mange køre uden pap !!
Fra : Morten Juel

Dato : 18-07-02 12:09

Hehe, nu læste jeg lige længere nede om Allan / Buick67 som har kørt mc uden
pap, det har jeg også selv og ved da ihvertfald 4 til der også har !!.. men
er det alle ?? det tyder lidt på at man har prøvet for at se om det var
noget for en.. lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Mvh
Morten

Fra : John

Dato : 18-07-02 12:14

har du / i tænkt på at hvis i kommer til at køre eks. et barn ihjel så er
der ingen forsikring der dækker, når du / i intet kørekort har,
tankevækkende ikke ?

pap først og derefter køre MC = korrekt rækkefølge

V.H John ( med MC-pap )

Fra : Morten Juel

Dato : 18-07-02 12:24

> har du / i tænkt på at hvis i kommer til at køre eks. et barn ihjel så er
> der ingen forsikring der dækker, når du / i intet kørekort har,
> tankevækkende ikke ?
Da jeg ikke havde pap, tænkte jeg på det meget !! det var en af grundene til
at jeg tog det + at man så ikke skal være nervøs for de skide strømere..

> pap først og derefter køre MC = korrekt rækkefølge
ja true.. men lidt røv at gi 8½k for noget man evt ikke gidder alligevel !
;o(

Mvh
Morten

Fra : Peden

Dato : 18-07-02 15:08

> ja true.. men lidt røv at gi 8½k for noget man evt ikke gidder alligevel !
8½k ? Ja velkommen til Nordjylland, her i byen hersker der et kørelærer
kartel, og sjovt nok koster det hele ca. 13½k, bil såvel som mc.

Havde det bare kostet 8½, så havde jeg haft mc for længe siden, og ikke bare
nøjes med at dagdrømme mens man læser jeres historier ;)

mvh
Peter Risager

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-07-02 15:29

> Havde det bare kostet 8½, så havde jeg haft mc for længe siden, og ikke
bare
> nøjes med at dagdrømme mens man læser jeres historier ;)

For ca. 10 år siden gav jeg omtrent 3000 for mc pap

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-07-02 16:52

"Peden" <peden@anarki.dk> wrote in message news:ah6i32$8rm$1@sunsite.dk...
> 8½k ? Ja velkommen til Nordjylland, her i byen hersker der et kørelærer
> kartel, og sjovt nok koster det hele ca. 13½k, bil såvel som mc.

Hos Tip Top Trafik i Århus koster det vel ikke 13½k?

Tony

Fra : Troels Sørensen

Dato : 18-07-02 19:56

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
> !
>
> Hos Tip Top Trafik i Århus koster det vel ikke 13½k?
>
> Tony

priserne i århus ligegr på omkring 6 k hvis du har taget pappet inden for 2
år.. omkr 8k hvis ikke

-Troels

Fra : Anette Hansen

Dato : 21-07-02 13:51

> [...]
bare
> nøjes med at dagdrømme mens man læser jeres historier ;)

Jeg tog mit mc-kørekort i Aalborg for ca. 2 mdr siden ved kørelærer John
Lange.
Har du kort til bil i forvejen kan du tage mc-kortet til ca. 6000,-

Anette Hansen
GPZ500S

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 18-07-02 12:27

On Thu, 18 Jul 2002 13:14:15 +0200, "John"
<krammeFJERNALTMEDSTORTEKST@mail1.stofanet.dk> wrote:

>har du / i tænkt på at hvis i kommer til at køre eks. et barn ihjel så er
>der ingen forsikring der dækker, når du / i intet kørekort har,
>tankevækkende ikke ?

Sludder - hvis køretøjet er indregistreret, så har det en lovpligtig
ansvarsforsikring - og den dækker uanset. Forsikringsselskabet vil
selvfølgelig bruge sin regres-ret overfor føreren, så vedkommende skal
regne med at være gældsplaget resten af livet - foruden at være
samvittighedsplaget!

>pap først og derefter køre MC = korrekt rækkefølge

Det kan jeg kun tilslutte mig!

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-07-02 14:25

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvfølgelig bruge sin regres-ret overfor føreren, så vedkommende skal
> regne med at være gældsplaget resten af livet - foruden at være

Det er nemlig helt rigtigt!
Jeg kørte faktisk nogle måneder på motorcykel uden kørekort, for man kan
ikke få kortet før man bliver 18. Jeg kørte dog sammenlagt næppe mere end
20-30 km på asfalt, for motorcyklen var heller ikke indregistreret. Jeg
kørte på grusveje og på en lille motocrossbane vi var nogle stykker der
havde lavet, mens jeg ønskede mig noget så brændende at jeg snart blev 18.
Jeg spurgte faktisk min kørelærer om jeg måtte køre på min egen motorcykel
til timerne. Det måtte jeg ikke.

