Større udstødning og woblen ?!
Fra : Morten Juel

Dato : 23-07-02 17:12

Hejsa forstående og altvidende NG )

Nå jeg fik snakket med Jesper mekaniker nede fra vordingborg mc idag om at
min cykel ikke kan gå mere end 160.. han havde chekket dyser de var std, og
med det luftfilter og den udstødning var det fint sagde han, han havde også
chekke tændrørsfarve efter en testtur flink fyr, der lød til at ha styr
på hvad han laver, så det er jo rart men så sagde han at grunden kunne
være min std udstødning der gjorde at den ikke kunne mere end 140 i 5. og
160 i 4. gear.. jeg kan godt se hvad han mener afgangshullet er meget lille
i forhold til forrørene ! se evt her: http://starchild.dk/bagfra.jpg jeg har
med vilje gjort billedet mere lyst så man kan se hullet på potten
ordenligt.. er det ikke lige lille nok det hul der ?? kan det virkelig være
årsagen ?
Hvis JA, kan man så bare skære hele potten op der hvor forørene samles og
svejse et rør på så man kan få en clampon potte på ??
Hvis NEJ hvad hulen tror i så der er galt ??

Og så en anden ting lige på vej hjem fra work idag slap jeg styret, og så
begyndte styret at woble.. det har den SLET ikke gjort på andre
tidspunkter.. så jeg prøvede igen og hun woblede igen.. kan det evt være for
lidt luft i dækkene ??

Håber i har nogle gode svar som altid !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Asger Steffensen

Dato : 23-07-02 17:18

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> med vilje gjort billedet mere lyst så man kan se hullet på potten
> ordenligt.. er det ikke lige lille nok det hul der ?? kan det virkelig
SNIP

GPz750 er født med 4i2 udstødning som standard. Need I say more...?

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.

Fra : Morten Juel

Dato : 23-07-02 17:57

> GPz750 er født med 4i2 udstødning som standard. Need I say more...?
Argh Asger, se det vidste jeg jo ikke )

Skal man finde en 4-2 eller bare få en ordenlig 4-1 potte ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Asger Steffensen

Dato : 23-07-02 22:07

> Argh Asger, se det vidste jeg jo ikke )
>
> Skal man finde en 4-2 eller bare få en ordenlig 4-1 potte ??

Du skal finde en udstødning der passer på din 750'er og så få skidtet dyset
ind. Jeg tror såmænd ikke den er særlig sart, bare der er ordentligt hul
igennem, og den er dyset til den.
MEN, hvis din mekaniker har så meget styr på det som du siger, hvorfor så
ikke spørge ham? Hvis han har dyset den, havde han vel også bemærket hvis
den ikke kunne komme af med luften pga. for lille udblæsningshul.
Så måske er det noget andet der er galt, eller også...

Asger
ZX-10 (med original 4i2 og masser af hul igennem :)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 23-07-02 22:21

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> MEN, hvis din mekaniker har så meget styr på det som du siger, hvorfor så
> ikke spørge ham? Hvis han har dyset den, havde han vel også bemærket hvis
> den ikke kunne komme af med luften pga. for lille udblæsningshul.
Jeg vrøvler, det skriver du jo netop at han siger....

:-/
Asger
ZX-10

Fra : Armand

Dato : 23-07-02 20:06

> GPz750 er født med 4i2 udstødning som standard. Need I say more...?

Hva' mæ' et billede fra højre af, så du kan få at vide fra hvilken
400'er at
potten stammer?

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 23-07-02 20:27

Hejsa Armand, det kommer imorgen, )
Men ja min 400ccm seca havde samme hul bagud ! ;o(

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Morten Juel

Dato : 24-07-02 08:52

Nu er der billeder på dk.binaer.motor !

Fra : John

Dato : 23-07-02 17:37

Hallo !!!!

Måske er det en importeret MC med neddroslingskit ? kig efter ringe i
indsugningsgummi-mellemstykkerne !

