Vægtafgift på GSX-R 250?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 22-07-02 21:27

Nogen der ved hvad den kan koste?

Btw: Er der nogen der ved om det kan betale sig med helårsforsikring, eller
er halvårs rigeligt? Jeg agter ikke at slæbe maskinen frem når der er salt
på vejene.. Er prisforskellen overhovedet så stor?
Hvor har i (nybegyndere) erfaret at forsikringen er billigst på jeres GSX-R
250 ?

Venlig Hilsen Thomas

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 22-07-02 21:34

> Nogen der ved hvad den kan koste?

Jeg ved det ikke med sikkerhed, da jeg først lige har anskaffet mig sådan et
dyr, men på http://www.skydiver.dk/gsx-r/techinfo/ står der 429 kr.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 22-07-02 22:02

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message

> Jeg ved det ikke med sikkerhed, da jeg først lige har anskaffet mig sådan
et
> dyr, men på http://www.skydiver.dk/gsx-r/techinfo/ står der 429 kr.

Vægtafgiften er da, så vidt jeg ved, standard for alle motorcykler - 580 kr
(reguleres hvert år, så det kan være anderledes, når du får din regning).

--
Jørgen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-07-02 22:02

Jeg har erfaret at forsikring af en 250'ccm er billigst hos codan til
omkring 1600kr årligt (ansvar)
og det skal lige siges at jeg IKKE har andre forsikringer end den og at mine
forældre heller ikke har forsikringer i det selskab og at jeg var 18 da jeg
tegnede til den pris ....

m.v.h
l. madsen

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-07-02 09:08

> [...]
mine
> forældre heller ikke har forsikringer i det selskab og at jeg var 18 da

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Da jeg ringede til Codan ville de slet ikek forsikre mig, ikke engang med
ansvar, jeg havde kørt 3 år på MC var 22 år og havde en scooterforsikring
hos dem. Så jeg ringede til GF, 1200 ,- årligt i ansvar og så må jeg køre
hele året.

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-07-02 17:54

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hos dem. Så jeg ringede til GF, 1200 ,- årligt i ansvar og så må jeg køre

Hej Jon,
Et forsikringsselskab må ikke nægte at tilbyde dig en ansvarsforsikring, da
den er lovpligtig. Derimod kan de sagtens finde på at sætte præmien så højt,
at du ikke er interesseret

Så en anden gang skal du bare stå fast på dit og forlange at få et tilbud (så
kan de jo altid sammensætte tilbuddet, ligesom Fair gør: Er du uønsket af den
ene eller anden grund, får du et meget "fair" tilbud på 32 K pro anno )

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 23-07-02 17:10

Jep, nak den hos Codan, ved ikke hvorfor Jon ikke har kunnet få een, men det
kan altså lade sig gøre + det er self. en helårig.

Jazzy
GSX250R

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-07-02 18:05

Johannes S. Nielsen <jazzy@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3d7fc4$0$80778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jep, nak den hos Codan, ved ikke hvorfor Jon ikke har kunnet få een, men
det
> kan altså lade sig gøre + det er self. en helårig.

Jeg har ringet lidt rundt til dem der havde åbent da jeg havde en telefon og
et internet ved mig. Codan havde lukket. Men GF kunne give mig en til 1941,-
og 1041,- halvårligt... Men har man behov for mere en det halve år?

Nogle steder forlangte de 5-6.000kr og et enkelt sted svimlende 11.000kr!
jeg var ved at dø af grin, og spurgte om hun tog pis på mig... Men nej !

Kræver banken ik typisk at man har kasko på når man låner af dem til cyklen
(50%) ? Eller kan det lade sig gøre at få dem til at indse at jeg som 18
årig uden erfaring , med en cykel til 20-25kkr ikke kan betale en kasko, og
at det iøvrigt heller ikke kan hænge sammen?

> Jazzy
> GSX250R
/Thomas

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 23-07-02 20:40

Tilbage i 1997 lånte jeg penge til min første MC. Der blev ikke krævet
kasko, så prøv at snakke med din bankmand.
Hvis du kun skal låne 20-25.000, så kan jeg ikke se hvorfor banken skulle
kræve kasko. Cyklen er jo hurtigt betalt mange gange hvis der skal kasko på.

