DBA har ødelagt MC-basen !!
Fra : Martin

Dato : 24-07-02 08:03

NÅ,
Så skete det, DBA har nu helt overtaget MC-basen, Og har valgt at fucke den
totalt op

det er dba søge engine der kører nu.(langsomt)
den er ikke længere gratis,
den er ( som forventet) smurt ind i irelevante reklamer.

Det pisser mig virkelig af når, gode og lækre ting bliver "bollet over"
af store idioter der skal overtage gode ideer.

Og nu vil jeg sætte mig over i et hjørne og explodere.

Martin

Fra : Martin

Dato : 24-07-02 08:09

HOV.

sen den på www.dba.mc-basen.dk

sorry

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 24-07-02 08:26

> sen den på www.dba.mc-basen.dk

HOV HOV

http://www.mc-basen.dba.dk

Dan

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 24-07-02 09:01

"Martin" <Maximus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af store idioter der skal overtage gode ideer.
>

> Og nu vil jeg sætte mig over i et hjørne og explodere.

Hos mig , virker den da endnu http://www.mc-basen.dk/ , eller snakker vi
ikke om den samme ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 24-07-02 09:40

Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in article
<3d3e5e8f$0$26735$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hos mig , virker den da endnu http://www.mc-basen.dk/ , eller snakker vi
> ikke om den samme ?

Uddrag af mail, modtaget i går eftermiddag:

Du kan allerede nu begynde at anvende www.mc-basen.dba.dk
<''>http://www.mc-basen.dba.dk'> - det bliver her at mc-folket mødes og
handler. Den 'gamle' version på www.mc-basen.dk <''>http://www.mc-basen.dk'>
vil være tilgængelig i en begrænset udgave i en kort periode, hvorefter den
lukkes helt ned, og alle kræfter koncentreres om at gøre
www.mc-basen.dba.dk <''>http://www.mc-basen.dba.dk'> til Danmarks bedste
marked for mc og udstyr.

mvh Søren

Fra : Morten Juel

Dato : 24-07-02 09:49

lorte dba... det var lige som qxl der åd en mindre rigtig autkions side !!

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-07-02 11:36

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> lorte dba... det var lige som qxl der åd en mindre rigtig autkions side !!

Uhmm, hvad åd QXL.dk ?

MVH Rune

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 24-07-02 17:34

"RuneR \(TDM850\)" <ruro@get3net.dk> lagde en arm i

> Uhmm, hvad åd QXL.dk ?

Bidlet, så vidt jeg husker.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-07-02 18:50

"Rune D. Jørgensen" <Rune_dahl@hotmail.com> wrote in message
> "RuneR \(TDM850\)" <ruro@get3net.dk> lagde en arm i

> Bidlet, så vidt jeg husker.

Bidlet var nye varer, QXL.dk er både og men 90% er nu brugte varer. Jubii
auktion som QXl.dk også købte svarer stort set til hvad qxl er idag. Ricado
er stort i udelandet, i næsten hver land i Europa har Ricado opkøbt online
auktions huse.

QXL.dk har nogle MC'er til auktion men der er ikke salg i dem, fordi folk
sætter mindsteprisen som hvad de VIL have for dem. Sætter man mindste prisen
lav, så kommer den næsten med garanti op på den tiltænkte mindstepris, det
ved jeg fra min kæreste som arbejder hos QXL.dk

--
MVH Rune Rohleder
Yamaha TDM 850 (91)

Fra : Carsten

Dato : 24-07-02 10:13

Der er basis for at skynde sig at starte sin egen
(f.eks. mc-basen.nu) inden at dba's $£#%&#
bliver alt for benyttet.

Carsten (som gerne koder men ikke host'er)

Fra : Brian/Hekto

Dato : 24-07-02 10:32

In article <3d3e6f91$0$11825$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
carjak@wanadoo.dk says...
> Der er basis for at skynde sig at starte sin egen
> (f.eks. mc-basen.nu) inden at dba's $£#%&#
> bliver alt for benyttet.
>
> Carsten (som gerne koder men ikke host'er)

Hva' mæ:

www.mc-portalen.dk

Det må da være en idé at få lavet en ny 'base' på den side???
MC-portalen er iøvrigt udmærket!