Billedet :
hvad er det for en nummerplade der er på ? polsk

PS : jeg har for nyligt prøvet en importeret Kawasaki 600 Eliminator (
neddroslet ) med kun ca.20 hk, jeg fik nærmest et chok da jeg prøvede den,
da jeg vendte tilbage til forhandleren igen ( som jeg kender ) var han
færdig af grin da jeg hentydede til den manglende effekt, hvilket han ikke
havde nævnt for mig inden jeg kørte afsted på den !

John

Fra : Morten Juel

Dato : 23-07-02 17:58

> Måske er det en importeret MC med neddroslingskit ? kig efter ringe i
> indsugningsgummi-mellemstykkerne !
Hehe jeg har sat nye på, så nej )

> Billedet :
> hvad er det for en nummerplade der er på ? polsk
Tysk hjemmeimport

> [...]
> færdig af grin da jeg hentydede til den manglende effekt, hvilket han ikke
> havde nævnt for mig inden jeg kørte afsted på den !
hehe det må da ha været en flad fornemmelse )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : John

Dato : 23-07-02 17:49

> [...]

> svejse et rør på så man kan få en clampon potte på ??
> Hvis NEJ hvad hulen tror i så der er galt ??

Lidt OT svar : Jeg har engang prøvet noget underligt på en bil, men kan vel
godt sammenlignes med MC alligevel, noget indmad i udstødningen satte sig
pludselig på tværs inde i afgangsrøret med det resultat at den mistede en
hel del effekt !
På en anden af mine biler ( Fiat Uno ) skete der det at luftfilterets (
papirfilter ) lammeler bukkede sig sammen med det resultat at den til sidst
ikke kunne trække vejret !

Håber at du kan bruge disse af mine erfaringer til at lokalisere dit
problem, eller komme et par skridt videre !

John

Fra : Morten Juel

Dato : 23-07-02 17:59

> [...]
> pludselig på tværs inde i afgangsrøret med det resultat at den mistede en
hmm.. ja det er jo ikke nemt at finde ud af.. man kunne jo evt lege med
trykluft

> På en anden af mine biler ( Fiat Uno ) skete der det at luftfilterets (
> papirfilter ) lammeler bukkede sig sammen med det resultat at den til
sidst
> ikke kunne trække vejret !
den har skumfilter som er helt nyt

> Håber at du kan bruge disse af mine erfaringer til at lokalisere dit
> problem, eller komme et par skridt videre !
Ja, mon ikke det er en for lille udstødning så anyway

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Jan Vagle

Dato : 23-07-02 19:19

Morten Juel wrote:

> den har skumfilter som er helt nyt

Ah ! Uorginale luftfiltre kan kreve omdysning.. sannsynligvis går den for fed..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : John

Dato : 24-07-02 00:14

Jeg har set en Foamoilspray til smøring af luftfiltre engang, den stoppede
hele skidtet til hvis det var en bestemt type skumfilter, damn' jeg kan
desværre ikke huske fabrikatet på denne spray ......er det mon det der er
galt ?

prøv at afmontere filteret og kør' en kort tur !

John

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-07-02 09:33

"John" <krammeFJERNALTMEDSTORTEKST@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> prøv at afmontere filteret og kør' en kort tur !

> "Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> wrote in message

> fed..

John, hvorfor bruder du tingene fuldstændig tåbeligt om? Man svarer _under_
det man citerer, ellers er det jo ikke til at læse.

Hvis man afmonterer filtret kører cyklen som regel meget, meget ringe, for
den er lissom beregnet til et bestemt airflow, og det går der helt ged i når
filteret er væk.
Flere af de cykler jeg har prøvet med, kunne slet ikke starte uden filter.

Rittig

Fra : Ksa

Dato : 23-07-02 22:14

> [...]
> begyndte styret at woble.. det har den SLET ikke gjort på andre
> tidspunkter.. så jeg prøvede igen og hun woblede igen.. kan det evt være
Tjek lige om der ikke er slør i dine kronrørslejer.
Jeg har nemlig lige lavet det samme på kærstens fzr600 og den rystet bare
forvildt i styret.