Jeg tænkte ikke meget over evt. bundløs gæld i forbindelse med uheld, men vi
var en flok der kørte rundt i gamle biler og på tunede knallerter og
motorcykler på et fint net af markveje, og ansvarlighed og selvbevidsthed er
ikke de første begreber der falder mig ind, når jeg tænker tilbage på
eftermiddage med slænget...

> Det kan jeg kun tilslutte mig!

Naturligvis.

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-07-02 14:47

> Jeg kørte faktisk nogle måneder på motorcykel uden kørekort, for man kan
> ikke få kortet før man bliver 18.

Arh, I får sgu lige en af de bedre historier fra dengang.

Jeg var ofte ret heldig med mine små møder med ordensmagten, faktisk så
heldig at vennerne af og til rystede på hovedet og vendte øjnene mod himlen.
Flere af mine nære venner var ikke spor heldige, og - tjah, min bror blev
fx. snuppet af en motorcykelbetjent da han var på vej hjem med sin
ny-indkøbte knallert - det kostede cylinder, stempel og en bøde. Han nåede
ikke engang hjem med den, før den var skilt ad.

Min første motorcykel var en totalskade, som jeg gik og lappede sammen
derhjemme, så den kunne være klar til jeg blev 18 og fik kørekort. Så en dag
er man kommet så langt at forgaffel og hjul er monteret, og motoren lagt i
stellet. Man træder et skridt tilbage og betragter værket: Der er lang vej
endnu, før det ligner en motorcykel, der mangler tank, sæde, skærme,
lygter... alt muligt endnu, men det begynder da at ligne noget mere end bare
en dynge skrammel. Måske kan den starte? Jeg binder en dunk med bensin på
stellet, og prøver. Efter få hundrede kick's starter den, og motoren kører
faktisk fint. Den lyder sund nok. Mon man ikke lige kunne... Jo, gu ka man
så. Så jeg triller ud på villavejen, og skal bare lige mærke trækket. NØRHJ!
Sikke en oplevelse. Okay, adrenalinen løber af med mig, og et minut senere
kommer jeg blæsende ud af landevejen med et smil på bredde med styret.
Smilet er så bredt at det tager flere sekunder fra jeg ser
motorcykelbetjenten køre op på siden af min, til det er væk. Så stopper vi,
og jeg anlægger min mest ydmyge mine.
"Du kører for stærkt."
"Ja. Det... øh... Ja."
"Hvad er det for noget?"
"Det er en motorcykel."
"Er det det?"
Han kigger lidt overspillet efter skærme og tank og den slags, som jo plejer
at være på sådan en.
"Jeg er lige ved at samle den, og jeg skulle bare se om den kunne køre."
"Så skal der jo være nummerplade på. Så det kan da ikke være end motorcykel.
Er det en crosser?"
"Nej."
"Har du et kørekort jeg må se?"
"Nej."
"Har du ikke?"
"Nej, jeg er ikke blevet 18 endnu, jeg..."
Så rystede han på hovedet og sagde: "Nu synes jeg du skal trække hjem, og så
kører du ikke på den før der er nummerplade på, vel?
"Nej."
Og så trak jeg hjem (der var ikke så langt), og det var lige før jeg elskede
den betjent.

Rittig

Fra : Mads Stetter

Dato : 18-07-02 15:24

---------- Snip en sjav historie------------

> Og så trak jeg hjem (der var ikke så langt), og det var lige før jeg
elskede
> den betjent.
>
> Rittig

LOL... man sidder jo helt og krummer tæer!

--
Mvh Mads Stetter (Som altid har kørt med kort... Pudse pudse... glorie)
DT125R

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-07-02 15:32

> Arh, I får sgu lige en af de bedre historier fra dengang.

LOL

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 18-07-02 22:50

> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse

> Og så trak jeg hjem (der var ikke så langt), og det var lige før jeg
elskede
> den betjent.

En typisk Rittig fra 'den gang'

;)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - Junior MC

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-02 20:56

On Thu, 18 Jul 2002 15:25:09 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej.

> [...]
>Jeg spurgte faktisk min kørelærer om jeg måtte køre på min egen motorcykel

Jeg var i samme båd.
Jeg var 17 da der stod en indregistreret MC i kælderen.
Det trak til tider voldsomt og en gang imellem blev den da også
luftet..
Medens jeg gik på køreskole indkasserede jeg en macro skideballe fra
kørelæren for at komme til en af timerne på egen MC.
Nå pyt, det var dengang et kørekort kostede 150 Kr alt incl. og det er
ca. 35-40 år siden.
Men for i øvrigt er jeg enig med ande i gruppen.
Først kørekort, derefter MC.
Et uheld uden kort kan sende en på fattiggården resten af livet,
hvilket retfærdighedsvis skal siges at jeg ikke tænkte meget på
dengang

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-07-02 07:35

Steen Gruby wrote ...

> Medens jeg gik på køreskole indkasserede jeg en macro skideballe
> fra kørelæren for at komme til en af timerne på egen MC.

