Sæde på Yamaha YZF R6?
Fra : Benzon

Dato : 25-07-02 16:12

Kan man få et andet sæde til en Yamaha YZF R6 end det standard som er
to-delt?
(http://www.yamaha-motor.com/products/mcy/500/02_RIGHT-BLUEWHITE-01.jpg)

Jeg ønsker et lige som denne som går ud i et!
(http://www.yamaha-motor.com/products/mcy/500/03YZF600R_blu_1.jpg)

Benzon

Fra : Ksa

Dato : 25-07-02 17:43

> Kan man få et andet sæde til en Yamaha YZF R6 end det standard som er
> to-delt?
--------------------------------------
Det kan du nok, hvis du monterer en anden bagkåbe!!!

Pjat til side, hvis du skal have et anden sæde for evt. at have en bedre
komfort til en bagsædepassager så skal du ikke købe en R6 da det nok mest er
en solocykel. Med mindre hun kun er 1.50m høj

Ksa Duc.900SL

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-07-02 17:22

"Benzon" <jezzuz@yahoo.com> writes:

> Kan man få et andet sæde til en Yamaha YZF R6 end det standard som er
> to-delt?
> (http://www.yamaha-motor.com/products/mcy/500/02_RIGHT-BLUEWHITE-01.jpg)

Så vidt jeg ved; nej.

> Jeg ønsker et lige som denne som går ud i et!
> (http://www.yamaha-motor.com/products/mcy/500/03YZF600R_blu_1.jpg)

Jammen så må du jo bare købe en ThunderCat istedet

Kai, ex-YZF600R ejer
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Allan Wisborg

Dato : 25-07-02 19:12

"Benzon" <jezzuz@yahoo.com> wrote in message
> Kan man få et andet sæde til en Yamaha YZF R6 end det standard som er
> to-delt?

Hvorfor ???
Du skal da ikke sidde der hvor sædet er delt, og det skal en passager heller
ikke. Du sidder på den ene del, og så mishandler du kæresten på den anden
del. Det giver ingen foreskel om sædet hænger sammen.
Det der giver forskel er, at cykler der har sæde i ét, generelt er designet
således at passagerkomforten er bedre.
Hvis du ønsker at forbedre passagerkomforten så gøres det bedst ved at købe
en anden cykel.
Dette vil jeg også tro det ender med ud fra dit indlæg om kaskoforsikring og
nybegynder (...ikke for at træde i det, meeeen R6 og nybegynder er en dårlig
kombination i mange forsikringsselskabers øjne.....)

Allan
TRX 850

Fra : Benzon

Dato : 26-07-02 13:41

> [...]
> kombination i mange forsikringsselskabers øjne.....)

> Mine erfaringer siger at det gør en stor forskel da jeg ikke har en stor
vom til at støde på tanken og presse mig tilbage i sædet og derfor kommer
personen som sidder bag på og jeg til at sidde med ca 10cm´s mellemrum
hvilket ikke er særligt behageligt for passageren. ville derfor gerne have
noget lignende en CBR 600F. Men gider ikke ha den da den ligner noget som er
meget ældre end den i virkeligheden er! Men det med forsikringen er der jo
ikke noget at gøre ved, det må blive så billigt som det kan for hvad skal
man bruge en sløv motorcykel til!!? Jeg skal ha noget med "lidt" skud i!!!
Hvis jeg kun kan få noget som er meget sløvere kan jeg jo ligeså godt købe
en velo eller Java!! =o)

Fra : Allan Wisborg

Dato : 26-07-02 18:13

> Jeg skal ha noget med "lidt" skud i!!!

R6 bliver altså aldrig en passagercykel......
Der fåes masser af cykler med skud i som også har god passagerkomfort.
En Thundercat f.eks. Hvis du er nybegynder som du skriver andetsteds, så er
det jo alligevel stærkt tvivlsomt om du overhovedet kan udnytte en R6. Det
er rent faktisk de færreste der kan det.
Hvis du er oppe i R6 priser, så er der jo også muligheden for en større
motor på en mindre ekstrem cykel. Det giver et større moment som er rart med
passager.

Allan
-der heller ikke ville kunne udnytte en R6 optimalt.

