Styrender eller styrvægte... hvorfor?
Fra : GRISEN

Dato : 19-07-02 19:43

Når cyklen ikke er ny, men nyerhvervet, så lægger man jo mærke til de underligste ting....
Mine styrender er rustne og grimme !!!
Altså kigger jeg lidt på nettet og opdager, at de tilsyneladende kan fåes som almindelige styrender eller
deciderede styrvægte.

Nu viser det sig så, at klumperne på min MC vejer 383 gram pr. stk.

Hvad er fordelene/ulemperne ved det?
Hvad skal jeg købe i stedet?

mvh
Jan

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-07-02 22:42

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse

> Nu viser det sig så, at klumperne på min MC vejer 383 gram pr. stk.
>
> Hvad er fordelene/ulemperne ved det?
> Hvad skal jeg købe i stedet?

Kommer an på...
Vægtene bruges til at dæmpe vibrationer i styret. Har du ingen problemer med
sovende fingre eller snurren i fingrene - elelr evt. trætte hænder - så
behøver du dem nok ikke.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 20-07-02 10:43

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
problemer
> med sovende fingre eller snurren i fingrene - elelr evt. trætte

Alt efter om spejlene er monteret på styret, vil det også påvirke
spejlbilledet om der køres med/uden styrvægte!
Men prøv dog blot at tage på en længere tur uden de originale!

For de fleste moderne sportsmodeller har styrvægtene også en god længde,
hvilket gavner at styret holder siden af modellen (kåben) fri af jorden
ved lettere styrt ("handlebar-sliders"?), så uoriginale bør have samme
længde som de originale!

--
Armand.

Fra : GRISEN

Dato : 23-07-02 17:41

On Sat, 20 Jul 2002 11:43:14 +0200, "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>hvilket gavner at styret holder siden af modellen (kåben) fri af jorden
>ved lettere styrt ("handlebar-sliders"?), så uoriginale bør have samme

FZR1000, så spejlene sidder på kåben, og mine fingre hverken sover eller snurrer efter en tur.
....men jeg må nuppe en tur uden styrenderne, så kan det jo være de begynder på det.

Tak for input!
mvh Jan

Fra : GRISEN

Dato : 06-08-02 22:09

On Tue, 23 Jul 2002 18:40:46 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk> wrote:

> [...]

Nå, efter en tur uden enderne er jeg blevet overbevist om fordelen ved at køre med styrvægte.
Rystelserne kunne mærkes med det samme, og mine fingre begyndte at sove efter et stykke tid, hvilket jeg
ellers ikke har oplevet før.
De styrender jeg har er tilsyneladende lettere uoriginale, for mine nye gummihåndtag (standard 120 mm) passer
ikke i højre side.
I venstre side passer længden perfekt, men i højre side kommer det i klemme, og derved bliver gashåndtaget
spændt fast.
Hvis jeg får fjernet en kant på 1½ mm burde problemet være løst, men hvor finder jeg en venlig mand med en
drejebænk på Sjælland ???

mvh Jan