Vores egen hjemmeside?
Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 26-07-02 05:44

Hej NG

Der var en del snak om at få vores egen hjemmeside, på et tidspunkt, blev
det til noget?

Hvis ikke har jeg ikke noget i mod at lave en! Altså bare en simpel en med
vores navne som links til et billede af vores jernhest... og hvad der nu
ellers skal til.

dk.fritid.motorcykel.netfirms.com? Det er gratis, og de stiller 25mb til
rådighed, det er forhåbentlig nok

Venlig hilsen Rune
http://www.bandit600.netfirms.com/index.htm

Fra : jesper

Dato : 26-07-02 06:43

"Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers skal til.
>
> dk.fritid.motorcykel.netfirms.com? Det er gratis, og de stiller 25mb til

Kanon ide

lettere at stave var dog dfm.netfirms.com

jesper

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-07-02 07:08

Der er en et eller andet sted.
Jeg har da set den, og min mc er på den.

Kan sgu ikke liiige huske hvad adressen er...

mvh

Thomas

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 26-07-02 09:51

Der findes i hvert fald en liste på www.dmcn.dk

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 26-07-02 08:19

<http://www.dmcn.dk/>.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Denise

Dato : 26-07-02 08:37

"Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ellers skal til.
>
> dk.fritid.motorcykel.netfirms.com? Det er gratis, og de stiller 25mb til

Hej
Jette fra dk.fritid.dyr.kat tilbød at lave en magen til kattegruppens for
denne MC gruppe, for et par måneder siden, men der var delt interesse, så
den blev aldrig lavet.
Vi er bare så glade for vores og der er profiler af os og vores katte, og
album hvor vi kan lægge billeder op og newsreader så man kan læse
nyhedsgruppen direkte fra den og snart også skrive derfra til nyhedsgruppen.
Der er jo allerede et par her fra MC gruppen der har katte, der har deres
profiler der.
Jeg bruger den tit, hvis nogle skriver om deres katte, går man lige ind og
kigger billeder og læser lidt, så man får sat ansigter på vedkommende og
deres katte. På samme måde når I skriver om jeres motorcykler, f.eks. R1 og
jeg ikke aner hvordan sådan en ser ud, så kan jeg jo lede allevegne, i
stedet for at gå ind på personens profil og lige checke hvordan hans MC ser
ud, det kunne være smart.
Hvis der er stor nok interesse kan det jo være man kan lokke hende, så I kan
få en hjemmeside magen til (ja ja, med motorcykler), men det er altså
skrevet helt for min egen regning. men I kan jo tage det op til fornyet
overvejelse internt og spørge hvis interessen er der.
Se den her www.dk-fritid-dyr-kat.dk
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 26-07-02 08:55

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse:
> Hvis der er stor nok interesse kan det jo være man kan lokke hende, så I
kan
> få en hjemmeside magen til (ja ja, med motorcykler)
----------------

Jeg syntes da også vi skal have katte med!
Hvad med f.eks. Thundercat eller måske DucKATi
....... nej! den var for søgt

Fin ide med en DFM hjemmeside a´la www.dk-fritid-dyr-kat.dk
Den mangler vi ind imellem, således man kan se hvem man snakker med.

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 26-07-02 09:05

> [...]
> ellers skal til.
>
> dk.fritid.motorcykel.netfirms.com? Det er gratis, og de stiller 25mb til

Jeg synes det skal holdes på DMCN, den trænger bare RIGTIG meget til en
meget kraftig opdatering, jeg har f.eks meldt mig til DMCN listen for 6 mdr.
siden intet er sket ikke engang en mail tilbage eller noget. Forstår godt
folk mister pusten efter et stykke tid med arbejdet for dmcn, men så mener
jeg der må lidt nyt blod til. Det kunne f.eks være RuneBandit600 som kunne
få en tjans med at få DMCN listen opdateret evt. med et billed af folk. Det
var så min mening )

MVH Rune

Fra : Denise

Dato : 26-07-02 09:21

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> wrote in message
> [...]
> få en tjans med at få DMCN listen opdateret evt. med et billed af folk.

