/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Billige Batteri'er nogen erfaringer ???
Fra : Moller


Dato : 16-07-02 15:30

Hey alle,
Fandt lige denne side http://www.batteryweb.com

Der koster et Batteri til GT-380 L kun 175Kr. mode de godt 600Kr. som de
koster herhjemme... samme mærke.

Så var det lige at nu det er et US firma, men jeg kan se at de levere ud
af US også, så om nogen havde erfaringer med dem ???

VH
Lars Molnit



 
 
Ukendt (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-07-02 16:27

Hej,

Generelt mener jeg man får hvad man betaler for - dog er skalaen nok ikke
lineær (dvs. et firedobbelt så dyrt batteri er nok kun dobbelt så godt -
eller noget i den stil). Ellers har jeg ikke de helt store kommentarer
omkring kvaliteten.

Men jeg vil kraftigt fraråde at købe den slags fra USA - dels fordi et
batteri er tungt (dvs. dyr porto og lang leveringstid) og dels fordi du
rammes af et ligeså tungt told- og afgiftssystem.

Først kommer der 50 kr på i toldbehandlingsafgift. Derefter kommer der told
og skat på af værdien, og endelig kommer der nok også miljøafgift på (da det
jo er en miljobelastende vare).
Dvs. for pakker under 200,- kommer du let op på det dobbelte!!! (been there,
done that!!)

Næææ, prøv istedet at kigge på de tyske. F.eks. har Lous batterier fra 7.45
euro :
http://www.louis.de/_75/shop/jump.php3?grwgr=520&wgr=541&search=

Og da det er fra EU er der ingen skjulte afgifter.

Mvh. Jesper
(Med gode erfaringer med internet handel fra Louis)

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:3d342d5c$0$16827$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hey alle,
> Fandt lige denne side http://www.batteryweb.com
>
> Der koster et Batteri til GT-380 L kun 175Kr. mode de godt 600Kr. som
de
> koster herhjemme... samme mærke.
>
> Så var det lige at nu det er et US firma, men jeg kan se at de levere
ud
> af US også, så om nogen havde erfaringer med dem ???
>
> VH
> Lars Molnit
>
>



Claus Rittig (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-07-02 17:10

"Jesper Pedersen" <none> skrev i en meddelelse
news:3d343b6b$0$393$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Men jeg vil kraftigt fraråde at købe den slags fra USA - dels fordi et
> batteri er tungt (dvs. dyr porto og lang leveringstid) og dels fordi du
> rammes af et ligeså tungt told- og afgiftssystem.

Meget rigtigt. Den er jeg faldt i flere gange.
PS: Gider du ikke svare UNDER det du citerer? Det gør det lettere at se
sammenhængen med det du svarer på.

> Og da det er fra EU er der ingen skjulte afgifter.

Køb aller helst i Sverige, der er batterier kanon billige, fordi de nærmest
ingen afgift har på den slags, og det er stadig EU.

Rittig



Moller (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 16-07-02 21:47


"Jesper Pedersen" <none> wrote in message
news:3d343b6b$0$393$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej,
>
> Generelt mener jeg man får hvad man betaler for - dog er skalaen nok ikke
> lineær (dvs. et firedobbelt så dyrt batteri er nok kun dobbelt så godt -
> eller noget i den stil). Ellers har jeg ikke de helt store kommentarer
> omkring kvaliteten.

Øh, det er samme model, mærke osv... det vil sige batteriet er 100% det
samme som det jeg kan købe herhjemme... så den der holder ikke, jeg ved godt
at hvis man køber billigt uoriginalt, så for man hva man betaler for, men
når man køber nøjagtig det samme mærke og model, til mindre penge, blir det
jo ikke dårligere..

> Men jeg vil kraftigt fraråde at købe den slags fra USA - dels fordi et
> batteri er tungt (dvs. dyr porto og lang leveringstid) og dels fordi du
> rammes af et ligeså tungt told- og afgiftssystem.

Ja, det er lidt der omkring Momsen... leveringstider derfra syntes jeg
ikke plejer at være et problem, men nu har jeg kun købt DVD'er og Palm
udstyr derfra indtil nu...

