Blinklys og spejle ?
Fra : Per Emborg

Dato : 21-07-02 22:58

Jeg ved godt det har været oppe før men !!!
Hvordan er det lige reglerne er
Hvor gammel skal en mc være før den ikke skal være udstyret med disse ting ?
Forstået på den måde at der var engang det var ekstra udstyr
Nu er det vel en lov ?

--
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 22-07-02 04:40

Per Emborg <mail@kvikkerten.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3b2edd$0$80779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
?
> Forstået på den måde at der var engang det var ekstra udstyr

VEd ikke med blinklys, men jeg mener bestemt at der skal være min. ét spejl
på cyklen i venstre side !

> --
> Per Emborg
> mail@kvikkerten.dk

/THomas

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 22-07-02 06:58

Da jeg tog pappet sidste år var reglerne sådan:

Det er ikke lovkrav at der er spejl og blink på!
Der skal dog være det på skolecykler.

mvh

Hans

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-07-02 09:34

"Hans L. Baldrian" wrote:

> Da jeg tog pappet sidste år var reglerne sådan:
>
> Det er ikke lovkrav at der er spejl og blink på!
> Der skal dog være det på skolecykler.

Hmm. Mener at modeller registreret efter 1/4-95 kræves der blinklys, og efter
1/9-95 spejl. Kan modellen køre over 100 km/t kræves der to spejle.

Ib Jakobsen