Hej
Ja, men jeg synes generelt at der bliver klaget over den fra tid til anden,
virker den ikke noget tung og gammeldags, 6 måneder om at komme på en liste,
ikke forstået ?.Vi uploader, redigerer og sletter selv billeder og profiler
i vores, Jette forstyrres kun hvis der er noget galt, eller vi har nogle
ønsker, hvor vi så kan maile til hende og det bliver fikset stort set med
det samme. Men vi kan jo snakkes ved om 1 års tid, og så se om der er sket
noget fornuftigt i DMCN Det andet er jo også bare en smart og hurtig
løsning, som folk (vi) jo bare er blevet så glade for og som dækker vores
behov her og nu 100%. DMCN kunne jo bare have et link til nyhedsgruppens
hjemmeside, nåh nej, det vil de vel være 2 år om at lave
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 26-07-02 10:40

> [...]

> behov her og nu 100%. DMCN kunne jo bare have et link til nyhedsgruppens
> hjemmeside, nåh nej, det vil de vel være 2 år om at lave

Jeg er enig med at DMCN generalt trænger til en kraftig make over så den kan
"passe sig selv" så man online kan uploade uden at der skal ligges noget
manuelt ind. Men jeg synes det skal blive på domænet DMCN om muligt.

MVH Rune

Fra : Denise

Dato : 26-07-02 09:58

> [...]
> "passe sig selv" så man online kan uploade uden at der skal ligges noget
> manuelt ind. Men jeg synes det skal blive på domænet DMCN om muligt.

Hej Rune
Jeg ved ikke hvorfor du synes, den skal blive på domænet DMCN, hvis det ikke
virker optimalt, men det har du/I jo nok jeres grunde til.

Skifter lige emne:
Kender du/I Hog Riders Denmark, der har lige været 20 Harleyer over på
tanken og tanke op og tog så broen til Sverige. De vakte godt nok opsigt,
hvor kommer de mon fra ?

Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 26-07-02 10:52

<snip>
> [...]
anden,
> virker den ikke noget tung og gammeldags, 6 måneder om at komme på en

Nu taler vi vist undtagelsen her. Normalt tager det ikke så længe - og nu
_har_ jeg mailet Lars om sagen.

> [...]
> ønsker, hvor vi så kan maile til hende og det bliver fikset stort set med

Fint nok. Sådan skal det være.
Der _er_ meget historie i den måde DMCN kører på. Det startede med simple
sider, der blot blev referet til, og sidenhen er der flere af siderne der er
lagt om til Active Server Pages, som bl.a. gør det muligt at lade brugerne
selv indtaste oplysningerne og gemme dem.
Hver enkelt redaktør betaler iøvrigt af egen lomme for at have adgang til
ASP-support hos sin udbyder. Vi har snakket om at lade os sponsorere af
nogle fra MC-verdenen, men er gået fra det igen, idet vi så mener at 'være i
lommen' på disse. Det vil i yderste konsekvens betyde at vi ikke kan lave
kritiske anmeldelser af produkter, forhandlere eller mc'er uden at
'fornærme' en sponsor.

Men ideen med at opdatere selv er skam indført: Man kan da selv rette
oplysninger på DMCN-listen, når man er tilmeldt - så vi kender det skam
godt.

Jeg ved bare ikke om det vil være smart med forhandleranmeldelserne? Det er
jo stedet hvor man kan kritisere/rose en forhandler - men samtidigt stedet
hvor forhandleren skal have en mulighed for at kommentere på oplevelsen.
Jeg har gennem tiden modtaget mange anmeldelser der har været af typen:
"Skide dårlig service. Service-rating: Dårlig Mvh XXxxxxx"
Sådan noget kan vi jo ikke have liggende! Det er usaglig tilsvining af
forhandleren. Der skal modereres.

>Men vi kan jo snakkes ved om 1 års tid, og så se om der er sket
> noget fornuftigt i DMCN

Jeg har set smiley'en, men: Hvorfor er der så ikke flere konstruktive
forslag til DMCN, når det nu er så dårligt??? Jeg har gennem 5 år modtaget
5-10 forslag, som jeg enten har implementeret, eller opfordret skriveren til
selv at lave og så indgå på lige fod med os andre. Hvad sker der så?
Larmende stilhed!

Det _er_ altså nemt at kritisere, når man ikke gider gøre noget selv.