Ksa Duc.900SL

Fra : Morten Juel

Dato : 23-07-02 22:37

hmm bliver chekket imorgen )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 24-07-02 07:27

> [...]
> med vilje gjort billedet mere lyst så man kan se hullet på potten
> ordenligt.. er det ikke lige lille nok det hul der ?? kan det virkelig

Hvis vi tænker lidt tilbage, har du kunnet få modellen til at løbe hurtigere
end 160 km/t, før du lavede "nummert" med dit topstykke + inddyssing ikke ?,
det mener jeg at kunne huske !!!
Hvis ja, er det noget vrøvl din mekker fortæller dig.

Har mekkeren ikke ikke lavet en CO måling ? (blandningsforhold)
Har den ikke været på rullefelt ? (hk + moment)
Har du fået chekket at knasterne står korrekt ?

Hvis det er en "dysk" droslet Gpz, vil den havde enten 27 hk eller 50 hk og
ikke de 87 hk den burde være født med. Normalt er dorsling lavet med skiver
i udstødningen (helt oppe ved topstykket) og/eller begrænsninger i
isolatorne.

Jeg tro ikke på at det er din udstødning, da den på de billeder der er på
dein hjemmeside ligner noget der er købt til lige netop en Gpz750, og jeg
har aldrig hørt om en uorginal udstødning der har været droslet.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Morten Juel

Dato : 24-07-02 08:59

efter den fik filterkasse + skumluftfilter uden olie kunne hun presses til
178 og så voblede den i motoren.. det gør den også nu.. bare lidt længere
nede.. der er billeder af udstødningen på dk.binaer.motor !
kan det være fordi luftfilteret er blevet olieret ?? tager det noget kraft
??

Mvh
Morten

Fra : Jon Larsen

Dato : 24-07-02 09:15

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Umiddelbart synes jeg det lyder mærkeligt hvis det skulle være for lille et
hul i udst.
Kan det være fordi den måske er sodet til indeni ???? Jeg husker fra de
gamle 2-takts dage ( dem med min Puch Monza ) at jeg sommetider havde udst.
og forrøret aftaget for at hælde benzin i og brænde det rent, men jeg ved
ikke om det samme gør sig gældende ved sådan en maskine.

Og så var det lige jeg tænkte...... Jeg har set en model magen til min futte
rundt her i Odense, men med noget råvejern på som der ret hjemmelavet ud...
forrørene er størrer end det originale.. og så kom jeg til at tænke på at
hvis hullerne på afgangssiden af topstykket har original størrelse, hvad
hjælper det så at smide størrer rør på ??? jeg mener da at der ikke kommer
mere ud af den grund, men ændre det på den måde udst. fungere ??? ( noget
med bølger/resonans osv.) Jeg mener at på 2-taktsmaskiner er det vigtigt
hvilken længde dæmper og rør har, samt udformningen af disse, da "forkerte"
bølger ( resonans der slår tilbage igennem udst. ) i udstødningen faktisk
kan skubbe udst.gas tilbage i cylindren og derved give mindre plads for
frisk benzin.

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-07-02 10:59

Hej Morten

Hvad mener du med den wobler i motoren?

Da du ikke er særlig specifik får du nogle retninger at kigge i:

Wobling:
Kronrørslejer : Slør eller slid eller begge dele i kronrørslejer. Adskil,
rens, (skift?), smør
Bagsvinger lejer: Adskil, rens, smør, samle, chek for slør.
Dæk: Slidte, gamle, skæve dæk. Chek for "cupping" = ruflet overflade på
langs af fordæk. Chek alderen på DOT mærket. Skift dækkene hvis de er slidt
op og/eller ældre en 5år. Metzeler ME880, Brigdestone BT45 og Michelin
Macadam 50E er et gode valg af fordæk. Køb dem billigt hos
www.reifenversand.com Køb de original dækstørrelser, og lad være med at
smide for brede dæk på den.

Motor:
Knastaksler timet forkert
Manglende kompression
Ventiler stillet forkert
Kæde i dårlig stand
For meget olie i motoren.