> Først kommer der 50 kr på i toldbehandlingsafgift. Derefter kommer der
told
> og skat på af værdien, og endelig kommer der nok også miljøafgift på (da
det
> jo er en miljobelastende vare).
> Dvs. for pakker under 200,- kommer du let op på det dobbelte!!! (been
there,
> done that!!)
> Næææ, prøv istedet at kigge på de tyske. F.eks. har Lous batterier fra
7.45
> euro :
> http://www.louis.de/_75/shop/jump.php3?grwgr=520&wgr=541&search=

Hmmmm, syntes Louis er lidt fesen omkring priser på batteri'er... så
kender du ikke en Tysk Batteri forhandler ??? som ikke har med MC som
hovedgruppe ???

> Og da det er fra EU er der ingen skjulte afgifter.

Som privat person, så tages der ikke moms af pakker købt inden for EU...
den kender jeg godt :) køber i udlandet 2-3 gange ugeligt...

VH
Lars Molnit

>
> Mvh. Jesper
> (Med gode erfaringer med internet handel fra Louis)




Jens Bering (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Bering


Dato : 16-07-02 21:51


"Jesper Pedersen" <none> skrev i en meddelelse
news:3d343b6b$0$393$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

>
> Men jeg vil kraftigt fraråde at købe den slags fra USA - dels fordi et
> batteri er tungt (dvs. dyr porto og lang leveringstid) og dels fordi du
> rammes af et ligeså tungt told- og afgiftssystem.
>
> Først kommer der 50 kr på i toldbehandlingsafgift. Derefter kommer der
told
> og skat på af værdien, og endelig kommer der nok også miljøafgift på (da
det
> jo er en miljobelastende vare).
> Dvs. for pakker under 200,- kommer du let op på det dobbelte!!! (been
there,
> done that!!)
>
> Næææ, prøv istedet at kigge på de tyske. F.eks. har Lous batterier fra
7.45
> euro :
> http://www.louis.de/_75/shop/jump.php3?grwgr=520&wgr=541&search=
>
> Og da det er fra EU er der ingen skjulte afgifter.


[KLIP]

Du tager desværre fejl der Jesper.

Punktafgifterne er forskellige fra DK og D - derfor kommer du ikke uden om
den BETYDELIGE akkumalotorafgift.

Det kan godt være du har været heldig at kunne smutte igennem ved en
pakketransport, men tolden er også ude efter små retankulære pakker der
vejer tungt af bly.

Desuden skal der hældes syre på herhjemme !


Alt i alt er besparelsen hurtigt indhentet ved transport og ovenstående. Det
er selvfølge en HELT anden sag, hvis du henter det selv (så koster det dig
endnu mere )

Endelig er en garanti på 2 år for batt. en af de garantier jeg har benyttet
mig mest flittigt af - er ikke bekendt om der gives international garanti på
batt.?

Hvad med Scan-X på frederikssundvej/ eller amager...han skulle være suveræn
billig..

Håber I kan bruge mit svar

Mvh
JB



Ukendt (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-07-02 22:37



> Du tager desværre fejl der Jesper.
>
> Punktafgifterne er forskellige fra DK og D - derfor kommer du ikke uden om
> den BETYDELIGE akkumalotorafgift.

Okay, indrømmer at jeg aldrig har købt en akkumulator fra Dyskland. Regnede
lidt naivt med at den slags også var homogeniseret via EU.

/Jesper
Man skal lære sålænge man lever



Soren S. Jorvang (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Soren S. Jorvang


Dato : 16-07-02 22:40

In article <8G%Y8.120$yM6.4004@news.get2net.dk>, Jens Bering wrote:
> Punktafgifterne er forskellige fra DK og D - derfor kommer du ikke uden om
> den BETYDELIGE akkumalotorafgift.

Gaelder det ogsaa for de forskellige typer lukkede batterier?