(Ellers er der jo www.freepaq.dk)
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : Armand

Dato : 24-07-02 20:36

Brian/Hekto <bs@[REMOVE]hekto.dk> skrev i en
> [...]
> Hva' mæ:
> www.mc-portalen.dk
> Det må da være en idé at få lavet en ny 'base' på den side???

Hva' er der galt med news:dk.marked.privat.motorcykel ???

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 24-07-02 21:36

> Hva' er der galt med news:dk.marked.privat.motorcykel ???

Et bud: Stort set alle henvendelser på mc'er, der er annonceret samtidigt i
DBA, DBA.dk, MC-Basen og dk.marked.privat.motorcykel kommer fra MC-Basen.
Den er simpelthen stedet folk går hen, når de leder efter en motorcykel.
Henvendelser via de andre kanaler kræver tilsyneladende en del held eller
tilfældighedernes spil.

--
Jørgen

Fra : Hekto

Dato : 24-07-02 22:43

In article <1cE%8.3349$PW.80286@news010.worldonline.dk>, jwi@condia.dk
says...

> [...]
> Henvendelser via de andre kanaler kræver tilsyneladende en del held eller

Jeg tror at overblik og søgefaciliteter er nørgleord!!??
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Jørgen Winther

Dato : 24-07-02 22:58

"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> wrote in message
> Jeg tror at overblik og søgefaciliteter er nørgleord!!??

Du har givetvis ret - selv om søgefaciliteterne ikke helt lever op til de
kvalitetsnormer, en rigtig (samvittighedsfuld) systemudvikler ville sætte op
for den: Prøv f.eks. at søge på en Honda 7½ mini Bol d'Or. Det giver flere
problemer, da du dels ikke kan have "Bol d'Or" stående i
annonceoverskriften, men kun "Bol Dor" el.lign., dvs. uden apostroffen, og
dels får forskelligt resultat, afhængigt af placeringen af mellemrum.
Således vil "CB 750", "CB750", "CB 750 F" og "CB 750 F2" (find selv på flere
varianter) ikke medtage de samme annoncer. Der er stor sandsynlighed for, at
du misser et muligt interessant køb, alene pga. stavemåden i din søgning!

På dette punkt er dba.dk meget bedre.

Men selv med særplacering, fremhævet tekst og en masse andre (dyre) tillæg,
kommer der alligvel færre henvendelser på en annonce i dba.dk end på en
annonce på mc-basen.dk. Vane? At der er billede og alt med fra starten, når
man ser et tilbud? At det er gratis? At man samtidig kan læse artikler om
relaterede emner? Tjah, grundene kan være mange, men det er altså synd at
nedlægge stedet - de kære dba'er burde i stedet forbedre søgemekanismen
(bruge den fra dba.dk) og så overføre betalingskonceptet i en eller anden
variant til MC-Basen.

--
Jørgen

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 24-07-02 11:23

Carsten wrote:
> Carsten (som gerne koder men ikke host'er)

Jeg kan godt hoste ... med det forbehold at det bliver
Linux-baseret.. jeg har båndbredden og maskinen til det

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk

Fra : Jens Arnfast

Dato : 25-07-02 09:46

On 24 Jul 2002 10:23:07 GMT, Hans Jørgensen
<haj@mostlyharmless.telianisse.org> wrote:
>Jeg kan godt hoste ... med det forbehold at det bliver
>Linux-baseret.. jeg har båndbredden og maskinen til det

Æv.. er selv mest til BSD

anywaaay.. jeg er klar på at kode/designe et nyt site (så længe vi
ikke snakker ASP+Access/MSSQL )

--
-jens
Som altid modtager kommentarer til sites med kyshånd - også selvom

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-07-02 10:31

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message

> Æv.. er selv mest til BSD
>
> anywaaay.. jeg er klar på at kode/designe et nyt site (så længe vi
> ikke snakker ASP+Access/MSSQL )

Nå ok - det er jeg ellers klar på!?

Tony

Fra : Mickey

Dato : 25-07-02 12:56

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message news:<3d3e6f91$0$11825$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Carsten (som gerne koder men ikke host'er)

Lyder fint.