> [...]
> behov her og nu 100%. DMCN kunne jo bare have et link til nyhedsgruppens
> hjemmeside, nåh nej, det vil de vel være 2 år om at lave

Nu er det sådan at en nyhedsgruppe ikke befinder sig på en hjemmeside - men
pyt. Nyhedsgruppen er til for at skabe debat/stille spørgsmål/svare på
spørgsmål.
DMCN er til for at skabe overblik og fastholde informationer.
Vi har i øvrigt links fra DMCN til nyhedsgruppen - faktisk på forsiden af
DMCN!

Men som sagt: Stil op som frivillig arbejdskraft - så kan man jo lave
(næsten) hvad man vil på DMCN (i fritiden og for egne penge).
Alternativt: Skriv til redaktørerne/webmaster og kom med de gode ideer. Vi
læser ikke d.f.m. i det daglige og man kan derfor ikke regne med at et
forslog stillet her vil blive behandlet.

Man kan jo evt vende sit forslag her i gruppen inden man videresender det
til DMCN.

Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN MC- og Forh.Anm.-sider
www.hasselbalchs.dk
(nu også med mc-dele til salg)

Fra : Denise

Dato : 26-07-02 11:55

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> wrote in message
<klip>
> [...]
> "Skide dårlig service. Service-rating: Dårlig Mvh XXxxxxx"
> Sådan noget kan vi jo ikke have liggende! Det er usaglig tilsvining af

For det første, der skal være en del selvjustits i gruppen, og klart, ting
som ovennævnte skal man ikke ukritisk lægge op.
Men profiler af sig selv og billeder kunne man da godt, og der kunne være
begrænsning på størrelser m.v. så man ikke kan lægge vildt mange op, eller
for store, eller hvad ved jeg.
I katte-gruppen har vi iøvrigt da frivillige kompetente folk der læser
artiklerne igennem, før de er klar til brug.

> [...]
> Larmende stilhed!
>
> Det _er_ altså nemt at kritisere, når man ikke gider gøre noget selv.

Undskyld, jeg kan slet ikke tillade mig at kritisere, da jeg både er ny, men
det jeg kunne tænke mig at bruge kan jeg ikke finde, (hvem er han og hvordan
ser hans MC ud). MEN nogle gange, (sådan er det da i programmeringsverdenen
som jeg er indenfor), skal man altså selv tage nogle initiativer og selv
prøve og lave noget, som man så introducerer og _derefter_ får konstruktiv
kritik af og forslag til. Det er ikke altid brugerne selv ved hvad de vil
have, faktisk ved de fleste ikke hvad de vil have, før de har set noget,
hvorfor man må lave nogle prototyper på noget man selv kunne tænke sig. Der
er ingen der har fortalt Jette hvad hun skulle lave, hun kom selv og sagde,
nu laver jeg en hjemmeside til vores NG, vi tænkte så, "nå, jamen hvis hun
synes hun vil det, så må hun da selv om det". Det gjorde hun så, hvorefter
vi så blev mere og mere interesserede og kom med vores ændringsforslag og
ideer, men der skulle ligesom noget på bordet før vi kunne tage os sammen.
Så sagde hun, jeg tror lige jeg laver en menu til ekstra billeder (album) og
så vil jeg lave noget så vi kan læse nyhedsgruppen derfra mv. Og nu er vi
bare allesammen vilde med "vores hjemmeside".
Så mit forslag er, kan I lave noget tilsvarende, hvor vi kan uploade en
profil af os selv med billede (frivilligt), en slags album hvor vi kan
oploade billeder af vores MC ? Det skal jo være uden indblanding af
webmasteren, så man ikke skal vente på noget. Jeg kunne godt tænke mig noget
ala hvad de har i www.dk-fritid-dyr-kat.dk under profiler og album
Eller skal forslaget sendes til en anden eller behandles i et udvalg, og
hvad vil tidsestimeringen være ?

> Nu er det sådan at en nyhedsgruppe ikke befinder sig på en hjemmeside -
men
> pyt. Nyhedsgruppen er til for at skabe debat/stille spørgsmål/svare på
> spørgsmål.

Øh ja, enig, forstår ikke hvorfor du skriver det ?

> DMCN er til for at skabe overblik og fastholde informationer.
> Vi har i øvrigt links fra DMCN til nyhedsgruppen - faktisk på forsiden af
> DMCN!