*LOL*

Du er Dagens Helt her på kontoret

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-07-02 00:40

Mikkel Christensen wrote:

> Steen Gruby wrote ...

> *LOL*
>
> Du er Dagens Helt her på kontoret

Høh, kender det godt Da jeg i tidernes morgen* tog traktorkørekort
kørte jeg da jævnligt på traktor derop - sagen var nemlig den at man
selv skulle levere køretøj til køretimerne

*altså for 4 år siden
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 20-07-02 10:32

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en
> Steen Gruby wrote ...

> *LOL*

En kammerat til mig, der tog kørekortet måneder
(holddakæfthvorvardetlangtiddengang) før mig, bestod køreprøven med
glans; men lige i det øjeblik at "kom-igen-Pedersen" rakte det
midlertidige kørekort over bordet, nølede han lidt og spurgte så med
blink i øjet: "Hvad med den fine blå motorcykel der holder rundt om
hjørnet - Hvordan ville du have fået den hjem hvis du havde dumpet
(refererende til Leon's egen GT380'er, som han var kørende på og
tilsyneladende ikke havde parkeret diskret nok!)?

--
Armand

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-07-02 14:08

> [...]
er
> ikke de første begreber der falder mig ind, når jeg tænker tilbage på

Tjaeh sådan er der jo så meget, man kan tillade sig, når man bor på landet

- no offense -

Bl.a. lyder det dersens of-råud, I hele tiden skriver om, da meget sjovt....
Måske man skulle prøve det på et tidspunkt.
På den anden side - må hellere lade være. Hvad nu hvis man bliver bidt af
det, og bare SKAL have en dt125'er eller hvad de allesammen hedder. Det
holder SU-budgettet slet ikke til efter mc-kort og flytning i lejlighed og
køb af mc-udstyr og gade-mc....

--
mvh. Claus Rolsted - bor ikke på landet (måske desværre)
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået i dag - nul fejl *stoort smil*

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-07-02 17:48

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaeh sådan er der jo så meget, man kan tillade sig, når man bor på landet

Det har du så inderligt ret i.

> - no offense -

None taken.

> [...]
> Måske man skulle prøve det på et tidspunkt.
> På den anden side - må hellere lade være. Hvad nu hvis man bliver bidt af

Så har jeg et råd til dig: Lad være med at prøve det åf-rowd, for det er ret
let at blive bidt af. Se nu bare Hr. Lund, fx. Han får sikkert slet ikke den
9'er ud at rulle i år, der lægges ihvertfald flere timer i jord-flytning end
i 9'er klargøring for tiden. Og road-ræseren står også stadig og ligner
noget der mest har kørt orf-rowd.

Og så alligevel... Prøv det sgu da! Det kunne jo være det bare var SÅÅÅÅÅ
fedt at du blev mega-hooked på stedet. Og pengene, dem må man jo bare
skaffe - se dog på narkomanerne, de får sgi da også altid skaffet pengene på
en eller anden måde?!

Rittig

Fra : Armand

Dato : 20-07-02 10:31

> Og så alligevel... Prøv det sgu da! Det kunne jo være det bare var
> SÅÅÅÅÅ fedt at du blev mega-hooked på stedet. Og pengene, dem må
> man jo bare skaffe..........

Hvis man bliver hooked på stedet, vil alt andet syne ligegyldigt,
hvorfor dét ikke er nogen fare!
Den væsentligste fare, er det psykiske fald man måtte udsætte sig selv
for når det går op for en hvor betydningsløst det var at skulle have
bydelens Hurtigste/dyreste/fedeste Yamazukaho holdende uden for døren

Her på gruppen har Michael K.S. flere gange ytret at han forbavsende nok
ikke savner en gademotorcykel, efter at have taget springet over i RR!

RYGDOGPÅ!

--
Armand.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-07-02 11:02

> Her på gruppen har Michael K.S. flere gange ytret at han forbavsende nok
> ikke savner en gademotorcykel, efter at have taget springet over i RR!

Så forbavsende er det vel ikke. En stor del (inklusiv undertegnede) har
motorcyklen kun for at få dækket sit lege/underholdnings-behov på to hjul.
Får man det dækket på bane, ja, så er der jo kun et transportbehov tilbage,
og det klarer madkassen faktisk bedre (blasfemi!! - er der nok nogen der
siger).

Jeg har selv overvejet lidt RR, men det er for dyrt og jeg er for
gammel...

...og for ligesom at tage stormen i opløbet:
Selvfølgelig er der også mange der bruger sin motorcykel primært til daglig
transport.

Kenneth
R1

Fra : Armand

Dato : 21-07-02 19:04

Kenneth Sørensen <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en

Fra : Armand

Dato : 21-07-02 19:09

Kenneth Sørensen <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en

Citat:
> Jeg har selv overvejet lidt RR, men........ jeg er for gammel...

Vrøvl!
Jeg var længe over 30 inden at jeg kom igang, og jeg nød da til fulde de
omkring 6 sæson'er jeg kørte inden at jeg mistede gnisten (=> kan læses
på faldende tider!!!)