Kan en lille fix server på 2*155MBits liner bruges?
Selve serveren er en Linjåks-fætter med lidt guf ala P4-fessor og en
togstamme RAM på 2GB :)

/Morten C.
helsingborg@ANTISPERMmy4ever.dk :P

Fra : BoS

Dato : 24-07-02 13:28

Ved godt, jeg bliver upopulær, men jeg har lige købt en regnvejrsbil via
dba.dk. Det fungerede over al forventnig. Man kan krydssøge på årstal, pris,
mærke, model osv. og endda få tilsendt en mail med de nyeste annoncer hver
morgen.

Og nu koster det måske lidt at søge på dba.dk, men når man skal købe en
motorcykel til 50-150.000 kr. er 2 kr. pr. annonce da ikke ret meget. Det er
jo stadig gratis at bladre i annoncerne. Kun telefonnummeret koster,
medmindre folk har indrykket en "online annonce" så vidt jeg husker.

dba.dk fan! - Som mener, at det da kun er en fordel, at alle annoncer er
samlet et sted. Både for køber og sælger...

BoS.

Fra : Brian

Dato : 24-07-02 13:52

Jeg kan kun bakke op om at lave et alternativ. INTERNET services SKAL være
gratis.Allways has and allways will. Fatter ikke at firmaerne ikke forstår
det. Hvorfor lytter de ikke til det faldende brugertal hos Jubiii, QXL og
andre?? Lyden af folk der vælger: Vælger FRA.
Jeg kan da sagtens forstå DBA og andre vil tjene penge... hvem vil ikke det?
Men.. spørgsmålet er hvor meget de vil tjene. De får rigeligt ind på
reklamer og andet skidt. De skulle blive ved det... ellers ender det bare
med at de lukker.
Baer se hvordan Linux stormer frem... og.. forståeligt nok. MS har siddet
alt for længe og for tungt på markedet. Bill G. skal nok også til at se sig
i bakspejlet for det varer nok heller ikke længe for han bliver overhalet.
(For at blive i MC-terminologi).

Bare det
:\\ Brian

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-07-02 13:59

"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> INTERNET services SKAL være
> gratis.Allways has and allways will. Fatter ikke at firmaerne ikke forstår
> det.

Kæmp videre, Don Quixote, kæmp videre.
Men øv dig lidt i at quote, man svarer UNDER det men citerer, og skærer
overflødig tekst væk. Always have, and always will...

Rittig

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 24-07-02 15:31

"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message
> Jeg kan kun bakke op om at lave et alternativ.

Helt enig! Jeg har faktisk skrevet en mail til MC Basen på et tidspunkt og
blandt andet foreslået dem en del ændringer som ville være fede på sitet.
Jeg fik et svar: "Tak - vi kigger på det." men har ikke set noget til
ændringer siden jeg skrev mailen for nogle måneder siden. Thanks for
nothing.

> [...]
> det. Hvorfor lytter de ikke til det faldende brugertal hos Jubiii, QXL og
> andre?? Lyden af folk der vælger: Vælger FRA.

Der er jeg overhovedet ikke enig i. Services som har bannerreklamer - fint
nok - men ellers mener jeg at det er en stor fejltagelse at vi fra starten
er blevet "opflasket" med at internet services skal være gratis.

> Jeg kan da sagtens forstå DBA og andre vil tjene penge... hvem vil ikke
det?

Netop. Det er ikke billigt at drive en internetservice i den kaliber.
Udviklingstimer, hosting, software, support, marketing ... (sæt selv flere
ind)

> Men.. spørgsmålet er hvor meget de vil tjene. De får rigeligt ind på
> reklamer og andet skidt. De skulle blive ved det... ellers ender det bare
> med at de lukker.

Arh. Det kan du ikke mene... Bannerreklameindtægterne er faldet DRASTISK de
senest 2-3 år. Man skal vist være heldig hvis man får mere end et par øre
for et eksponeret banner.

> Baer se hvordan Linux stormer frem... og.. forståeligt nok. MS har siddet
> alt for længe og for tungt på markedet.