Fra : Benzon

Dato : 26-07-02 20:45

"

> [...]
> Hvis du er oppe i R6 priser, så er der jo også muligheden for en større
> motor på en mindre ekstrem cykel. Det giver et større moment som er rart

Jep helt enig men jeg vil aller helst ha en R6, af flere grunde og hvis jeg
ikke kan få gjort noget ved det sæde så er det bare ærgerligt. Jeg har været
ude og køre på en tordenkat ja det var faktisk den første Mc jeg var ude og
køre på (uden kort). Den er bare lidt for tung og jeg syntes ikke ligefrem
at den er smuk. R6eren er ca 20 kilo lettere (jeg vejer ikke selv for meget
igen!) og ser mere fræk og sporty ud. Og nej jeg tror heller ikke at jeg vil
komme til at udnytte den fuldt ud. Men for at gøre det så kan vi jo sige at
man skal hedde Max biaggi eller Valentino Rossi for den sags skyld.
Hvis det så skulle ende med en tordenkat så skal den i hvert tilfælde
spændes godt op for den kommer nok til at befinde sig tæt på de 70% (km)
hvis ikke over. Men jeg regner da med at vokse med opgaven! =o)
Men indtil nu regner jeg med at det bliver en R6, indtil en forsikringsmand
eller min bank rådgiver for mig andet bevist. Også selvom at jeg er 185cm.
Men jeg regner heller ikke med at det bliver det store jeg får kørt på den
med passager, men det vil vise sig.

Tak for interessen.

Benzon

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 26-07-02 21:09

"Benzon" <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Men indtil nu regner jeg med at det bliver en R6, indtil en
forsikringsmand
> eller min bank rådgiver for mig andet bevist.

Hej Benson.

Hvis du vil vide, hvad du skal give for din forsikring ( ca. ) hos TopDK

Så smid lige dit postnr. /fødsels dato / og evt. ancinitet, så skal jeg
spørge en jeg kender hvad det kommer til at koste

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Benzon

Dato : 27-07-02 09:43

> Hvis du vil vide, hvad du skal give for din forsikring ( ca. ) hos TopDK
>
> Så smid lige dit postnr. /fødsels dato / og evt. ancinitet, så skal jeg
> spørge en jeg kender hvad det kommer til at koste

Hej Denis.

post: 4773

fødsel: 160882

Hilsen BenZon.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-07-02 10:50

TopDK

> Hej Denis.
>

> post: 4773
>
> fødsel: 160882

Okay
Nu skrev du ikke om du har nogen form for ancinitet, men da du jo er lige
ved at blive 20, er det jo rimeligt nemt

Yamaha YZF R6 årg: 01/1999 Pris. 135.995
0 års skadefri kørsel :
Med kasko ( selvrisiko 8.603 kr ) og Mc touring club rabat = 34.461,--
Helårlig præmie

2 års skadefri kørsel:
Med kasko ( selvrisiko 8.603 kr ) og Mc touring club rabat = 19.809.--
Helårlig præmie

Der kan spares lidt ( ca 3000-3500 kr ) på begge beløb hvis man laver en
Topaftale ( Hus, indbo, ulykke og MC ), + et par tusinde mere hvis du sætter
din selvrisiko til 17.207 kr

Yikes !!!, det er fandme mange penge :-/

Du ønskes hæld og lykke med dit foretagne

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( Der er kommet i den billige alder, forsikringsmæsigt

Fra : Benzon

Dato : 27-07-02 10:55

> Der kan spares lidt ( ca 3000-3500 kr ) på begge beløb hvis man laver en
> Topaftale ( Hus, indbo, ulykke og MC ), + et par tusinde mere hvis du
sætter
> din selvrisiko til 17.207 kr

Hmm... Ja det er jo ikke noget at råbe hura for!!! Det kan vist fås meget
billigere andetsteds!! Men tak for hjælpen!
Benzon

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 27-07-02 12:00

> sætter
>

> Hmm... Ja det er jo ikke noget at råbe hura for!!! Det kan vist fås meget
> billigere andetsteds!! Men tak for hjælpen!
> Benzon

Uhmm, tvivler hvis du intet ancinitet har, og 2 år er ikke meget i
forsikringsselskabers øjne Men held og lykke med at få den forsikret til
under 15k om året.