Igen, forstår ikke hvorfor du skriver det, enig igen, lige som vores
www.dk-fritid-dyr-kat.dk (svarer til DMCN), som vi kalder for
nyhedsgruppens hjemmeside, skaber overblik og fastholder informationer OG
giver mulighed for at se hvem der bruger nyhedsgruppen og hvordan deres
katte ser ud.
NB. Fra vores hjemmeside kan man gå direkte til nyhedsgruppen eller læse
direkte indlæg der er lavet i nyhedsgruppen, bare en ekstra feature.

Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 26-07-02 09:58

<snip>
Først en oplysning, som måske ikke er kendt af alle.
DMCN (Dansk MC Net) er netop Site'n som hører sammen med d.f.m. og d.m.p.m
(marked).
Det står i fundats for denne gruppe.

> Jeg synes det skal holdes på DMCN,
Enig! Se bare hvor hurtigt folk glemmer: 'hvor var det nu liiige jeg
så....'?

>den trænger bare RIGTIG meget til en
> meget kraftig opdatering,

Vi (redaktionen) opdaterer faktisk rigtig meget. Jeg opdaterer f.eks.
anmeldelsessiderne mindst 1 gang ugentligt (pånær når jeg holder ferie eller
er syg).
Vi har før efterlyst nyt input til siderne, så de afspejler ønskerne fra
d.f.m.'s brugere, men det er altså meget småt med respons. Endnu sløjere
står det til med frivillige til at lave arbejdet. Thomas Makro og Kim
Persson er de sidste frivillige og de har hver for sig haft en ide, som de
har ført ud i livet ude de store diskussioner med den 'gamle' redaktion.
Personligt har jeg været med fra starten lige som initiativtageren Lars
Hyldal, mens resten af 'banden' er blevet skiftet ud løbende. Såvel gruppen
som hjemmesiden blev etableret i maj 1997 - så gejsten er da holdt meget
godt ved....

>jeg har f.eks meldt mig til DMCN listen for 6 mdr.
> siden intet er sket ikke engang en mail tilbage eller noget.

Jamen hvorfor rykker du ikke for sagen til rette vedkommende? Jeg har
modtaget nogle rykkere vedr anmeldelser, som jeg ikke havde lagt på plads,
simpelthen fordi jeg havde glemt det, og det er da fint nok. Vi er kun
mennesker så en lille påmindelse er da helt ok.
Skriv til Lars Hyldal på Hyldal@image.dk og gør ham opmærksom på manglen
(han er ansvarlig for DMCN-listen)

> [...]
> få en tjans med at få DMCN listen opdateret evt. med et billed af folk.

Hvis en eller anden gider vedligeholde en base med billeder af
DMCN-medlemmerne (og måske deres MC) er jeg ret sikker på, at det vil være
ok med Lars Hyldal, at der laves en add-on-base til DMCN-listen, som bare
indeholder DMCN-nr, reference til evt. billede af person og reference til
evt. billede af MC.
Lars kan så tilrette DMCN-listen, så den checker om der er billeder at
hente, når han viser listen i sit script.

Altså kunne "Bandit-Rune" opbevare billederne på egen server og så
vedligeholde en base på DMCN-serveren med links til dem.

Det er faktisk den måde DMCN er skruet sammen på. En fælles portal og så en
stribe forskellige websider på andre hosts som man refererer til - f.eks.
ligger min del på www.hasselbalchs.dk

>Det var så min mening )
Og den er god nok Men husk at rykke Lars for DMCN-nr.

Med venlig hilsen
Peter H Hasselbalch
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN forh.- og mc-anm.-sider

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 26-07-02 11:18

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Først en oplysning, som måske ikke er kendt af alle.
> DMCN (Dansk MC Net) er netop Site'n som hører sammen med d.f.m. og d.m.p.m

Hørt, også derfor jeg mener at det er det rette sted at have på DMCN.

> Enig! Se bare hvor hurtigt folk glemmer: 'hvor var det nu liiige jeg
> så....'?

Præsis.

> [...]
gruppen
> som hjemmesiden blev etableret i maj 1997 - så gejsten er da holdt meget

Oki, jeg kigger jævnligt på siden fordi jeg netop synes idéen med at have
produkt anmeldelser og forhandler anmeldelser genial ! Og jeg er enig om at
nogle af siderne er glimrende opdateret kig f.eks på de lyserøde prikker på
anmeldelser af værksteder ! (thumbs up)
Men hvornår er der sidst optaget en nyt medlem på DMCN listen eller en ny
tur, men selvfølgelig bliver stedet ikke bedre end vi brugere gør den til
ved at sende nye historier osv.

> [...]
> simpelthen fordi jeg havde glemt det, og det er da fint nok. Vi er kun
> mennesker så en lille påmindelse er da helt ok.

Jeg har skam sendt flere 2 (for at være ærlig) måske jeg skulle prøve at
sende en tredje.

> [...]
> Altså kunne "Bandit-Rune" opbevare billederne på egen server og så
> vedligeholde en base på DMCN-serveren med links til dem.

Finno, så synes jeg klart at "Bandit-Rune" skulle lave et billed galleri, på
stedet hvor det hører hjemme DMCN Desværre føler jeg mig ikke i stand
til at opbygge det selv

> [...]
> ligger min del på www.hasselbalchs.dk

> Og den er god nok Men husk at rykke Lars for DMCN-nr.

Vil jeg gøre, ville jo gerne have et DMCN nr i min signatur

MVH Rune

Fra : MC

Dato : 26-07-02 10:25

> [...]
> ellers skal til.
>
> dk.fritid.motorcykel.netfirms.com? Det er gratis, og de stiller 25mb til

Jeg syntes helt klart også at vi skulle få sådan en side op, helst ville jeg
gerne se en fornyelse af DMCN så billeder/profil/DMCN nr. osv. blev en
integreret del af sitet, hvor det som Denise beskriver det, kunne opdateres
af brugeren.

Bare min mening.

Steen
CB 1100 F 85` Street Fighter Style

Fra : Jørgen Winther

Dato : 26-07-02 11:17

"MC" <bugtrupfuckspam@email.dk> wrote in message
> [...]
> gerne se en fornyelse af DMCN så billeder/profil/DMCN nr. osv. blev en
> integreret del af sitet, hvor det som Denise beskriver det, kunne

Der dukker jævnligt idéer op her i gruppen til nye ting på Internettet. Hver
eneste gang drukner de som konsekvens af de to kommentarer "jeg synes, der
findes alt for mange sider i forvejen" og "hvorfor kan det ikke bare ligge
på DMCN" - når disse kommentarer dukker op, er der masser af folk, der er
enige, men det oprindelige initiativ blegner lidt, engagementet fader ud, og
ingen ved tilsyneladende, hvordan man i praksis får gjort noget ved sagen.

Hvis nu nogen har lyst til at lave noget, og det ikke umiddelbart er nemt
eller hurtigt at gøre det til en del af DMCN, eller initiativtageren måske
af andre grunde har lyst til at udforme sin egen model for løsningen,
hvorfor så ikke bakke op om det? Er der en smule jantelov gemt her i
gruppen, som gør det umuligt for folk at bevæge sig i forhold til det
sædvanlige?

--
Jørgen

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 26-07-02 11:30

<snip>

> [...]
og
> ingen ved tilsyneladende, hvordan man i praksis får gjort noget ved sagen.

Så kan man jo:
1) Bare lave det og så skrive at man har lavet det
2) Skrive til DMCN og blive aktiv 'redaktør' i det regi

Siden internettet fik rigtig fat hos menigmand er der oprettet så mange
millioner af hjemmesider at man indså behovet for at lave søgemaskiner (som
jo på en måde er en portal til alle sider på nettet). Sidenhen kom egentlige
portaler a la jubii. Det har så bredt sig: Folk kan godt lide at få samlet
tingene lidt, så man ikke skal lede højt & lavt efter informationerne.

> [...]
> hvorfor så ikke bakke op om det? Er der en smule jantelov gemt her i
> gruppen, som gør det umuligt for folk at bevæge sig i forhold til det

Nej, det mener jeg ikke. Man kan jo bare gøre det! MEN når man spørger
først - så får man folks mening at vide. Jeg tror ikke at nogen er ude på at
slå initiativer ihjel, men når der kommer endnu en liste med MC-forhandlere
i danmark - eller endnu en liste over MC'ister - så regarerer de fleste med
at skrive: Hvorfor ikke bruge det, der allerede er lavet.