Hvis vi snakker om servermarkedet er det netop linux/unix der dominerer! Se
selv på http://www.netcraft.com/Survey/Reports/200206/platform.html

På hjemmemarkedet er det noget andet og faktisk så er fremgangen for linux
her ikke så imponerende som folk går og siger. Jeg har forsøgt at finde
noget statistik da jeg så noget for et par måneder siden, men jeg har ikke
kunnet finde det.

> Bill G. skal nok også til at se sig i bakspejlet for det varer nok heller
ikke længe for han bliver overhalet.
> (For at blive i MC-terminologi).

Det tvivler jeg stærkt på. Det kunne være sjovt at se - men jeg tror ikke
rigtigt på det. Tilgengæld skal de til at passe på på servermarkedet. Deres
licens politik er helt hen i vejret. Se f.eks. på Apple's OSX Server
(ww.apple.com/xserve) hvor man køber en server og får OS'et med gratis
(inkl. ubegrænset antal brugere). Man kan ikke engang købe en Windows 2000
Server med 25 bruger licenser (kun software) for samme pris som man kan få
hardware og software for hos Apple ... Den udvikling synes jeg er spændende
og lur mig om ikke M$ ser lyset på et tidspunkt og laver en Windows Server
med ubegrænsede antal brugere indenfor de næste 5 år.

Det er min mening - men den diskussion hører vist ikke til herinde...

Tony
Divvy '01

Fra : Søren Lindholt

Dato : 24-07-02 20:03

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg fik et svar: "Tak - vi kigger på det." men har ikke set noget til
> ændringer siden jeg skrev mailen for nogle måneder siden. Thanks for

Hvad var det lige du betalte? "Smager det så koster det" som svenskerne
siger...

> Det er min mening - men den diskussion hører vist ikke til herinde...

Jojo

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-07-02 00:07

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> wrote in message

> "Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad var det lige du betalte? "Smager det så koster det" som svenskerne
> siger...

Jeg ved ikke rigtigt hvad du mener med dit svar - men det jeg mener er, at
det var et sølle svar taget i betragtning af at jeg gav dem en masse
"guldkorn" og forslag til forbedringer. Men det er ikke noget de har taget
action på overhovedet.

Tony

Fra : Søren Lindholt

Dato : 25-07-02 08:19

Tony Lorentzen <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in article
<ahnbub$1ss1$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> det var et sølle svar taget i betragtning af at jeg gav dem en masse
> "guldkorn" og forslag til forbedringer. Men det er ikke noget de har

Jeg mener at man ikke kan stille ret store krav til noget man får gratis.
De har vel ikke haft mulighed for at bruge dine gode forslag, måske har de
kørt med røveren i vandoverfladen i længere tid og brugt al tiden på at
sælge annoncer?
Og det svar du fik har jo heller ikke lovet noget ? "vi kigger på det" har
jo tit en uofficiel fortsættelse "hvis vi får tid og gider osv"
osv osv
Men lad nu det ligge...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 25-07-02 09:34

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev
> De har vel ikke haft mulighed for at bruge dine gode forslag, måske har de
> kørt med røveren i vandoverfladen i længere tid og brugt al tiden på at
> sælge annoncer?

Jamen, er det da ikke DBA der altid har stået bag ved MC-basen. Peter Rahbek
arbejder da for den blå avis, og der plejer vel også ofte at lægge en
henvisning i stil med: Læs mere i den trykte udgave af DBA der udkommer osv.
Så det er vel bare et spørgsmål om at oparbejde et marked, og så, når det er
modent, begynde at tage penge for det...

> Men lad nu det ligge...

Joew...

/cnn

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-07-02 10:35

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message

> [...]
> Og det svar du fik har jo heller ikke lovet noget ? "vi kigger på det" har
> jo tit en uofficiel fortsættelse "hvis vi får tid og gider osv"

Det var nu heller ikke fordi jeg ligefrem krævede at mine forslag til
ændringer skulle gennemføres på et par dage.

> Men lad nu det ligge...

Gu vil jeg røv He he. Tror faktisk at jeg går så småt i gang med at kode
en køb/salg ting selv. Det kan ikke være det helt store problem. Så kan jeg
bruge mine egne forslag til forbedringer selv. Ok, måske skulle jeg lige
blive færdig med divvy.dk først

Hygge,

Tony

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-07-02 15:37

> Jeg kan kun bakke op om at lave et alternativ. INTERNET services SKAL være
> gratis.

