Erfaring med klarlak på dåse
Fra : RacerNiels

Dato : 19-07-02 08:15

Hejløj,

Nogen der har forsøgt sig med klarlak på dåse?? Suzi's stænger er ikke
skidekønne, så jeg havde tænkt mig at give dem en gang klarlak. Ja, det er
de ydre forgaffelben vi snakker om
Desuden har jeg også overvejetn at give lidt af stellet ved kronrøret. Det
er jo en nøgen model *weeeeeeee* og der kommer en del myg og andet skidt ind
foroven :-/

Speak up!

NielSV650

Fra : Henry

Dato : 19-07-02 10:22

> [...]
> er jo en nøgen model *weeeeeeee* og der kommer en del myg og andet skidt

Hej Niels

Sus og jeg lavede en del små reperationer på hendes GS500, med metallak +
klarlak.

Jeg er ikke maler og ved ikke en skid om hvad man skal og ikke skal men hvis
jeg skulle lave en operation som den der på Sus's GS500 så ville jeg slibe
dem ned først og så male dem med grå metallak og derefter give dem 3-5 gange
klarlak. Den metode benyttede vi med stor success på Sus's.

Det eneste der overhovede ikke fungerede var at male den plade der sidder
over forskærmen (måske kaldet forgaffelstabilisator)

Pussigt nok en anden suzuki der skal pletmales...... (moppe moppe moppe
)

mvh
Henry

Fra : RacerNiels

Dato : 19-07-02 10:30

"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message

> [...]
gange
> klarlak. Den metode benyttede vi med stor success på Sus's.

Hvilken mærke lak brugte I??
Er det til at se hvor man "rammer"?

> Det eneste der overhovede ikke fungerede var at male den plade der sidder
> over forskærmen (måske kaldet forgaffelstabilisator)

Ja, den stiver lidt af og holder fat i forskærmen

> Pussigt nok en anden suzuki der skal pletmales...... (moppe moppe moppe

Det er ikke så slemt (endnu), men cyklen har kun gået 14kkm og det er i
hvert fald ikke som at se på en Honda...

NielSV650

Fra : Henry

Dato : 19-07-02 10:52

> hvis
> gange
>
> Hvilken mærke lak brugte I??
> Er det til at se hvor man "rammer"?
Vi købte et eller andet i Silvan, jeg tror at de kostede ca. 100-150 kr.
pr.styk. vi prøvede også at redde udstødningen med noget ovn lak, men sikke
noget lort - ny udstødning.

> Ja, den stiver lidt af og holder fat i forskærmen
Jow, jeg har det bare svært med at en plade på ca. 3 mm...... skulle
stabilisere noget som helst, på den anden side må den jo være bedre end
ingenting

> Det er ikke så slemt (endnu), men cyklen har kun gået 14kkm og det er i
> hvert fald ikke som at se på en Honda...

Nice try..... men 14kkm suzuki = 14år honda så står vi lige.... *S*

Er det ikke lettere at rense myggene af lidt oftere (vaske cykel)? Hvis det
ikke er nødvendigt at male osv. så ville jeg vente med det.

mvh
Henry

Fra : RacerNiels

Dato : 19-07-02 11:09

> Jow, jeg har det bare svært med at en plade på ca. 3 mm...... skulle
> stabilisere noget som helst, på den anden side må den jo være bedre end
> ingenting

Jaja, jeg er en fagidiot, men den er jo mere end 3mm på de andre kanter
(x/y-retningen), og der er vist mere bevægelse end i z-retningen....

> Nice try..... men 14kkm suzuki = 14år honda så står vi lige.... *S*

Good one!

> Er det ikke lettere at rense myggene af lidt oftere (vaske cykel)? Hvis
det
> ikke er nødvendigt at male osv. så ville jeg vente med det.

Det kunne da godt være. Jeg ville bare vaske og give lak - ikke male.
Måske jeg bare skulle vente til hele dyret skal males..

NielSV650

Fra : Armand

Dato : 20-07-02 10:40

RacerNiels <d991793@student.dtu.SKRID.dk> skrev i en
> "Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
> Jaja, jeg er en fagidiot, men den er jo mere end 3mm på de andre
kanter
> (x/y-retningen), og der er vist mere bevægelse end i z-retningen....

Stabilisatorens afstivning er primært for at forhindre det ene
teleskopben at blive trykket ind alene!
Den eneste faktor der forhindrer dette udover en given stabilisator, er
modstandsdygtigheden overfor "brække-bevægelser", i for-akslen + den
bøsning der er imellem leje og gaffelben, og når man kigger nøje på dét
område (forstil at man kun står med løst sammenspændt hjul og
teleskopben foran sig), er det jo som såden ikke særligt kraftigt udført

Af samme grund har de vildeste modeller også såvel en væsentlig tykkere
foraksel (á: rør!?) og en temmelig bred og fast montering på
teleskopbenet!!

Endvidere hár alle modeller en forgaffelstabilisator af en vis størrelse
indbygget i (under) skærmen - De eksterne er blot pop, derved at målet
er at de skal kunne ses (á: salgsargument)!

--
Armand.

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 19-07-02 21:31

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.dk> skrev i en meddelelse
> Hejløj,
>
> Nogen der har forsøgt sig med klarlak på dåse?? Suzi's stænger er ikke
> skidekønne, så jeg havde tænkt mig at give dem en gang klarlak. Ja, det er
> de ydre forgaffelben vi snakker om

<snip>

Lad være. Det er noget blødt lort !
Jeg har engang poleret min alle aludele på en Honda 750K7. Dengang fik den
en lakering dem Sikkens autocryl (2 komponent med speciel fortynder) Det
duede.
Nu har jeg poleret min gamle Suzuki på samme måde. Men fordi jeg blev nærig
og brugte dåselak er arbejdet delvist spilt. Det hodler højst 2 sæsoner.

Hvis ikke man vil købe for 700 kr lak kan måske finde en autolakerer som kan
give dem en omgang.
Ellers er det (efter min mening) bedre med ubehandlet aluminium og så
efterpolere med autosol hver vinter. (enkelte dele har jeg nemlig ikke
lakeret. De holder sig meget flottere)

mvh
Bent Erik Thomsen
pt. Schweiz