Just my 2 cents.

Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN MC- og Forh.Anm.-sider
www.hasselbalchs.dk
(nu også med mc-dele til salg)

Fra : Jørgen Winther

Dato : 26-07-02 11:57

> Så kan man jo:
> 1) Bare lave det og så skrive at man har lavet det
> 2) Skrive til DMCN og blive aktiv 'redaktør' i det regi

Du har helt ret i punkt 1 - bortset fra, at mange i deres begejstring over
den gode idé de har fået, vælger at lufte den i gruppen - for derefter at
blive frataget al motivation af de negative tilbagemeldninger.

Mht. punkt 2 kunne det jo være en fin løsning i mange tilfælde. Men hvad er
det så der sker, når initiativerne alligevel ikke når dertil? Kan det være
fordi enhver initiativtager har brug for nogen til at hjælpe, og dette er
for svært at arrangere? Eller virker DMCN for lukket og mystisk, til at man
tør regne det for en reel mulighed?

> [...]
> portaler a la jubii. Det har så bredt sig: Folk kan godt lide at få samlet
> tingene lidt, så man ikke skal lede højt & lavt efter informationerne.

Det har du bestemt ret i - det er efterhånden portaler og søgemaskiner, der
danner udgangspunkt for alle dagligdags anvendelser af nettets
informationer. Man taler jo ligefrem om at "slå op på nettet"!

Men ligesom i forretningslivet, så er der også pånettet plads til flere end
én af hver type informationssted. Jeg boede engang i en by, hvor stort set
alle nye forretninger, der åbnede, var enten skobutikker eller isbutikker.
Det virkede efterhånden helt grotesk, men for folk, der skulle købe sko
eller godt kunne lide is, var det jo ganske udmærket - større udvalg, større
konkurrence Der var ingen, der forlangte at alle skobutikkerne blev lagt
sammen til én stor!

På internettet kan man også have lyst til alternativer - måske er modellen
for en informationstype forskellig på to sites, hvor man nogle gange
foretrækker den éne, andre gange den anden.

> [...]
med
> at skrive: Hvorfor ikke bruge det, der allerede er lavet.

Igen har du ret! Nogle idéer appellerer simpelthen ikke til folks
interesser - listen over mc-forhandlere er et godt eksempel, men på den
anden side kan der jo være detalje-oplysninger på den nye liste, som ikke
var på de gamle. Eller de gamle er måske ikke altid helt opdaterede, eller
alle listerne kan hver især bidrage med nogle forhandler-navne, som de andre
ikke har fået med.

På DMCN må man konstatere, at der er en række gode initiativer samlet, dele
af stedet bliver også godt og løbende opdateret (som forhandler- og
produktanmeldelserne), og man kan ofte have gavn af lige at kigge forbi. Men
så er der også dele, der ikke helt fungerer eller ikke har redaktørens store
opmærksomhed (som f.eks. DMCN-listen, der vitterligt ikke er blevet
opdateret længe). Dette trigger jo fantasien og idérigdommen hos brugerne,
og nogle får lyst til at lave noget mere af det gode, og noget bedre end det
dårlige. Og, som jeg tidligere har agiteret for, hvis idéerne til et website
skal udvikles af én person og også gennemføres af samme, så må man vel
forvente og acceptere, at denne person måske tænker i andre baner, end de,
der tidligere har lavet et lignende website.

--
Jørgen

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 26-07-02 13:06

*SNIP*

> [...]
> forvente og acceptere, at denne person måske tænker i andre baner, end de,
> der tidligere har lavet et lignende website.

Bango !! Godt formuleret

Fra : Jørgen Winther

Dato : 26-07-02 13:27

> Bango !! Godt formuleret

Tak. Pointen er, at initiativ og engagement ofte hænger sammen med fire
ting: 1) Et identificeret behov for ændringer eller nyskabelser, 2) Friheden
til udføre dem i forlængelse af tankerne om hvordan, og 3) positiv feedback
fra omverdenen på idéen, engagementet og resultatet, og 4) Følelsen af, at
man kan bidrage med noget væsentligt.

--
Jørgen

Fra : Lars Hyldal

Dato : 26-07-02 16:30

Et eller andet gik galt, da jeg for mange timer siden anvente Opasias
webinterface til Usernet, så jeg prøver lige igen:

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev:
>Eller virker DMCN for lukket og mystisk,
>til at man tør regne det for en reel mulighed?
Der kan være to ting, som gør: 1) Uvidenhed om hvad DMCN er, og hvordan DCMN
fungerer 2) En af redaktørerne er et sløvt læs, der bare ikke lige får tage
sammen ofte nok til at opdatere DMCN-listen med ny medlemmer. Sidstnævnte
årsag påtager jeg mig fuldt ud ! Ellers er der sq ikke meget mystik eller
lukkethed ved DMCN.
Nå, men jeg må jo bare stille motorcyklen i garagen og tage mig sammen
(igen). Udover, at oprette de manglende tilmeldinger (siden starten af maj),
skal jeg blot have lavet en automatisk tilmelding til DMCN-listen. Endlig
skal jeg have implementeret en funktion til upload af billedfiler til
serveren vha. ASP. Det har jeg tidligere spurgt om hjælp til her på gruppen
(tidligt forår) i forbindelse med tidligere diskussion af billeder på
DMCN-listen - dog fik jeg ingen svar ! Er der noget jeg mangler ?

Rune R er allerede oprettet på DMCN-listen, så der er måske håb for, at der
snart sker noget mere...

Med venlig hilsen
Lars Hyldal (Hylle) / DMCN#1

Fra : Jørgen Winther

Dato : 26-07-02 18:12

"Lars Hyldal" <hyldal@image.dk> wrote in message
> [...]
> årsag påtager jeg mig fuldt ud ! Ellers er der sq ikke meget mystik eller

Rart at høre - altså ikke, at "nogen" er et sløvt læs men at man
bekender sig til åbenhedskonceptet. Så skal der bare lidt mere og lidt
lettere tilgængelig information på bordet (eller bedre: på sitet), om
hvordan man lægger mere funktion og information på det.

I øvrigt - netop flaskehalsproblematikken er jo et godt argument for, at
ikke alt nødvendigvis skal være samlet ét sted!

> Nå, men jeg må jo bare stille motorcyklen i garagen og tage mig sammen
> (igen).

Nu skal du jo ikke spolere din sommer, bare fordi nogen brokker sig! Søg
evt. noget kompetent assistance, eller sæt en note på siden om, at alting
går langsommere om sommeren. Mere skal der ikke nødvendigvis til!

> [...]
> (tidligt forår) i forbindelse med tidligere diskussion af billeder på
> DMCN-listen - dog fik jeg ingen svar ! Er der noget jeg mangler ?

Måske er der ingen, der kan? Mine ASP-kompetencer er af mere teoretisk art
(selv om jeg da har været tæt på fænomenet i mit professionelle liv), men
hvis jeg ellers kan bidrage med noget god gedigen systemudviklerviden og
brugerforståelse, så er jeg da gerne med på vogen (men i små bidder, da jeg
generelt har for travlt med mange ting, til at kunne love mere tid væk).

> Rune R er allerede oprettet på DMCN-listen, så der er måske håb for, at
der
> snart sker noget mere...

Og hva' så me' mig?

--
Jørgen

Fra : Lars Hyldal

Dato : 26-07-02 22:06

> [...]
> lettere tilgængelig information på bordet (eller bedre: på sitet), om
> hvordan man lægger mere funktion og information på det.
Har du kigget på [Om DMCN] ? Fortæl mig hvad du mangler !

> I øvrigt - netop flaskehalsproblematikken er jo et godt argument for, at
> ikke alt nødvendigvis skal være samlet ét sted!
Ikke forstået ? Hvor ser du en flaskehals ?

> [...]
jeg
> generelt har for travlt med mange ting, til at kunne love mere tid væk).
Tak skal du have, kender selv alt for godt det med at have travlt. Har
forøvrigt selv et ganske godt kendskab til både systemudvikling og
brugerforståelse. Det jeg savner her og nu er bare et helt konkret eksempel
på hvordan, man anvender ASP til upload af filer. Men det er rart at vide,
at der er folk her på gruppen, som vil stå nye DMCN-redaktører bi

> Og hva' så me' mig?
Okay - men det er altså også den sidste i dag I andre må ruste jer lidt
med tålmod et par dage endnu - jeg skal trods alt have bare lidt tid til min
motorcykel her i weekenden. Det bliver jo kanon vejr !

