Parkeringsregler ???
Fra : GRISEN

Dato : 17-07-02 20:51

Da jeg brugte aftenerne på MC teori for 7-8 år siden, blev jeg informeret om følgende:

Man må IKKE parkere på fortovet.
Hvis der på en parkeringsplads er en MC 'bås', så SKAL den benyttes.
Hvis der på en parkeringsplads IKKE er en MC 'bås', så skal man parkere som en bil (dog uden betaling).

Hvordan er reglerne i dag?
Ud fra nogle indlæg, ser det ud til at man godt må parkere på fortovet ?!?

Hvordan med en gade hvor biler parrallelparkerer ???
Skal MC'en også parkeres parrallelt med vejen, eller må man parkere den 'skråt' ?

.....man kan jo ligeså godt forsøge at undgå bøderne.

mvh Jan

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 17-07-02 22:09

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
'skråt' ?

> ....man kan jo ligeså godt forsøge at undgå bøderne.

jeg fatter lige så meget af reglerne som dig, jeg har spurt 3 af mine venner
og er blot blevet mere forviret, da den en siger den anden imod og den
tredje siger noget andet.
så jeg aner ikke hvad der er rigtigt eller forkert, så jeg håber virkelig at
der er en eller anden der har virkelig styr på sin teori!!!

Fra : D@lby

Dato : 17-07-02 22:24

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er reglerne i dag?
> Ud fra nogle indlæg, ser det ud til at man godt må parkere på fortovet ?!?

Det er rigtigt! Du må gerne parkere på et fortorv, hvis cyklen ikke ellers
er til gene for "trafikken" derpå! Der skal dog være plads til at en
tvillingebarnevogn kan komme forbi!

Hvis der er en bås til Mc'er skal den selvfølgelig benyttes.

Du må gerne parkere din mc skråt, det skulle ikke være noget problem,
bagenden skal dog ikke stikke længere ud, end normale biler er brede.

Personligt kan jeg godt finde på at parkere, hvor der ikke er plads til en
bil, men hvor jeg smider den lidt skråt ind, mellem 2 paralelparkerede
biler. (men de skal jo også kunne komme ud)
- og du har ret i at man ikke skal betale for parkering i indre by!

Jeg tog kortet for et år siden, og det var hvad jeg lærte!
--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E '98

Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-07-02 22:26

> [...]
'skråt' ?

> ....man kan jo ligeså godt forsøge at undgå bøderne.

Jeg kender ikke de specifikke regler, MEN:

Jeg parkere typisk på fortovet hvor der er god plads. Og ellers parkere jeg
i vejkanten så MC'en fylder så lidt som muligt (med snuden ind mod
fortovet). Der hvor jeg parkere den på vejen (der hvor jeg bor) vrimler det
med parkeringsvagter og jeg har ALDRIG fået en bøde. De går forbi og kikker
efter biler, men MC'er kikker de ikke efter.

Nogen her der har fået en parkeringsbøde med MC'en?

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-07-02 08:10

> Hvis der på en parkeringsplads IKKE er en MC 'bås', så skal man parkere
som en bil (dog uden betaling).

Hmmm...Jeg husker muligvis forkert, men så vidt jeg husker, pointerede min
kørerlærer kraftigt, at du ikke må parkerer din mc i en alm.
bil-parkeringsbås..! - Om der så sker noget ved at gøre det ved jeg
ikke....gør det selv rask væk, og har aldrig fået en bøde!

Mvh /Ole
YZF-R6

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 18-07-02 08:22

GRISEN <grisen@pornotrold.dk> wrote:

>Hvordan er reglerne i dag?
Jeg har fundet noget officielt på
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K4 - rul ned til
§ 28.

Men jeg ved også, at det lokale politi kan ændre på nogen af
bestemmelserne. Det kan fx. være, at der skal være to mc'er i en
bil-parkeringsbås, eller at mc'er skal have en parkeringsbillet, som
dog ikke skal efterlades på cyklen.

Et eller andet sted findes en internetside, hvor nogen har samlet
reglerne fra København, Århus og Aalborg (tror jeg), men jeg kan ikke
huske adressen.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-07-02 08:27

> Hvordan er reglerne i dag?

Det afhænger af den enkelte politikreds.

> ....man kan jo ligeså godt forsøge at undgå bøderne.

Hvis du ikke er til gene er risikoen for bøder nok ikke stor.

/a

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 18-07-02 11:00

Lone ( kørelære fra ålborg) snakkede noget om at det var det lokale politi i
den by man boede der lavede reglerne.. Således var det vidst lovligt at
parkere sin mc i en bilbås i ålborg??? . I Århus er det ikek lovligt.... Dog
kan jeg ikke huske reglerne for århus.. Men reglen er vidst at det er det
lokale politi der bestemmer.. Så er du i tvivl så ring og spørg

Brian W.

YZF1000R
CB900 tilsalg

Fra : Henning

Dato : 18-07-02 12:22

> Men reglen er vidst at det er det lokale politi der bestemmer.. Så er du i tvivl så ring og spørg

Ha! De aner sgu ikke en ---- om MC parkering. Hver gang nogen har referreret oplysninger om MCP fra den lokale ordensmagt, har jeg fået en ny historie. Til gengæld har jeg aldrig hørt om nogen, der har fået en parkeringsbøde af en betjent...

I Esbjerg gælder forresten færdselsloven nu, se 'Parkeringsregler ???' i dk.binaer.motor .