--
Soren

Jens Bering (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Bering


Dato : 16-07-02 23:08


"Soren S. Jorvang" <soren@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:3d3492ba$0$46213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> In article <8G%Y8.120$yM6.4004@news.get2net.dk>, Jens Bering wrote:
> > Punktafgifterne er forskellige fra DK og D - derfor kommer du ikke uden
om
> > den BETYDELIGE akkumalotorafgift.
>
> Gaelder det ogsaa for de forskellige typer lukkede batterier?
>
>
> --
> Soren


Røvkedeligt emne...ved der står noget om det på www.toldskat.dk - vist nok
under "vejl. til virksomheder"

MVH

JB



Armand (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-07-02 18:47


Jens Bering <jdbnospam@get2net.dk> skrev i en
news:8G%Y8.120$yM6.4004@news.get2net.dk...
>
> > Næææ, prøv istedet at kigge på de tyske. F.eks. har Lous batterier
fra
> > 7.45 euro :
> > Og da det er fra EU er der ingen skjulte afgifter.
> Du tager desværre fejl der Jesper.
> Punktafgifterne er forskellige fra DK og D - derfor kommer du ikke
uden
> om den BETYDELIGE akkumalotorafgift.
> Det kan godt være du har været heldig at kunne smutte igennem ved en
> pakketransport, men tolden er også ude efter små retankulære pakker
der
> vejer tungt af bly.

"Tolden"??
Ligesom at tolderernes små glasbure ved den dansk-tyske grænse,
forlængst er solgt til LåsbySvendsen, kan jeg ikke forestille mig at der
er toldbehandling af pakker sendt indbyrdes imellem EU-lande :-/

--
Armand.






Jens Bering (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Bering


Dato : 23-07-02 19:40


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ahf0k2$cn3$1@news.cybercity.dk...
>

> "Tolden"??
> Ligesom at tolderernes små glasbure ved den dansk-tyske grænse,
> forlængst er solgt til LåsbySvendsen, kan jeg ikke forestille mig at der
> er toldbehandling af pakker sendt indbyrdes imellem EU-lande :-/
> --
> Armand.
>

Armand, skaffer du mig ikke lige 5 fl. Jack Daniels (jeg ved de koster
omkring 150 kr/l i Flensburg) - jeg skal nok betale fragten!??

JB


>
>



Jens Bering (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Bering


Dato : 23-07-02 19:53


"
> >
>
> Armand, skaffer du mig ikke lige 5 fl. Jack Daniels (jeg ved de koster
> omkring 150 kr/l i Flensburg) - jeg skal nok betale fragten!??
>
> JB
>

Eller hvad med et par gr. fra NL og en sending Viagra fra grækenland?

Nej, der er altså fortsat meget strenge indførselsbestemmelser på pakker til
DK. Det indre marked (1993) er endnu ikke slået fuldt igennem, men de
kommende år skal jo forsøge at få afgifterne (herunder momsen) harmoniseret
i EU, så der rent økonomisk ikke er attraktivt at sende ting og sager på
kryds og tværs!

JB


>
> >
> >
>
>



Moller (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-07-02 21:15

> Nej, der er altså fortsat meget strenge indførselsbestemmelser på pakker
til

hmmm, virker ik sådan, mine pakker blir kun stoppet når de er fra
Bulgarien, eller US... resten har jeg ikke oplevet at blive åbnet og tjekket
i tolden, og derved indeholder en lille hilsen fra told og skat, om de fandt
noget eller ej :)

Skal lige siges at jeg bestiller og modtager gennemsnitlig 4-5 pakker om
ugen fra udlandet :) gider heller ikke at betale i dyre domme for elektronik
osv... herhjemme, når de koster det halve i udlandet :)

> DK. Det indre marked (1993) er endnu ikke slået fuldt igennem, men de
> kommende år skal jo forsøge at få afgifterne (herunder momsen)
harmoniseret
> i EU, så der rent økonomisk ikke er attraktivt at sende ting og sager på
> kryds og tværs!

Omkring MC dele, er momsen det mindste problem, det der gør den største
forskel på priserne er impotørenes voldsomme fortjenster på dele i DK...

Batterier, spraydåser, og andet som indeholder kemikalier er blevet
langt dyre pga. den dyre transport i DK, noget med nye og strammere
regler... og det gælder jo også vidundermidlet epoxy *suk* men jeg har endny
ikke oplevet at de blev stoppet fra tyskland af, men ma hved jo aldrig
omkring ens held :)

VH
Lars Molnit

>
> JB
>
>
> >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Jens Bering (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Bering