Mvh.
Lars Hyldal (Hylle) / DMCN#1

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 26-07-02 22:52

> [...]
> DMCN-listen - dog fik jeg ingen svar ! Er der noget jeg mangler ?

> Rune R er allerede oprettet på DMCN-listen, så der er måske håb for, at

Jepsen, tusind tak for det !

--
MVH Rune Rohleder
Yamaha TDM 850 (91) DMCN 581

Fra : Mickey

Dato : 26-07-02 11:20

"Rune \(Bandit600\)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3d40d382$0$26835$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hej NG
>
> Der var en del snak om at få vores egen hjemmeside, på et tidspunkt, blev
> det til noget?
Hvad er der i vejen med www.dmcn.dk?
Måske man skulle koncentrere sig om at samle kræfterne om den, og
samtidg få lavet et lille tiltag ala MC-basen.dk der nu ikke længere
er gratis (Ja, jeg ved godt der har væet en debat om dette før i
G'en...)

Jeg har serverpladsen(+200Gig på en Linjåks-ting), linien(2*155MBit)
og det hele, jeg gerne stiller til rådighed - og det skal koste Nul&en
prut :)

> Hvis ikke har jeg ikke noget i mod at lave en!

Lad os se efter det...

> dk.fritid.motorcykel.netfirms.com?

Andre forslag til beværlige navne? )

/Mickey

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 26-07-02 11:35

<snip>
> Jeg har serverpladsen(+200Gig på en Linjåks-ting), linien(2*155MBit)
> og det hele, jeg gerne stiller til rådighed - og det skal koste Nul&en
> prut :)

Flot tilbud!
Understøttes ASP/PHP?
Er der overvågning af serveren?

Det er under alle omstændigheder et rigtig godt tilbud!!!! Tak på d.f.m.'s
vegne!

Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN MC- og Forh.Anm.-sider
www.hasselbalchs.dk

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 26-07-02 12:31

> Det er under alle omstændigheder et rigtig godt tilbud!!!! Tak på
d.f.m.'s
> vegne!

Ja det lyder sku godt.. Spændende at se, hvad det går over til...

MVH Kenneth Egholm

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-07-02 15:46

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> wrote in message
> <snip>
>
> Flot tilbud!
> Understøttes ASP/PHP?
> Er der overvågning af serveren?

Fantastisk tilbud - men vær lige opmærksom på at det ASP I allerede har
kodet skal laves om til PHP, da ASP ikke understøttes på Linux. Jaja - jeg
kender godt til ChiliASP! Men jeg kan ikke anbefale folk at rørre ved det.
End ikke med en ildtang.

Tony

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 26-07-02 14:35

> Jeg har serverpladsen(+200Gig på en Linjåks-ting), linien(2*155MBit)
> og det hele, jeg gerne stiller til rådighed - og det skal koste Nul&en
> prut :)

Jeg bruger frontpage 2000, kan jeg bare maile dig filerne, eller hvordan?

Venlig hilsen Rune (Bandit600)
http://www.bandit600.netfirms.com/index.htm

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 26-07-02 14:40

> Jeg bruger frontpage 2000, kan jeg bare maile dig filerne, eller hvordan?

Og kan du så give siden det navn der nu måtte blive valgt?

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 26-07-02 14:31

Jeg ved godt at DMCN har en liste men, jeg kan ikke finde noget link til den
på deres forside...

Det er ikke for at støde nogen, og jeg har ikke den store viden indenfor
området, men jeg er frisk på at kaste mig ud i det! ( i kan selv se
standarden på min egen side)

Men dem der lyst kan jo maile mig foto med data, så går jeg gerne i gang med
en side. Jeg er selvfølgelig meget modtagelig for indslag, tips og ideer!

Fra : Anneli

Dato : 26-07-02 16:30

"Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Der var en del snak om at få vores egen hjemmeside, på et tidspunkt, blev
> det til noget?

Vi har allerede vores egen hjemmeside www.dmcn.dk :0)

Anneli