Teknisk mc tysk
Fra : Peder

Dato : 22-07-02 08:12

I min krig for at undersøge, hvad dælen "Chain Cam Tensioner"
(Knastkædestrammer) mon hedder på tysk er jeg faldet over denne side.
Kunne forestille mig at andre kunne have glæde af engelsk/tysk mc
ordbog.
Hvis nogen kender til en med større ordforåd, hører jeg gerne om det

http://www.xs4all.nl/~kimkodde/zzengger.html

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Charlie

Dato : 22-07-02 09:28

Hvis du falder over en dansk-engelsk er jeg interesseret. Hvad hedder en
"magnetkædehjulsaftrækker" på engelsk ( jeg skal købe en i england )?

Charlie

Peder <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0vbnju0s0volhtjtd2vgmddllhpd3b98s8@4ax.com...

Fra : Henning

Dato : 22-07-02 11:37

> ... Hvad hedder en "magnetkædehjulsaftrækker" på engelsk ...

Kunne du prøve at beskrive, hvad det er? Evt på billedsprog... :)

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-07-02 14:13

Charlie wrote:

> Hvis du falder over en dansk-engelsk er jeg interesseret. Hvad hedder en
> "magnetkædehjulsaftrækker" på engelsk ( jeg skal købe en i england )?

Prøv med Jysk. Det vil sige Ove Knudsen. Det er ham mc-ophuggeren. Han er
jævnligt op og vende her. Han har den til rimelig pris.

Ib Jakobsen

Fra : Charlie

Dato : 22-07-02 14:25

Har du et nummer på ham ? Det er til en Ariel. For enden af magneten sider
et tandhjul som trækkes af en kæde fra krumtappen. På den måden styres
tændingstidspunktet. Den bruges til at tage tandhjulet af med når man
stiller tænding. Den ligner en til Puch Maxi, men med andet gevind.

Charlie

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D3C04EF.5EA155FC@post.tele.dk...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-07-02 14:50

Charlie wrote:

> Har du et nummer på ham ?

MC-ophug
Ove Knudsen
Kærhedevej 1
sandet
7270 Stakroge
75347242

> [...]
> tændingstidspunktet. Den bruges til at tage tandhjulet af med når man
> stiller tænding. Den ligner en til Puch Maxi, men med andet gevind.

Kender den kun alt for godt. En kammerat har ikke ville høre med hensyn til
opmagnetisering af magnet.

Ib Jakobsen

Fra : Charlie

Dato : 22-07-02 15:25

Tak for nummeret. Jeg har haft min Ariel i 2 mdr. så jeg er ikke helt med på
det med magneten. Gider du forklare så selv jeg kan forstå ? Opmagnitsering
???

nyhedsmeddelelse:3D3C0D94.F9814922@post.tele.dk...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-07-02 16:24

Charlie wrote:

> Tak for nummeret. Jeg har haft min Ariel i 2 mdr. så jeg er ikke helt med på
> det med magneten. Gider du forklare så selv jeg kan forstå ? Opmagnitsering
> ???

I en sådan tænding, der sidder på en gammel motor, er der et par permanente
magneter. De har det med tiden at blive svagere. Det drejer sig dog om
adskellige år. Eller hvis magneten har været adskildt. Så kan der opstå
problemer med dårlig start. Varm eller kold. Samt dårlig tomgang. Ikke mange kan
opmagnetisere, men en gut der hedder Hanrik Bach i det nordjyske kan. Kan
magneten trække en gnist på 10mm ved at dreje med hånden skal du ikke spekulere
mere på det.

Ib Jakobsen

Fra : Charlie

Dato : 22-07-02 19:17

Min Ariel starter første gang jeg træder på kickstarteren,men brænder somme
tider et tændrør som er helt sort. Jeg har kikket på knikseren, men den
gnister ikke. Kan det være forkert blanding eller forkert tændrør ?

nyhedsmeddelelse:3D3C2395.5BB94E2B@post.tele.dk...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-07-02 19:20

Charlie wrote:

> Min Ariel starter første gang jeg træder på kickstarteren,men brænder somme
> tider et tændrør som er helt sort. Jeg har kikket på knikseren, men den
> gnister ikke. Kan det være forkert blanding eller forkert tændrør ?

Det er en VB så vidt jeg husker?. De vil gerne sode tændrør, hvis de ikk bliver
kørt lidt frisk. Men for fed blanding kan være en årsag. Et nummer varmere
tændrør er også et forsøg. Og selv om den kan gå langsom og længe i tomgang, så
lad være. Det soder tændrøret.

