omdrejningstæller til CB600 Hornet
Fra : Torbjørn Heltne

Dato : 22-07-02 10:56

Hei danske venner!

Etter et lite uhell må jeg ha ny omdrejningstæller til min kjære Hornet.
Jeg har uten hell forsøkt å finne en brukt her i Norge. Siden vi skal
til Danmark på ferie i år (igjen!) tenkte jeg at det var verdt et forsøk
å finne en der?

Tips om steder jeg kan henvende meg mottas med takk!

--
Torbjørn Heltne

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 22-07-02 23:17

jeg har selv er hornet og har erfaret at det er næsten umuligt at finde
brugte reservedele til horneten, da den ikke er en særlig udbredt askine.
jeg vil dog mene at det måske kunne være muligt at finde en uorginal
omdrejnings tæller som kan bruges.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 23-07-02 20:32

"mikkel (CB 600 F)" <silverfox@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugte reservedele til horneten, da den ikke er en særlig udbredt askine.
> jeg vil dog mene at det måske kunne være muligt at finde en uorginal

Har du prøvet nogle tyske huggere? Hornet er efter sigende en populær model
syd for grænsen.

Allan Bojesen

Fra : Torbjørn Heltne

Dato : 24-07-02 15:22

Allan Bojesen wrote:

> "mikkel (CB 600 F)" <silverfox@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har du prøvet nogle tyske huggere? Hornet er efter sigende en populær model
> syd for grænsen.
>
> Allan Bojesen

Jeg har uten hell prøvd å finne ut om jeg kunne bruke en fra CBR600. De
er enkle å få tak i selv i Norge.

Jeg har hatt kontakt med noen danske huggere, og danske og tyske
forhandlere. Tyske _huggere_ har jeg ikke forsøkt. Kjenner dere noen nær
grensen?

***

For de som er interesserte i prisforskjellene:

Nypris Oslo ~4900 NOK
Nypris Horsens ~3500 DKK
Nypris Flensburg ~ 300 €

Prisen i Danmark er altså nesten 30% under den norske, og prisen i
Tyskland er mer enn 50% under den norske. (Forutsetter at 1€ tilsvarer
~7.5 NOK/DKK)

Nå kan du lukke munnen igjen.

--
Torbjørn Heltne

Fra : Bjørn S

Dato : 26-07-02 17:42

"Torbjørn Heltne" <torbjorn.heltne@amelektronikk.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prisen i Danmark er altså nesten 30% under den norske, og prisen i
> Tyskland er mer enn 50% under den norske. (Forutsetter at 1? tilsvarer

Hej.
http://www.mvh-online.de/index.php? , aner ikke hvor i Tyskland han holder
til, men der kan du få det tilsendt. Lige nu har han ingen så vidt jeg kan
se, men det kan jo dukke op, eller han kan måske skaffe hjem på
forespørgsel. Meen, så var det jo det med told og moms utenfor EU (en af de
meget få fordeler med at være indenfor) ...... - så klart det kan
betale seg å hente selv for dig.
Vedrørende valuta Norge/Danmark så er tiden jo gunstig nu, den danske krone
står lidt lavere end den norske for første gang på laaang tid.

/Bjørn