Info cbr 1000f
Fra : Bjørn Jeppesen

Dato : 25-07-02 08:56

Jeg har på tidligere tidspunkt skrevet om den famøse tændingskniv/drosling.

jeg har fået at vide at når der står SW-ID på tændingskniven er det=schwiser
motor, det kan jeg ikke helt få til at passe.

Min cbr er fra '93 med dual breake, den er importeret fra UK, og har
miles/km på klokken,og SW-ID mærke på tændingskniven.Jeg har snakket med div
forhandlere faktisk en hel del, og de mener forskillige ting om sagen, lige
fra(de har vidst nok kun været droslet i udstødningerne) til (det der sw har
ingen ting med schweits at gøre) jeg fik dog at vide at i haynes kan man ud
fra motor nr se årgang/model/land.Nu var der noget at gå efter.

Med møje fandt jeg motor nr (sidder forrest i midten set oppefra under 1cm
skidt)og ifølge Haynes så er den en UK motor fra '93

En anden kontrol er karburatorne, på en '93 P UK model skal de have nr
VP83B, og det stemte overens med mine

kan det måske tænkes at SW-ID står for noget andet???

Det ville være rart at høre fra nogle med en 135hk som har SW-ID mærket på
tændigskniven, så man kunne tingene på det rene!.

Det skal lige siges at der står ikke SW på tændigsmodulet, ej indsnæveret
indsug-gummi, fri gennemgang i potter.

Hvis man vil hjæpe i sagen kan man gøre følgede.

1)Venstre skjold af 3 skruer.

2)Dæksel bag ved skjold af med 17 top(pas på o-ringen)

3)dreje tendingskniven med 14 top mod uret til mærket kommer.

Håber på svar!

God sommer

Mvh Bjørn (som ikke synes den trææækker nok)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-07-02 20:06

"Bjørn Jeppesen" <bh@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skidt)og ifølge Haynes så er den en UK motor fra '93
>
> En anden kontrol er karburatorne, på en '93 P UK model skal de have nr

I Haynes skelnes der kun mellem US og UK modeller, hvilket nok betyder at
alle modeller i Europa principielt er UK-modeller. De bliver jo så droslet i
henhold til de forskellige landes regler m.h.t. forsikring og alder m.v. Min
egen model (UK ifølge Haynes) startede sin karriere i Sydtyskland som 74 kW
= 98 hk, men blev 1 år senere afdroslet til 99 kW = ca. 135 hk. Dette er
oplyst i det originale "Fahrzeugbrief".

> kan det måske tænkes at SW-ID står for noget andet???

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken med hensyn til oplysningen om at SW
betyder Schweitzer - model og = 98 hk, men jeg har læst det på en dansk
hjemmeside (der virkede seriøs) men har efter et par dages søgning ikke
kunnet finde den igen. Mangler dog at checke Alberts hjemmeside, men kan
ikke finde siden - Anyone.

> [...]
> tændigskniven, så man kunne tingene på det rene!.
>
> Det skal lige siges at der står ikke SW på tændigsmodulet, ej indsnæveret

Ifølge den tidligere kilde jeg ikke kan finde, er også oplyst at kniven med
SW hænger sammen med et SW stempel på boksen. Så det er egentligt lidt
underligt.

> [...]
>
> 2)Dæksel bag ved skjold af med 17 top(pas på o-ringen)
>
> 3)dreje tendingskniven med 14 top mod uret til mærket kommer.

Har ikke SW-mærke på hverken kniv eller boks. Nu ved jeg ikke hvordan 135 hk
skal mærke, men min model har da rigeligt endnu

Allan Bojesen
CBR1000F SC21

Fra : Armand

Dato : 30-07-02 16:11

Allan Bojesen <aboje@SLETpost9.tele.dk> skrev i en

> [...]
ikke
> kunnet finde den igen. Mangler dog at checke Alberts hjemmeside, men

At SWstår for Sweits er måske meget nærliggende for en dansker, men
staves Sveits ikke med SCH.. i næste alle udenlandske skrivemåder, og
skulle en forkortelse på Honda'en så ikke nærmere være SCHW???

--
Armand.

Fra : Bjørn Jeppesen

Dato : 30-07-02 19:33

> [...]
>
> --
> Armand.
>

> jeg gik ikke ud fra at SW var en forkortelse for schweiz, men betegnelse
for en droslede motor i schweiz:)
men jeg må bide i det sure æble og smide den på rullefelt

Mvh
Bjørn

Fra : Armand

Dato : 31-07-02 15:19

> jeg gik ikke ud fra at SW var en forkortelse for schweiz, men
betegnelse
> for en droslede motor i schweiz:)
> men jeg må bide i det sure æble og smide den på rullefelt

Jup!

Mistanken er forfærdelig at leve med!

--
Armand.

Fra : Kenneth S

Dato : 07-08-02 08:37

> og
> betegnelse

På tysk, rigtig nok, Schweitz

...men på engelsk er det jo Switzerland

...ellers er det jo Suisse, Svizzera, Svizra.

Kenneth S.

Fra : b.jeppesen

Dato : 07-08-02 08:24

"Armand" skrev d. 30-07-02 16:11 dette indlæg :

> [...]
>
> --
> Armand.
>
> Jeg bliver nok aldrig klog af det der SW mærke, så er der kun en vej
tilbage... rullefelt
til Armand jeg mente ikke SW skulle stå for et land, men en betegnelse
for drosling i schweiz

Mvh Bjørn

http://www.kandu.dk/

Fra : albert

Dato : 07-08-02 19:02

> at

Hej Bjørn

Jeg skal gerne prøve at hjælpe dig.

Først og fremmest, siden du leder efter hedder www.albertsmc.dk, men
eftersom jeg er ophavsmand til den side, kan jeg ligeså skuffe dig - den
indeholder ikke svaret på dit spørgsmål.

Jeg er nu ret overbevist om at SW = 98hk, men da jeg har en 135hk stående
(og den ER målt til at levere det lovede), vil jeg gerne tjekke hvad min
siger (hvis du kan vente til weekenden)

Vedr. ventiljustering, så er princippet det samme for alle tre modeller.
Der skal bruges umbracho, trods der i Haynes står noget andet. Jeg har haft
fingrene i 5 forskellige CBR'er, incl min egen US model, og en Dual 98hk
SW - de har alle skulle stilles på samme måde. Kølvandsføring mv (som jo
nemt kan komme i vejen ved justering af ventiler) er dog ikke ens. SC21 har
påfyldningsstudsen siddende lige over cyl2-3 i modsætning til SC24/Dual hvor
den sidder ved siden af cyl 4.

Håber det hjalp dig lidt

mvh Albert

Fra : b.jeppesen