mobberiet omkring at køre MZ :) og derved er
jeg glad for valget at køre MZ :) men jo der skal en Honda ind i flokken
senere, så hvis jeg presser ballerne sammen, så kan jeg kalde mig færdig
uddannet Ingeniør til næste sommer, og så må der jo følge en lille Honda CB
600 F Hornet med som en gave til mig selv :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi' Poweret By RZT.... DK's absolut anden grimmeste MZ :)
den er i det mindste ikke lyserød som set på Bakken.

Fra : Moller

Dato : 30-07-02 01:41

Hvorfor I helvede skriver jeg RTZ, når de heder RZT ?????????

Gibbernakke siger jeg bare... og nu vil jeg sgu sove, skal til Jylland
kl 10... måske man kan få billig dåseøl med hjem over fra det mørke *GGG* :)

VH
Lars Molnit

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 30-07-02 08:35

Moller wrote:
> Gibbernakke siger jeg bare... og nu vil jeg sgu sove, skal til Jylland
> kl 10... måske man kan få billig dåseøl med hjem over fra det mørke *GGG* :)

... eller en mørk dåseøl ovre fra det billige ? :)

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Lasse Madsen

Dato : 30-07-02 09:48

Hej Igen ....

> Tjaaa, men du er nok hurtigere deroppe end jeg er, men jeg arbejder på
> sagen :)

Hehe nårh ja ... jeg er over alle bjerge før du når til andet gear

> Lige nu er der en Sports-Tun potte fra RTZ af, men jo der kommer en
Tun
> cyll. fra dem også når de for en klar igen :)

Mon jeg også kan få fat på en sports udst. ?

> Det gør min også, men jeg skal lige ha fikset Kabu, og Benzinhanen, så
> de er 100% rene, og dyset korect, så vil jeg lige tjekke hvor langt den
æder
> på literen :)

Min kan gå lidt over 35km/L hvis man kører pænt osv.... det syntes jeg sgu
er meget flot ...

> Mit mål er at for ekstremt få midler (vi snakker om under 10K incl.
købe
> af en gammel maskine) at få en MZ som sparker røv i forhold til hva folk's
> tanker om MZ'er :)

Hvad med at montere en anden motor på stellet :)

> [...]

> glæder jeg mig endnu mere til Cyll. kommer hjem, så jeg kan få 2-3 HK mere

Umph :(

Ja - men jeg tager dig i optræk hvad mer kan jeg sige :)

> [...]
en
> MZ er 2 takt' og uhyre tunings venlig i små doser til små penge :)

hehe lad os nu se hvorlagt du når før stemplet står oven ud :)

> Skal jeg være helt ærlig, ville jeg nok heller havde en Honda CB250RS
> stedet for MZ'en hvis jeg skulle vælge ....

Det er din heldige dag moller ! jeg tager med glæde din GT i bytte mod
hondaen og så lige et par tusser oven i hatten ....

m.v.h.
l. madsen

Fra : Moller

Dato : 30-07-02 21:29

> Hehe nårh ja ... jeg er over alle bjerge før du når til andet gear

Nopes, du indhenter mig når jeg skal skifte fra 2 til 4 gear... mangler
stadig det forpulet 3 gear... når det er fikset No Way :)

> Tun
>
> Mon jeg også kan få fat på en sports udst. ?

Din er en 4 takter, så det er ikke nær så meget som det ville give
osv... men hva ved jeg, jeg er ik den store 4 takt ekspert :) og så ville
jeg ikke rode med den slags når maskinen er så gammel, og reservedelene er
så dyre :) husk nu på at en komplet nyrenoveret MZ motor kan erhverves for
2800Kr... og en sprit ny tyrker motor til den koster kun 3500Kr. fra
tyskland... osv... MZ er enormt billig i reservedele, noget som jeg glemmer
hver gange jeg skal købe ting til GT'en... for det er næsten en factor 5-10
i forskel...

> æder
>
> Min kan gå lidt over 35km/L hvis man kører pænt osv.... det syntes jeg sgu
> er meget flot ...

25-28Km/L er den opgivet til MZ'en.... men lige nu ved jeg ik :(

> købe
>
> Hvad med at montere en anden motor på stellet :)

Som sagt, MZ motore er langt billigere end japaner motore osv.... derved
kan man hakke og bore i dem som en åndsvag uden at økonomien blir smadret :)

> så
>
> Umph :(
>
> Ja - men jeg tager dig i optræk hvad mer kan jeg sige :)

Jeg er nu begyndt at komme i tvivl, kan se hva fordelen med en CB250RS
er nu... 4 takt = ingen 2 takts olie dunst... og så køre den langt på
literen... men en sprinter vil jeg aldrig kalde den, og at du skulle tæske
så hurtigt fra MZ'en som jeg trode til at starte med, tror jeg ik helt
alligevel, for da den var nedgearet fulgte jeg pænt med TDR 125 som skulle
ha ca.. 32HK... men nu vil jeg ha top i stedet denne gang, pga. jeg samtidig
med tuner dern.