KOMSÅIGANG!

Citat:
> Jeg har selv overvejet lidt RR, men det er for dyrt.......

Så sigt lavere:
Der er 100% sjov og race i de mindste klasser (à: prod. 125 og 80/50
std.) :-|

KOMSÅIGANG!

--
Armand.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 21-07-02 20:24

> [...]
>
> Citat:
>
> Så sigt lavere:
> Der er 100% sjov og race i de mindste klasser (à: prod. 125 og 80/50

Heh, du er squ overbevisende, det kribler lidt.

Det som jeg så småt har overvejet, er i første omgang at købe en afgiftsfri
CBR600 eller lignende, og køre trackdays meget mere end nu. Jeg tror såmænd
det ville dække mine lyster. Men det er kun noget jeg overvejer

Kenneth
R1 (..som er lidt for dyr at smide på banen)

Fra : Armand

Dato : 22-07-02 00:46

> Heh, du er squ overbevisende, det kribler lidt.

Det har virket på et par andre herinde, så hvorfor ikke også dig

> [...]
> CBR600 eller lignende, og køre trackdays meget mere end nu. Jeg tror
> såmænd det ville dække mine lyster. Men det er kun noget jeg overvejer

Køb hellere en Aprilia RS 50 eller 125!
Fordelene er:
- At der køres langt flere løb indenrigs i de klasser!
- De er billigere at handle/reparere!
- De er lettere at få transporteret!

Og racet er absolut det samme - Faktisk tror jeg at 125 prod. er den
p.t. hårdeste klasse hvor der virkeligt gåes til stålet!!

--
Armand

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-07-02 19:14

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv overvejet lidt RR, men det er for dyrt og jeg er for
> gammel...

Totalt sludder!
Der er jo oldboys-klasser for os gamle røvhuller, og der må man ikke køre
før man er over 33.
Jeg startede min motocross karriere da jeg fyldte 33, og jeg har kun
fortrudt at jeg ikke startede tidligere, men jeg får precis det samme
adrenalin-kick, precis de samme intense oplevelser, precis samme mørbankede
træthedsfornemmelse (og desværre også precis de samme knoglebrud) som de
lynhurtige knægte der startede 20 år tidligere end mig.

Rittig

Fra : Claus Rolsted

Dato : 21-07-02 14:41

> [...]
end
> i 9'er klargøring for tiden. Og road-ræseren står også stadig og ligner

He he, ja efter hvad jeg har læst her i gruppen, så har ham Lund-fidusen det
jo med at knække de åbenbart ret skrøbelige knogler og alligevel være tilbage
på stubmarken weekenden efter, bandagen er kommet af. (Mon han er tosset(?)
)

> [...]
> fedt at du blev mega-hooked på stedet. Og pengene, dem må man jo bare
> skaffe - se dog på narkomanerne, de får sgi da også altid skaffet pengene

Tjaaaaeh det kunne være at man skulle prøve det ...... - Hvem har brug for en
lejlighed? ..... Man kan jo bare flytte hjem hos forældrene igen )

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-07-02 19:17

> Tjaaaaeh det kunne være at man skulle prøve det ...... - Hvem har brug for
en
> lejlighed? ..... Man kan jo bare flytte hjem hos forældrene igen )

Nej, helt seriøst.
Kig dig i spejlet: Gider du arbejde 50 timer om ugen i flere måneder for at
skrabe penge sammen til næste motorcykel? Nej vel? Og der er jo ne god film
i fascificeringsapparatet i aften...

Hooked, det er når man arbejder de 50-timers uger uden at ænse det, for det
eneste man tænker på er at de total-vilde løb man skal have gjort raceren
klar til inden næste måned...

Rittig

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-07-02 21:06

> [...]
at
> skrabe penge sammen til næste motorcykel? Nej vel? Og der er jo ne god

Ja.. god pointe

> Hooked, det er når man arbejder de 50-timers uger uden at ænse det, for
det
> eneste man tænker på er at de total-vilde løb man skal have gjort raceren
> klar til inden næste måned...

kan kun sige:
www.motortosse.dk

:)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : John

Dato : 18-07-02 17:49

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message

> [...]
> selvfølgelig bruge sin regres-ret overfor føreren, så vedkommende skal
> regne med at være gældsplaget resten af livet - foruden at være

Hvis man er heldig, så er der muligvis ikke nogen ( forsikringsselskab eller
politi ) som finder ud af at man intet kørekort har, men hvis de gør så tror
jeg at man hæfter for de omkostninger som skaden udgør !!!!!