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Lone Ginnerup

Dato : 18-07-02 20:47

Prøv at se her - http://www.mc-koereskolen.dk/parkering.htm
Og - og - og - - det hjælper ikke en dyt at ringe og spørge - det har jeg
prøvet - Politiet aner ofte ikke selv hvilke regler de har i deres egen
politikreds.

m.v.h.Lone

Fra : Claus Rolsted

Dato : 20-07-02 14:44

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg brugte aftenerne på MC teori for 7-8 år siden, blev jeg informeret
om følgende:
> Man må IKKE parkere på fortovet.

Det har vi også fået at vide, men det afhænger vist mere af den lokale
politivedtægt. Se hvad de andre skriver om den med tvillingebarnevognen og
ikke at være til fare eller ulempe i øvrigt.

> Hvis der på en parkeringsplads er en MC 'bås', så SKAL den benyttes.
> Hvis der på en parkeringsplads IKKE er en MC 'bås', så skal man parkere
som en bil (dog uden betaling).

Her har vi fået at vide, at mc'er slet ikke må parkeres i de almindelige
aflukkede bil-båse. De åbne båse i vejkanten må mc'er dog godt parkeres i.

> Hvordan med en gade hvor biler parrallelparkerer ???
> Skal MC'en også parkeres parrallelt med vejen, eller må man parkere den
'skråt' ?

Kan godt være jeg husker galt, men SVJH skal mc'er _altid_ parkeres
parallelt med vejen på samme måde som biler. Vinkelret kan være utrolig
smart og pladsbesparende, men strengt taget vist nok ikke tilladt.

Se i øvrigt Københavns parkeringsregler her (har ikke tjekket igennem om der
står noget specifikt for mc):
http://www.kbhpol.dk/p-regler.htm

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.

Fra : Lone Ginnerup

Dato : 20-07-02 21:08

Denne forklaring skal I ikke stole på, hvis I bor andre steder end hvor
Claus Rolsted bor.
Det er en af de lokale aftaler der her bliver refereret.

Forskellige af slagsen eksisterer rundt om i landet.

Undersøg sagen fra by til by - eller hold jer til det sikre (det der står i
færdselsloven) - nemlig benyt en mc-bås - - eller lav en kantstensparkering
hvor en sådan er tilladt, og hold parallelt - ikke på skrå.

Hvad der ellers måtte være af lempelser fra politikreds til politikreds -
tager vi imod med glæde - hvis vi ellers kender dem ))))))

m.v.h. Lone

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-07-02 20:20

Claus Rolsted wrote:

> Kan godt være jeg husker galt, men SVJH skal mc'er _altid_ parkeres
> parallelt med vejen på samme måde som biler.

Problemet er bare at bakkende biler har det med at overse en evt. mc
....og da det sjældent er bilen der tager skade er tisikoen for at bilisten
bare stikker af til stede
Selv parkerer jeg kun nede langs fortovet, hvis der ikke er andre
muligheder.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-07-02 20:39

Jes Vestervang wrote:

> ...og da det sjældent er bilen der tager skade er tisikoen for at...

Tisikoen... Sjovt ord
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 22-07-02 00:46

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Tisikoen... Sjovt ord

Sjovt?
Nærmere perverst!

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 22-07-02 14:22

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<0k2fha.he.ln@127.0.0.1>...
> Tisikoen... Sjovt ord
> --

Ja, det er noget gylle, når det altså ikke er i koen mere...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-07-02 14:43

"Søren Lindholt" wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
> <0k2fha.he.ln@127.0.0.1>...
>
> Ja, det er noget gylle, når det altså ikke er i koen mere...

Så er det først noget rigtigt gylle. For gylle er diverse
udstødningprodukter fra grise. )

Ib Jakobsen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-07-02 09:05

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote in article
<3D3C0BD7.17D68224@post.tele.dk>...

> Så er det først noget rigtigt gylle. For gylle er diverse
> udstødningprodukter fra grise. )

Ja så er det jo specifikt svinegylle, det andet er kogylle. Hvad vil du
ellers kalde det fra køerne?
Men nu er jeg jo ikke ekspert på området, jeg har aldrig ført et
gyllefartøj... og den gård jeg voksede op på havde seperatsystem, med
mødding og ajlebeholder...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-07-02 10:25

"Søren Lindholt" wrote:

> Ja så er det jo specifikt svinegylle, det andet er kogylle. Hvad vil du
> ellers kalde det fra køerne?

Vi er godt nok kommet lidt OT. Nu tildags er alt fra dyrene blevet til
gylle.

> Men nu er jeg jo ikke ekspert på området, jeg har aldrig ført et
> gyllefartøj... og den gård jeg voksede op på havde seperatsystem, med
> mødding og ajlebeholder...

Jeg skal heller ikke gøre mig til ekspert.

Ib Jakobsen

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-07-02 07:29

"> >
> [...]
> bare stikker af til stede
> Selv parkerer jeg kun nede langs fortovet, hvis der ikke er andre

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hi hi.. Tisikoen....

Jeg synes altis folk kigger mærkeligt når jeg parkere i bilbåsen ved siden
af deres dyt... og hver gang tænker jeg.. er der mon nu ridser i lakken når
jeg kommer tilbage..... Men det har der da ikke været indtil nu..
Men her i Odense er der i hvert fald 2 steder hvor jeg kender til at der er
båse direkte til MC-parkering.. og det er inde ved Brandts Klædefabrik og
inde ved BG-bankhuset/Ryan's of Odense ( som levere nogle go'e irske øl ;- )

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-07-02 09:09

Jon Larsen <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in article
<3d3ba628$0$54715$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Hi hi.. Tisikoen....
>
> Jeg synes altis folk kigger mærkeligt når jeg parkere i bilbåsen ved
siden
****

Hvad er det I har gang med alle disse hentydninger til urin ??