Ib Jakobsen

Fra : Charlie

Dato : 22-07-02 21:15

Det er en nh. Du mener at jeg skal køre lidt mere frisk til. Det kan godt
være at jeg har passet for godt på i respekt for en dame der er ældre end
mig. Kan jeg stille på blandingen ?

nyhedsmeddelelse:3D3C4CD7.B4693339@post.tele.dk...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-07-02 21:38

Charlie wrote:

> Det er en nh.

Hmmm, det er vist en 350 ccm topventilet?. Frit efter hukommelsen.

> Du mener at jeg skal køre lidt mere frisk til.

Sådan moderat.

> Det kan godt være at jeg har passet for godt på i respekt for en dame der er
> ældre end
> mig.

Selv gamle damer kan slå hårdt.

> Kan jeg stille på blandingen ?

Der er både blandingsskrue, nål der kan hæves/sænkes, samt hoveddyse. Samt det
hele kan være godt slidt. Der findes en Arielklub. Startet af nogen her fra
byen.
Der er også en hjemmeside. Du kender den sikkert.
http://www.arielklubben.dk/links/links.htm

Ib Jakobsen

Fra : Cleaner

Dato : 22-07-02 14:29

Hej

Ifølge: http://babelfish.altavista.com/tr

Hedder det: "KettencNocken-Spanner"

Cleaner

Fra : Peder

Dato : 22-07-02 15:42

On Mon, 22 Jul 2002 15:29:13 +0200, Cleaner <cleanerm@hotmail.com>
wrote:

>Ifølge: http://babelfish.altavista.com/tr
>
>Hedder det: "KettencNocken-Spanner"

Jeps. Der startede jeg også. Og den er lidt gal på den. Kette=kæde
javel og Nocken indgår også i ordet "Nockenwelle" der betyder
knastaksel, men vi er der ikke helt, eftersom at knastkæden hedder
steuerkette. Spanner er dog ikke helt i skoven.
Jeg har ved at søge på orden hver for sig og læse lidt fundet frem til
steuerkette spanner.

Babelfish er nu ellers ret underholdende. Prøv f.eks. at oversætte en
vilkårlig kendt engelsk tekst til tysk eller spansk (f.eks.) og så
tilbage. Tekniske tekster er sjovest. Bla. bliver den lidt forvirret
af, at "nuts" både er møtrikker og nødder....

Et lille eksempel:
How to Tighten a Spark Plug on Your Motorcycle
Here's How:
Ensure that the area around the spark plug hole is clean before
removing the old plug.
Make sure the threaded area of the new plug is clean and dry. Resist
placing any oil or WD-40 on the threads.
Insert the plug making sure that it is threading correctly. You don't
want to damage the hole by cross-threading.
Tighten with your fingers until you feel the crush washer starting to
seat at the bottom.
Tighten 1/4 to 1/2 turn more.

bliver til

The method of tightening the ignition plug of your motorcycle here
hard how is: The plug whose area of the around hole of the ignition
plug is old before removing thing, verify that it is clean. The area
where the new plug passes is clean, putting in place the WD-40 do to
resist verify the thing whether in the thread which is dried the oil.
It verifies that it is passing by the plug just it inserts. You would
not like to impair the hole the cross by passing. Until you the washer
of crash feel that it starts being seated at the bottom, tighten hard
with your finger. Tighten the revolution of 1/2 harder from 1/4. Make
sure the threaded area of the new plug is clean and DRIEST Resist
[...]

Selvom det ikke er helt galt efter at have været over japansk...

Fra : Morten Dahl

Dato : 23-07-02 08:51

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Så keder man sig peder er det fordi man ingen nummerplade har man sidder
foran maskinen? :-?

(avvv. ikke slå så hårdt)

-
Morten Dahl

Fra : Peder

Dato : 23-07-02 09:32

On Tue, 23 Jul 2002 09:51:07 +0200, "Morten Dahl"
<news@FJERNmekasign.dk> wrote:

>Så keder man sig peder er det fordi man ingen nummerplade har man sidder
>foran maskinen? :-?

Gå op på dit værelse!
Det regnede iøvrigt.
Vi er vel ikke misundelige over at jeg allerede har kørt flere km. på
bane i år end mange solskins-mc'ister (inkl. undtertegnede forrige år)
når på vejen på ½ sæson?

På en *rar* 7½er...

>(avvv. ikke slå så hårdt)
ditto

Fra : Morten Dahl

Dato : 23-07-02 11:19

> Gå op på dit værelse!

ævv, der lugter og jeg har ikke fået ryddet op, har jo heller ikke selv
været ude at køre i lang tid..

> Det regnede iøvrigt.
> Vi er vel ikke misundelige over at jeg allerede har kørt flere km. på
> bane i år end mange solskins-mc'ister (inkl. undtertegnede forrige år)
> når på vejen på ½ sæson?