John

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-02 08:19

Det er ikke helt korrekt. Ansvarsforsikringen dækker ALTID såfremt køretøjet
er i lovpligtig stand og indregistreret. Selskabet KAN (og vil formodentlig)
kræve regres såfremt uheldet skyldes alkohol (el. euroforiserende stoffer) -
eller hvis føreren laver en køremæssig fejl pga. den manglende
køreskoleundervisning. Hvis føreren f.eks. påkører et barn ved en skole,
hvor han i øvrigt overholder gældende vigepligter og
hastighedsbegrænsninger, kan føreren ikke straffes med erstatningsansvar
(situationen havde ikke været en anden hvis han havde modtaget
undervisning).

At føreren formodentlig får en bøde for at køre uden kørekort er en anden
sag.

Michael

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-07-02 19:03

"John" <krammeFJERNALTMEDSTORTEKST@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tankevækkende ikke ?
>
> pap først og derefter køre MC = korrekt rækkefølge

Jeg har faktisk drøftet sagen med min assurandør. Og han har (senere
skrifteligt) bekræftet at de dækker, det skal de. MHT regres vil det være en
vuderingsag. om personen var i stand til at føre det pågældne køretøj.

Jeg stod i situationen i forbindelse med en orienterende køreprøve som jeg
dumpede, og en hjerneskadet kæreste som jeg var nødt til at transportere
rundt i bil. Og i tiden der gik mellem jeg dumpede og kunne komme op til en
ny, der kørte jeg altså bil. med en skriftelig erklæring liggende derhjemme
på at jeg ikke skulle hænges op på evt. ansvar.

Men på en person som aldrig har haft kørekort til pågældne køretøj (eller
noget overhovedet) er sagen lidt mere speget.

-
Morten Dahl

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-07-02 12:16

Morten Juel wrote ...
<snip>
> lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Hvorfor er man hellig hvis man ikke har...?

--
Mikkel
Hellig. Næsten.

Fra : Morten Juel

Dato : 18-07-02 12:25

> Hvorfor er man hellig hvis man ikke har...?
det var mere om folk var hellige og ikke turde sige at de havde kørt uden !
)

Mvh
Morten

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-07-02 12:37

Morten Juel wrote ...
> det var mere om folk var hellige og ikke turde sige at
> de havde kørt uden ! )

Aha. Så nu er man både hellig og en bangebuks...?

Nå, men jeg har aldrig ført et motorkøretøj på offentlig vej uden
gyldigt førerbevis.
Hmmm... min nye Helgenrolle passer egentlig også bedre til mig. Så kan
jeg skifte min autonome elefanthue ud med en glorie

--
Skt. Mikkel

Fra : Søren Lindholt

Dato : 18-07-02 12:44

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
<01c22e4f$c3eba690$440c12ac@pc4814>...
> Hmmm... min nye Helgenrolle passer egentlig også bedre til mig. Så kan
> jeg skifte min autonome elefanthue ud med en glorie
>
> --
> Skt. Mikkel

Hvordan passer det med yderligere status som fritænker??

S.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-07-02 12:52

Søren Lindholt wrote ...
> Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
> <01c22e4f$c3eba690$440c12ac@pc4814>...

> Hvordan passer det med yderligere status som fritænker??

Ja, det giver mig jo lissom retten til at fortolke min nyvundne
Helgenstatus som jeg har lyst.

Vi libertinere er ikke så kræsne hvad det angår.

--
Mikkel

Fra : Familien Grundsted

Dato : 18-07-02 15:26

Det er da komplet sindsygt at overhovedet at tænke i den rækkefølge det er
sgu da kun svagpissere og dovnedrikkere der tænker sådan TAG DET KØRE KORT
,KØB DIG EN CYKEL OG FIN UD AF OM DET ER NOGET FOR DIG , OG HVIS DET IKKE ER
JA SÅ HAR DU SPILDT PENGENE PÅ KORTET MEN SÅ HAR DU DET .....

Flemming Med PAP OG KATANA 650

KANON

Fra : Henrik Mønster

Dato : 18-07-02 12:56

Ja, men kun før jeg blev 18!!!
Tog A og B på min 18-års fødselsdag.

Når man er i den alder tænker man ikke på konsekvenser ved dit og dat, men
udnytter enhver chance til at prøve noget der bare er SÅ spænende!!! Alle
mine venner var ½ - 1½ år ældre end mig (det er de vel stadigvæk ,
hvilket gav visse muligheder

M.v.h. Henrik

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-07-02 15:40

Henrik Mønster wrote:

> Ja, men kun før jeg blev 18!!!
> Tog A og B på min 18-års fødselsdag.

*lol* Den kender jeg godt
Ligesom da en mand spurgte en om man vil prøve hans RSV Mille og man kun
havde det lille pap. I sådan en situation er man ikke rask i hovedet, hvis
man siger nej Men kørte jeg kørte altså også pænt
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Niels S.

Dato : 18-07-02 12:35

Morten Juel skrev

> [...]
> er det alle ?? det tyder lidt på at man har prøvet for at se om det var
> noget for en.. lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Jep har da kørt uden pap - men hver gang med en kørelære råbende i det ene
øre

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 18-07-02 13:53

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det alle ?? det tyder lidt på at man har prøvet for at se om det var
> noget for en.. lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Jamen, det har jeg da.