Jeg betaler 4800,- (kasko) for min Yamaha TDM850 som ikke kan betegnet som
en racer hos Danske Forsikring. 27 år gammel, elite billist.

--
MVH Rune Rohleder
Yamaha TDM 850 (91) DMCN 851

Fra : Benzon

Dato : 27-07-02 12:34

> [...]
som
> en racer hos Danske Forsikring. 27 år gammel, elite billist.

Jeg har fået et tilbud som var billigere 2500kr. for selvrisiko og et
svimlende 39000kr for kasko! Men jeg regner da stærkt med at jeg nok skal
finde noget som er billigere! :o}

Men hvis der så bliver alt for mange problemer må jeg jo bare skide på
kaskon og give den gas! :o]

Hilsen Benzon.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-07-02 17:59

> fødsel: 160882

Det vil sige der går mere end et år før du må køre på R6'eren? Det er da
flot, især når du forventer at ligge med +70% km/t dagen lang, som du
skriver i et andet indlæg.

Nu har du jo også prøvet Tordenmissen uden kørekort, så jeg regner med at du
er ret kold overfor om du har kort eller ej, så problemet (for dig i første
omgang) er jo ikke så stort....

I forhold til hvad du skriver, så lyder det ærligt talt til at du ikke har
en skid forstand på MC'ere, hvilket betyder at dit "valg" af R6'eren i
bedste fald er et gæt? Har du prøvet en R6'er? Hvad med at overveje om
udseende virkelig betyder så meget? Hvis du kører på en R6'er, så tager du
den kun sydpå, hvis nogen truer dig med en pistol. Tag en bagsædepassager
med, og du må da være stiknarkoman :-/

Overvej eventuelt en SV650S - den er hurtig, kan drosles til lille kort og
er langt billigere end R6 - både i indkøb og forsikring. Glem TopDK hvis du
vil have kasko - der er 20% selvrisiko ved tyveri (det har jeg betalt én
gang). Herudover er den overvejende del af dem jeg har talt med hos Top
fulde af løgn.

Gixxer600 og R6 er mest til bane, eller i hvert fald en solorytter. CBR600
er en slider i den normale version, og ikke rigtigt værd at overveje i Sport
versionen - jeg synes i hvert fald blot FS er ringere end F. Så er der
Kwak-6 - dét er en fed cykel til allround brug, og faktisk marginalt
hurtigere end R6 (power-mæssigt er det i virkeligheden marginaler der
skiller alle 600'erne). Du kan også overveje TT600, som efter sigende
endeligt skulle have fået lavet indsprøjtningen i orden (den er relativt
billig også).

Mvh
Steen

Fra : Benzon

Dato : 29-07-02 10:10

> [...]
> skiller alle 600'erne). Du kan også overveje TT600, som efter sigende
> endeligt skulle have fået lavet indsprøjtningen i orden (den er relativt

Fint fint Steen. Men hvis jeg ikke har forstand på Mc så kan du vel heller
ikke ha det for der stod ikke noget i den mail som jeg ikke vidste på
forhånd. Og man desuden kan læse sig til i det 2 nyeste Bike katalog!!! Men
det hjælper da ikke at købe en ny Mc når jeg ville købe en brugt som jeg jo
har skrevet før! Så der røg kawaen! med mindre at man gerne vil ha en anden
cykel end den du snakker om! og det er måske heller ikke så mystisk når den
jo trods alt r på mere ind 600ccm i modsætning til R6 som er på 599ccm så
motoren burde jo også være bedre!
Men eller tak for din flinke interesse!
Benzon!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-07-02 20:36

Benzon wrote:
> [...]
> i!!! Hvis jeg kun kan få noget som er meget sløvere kan jeg jo ligeså godt

Æhh, som du skriver i et andet indlæg er du forholdsvis nystarter, så jeg
er lidt i tvivl om, hvad dit grundlag for at mene at en mc med under 120hk
er sløv egentlig er
Har du prøvet eksemplevis en thundercat (som du selv linker til :), siden
du mener at den er sløv?
Fazeren som har en 5 hk neddroslet thundercatmotor lægger omkring 85 på
bagjulet, hvor R6'ere lagde i underkanten af 100 (samme rullefelt til træf
på toppen). Dvs. at en thundercat nok lægger omkring 90 på baghjulet, altså
kun 10% mindre end R6'eren.
Siden det lader til at du vil køre med passager jævnligt, hvorfor så ikke
vælge en cykel der egner sig bedre til det? Som relativt nystartet er det
stensikkert at du ikke vil møde nogle begrænsninger i køregenskaberne og
bremserne er de samme. Du ved vel også godt at thundercatten er forgængeren
til R6'eren, ikke? Det er ikke bare en vandkølet xj600 med fuldkåbe
Komforten på yzf600r bulderkatten skulle vist også være væsentlig bedre end
på R6'eren.
Well, det jeg vil sige er vel egentlig bare at du skulle prøve om
thundercatten ikke var noget for dig, istedet for at købe en R6'er og
ombygge den til en thundercat
Men ok, sådan en R6'er er sgu også en lækker sag
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Benzon

Dato : 26-07-02 21:56

> [...]
> ombygge den til en thundercat
> Men ok, sådan en R6'er er sgu også en lækker sag
Som du jo nok kan læse så har jeg prøvet en bulderkat. Og den er jo ikke
lige hvad jeg søger. Hvilket er en racer med 1delt sæde som CBR 600F den er
bare ikke for køn i den overgang som jeg søger. Jeg gider ikke ha sådan en
tung cykel den skulle gerne ligge omkring de 170kg som R6eren. Og for en god
ordensskyld så yder en R6 nok nærmere 110 heste, end 120 som yamaha
reklamere med det er jo også så dejligt rundt!
Men næ jeg siger skam heller ikke at katten er sløv, jeg tror bare ikke at
jeg kommer til at jeg ville blive hurtigT træt af den!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-07-02 22:57

Benzon wrote:

> Som du jo nok kan læse så har jeg prøvet en bulderkat.

Uuups

> Og den er jo ikke lige hvad jeg søger.

Fair nok Jeg missede lige at du rent faktisk havde prøvet den.

> Hvilket er en racer med 1delt sæde som CBR 600F den
> er bare ikke for køn i den overgang som jeg søger.

:-/

> Jeg gider ikke ha sådan
> en tung cykel den skulle gerne ligge omkring de 170kg som R6eren.

Tuug og tung, men ok, R6'eren er da alligevel hele 15 kg lettere. Ganske
meget egentlig

> Og for en god ordensskyld så yder en R6 nok nærmere 110 heste, end 120
> som yamaha reklamere med det er jo også så dejligt rundt!

Det er nok også det marketingafdelingen hos Yamaha tænkte

> Men næ jeg siger skam heller ikke at katten er sløv, jeg tror bare ikke at
> jeg kommer til at jeg ville blive hurtigT træt af den!

Så skal du selvølgelig heller ikke købe den Jeg syntes bare lige at det
lød som om det egenlig var dens egenskaber du søgte, men du havde jo prøvet
den.
Jeg tror desværre at de fleste (alle?) bagendeombygningskit til R6'eren kun
er beregnet til at få den til at se endnu mere 'ræset' ud desværre. Men
nøjj, det ser nu også godt ud med oplagt ustødning lige mellem nr-pladen og
baglyset
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Benzon

Dato : 27-07-02 10:04

> [...]
> er beregnet til at få den til at se endnu mere 'ræset' ud desværre. Men
> nøjj, det ser nu også godt ud med oplagt ustødning lige mellem nr-pladen

Helt enig det er en fræk cykel og man kan godt få den til at ligne en mil.
eller to.
Når men hvis det bliver en R6 hvilket det nok gør så kan jeg vist godt
glemme Mc ferie med kæresten bag på. Eller med mig bag på for den sags
skyld. 185cm siddende bagpå en R6. Dårlig ide! men hvad faen har prøvet at
side bag på en rs 125 mens en pige på 167cm sad og rev i gas håndtaget.
En spøjs oplevelse!

Men som sagt før ender det nok med R6eren. Med mindre at en eller anden har
en R1 eller Gixxer1000 til en meget MEGET billig pris! =o]

Tak for interessen!
Benzon