Ikke nødvendigvis.

Jeg synes, at dba.dk er en fin service med pænt udvalg, og vil gerne betale
et par kroner for at få et telefonnummer.
Jeg brugte vistnok 6 kroner på at finde min MC, som jeg gav 17.500,- for.
6,- er jo klejner i forhold til.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-07-02 18:57

> [...]
> det. Hvorfor lytter de ikke til det faldende brugertal hos Jubiii, QXL og
> andre?? Lyden af folk der vælger: Vælger FRA.

QXL.dk har ALDRIG givet overskud bare een sølle måned endnu ! Reklame
indtægter på en side som QXL.dk kan på en måned max. give 4000,- hvilket
ikke overhovedet dækker bare en månedsløn i firmaet. QXL.dk har stadig
stigende brugertal. De er rigtig nok begyndt at tage penge for en succusfuld
auktion.

> [...]
sig
> i bakspejlet for det varer nok heller ikke længe for han bliver overhalet.

Jeg skriver ikke det her for at profilere QXL, det er kun for at få facts på
bordet.

--
MVH Rune Rohleder
Yamaha TDM 850 (91)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 24-07-02 20:01

> [...]
> gratis.Allways has and allways will. Fatter ikke at firmaerne ikke forstår

Det er jo også gratis at sætte annoncer deri, lissom det var fra starten af
den blå aviserne kom frem for måske 20 år siden. En revolution, gratis
annoncer, og så køber man bare en avis med dem alle sammen i. At de så er
kommet på internet er meget fint, det er lettere osv, og man kan læse hele
avise gratis, kun hvis man finder en annonce man vil reflektere på koster
det et beløb på under halvdelen af et frimærke, og som også svarer til en
kort tlf.- samtale .
"There is no such thing af free lunch", som de siger i UK.

Fatter ikke at folk ikke forstår det ))

Søren

Fra : BoS

Dato : 24-07-02 20:06

> Fatter ikke at folk ikke forstår det ))

Jeg gør!

Fra : Steffen Larsen

Dato : 25-07-02 11:01

Fra : Jens Arnfast

Dato : 25-07-02 11:20

On Thu, 25 Jul 2002 12:01:07 +0200, Steffen Larsen <zool@diku.dk>
wrote:
[snip]
>Wow, kewl!... er selv FreeBSD mand. Sjældent man ser en MC-ist og en *BSD
>mand samtidig. Fedt ikke at være alene!

Du er ikke alene Kender også et par stykker mere som lider af
samme verdensforvrængning som os

[snip]
>Jep.. lidt kode i php og postgres burde kunne gøre det.. Men hvis vi kan
>spare sammen til en Oraclelicens er det da også ok!

postgresql i fritiden, oracle professionelt - sådan hænger mit liv pt
sammen

Hvis folk der ønsker at hjælpe smider en mail til mig, så kan jeg
hurtigt banke et udviklingsmiljø op + vi kan flytte denne diskussion
væk fra d.f.m. da vi er "lettere" OT lige nu

--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-07-02 16:23

> Hvis folk der ønsker at hjælpe smider en mail til mig, så kan jeg
> hurtigt banke et udviklingsmiljø op + vi kan flytte denne diskussion
> væk fra d.f.m. da vi er "lettere" OT lige nu

Hey! Jeg koder kun til M$ platform - men er frisk på at arbejde på
userinterface / design hvis der ikke er andre der hungrer efter dette job.

Lad os aftale at stikke hovederne sammen en dag (hvor bor I henne af i
landet?)

Tony
Kbh N

Fra : Lars Eckberg

Dato : 28-07-02 18:35

Steffen Larsen wrote:

> Wow, kewl!... er selv FreeBSD mand. Sjældent man ser en MC-ist og en *BSD
> mand samtidig. Fedt ikke at være alene!

Hov! Der er er flere af den slags her ;)
Så måske man kan bidrage lidt også..

Mvh Lars

Mest til PERL/Apache/MySQL.