På ferie i Schweiz uden mc .. Fandt lige e~
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 19-07-02 21:23

Jeg er på 14 dages ferie i Schweitz med min kone og 2 børn. Transportmidlet
er derfor en Skoda Oktavia.
Men for fa.... de bjergveje får mig til at længes efter min Suzuki.
Da jeg så efter i parkeringskælderen (vi har lånt min svogers lækre
lejlighed på en bjergside) så jeg lige en ny Harley 1200 med remtræk. Det
var faktisk hans, og efter et telefonopkald til Danmark har jeg lige lånt
den !!!

Den har stået stille i flere måneder. Mit problem er at jeg ikke kan finde
nogen manual. Hvad skal dæktrykket være på sådan en bjergged ?
Er der andet jeg bør vide om en sådan tingest (undskyld udtrykket Harley
Fans)

Jeg kan næsten ikke vente til i morgen.

mvh
Bent Erik Thomsen
Nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT

Pt Steinerberg nær Schwyz i Schweiz
og Pt. Harley 1200 med remtræk

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-07-02 22:41

"Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var faktisk hans, og efter et telefonopkald til Danmark har jeg lige lånt

Fuck, jeg er misundelig!

> Den har stået stille i flere måneder. Mit problem er at jeg ikke kan finde
> nogen manual. Hvad skal dæktrykket være på sådan en bjergged ?

Ved det ikke, men det er nok heller ikke så vigtigt, den har nogle ret
tolerante dækdimensioner. Et sted mellem 20 - 25 psi, vil jeg gætte på.

> Er der andet jeg bør vide om en sådan tingest (undskyld udtrykket Harley
> Fans)

Ja. 2000 rpm er rigelig "marchfart", det er ikke som at køre Suzuki.

Rittig

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 19-07-02 21:54

> [...]
> tolerante dækdimensioner. Et sted mellem 20 - 25 psi, vil jeg gætte på.

> Ja. 2000 rpm er rigelig "marchfart", det er ikke som at køre Suzuki.

He he
Den har ingen omdrejningstæller !
Men jeg kan vel nå at tælle dem selv, eller også må det blive et bijob for
bagsædepassageren (hvis nogen af familien tør køre med. Nogen af vejene
kræver rimeligt stærke nerver)

Jeg har lige vendt nogle 100 meter op ad en bjergvej. Den har i hvert fald
bundtræk !
mvh
Bent Erik

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 20-07-02 16:32

Lyder som en sportster :)

> Det
> lånt

Har en til salg hvis det skulle være? .. er ikke misundelig

> finde

Har den affjedring, skal den bare have std 27 (svingstel, softtail mm), hvis
ikke, kan jeg kun anbefale et noget lavere tryk i bagenden. De kan jo
alligevel ikke dreje

Harley

Hav i baghovedet at den er elendigt konstrueret med hensyn til køling - lad
den trække jævnt. olieskift på sådan en satan - hvis der er pillet ved den
anbefales allerede ved hver 1000 km... som std kan man vente noget mere...

> [...]
> kræver rimeligt stærke nerver)
>
> Jeg har lige vendt nogle 100 meter op ad en bjergvej. Den har i hvert fald

Mikkel - der så sent som i går kørte en tur på den blå hardcore fra
bil-markedets forside:

113" S&S, ca 150 hk og 200nM allerede ved 3K omdrejninger.. og 10.41 på en
quatermile sidst den var på Vandel...