Både på 250'er og 750'er, men det var fra jeg 17 - 19 år og jeg ikke var
klogere. Grunden til at jeg tog pappet dengang var at jeg var blevet stoppet
2 gange uden og pludselig havde udsigt til at næste gang ville jeg få udsat
muligheden for at tage mc-kort. Men det var en sjov fornemmelse at tage
kørekort på en 250'er når man selv havde en 750'er , især da kørelæreren
formanede om hvor tung sådan en stor fæl 250 ccm motorcykel er. Jeg havde da
også kun 1,5 køretime.

Men jeg syntes klart at reglerne er bedre som de er idag . Jeg var bare
heldig at der skete noget alvorligt dengang.

Thore

Fra : Gundersen

Dato : 18-07-02 14:27

Hejsa

Tja... Jeg har da kørt lidt af hvert uden kørekort! *FY!*

Jeg har kørt på min RS125 uden pappet, (den var uden afgift), i et par
måneder, + et par 45'ere scootere.
Bil har jeg nu også, lige før jeg fik kortet.

Jeg er da ikke stolt over det, men i min alder, er det ik et skide kort der bestemmer hvad man vil/skal/må.

Jeg har da også været ude og køre på min kamy's ZX-12R, på mit lille
kort, og jeg tror nebbe at den køre bedre med et stort kort. (I såfald,
tror jeg ik at jeg tør at prøve med stort kort)

Hvormange af jer, har aldrig kørt i bil, men en forstor trailer bagefter, eller med overlæs?

Det anser jeg for noget der er mindst lige så slemt.

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Morten Juel

Dato : 18-07-02 17:20

> Hvormange af jer, har aldrig kørt i bil, men en forstor trailer bagefter,
eller med overlæs?
hehe ja det er sikkert MANGE !!

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Jimmi

Dato : 18-07-02 14:38

Jeg kørte uden pap i en hel uge lige inden jeg bestod køreprøven.
Dum beslutning at købe cyklen inden, det er så forbandet svært at lade den
stå når først man har den.
Men stress faktoren når jeg så en panser var for stor, så det blev ikke til
så mange ture.
Det sjove var at jeg lynhurtigt fik mit politi-finder-blik tilbage fra da
jeg var 16 og kørte raket knallert

Jimmi
(XJ600S og pap dertil)

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-07-02 14:50

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse

> Dum beslutning at købe cyklen inden, det er så forbandet svært at lade den
> stå når først man har den.

DET er en af livets store sandheder!
En af mine venner købte sin motorcykel en uge før han skulle til køreprøve.
Det lykkedes næsten at lade den stå, men et par dage før den store dag ville
han lige køre de 500m ned til tanken og fylde den op. Han blev overset af en
bilist, og fik total-smadret det ene ben. Benet blev så ødelagt at han
solgte motorcyklen, da lægerne sagde han nok ikke kom til at kunne køre den
igen. (Men det gjorde han nu, det tog bare nogle år).

Rittig

Fra : Kenneth S

Dato : 18-07-02 14:58

> [...]
> er det alle ?? det tyder lidt på at man har prøvet for at se om det var
> noget for en.. lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Det er ikke noget jeg er stolt af, men nu spørger du direkte.

De første to år kørte jeg faktisk kun med bil-pap på min CB750F '84. Blev
stoppet fire gange a' 500 kr, da paragraffen åbenbart kun var
'utilstrækkelig førerbevis' i stedet for 'uden'. Men reglerne var måske
anderledes for 13 år siden, end de er i dag...

Ikke anbefalelsesværdigt, det kan give voldsomt bagslag, jeg var bare heldig
(..og lidt uansvarlig dengang).

Kenneth
R1

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-07-02 15:28

> [...]
> er det alle ?? det tyder lidt på at man har prøvet for at se om det var
> noget for en.. lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Jeg er hellig... i hvert fald i den snævre sammenhæng

Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 18-07-02 16:31

Fra : Morten Juel

Dato : 18-07-02 17:22

Ja det var jo lidt det jeg synes jeg kunne mærke.. mange har gjort det da de
var helt unge, og det bare var det spænnende der trak )
Det er sq alligevel utroligt så mange der ikke kan styre sig selv )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Niki Techen

Dato : 18-07-02 21:32

> [...]
> er det alle ?? det tyder lidt på at man har prøvet for at se om det var
> noget for en.. lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Jeg har vidst kun kørt en offroader på vejen et par gange (og ja.. den fik
noget gas). Gjorde det kun én gang. Har også plantet en Toyota Twincam 16v -
med lidt for mange heste - ude i en mark. Fik dog hurtigt taget en kørekort
til MC og bil, og kører med god samvittighed i dag

Mvh
Niki

Fra : Allan Wisborg

Dato : 19-07-02 06:41

>lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Jeg er en ren engel....
Kørte først da jeg havde fået kortet.