> hehe lad os nu se hvorlagt du når før stemplet står oven ud :)

Laaaaaangt, en MZ er typiske overdimensioneret på sliddelene genneralt,
derved en ufatlig holdbarhed, det er kun boring og stempel som er til
forskel mellem 250 og 300cc modellerne :)

> Det er din heldige dag moller ! jeg tager med glæde din GT i bytte mod
> hondaen og så lige et par tusser oven i hatten ....

Jeg skal ha en 600 Hornet, intet andet :) så GT'en er kun til salg for
Cool Cash :)

VH
Lars Molnit

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 30-07-02 08:29

Lasse Madsen wrote:
> måske kan du - hakke det stykke af stemplet ligsom man gør på maxi ?
> - " - polere (bore feks) dine skylle kanaler ?
> - " - få fat på et power luft filter ?

Hehehe.. jeg har - dengang jeg var knallert-bølle - monteret
en motor fra en MZ (ES?)150 på en Gilera (en gammel
Offroad-knallert fra sidst i 70'erne)

Den blev også tunet lidt med hævet udstødningskanal og
lettere afkortet stempel.. det virkede ihvertfald lidt..
Aner ikke hvor hurtigt den kørte, men jeg overhalede flere
biler på landevejen end biler overhalede mig..

Projektet sluttede da jeg løb tør for reserve-motorer, den
åd af en eller anden årsag krumtapper i vildskab.. (lejet
mellem krumptab og plejlstang kunne ikke klare presset, ikke
engang med 6% olie af god kvalitet)

Den orginale forbremse overlevede naturligvis ikke den slags
mere end ca. 100km .. så derfor byggede mig og min
knallert-bølle kammerat et forhjul med en Puch Maxi-fælg og
et tromle-nav fra MC'en ...

Det var sgu' utroligt at man overlevede ...

Fra : Moller

Dato : 30-07-02 08:44

> Hehehe.. jeg har - dengang jeg var knallert-bølle - monteret
> en motor fra en MZ (ES?)150

ES, TS var både i 125 og 150 cc udgaven... og hvis du siger i dine unge
dag, passer det ok, ka ik huske hvilken en der er nyest af de 2 modeller :)

> på en Gilera (en gammel
> Offroad-knallert fra sidst i 70'erne)

Ja, den fylder ik så meget :)

> Den blev også tunet lidt med hævet udstødningskanal og
> lettere afkortet stempel.. det virkede ihvertfald lidt..
> Aner ikke hvor hurtigt den kørte, men jeg overhalede flere
> biler på landevejen end biler overhalede mig..

150cc modellerne vil jeg skyde på i ku få op på 120 stykker med proper
gearing, men nu kender jeg kun til 250 modellerne :)

> Projektet sluttede da jeg løb tør for reserve-motorer, den
> åd af en eller anden årsag krumtapper i vildskab.. (lejet
> mellem krumptab og plejlstang kunne ikke klare presset, ikke
> engang med 6% olie af god kvalitet)

Har ladet mig høre 250'eren æder pakdåserne ved krumtappen... :(

> Den orginale forbremse overlevede naturligvis ikke den slags
> mere end ca. 100km .. så derfor byggede mig og min
> knallert-bølle kammerat et forhjul med en Puch Maxi-fælg og
> et tromle-nav fra MC'en ...

hmmm, der er jeg sku glad for den skive der er på min, men den skal
skiftes ud med en forgaffel med 2 skiver, ala RD350, eller TDR125
forgaffel...

> Det var sgu' utroligt at man overlevede ...

Ku det Offroad stell holde til den støre motor ???

VH
Lars Molnit

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 30-07-02 10:53

Moller wrote:
> ES, TS var både i 125 og 150 cc udgaven... og hvis du siger i dine unge
> dag, passer det ok, ka ik huske hvilken en der er nyest af de 2 modeller :)

Mine unge dage er så kun ca. 10 år siden ;) men det blev det
ikke mindre sindsygt af.

> Ja, den fylder ik så meget :)

Det gør den nemlig ikke ...

Forhistorien var iøvrigt at jeg blev stoppet af en
MC-betjent der tog det lidt hakkede stempel fra Gilera'en...
Et nyt var besværligt at skaffe da Gilera gik nedenom engang
først i 80'erne (de er så genopstået nu, men det er en anden
historie). Da jeg endelig fandt en der havde et nyt stempel,
kostede det 800kr .. det gad jeg ikke lige ofre ;) Og så
opdagede jeg at der ikke var den store forskel på
monterings-punkterne på en gammel MZ, kun det forreste
ophæng måtte bygges.

> 150cc modellerne vil jeg skyde på i ku få op på 120 stykker med proper
> gearing, men nu kender jeg kun til 250 modellerne :)

Det passer nok meget godt.

> hmmm, der er jeg sku glad for den skive der er på min, men den skal
> skiftes ud med en forgaffel med 2 skiver, ala RD350, eller TDR125
> forgaffel...

Jeg tror bare jeg nøjes med at skaffe mig en hel RD350'er :)

> Ku det Offroad stell holde til den støre motor ???

Det gik faktisk fint nok ... Der var overhoved ikke nogle
problemer...