Hjælp til bremse !!
Fra : Torben

Dato : 23-07-02 17:12

Jeg skal have fat i en bremsemaster til en forgaffel fra en Yamaha XS 400
Seca årg 84/86. Er der nogen, der ved hvor stort et tryk den skal give ?? Et
eller andet med at en master fra en 1100 ccm er for voldsom og en fra en 250
ccm er for svag. Hjælp !
Torben

Fra : Armand

Dato : 23-07-02 20:09

Torben <stenbak@hotmail.com> skrev i en
> [...]
?? Et
> eller andet med at en master fra en 1100 ccm er for voldsom og en fra

Det er ikke et spøgsmål om at definere ud fra tryk; men derimod ud fra
diameter!

I almindelighed kan du regne med at en hovedcylinder fra en
hvilkensomhelst motorcykel med et samlet bremsecylinder-stempelareal
(der er jo mulighed for op til to skivebremser med indtil seks stempler
pr.
caliber!) som dit (=én caliper med ét stempel!) vil kunne bruges.
Når jeg tager denne synsvinkel er det fordi at det er lettere at komme
til at måle diameteren på bremse-stemplet/erne når de er mere eller
mindre
udtrykkede, end hovedcylinderens!

--
Armand.

Fra : Torben

Dato : 24-07-02 06:50

> [...]
> Når jeg tager denne synsvinkel er det fordi at det er lettere at komme
> til at måle diameteren på bremse-stemplet/erne når de er mere eller

Ok, det vil sige jeg måler diameteren på stemplet i caliberen, og finder et
tilsvarende system, med samme diameter på stemplet ?

Torben

Fra : Armand

Dato : 24-07-02 20:36

> Ok, det vil sige jeg måler diameteren på stemplet i caliberen, og
> finder et tilsvarende system, med samme diameter på stemplet ?

Jup!
Subsidiært et flerstemplet system med samme samlede stempelareal
som dit ene (= sikkert nok en umulighed!)

--
Armand.

Fra : Torben

Dato : 24-07-02 21:11

> [...]
>
> Jup!
> Subsidiært et flerstemplet system med samme samlede stempelareal
> som dit ene (= sikkert nok en umulighed!)

Øhhhhh, hvad betyder sub!"#¤%&/() ?

Torben .-)

Tak for hjælpen

Fra : Armand

Dato : 25-07-02 23:11

> Øhhhhh, hvad betyder sub!"#¤%&/() ?

Øh?
Du sidder da vel ikke her og skriver uden stavekontrol uden at have både
en retskrivnings-ordbog og en fremmedordbog ved din side?

Jeg bruger ordet som: "evt. istedet" - Slå selv op og se om ikke det
svarer til hvad fremmedordbogen siger!

--
Armand.
(der selv har hele sit arsenal af ordbøger indenfor rækkevidde og netop

Fra : Torben

Dato : 26-07-02 17:30

> [...]
> (der selv har hele sit arsenal af ordbøger indenfor rækkevidde og netop
> idag blev nødt til at slå "autoritetstro" op i.f.m. et andet indlæg)

Indrømmet, jeg har ikke en retskrivningsordbog eller en ordbog indenfor
rækkevidde. Syntes det var et lidt specielt ord, der var ved at "kløve" min
tunge !!!!

Fra : Armand

Dato : 27-07-02 00:12

Torben <stenbakFJERN@hotmail.com> skrev i en

> Indrømmet, jeg har ikke en retskrivningsordbog eller en ordbog
> indenfor rækkevidde.
> Syntes det var et lidt specielt ord, der var ved at "kløve" min
> tunge !!!!

Subsidiært dine læber!

--
Armand.

Fra : Jake

Dato : 24-07-02 12:19

> [...]
Et
> eller andet med at en master fra en 1100 ccm er for voldsom og en fra en

jeg har set at de hos www.cvp-mc.dk (se under rodekassen/totalskader) har en
totalskadet XS 400 stående. Det kan være at de er villige til at sælge
enkeltdele fra den?

mvh Jakob