Det er iøvrigt sjovt som nogen lovovertrædelser er "farligere" end andre.

Det er ikke ok at køre uden kort, men det er ok at køre for stærkt.
Det er ok at smugle, men det er ikke ok at stjæle i Irma.
osv. osv.

Allan
TRX 850

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-07-02 22:22

Allan Wisborg wrote:

> Jeg er en ren engel....
> Kørte først da jeg havde fået kortet.
>
> Det er iøvrigt sjovt som nogen lovovertrædelser er "farligere" end andre.

Er det?
> Det er ok at smugle, men det er ikke ok at stjæle i Irma.

Når man smugler undgår man at blive berøvet, når man stjæler i Irma berøver
man andre.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-07-02 14:03

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Er det?

Moral er godt, men dobbeltmoral er ........

> Når man smugler undgår man at blive berøvet, når man stjæler i Irma
berøver
> man andre.

Tjaaeh, sat på spidsen, så stjæler man kun fra EN person/firma/deres
forsikringsselskab, når man stjæler fra Irma.
Når du smugler, stjæler du fra Staten - og dermed fra ALLE skatteydere i
Danmark....

--
mvh. Claus Rolsted - næsten moralsk (har dog aldrig kørt uden kørepap)
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået i dag - nul fejl *stoort smil*
Midt i AUGUST skulle jeg stå med pappet i hånden
ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-07-02 00:35

Claus Rolsted wrote:

> Når du smugler, stjæler du fra Staten - og dermed fra ALLE skatteydere i
> Danmark....

Jeg ser lidt anderledes på det; flertallet af befolkningen har bestemt at
jeg skal tvinges til at give dem penge. Jeg er ikke enig med flertallet og
gør på min egen usolidariske (fyld selv på) måde oprør mod det ved at
smugle. Selvfølgelig skal man respektere hvad demokratiet i fælleskab har
bestemt, men min adfærd skal ikke reguleres efter hvad flertallet opfatter
som politisk korrekt. Flertallet har det med at glemme at tage hensyn til
det store mindretal :-/
--
mvh Jes Vestervang - een enkelt lettere smudset moral
FZS600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-07-02 00:53

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> jeg skal tvinges til at give dem penge. Jeg er ikke enig med flertallet og
> gør på min egen usolidariske (fyld selv på) måde oprør mod det ved at

Hov, nu kom det jo til at lyde som om at jeg er en smugler =
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rolsted

Dato : 20-07-02 14:15

> Hov, nu kom det jo til at lyde som om at jeg er en smugler =

He he, gør alle, som bor ovre i Jylland (= nær den tyske grænse IMØ), ikke
det?

--
mvh. Claus Rolsted - kunne aldrig finde på at generalisere

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-07-02 20:16

Claus Rolsted wrote:

> He he, gør alle, som bor ovre i Jylland (= nær den tyske grænse IMØ), ikke
> det?

Jow, jeg tror da egentlig ikke at jeg kender nogen som aldrig har smuglet

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-07-02 11:59

> Jow, jeg tror da egentlig ikke at jeg kender nogen som aldrig har smuglet

*gril*

moin

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-07-02 10:14

">
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Så skal man jo bare fjerne grunden til at befolkningen får lyst til at
smugle, tænker her på div. afgifter.... Men jeg tror nu også at selv om
man smugler en enkelt flaske sprut ( storsmuglere skal ha' kniven så har
man så rigeligt betalt den via afgifter her i landet.
> [...]
> det store mindretal :-/
> --
> mvh Jes Vestervang - een enkelt lettere smudset moral
Enig ))))))))) he he Jes din slemmert..

Jeg indrømmer at jeg kørte 2 gange op og ned af vores vej et par dage inden
jeg fik kortet. og ja.. det er dumt, for selv om det bare lige er op og ned
af vejen kan der hurtigt ske noget, men på den anden side så kunne sådan et
uheld også være sket selv om man havde kortet. Det er jo ikke kortet der gør
at man kan køre, men et bevis for at man har lært de grundlæggende regler
for at færdes i trafikken på/i pågældende køretøj. Men det er da klart bedre
at man har taget de køretimer, for det gør da at man kan føre sit køretøj på
en mere betryggende måde. Både for en selv og ens medtrafikanter.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-07-02 20:14

Jon Larsen wrote:

> Enig ))))))))) he he Jes din slemmert..

*Gnæk-gnæk* :-]

> Jeg indrømmer at jeg kørte 2 gange op og ned af vores vej et par dage
> inden jeg fik kortet. og ja.. det er dum.

Ja, sådan er der så meget Det er nu egentlig rart at kunne se tilbage
og glæde sig over at der ikke skete noget

> Men det er da klart bedre at man har taget de køretimer, for det gør da at
> man kan føre sit køretøj på en mere betryggende måde. Både for en selv og
> ens medtrafikanter.