Jo ekstrem meget, men bare vent.. nu begynder den at tage form, og så skal
du se kilometer.. mit gennemsnit plejer at ligge omkring 2500 om måneden vel
at mærke fandme en dyr hobby

> På en *rar* 7½er...

Blah blah, det træls at være fattig, det er nok den handel jeg mest har
fortrudt. Specielt efter at den kom til at gå så godt. but thats life.
tilgengæld glæder det mig at du får den brugt, der var lige en overgang hvor
du lød lidt depri over mængden af gyldne investeret kontra kilometer.

Desuden er jeg glad for der ikke er opstået nogle utilsigtede problemer med
den, det er jo en brugt cykel, og den lever nu et lidt hårdere liv end
normalt. Selvom sælger mener at have rent mel i posen kan detjo hurtigt gå
galt, der har da været en enkelt eller 2 handler her i gruppen der er endt
lidt skidt.

Men skulle du engang til vinter gå hen at fortryde er jeg da parat til at
handle igen

-
Morten Dahl

Fra : Peder

Dato : 23-07-02 11:57

On Tue, 23 Jul 2002 12:18:56 +0200, "Morten Dahl"
> [...]

>du lød lidt depri over mængden af gyldne investeret kontra kilometer.

Joeh. Det rendte hurtigt derudaf. Frankrig var heller ikke helt
billig, men sjovt er det. Jeg er i færd med at blive overtalt il
Seriensport i Dyskland, men det bliver nok først næste år.

> [...]
>galt, der har da været en enkelt eller 2 handler her i gruppen der er endt
Korrekt. Det eneste, der egentlig bøvler er knastkæden. Den skinne du
havde fået og givet til mig, er ikke problemet. Det er derimod den
automatiske knastkædestrammer, så lige nu lyder den som en traktor,
når den går i tomgang. Jeg er så blevet anbefalet en manuel model, som
jeg er i færd med at finde

>Men skulle du engang til vinter gå hen at fortryde er jeg da parat til at
>handle igen
Næppe . Morten (Fireblade) vakler lidt i mellem at sælge eller få
afgift igen. Jeg håber at han ender på sidstnævnte... Så skal vi dælme
køre bane skal vi.
Han påstår i øvrigt at min gadekørsel er blevet meget pænere efter jeg
er begyndt at køre bane (jeg havde lige en tur i søndags). En positiv
bivirkning vil jeg sige - men det skyldes nok også at jeg ikke er helt
tryg ved Pilot Race på gade. Svære at holde varme..

Fra : Erik Kildahl

Dato : 24-07-02 01:32

> I min krig for at undersøge, hvad dælen "Chain Cam Tensioner"
> (Knastkædestrammer) mon hedder på tysk

Det hedder "Steuerkettenspanner" = styrekædespænder. Da det er den eneste
kæde i en motor, der "styrer" noget, nemlig knastakslerne, behøver man på
tysk ikke have betegnelsen "Nockenwelle" med, idet Steuerkette simpelthen er
lig med knastakselkæde. Jeg ved godt at der er andre kæder, der trækker
andre agregater, men lige netop med Steuerkette kan man jo justere
knastakslerne stilling i forhold til krumtap og dermed stemplernes
stilling - altså "styre"

> Hvis nogen kender til en med større ordforåd, hører jeg gerne om det

Der findes ingen programmer, der kan tage hensyn til forskelligheder i
sætningsopbygning og de fleste har også problemer med sammensatte ord som
ovenstående - så det er svært med de tekniske udtryk. EU har brugt ca. 10 år
og adskillige - jeg tror i hundredevis af millioner på at få et perfekt
oversættelsprogram, men endnu er det ikke lykkedes.
Hvis det hovedsageligt er teknsike udtryk du søger, så findes der tekniske
ordbøger eng/tysk og tysk/eng.

Ellers kan du jo skrive til mig

Fra : Peder

Dato : 24-07-02 07:48

On Wed, 24 Jul 2002 02:31:42 +0200, "Erik Kildahl"
<Erik_Kildahl@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>tysk ikke have betegnelsen "Nockenwelle" med, idet Steuerkette simpelthen er

Det var også hvad jeg var nået frem til efter at have kombineret halve ordbøger med sætningssammenhænge...
Men tak alligevel. Så er jeg da sikker.

>Hvis det hovedsageligt er teknsike udtryk du søger, så findes der tekniske
>ordbøger eng/tysk og tysk/eng.
>
>Ellers kan du jo skrive til mig

Tak. Det skal jeg huske. (Og sikkert en del andre herinde, der handler
tysk)