Dårligt tændnings system eller forkert tændning. Chek tændrør, tændspoler,
tændrørshætter,
Jeg har oplevet en CDIbox der var brændt delvist af Er din
regulatoromrormer ok? De er ofte brændt af på en gammel MC.

For meget olie i filteret. Klem så meget olie ud ad det som muligt. Brug
filterolie og ikke KN filterolie. Det er til tynde bomuldsfiltere og ikke
tykke skumgummifiltere.

Kaburatorer beskidte. Skil dem ad og rens dem grundigt
Kaburatorer justeret forkert. Ude af sync. Utætte membraner, Overløb i
svømmehusene, Dårlige hoveddyser. De kan slides (kilde: Heinrich fra
lydmuren), slidte nåle eller de messingrør nålene kører i er ovale. C/O
skruer justeret helt i skoven.

O.s.v. Jo mere specifik du er, jo bedre råd kan vi give.

Køb en værkstedsmanual og læs i den..

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Morten Juel

Dato : 25-07-02 22:02

> Hvad mener du med den wobler i motoren?
prøv at kigge i mit nye indlæg der forklare jeg meget i detaljer

> Motor:
> Knastaksler timet forkert
er chekket hos vomc.

> Manglende kompression
har over 100psi på hver cylinder..

> Ventiler stillet forkert
det er ny chekkede og helt lydløse..

> Kæde i dårlig stand
den er som ny, og altid velsmurt

> For meget olie i motoren.
nope køre altid lige under max.. ikke på max linien !

> Dårligt tændnings system eller forkert tændning. Chek tændrør, tændspoler,
> tændrørshætter,
har fået nye tændrør/hætter/ene spole

> Jeg har oplevet en CDIbox der var brændt delvist af Er din
> regulatoromrormer ok? De er ofte brændt af på en gammel MC.
regulatoromrormer HVAD HULEN ER DET ?? og hvorn chekker jeg dimsen ?

> For meget olie i filteret. Klem så meget olie ud ad det som muligt. Brug
> filterolie og ikke KN filterolie. Det er til tynde bomuldsfiltere og ikke
> tykke skumgummifiltere.
det er vomc der har givet filteret olie, så jeg regner da med at de har
gjort det ordenligt

> Kaburatorer beskidte. Skil dem ad og rens dem grundigt
har jeg gjort.

> Kaburatorer justeret forkert.
ny chekket af vomc

Ude af sync.
ny synced.

Utætte membraner,
chekket

Overløb i svømmehusene, Dårlige hoveddyser. De kan slides (kilde: Heinrich
fra
> lydmuren), slidte nåle eller de messingrør nålene kører i er ovale.
Hmmm.. det ved jeg ikke, men så ville det vel rende ud af overløbet, og det
gør det ikke..

C/O skruer justeret helt i skoven.
ny justeret af vomc

> O.s.v. Jo mere specifik du er, jo bedre råd kan vi give.
derfor jeg har skrevet et detalieret indlæg

> Køb en værkstedsmanual og læs i den..
har købt en haynes ) og læser skam også flittigt

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-07-02 13:17

> regulatoromrormer HVAD HULEN ER DET ?? og hvorn chekker jeg dimsen ?
Jeg mente naturligvis regulatoromformer. Kntroller spændingen over batteriet
er max 15V @ 5000rpm.

> det er vomc der har givet filteret olie, så jeg regner da med at de har
> gjort det ordenligt
Det er nemt at chekke! Klem på det og se om der kommer olie ud!

> slidte nåle eller de messingrør nålene kører i er ovale.
> Hmmm.. det ved jeg ikke, men så ville det vel rende ud af overløbet, og
det
> gør det ikke..
Nej Det ville det nødvendigvis ikke. Det går dog som regel slemt ud over
tomgangen og ikke helt så meget topeffekten.

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 26-07-02 14:21

Så jeg ikke dig Jens ude på Lange Linie igår ?

--
MVH Rune DMCN# 581
Yamaha TDM850