Jeps.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : D@lby

Dato : 18-07-02 23:56

>lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Jeg har ikke kørt uden pap på mc, men jeg må indrømme at jeg har haft "lånt"
mine forældres bil da jeg var 17. Bare en lille tur til Hillerød for at
hente en ven! (Dybt uansvarligt!!! hvis jeg selv skal sige det nu!)

-og så en skamtunet Yamaha 4-gears knallert selvfølgelig! Det var det rene
"ta-fat" med strisserne... det var nu sjovt nu når jeg tænker over det!

Men - Lad være med at køre uden kort! Det er virkelig dumt!

--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E '98 - med kort dertil

Fra : Anneli

Dato : 18-07-02 23:25

Hmmm......øhhh......jeg ved godt, at jeg er kendt som sikkerheds- og
fornuftsfreak, men ehhhh....... jeg købte altså min MC mens jeg tog kortet,
og indrømmet jeg øvede mig på den i smug. Velvidende, at det er
overordentlig usmart, hvis der sker noget osv. osv. Jeg bor så langt ude på
landet, at der var begrænset, hvor mange biler o.a. jeg mødte. Politiet de
går hjem kl. 20, så dem så jeg heller ikke noget til ;0)
Det er nu stadig ikke noget jeg vil råde andre til at praktisere :0/

Stor hilsen Anneli med pap og Savage :0)

Fra : Kim J.

Dato : 19-07-02 10:23

Hejsa,

Mange af os "gamle" har nu nok startet med at køre uden pap. Selv kørte jeg
et års tid på en MZ150 (forfærdelig havelåge, som blev ofret i en stor
træ-lygtepæl med 100 Km/t.). Dagen efter jeg fik pappet blev jeg stoppet for
første gang

Der er ingen grund til at være hellig, og så komme med masser af grumme
skræk-advarsler omkring det at køre uden pap. Er man impliceret i et uheld,
skal motorcyklens forsikring dække i første omgang. Kan forsikringsselskabet
så dokumentere, at uheldet skyldes det manglende pap, kan de i det tilfælde
køre erstatningssag mod føreren, men det er vist noget, som meget sjældent
sker?

Da jeg startede i begyndelsen af 80'erne var der mange i vores klub, som
kørte uden pap. En af medlemerne fik endda sat et billede op på Hs.
Politigård, hvilket selvfølgelig resulterede i, at han blev nød til at tage
pap, da han på et nærmeste blev jagtet af uniformsperversitterne.

I dag koster det 5 KKr. at blive taget uden gyldigt kørekort, så på den
konto er det nu nok ret ufornuftigt ikke at have det i orden.

MVH
Kim Johnsen (GPX750R Ninja)
MC De Få Rå
Løsning

Fra : Bjørn S

Dato : 20-07-02 10:47

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> er det alle ?? det tyder lidt på at man har prøvet for at se om det var
> noget for en.. lad mig høre er i hellige eller har i kørt uden mc pap ??

Hmm, er ikke noget jeg er stolt over idag, men er man knægt så skal jo sager
og ting afprøves. Da jeg var 14 købte jeg min første MC, en Tempo Fighter
125ccm.
Den blev skilt i atomer, ny ramme, maling og samlet. Selvfølgelig skulle den
afprøves, der ude på landet hvor jeg boede. Det værste var dog at den jo
trængte til deler, og det var i nærmeste storby, ca 20 km derfra. Så jeg
lånte en moped (et norsk navn på en 50 ccm knallert) og kørte der ind.Man
skulle være 16 for at køre sådan et kræ. Mistet lidt af modet da jeg kom ind
til byen, så cykkelen blev trillet på fortovet der inde i byen *GG* Solgte
dog cykkelen til fordel for musikinstrumenter, og brugte min tid i forsk.
amatørbands istedet, imens vænnerne drønet rundt på det motoriserte. Jeg
holdt mig til at tune deres cykler, og kørte "kun" små prøveture.
Da jeg var 16 "lånte" jeg min søsters bil, det var vinter, og en islagt sø
blev for fristende... fuld drøn, helt til jeg skulle hjem, ku søren mig ikke
få bilen op fra isen der hvor man nemt kom ned. Slugøret kom jeg hjem og
måtte be farmand og svogeren om hjælp
Noget af det paradoksale den gang i de norske regler var at man risikerede 2
års spærrefrist hvis man blev snuppet, så det var jo noget med at få det
afprøvet inden man fyldte 16, eller ikke så lang tid efter, så man eventuelt
kunne nå at ta sit bil og mc kørekort når man blev 18.

I år købte jeg så igen MC, 25 år efter, og tog på samme tid kortet til den.
Havde cykkelen stående en måned inden jeg fik kort. Jo, det fristet
selvfølgelig at afprøve kræet, det var det kun en kammerat med kort som
havde, men jeg syntes konsekvænserne ved et event. uheld var for store, så
fornuften sejrede. Man bliver vel klogere med årene ? Til gengæld var første
lovlige køretur ekstra spændende, heldigvis kom jeg godt overens med
cykkelen.

/Bjørn