Men vi er jo alle forskellige og har ikke samme finansielle grundlag. Jeg
vil tro det afhænger af, hvor godt et forhold du har til din bank

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-07-02 20:47

Toshido - AROS MotorCykel Klub <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
skrev i en nyhedsmeddelelse:ahkbed$to$1@sunsite.dk...

> Men vi er jo alle forskellige og har ikke samme finansielle grundlag. Jeg
> vil tro det afhænger af, hvor godt et forhold du har til din bank

Nu har jeg til lidt over halvdelen af cyklen selv, men der skal også være
til forsikring, handsker og en jakke. Sikkerheden skal jo også være der.
Og så skal der helst stå lidt penge hvis man skulle komme ud for at maskinen
svigter !
Har regnet med at låne 16kkr, men det er også rigeligt på en SU !!!

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-07-02 17:40

Nu har jeg ringet til alle de selskaber jeg lige har kunne finde...

Det dyreste er Fair med godt 11.000kr
og det billigste jeg har kunne finde er GF til en pris af 1941kr. Men jeg
forstår dem ikke helt. Enten mangler de kunder, eller også forstår de ikke
deres egne interne regler. På det de sendte ud til mig står der " Hos GF
Forsikring har vi udviklet en meget konkurrencedygtig motorcykelforsikring
til modne motorcyklister over 30 år." ..

Go' daw.. Han fik tydeligt afvide at jeg var 18, og havde NUL erfaring.. Men
det er åbenbart ligegyldigt når det kun er ansvar. De ser nok anderledes på
kasko!

/Thomas

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 24-07-02 21:07

Hmmmm ...... når du skal have sat gang i forsikringen, så finder du jo ud af
om GF vil tegne den når du "kun" er 18 år

--
Med venlig hilsen (ham som trods alt kan se nogle fordele ved at være 33 år
gammel

Fra : Jon Larsen

Dato : 25-07-02 09:30

". På det de sendte ud til mig står der " Hos GF
> Forsikring har vi udviklet en meget konkurrencedygtig motorcykelforsikring
> til modne motorcyklister over 30 år." ..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg kunne heller ikke få kasko i GF, men jeg ville så også kun ha'
ansvarsforsikring. Da jeg havde kørt mc i 2 år, røg jeg direkte på deres
billigste trin som er 1200.- ( + - lidt, kan ikke huske det nøjagtige beløb
men det ligger deromkring)

Fra : Jake

Dato : 25-07-02 09:47

> [...]
Men
> det er åbenbart ligegyldigt når det kun er ansvar. De ser nok anderledes

Forklaringen er at de kun vil KASKO forsikre motorcyklister over 30.
Intet forsikringsselskab kan nægte dig at tegne en ansvarsforsikring, men de
må selv bestemme prisen.

mvh Jakob

Fra : Steven

Dato : 30-07-02 08:47

> [...]
>
>Forklaringen er at de kun vil KASKO forsikre motorcyklister over 30.
>Intet forsikringsselskab kan nægte dig at tegne en ansvarsforsikring, men de

Det er korrekt, at ifølge deres brochure om mc forsikring, er kravet
om en mindste alder på 30 år kun gældende ved kasko forsikring.

Imidlertid har de en anden grænse, der gælder for både ansvar og
ansvar/kasko nemlig at cyklen ikke må være på over 999 cc.

Hvis de skal tilbyde en ansvarsforsikring til enhver der vil betale
hvad de forlange i præmie, burde deres regel om motorstørrelse jo ikke
holde vand, - det kunne være interessant at vide, om er der nogen i
gruppen med cykler over 999 cc som har forsikret i GF?

mvh
Steven
FZS600 (langt under grænsen)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 25-07-02 12:31

Thomas Buus Andersen <t-buus@SLETget2net.dk> wrote in article
<hJA%8.72$W%6.2632@news.get2net.dk>...
> deres egne interne regler. På det de sendte ud til mig står der " Hos GF
> Forsikring har vi udviklet en meget konkurrencedygtig
motorcykelforsikring
> til modne motorcyklister over 30 år." ..

Hvad så med os umodne motorcyklister over 30 år ??

S.

Fra : Jon Larsen

Dato : 26-07-02 19:15

">
> Hvad så med os umodne motorcyklister over 30 år ??
>
> S.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Findes de ?`? ikke iflg. GF åbenbart he he-- tølpere er de

--
Jon Larsen ( 23 og kun umoden når han er i byen UDEN mc )