Dato : 23-07-02 21:28


"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse
news:ahkdgd$v3m$1@news.cybercity.dk...
> > Nej, der er altså fortsat meget strenge indførselsbestemmelser på pakker
> til
>
> hmmm, virker ik sådan, mine pakker blir kun stoppet når de er fra
> Bulgarien, eller US... resten har jeg ikke oplevet at blive åbnet og
tjekket
> i tolden, og derved indeholder en lille hilsen fra told og skat, om de
fandt
> noget eller ej :)
>
> Skal lige siges at jeg bestiller og modtager gennemsnitlig 4-5 pakker
om
> ugen fra udlandet :) gider heller ikke at betale i dyre domme for
elektronik
> osv... herhjemme, når de koster det halve i udlandet :)
>
> > DK. Det indre marked (1993) er endnu ikke slået fuldt igennem, men de
> > kommende år skal jo forsøge at få afgifterne (herunder momsen)
> harmoniseret
> > i EU, så der rent økonomisk ikke er attraktivt at sende ting og sager på
> > kryds og tværs!
>
> Omkring MC dele, er momsen det mindste problem, det der gør den
største
> forskel på priserne er impotørenes voldsomme fortjenster på dele i DK...
>
> Batterier, spraydåser, og andet som indeholder kemikalier er blevet
> langt dyre pga. den dyre transport i DK, noget med nye og strammere
> regler... og det gælder jo også vidundermidlet epoxy *suk* men jeg har
endny
> ikke oplevet at de blev stoppet fra tyskland af, men ma hved jo aldrig
> omkring ens held :)
>
> VH
> Lars Molnit
>
Nu gik tråden alene på afgiftsbelagte varer så som visse batterityper

¨Grunden til at der ikke har ligget små hyggesedler fra told og skat er jo
netop at der ikke har været anført på pakken fra Spanien, Tyskland etc. at
denne indeholdt tobak, sprut, afgiftspligtige varer som batterier eller for
den sags skyld hjertemedicin (som kræver lægemiddelsstyrelsens
godkendelse) - det stoler man så på fra toldens side, men laver alligevel
jævnlige stikprøver...

Det er jo ingen sag at få et batteri hjem, hvis man smugler det (læs ikke
angiver det til import)...men åbnes pakken ved en rutinemæssig kontrol
falder Skattefars afgiftshammer + bøde!

Tænk hvor rig man kunne blive ved at få sendt princecigaretter fra
Grækenland eller Spanien til Cph??

JB





> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Armand (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-02 20:34


Jens Bering <jdbnospam@get2net.dk> skrev i en
news:%ph%8.1232$G36.3821@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:ahf0k2$cn3$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Tolden"??
> > Ligesom at tolderernes små glasbure ved den dansk-tyske grænse,
> > forlængst er solgt til LåsbySvendsen, kan jeg ikke forestille mig at
> > der er toldbehandling af pakker sendt indbyrdes imellem EU-lande :-/
> Armand, skaffer du mig ikke lige 5 fl. Jack Daniels (jeg ved de koster
> omkring 150 kr/l i Flensburg) - jeg skal nok betale fragten!??

Jamen - Er dét da ikke muligt??
Jeg mener: Akkurat som at tage dem med i bilen forbi dér hvor
LåsbySvendsens glasbure stod!

--
Armand.





Jens Bering (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Bering


Dato : 25-07-02 21:09

> >
> > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> > news:ahf0k2$cn3$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > "Tolden"??
> > > Ligesom at tolderernes små glasbure ved den dansk-tyske grænse,
> > > forlængst er solgt til LåsbySvendsen, kan jeg ikke forestille mig at
> > > der er toldbehandling af pakker sendt indbyrdes imellem EU-lande :-/
> > Armand, skaffer du mig ikke lige 5 fl. Jack Daniels (jeg ved de koster
> > omkring 150 kr/l i Flensburg) - jeg skal nok betale fragten!??
>
> Jamen - Er dét da ikke muligt??
> Jeg mener: Akkurat som at tage dem med i bilen forbi dér hvor
> LåsbySvendsens glasbure stod!
>
> --
> Armand.
>

Nu forudsatte jeg (naturligvis) i mit svar til Moller, at man holder sig
inden for lovgivningens rammer. Og dermed ikke tilsidesætter sin
"selvangivelsespligt" til de danske myndigheder.

Bare fordi man slipper igennem med en pakke/transport over grænsen fra tid
til anden, hvor der reelt skulle have været betalt danske punktafgifter mv.
bliver det jo ikke legalt af den grund

JB (som godt ved, men ikke bruger) Toldvæsenets postkasser ved Gedser
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste