Aflåsning af MC 2
Fra : jesper

Dato : 15-07-02 20:52

Det virkede som om at guzzi'en selv tog beslutningen !!

Efter en herlig tur på 250km i dag, sprang koblingen i luften. Kedeligt,
eftersom alt har været adskildt og kigget på. Men det er altså ikke alt man
kan se.

Hvis man trækker koblingen siger den en mærkelig syngende lyd, (udrykkerleje
tror jeg) Og den kan heller ikke koble ordentligt til, som var 7 ud af 8
fjedre knækket (eller noget der er kommet i klemme), heldigvis skedte det
1500m fra hjemadresse.Den kunne selv køre hjem, med en let højrehånd.efter
man stopper motoren, kan man høre noget der fortsætter med at rotere et par
omgange !!

Uheldigvis skal motoren nu ud igen "#¤%&/(. Og det bevirker jo at
centralstøttebenet skal af afligevel, så jeg prøver at lave et fikst system
til låsen.

Det siges at gearkassen ikke kan fjernes uden at tage motoren ud. Nogen der
har prøvet ? Det ville spare et par timer hvis man kunne ? Umiddelbart ser
det ud til at man kan, men rephåndbogen siger nej ?

Nå jeg skal lige rejse en uge. Men derefter finder jeg fejlen

jesper
(som eller lige var så glad)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-07-02 21:38

jesper wrote:

> Hvis man trækker koblingen siger den en mærkelig syngende lyd, (udrykkerleje
> tror jeg) Og den kan heller ikke koble ordentligt til, som var 7 ud af 8

Du skal være opmærksom nogle mærker på koblingsdelene, når du samler. Det er et
mærkeligt system.

> Det siges at gearkassen ikke kan fjernes uden at tage motoren ud.

Korrekt!.

> Nogen der har prøvet ?

Ja, satte en i stand her i venter. Desværre gik pakdåsen bag svinghjulet for let
i huset. Den blæste ud igen.

> Det ville spare et par timer hvis man kunne ?

Der er kun den lange vej.

> Umiddelbart ser det ud til at man kan,

Det ser sådan ud. Men det snyder.

> men rephåndbogen siger nej ?

Den taler sandt. Bagsvingeren skal af, stellet skilles ad. Jeg må bedrøve dig.
Vi regnede med det lige kunne klares i et snuptag. Jeg kan trøste dig med at
forgaffel og instrumenter ikke skal af.

Ib Jakobsen

Fra : jesper

Dato : 16-07-02 04:08

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jesper wrote:
>
> Vi regnede med det lige kunne klares i et snuptag. Jeg kan trøste dig med
at
> forgaffel og instrumenter ikke skal af.

Ja som sagt har alt ligeværet adskildt. Så jeg kender godt "den lange vej".
Nå men heldigvis har jeg en superkran. Så det bliver:

hele cyklen op på et rullebord
baghjul af
bagsvinger af
cyklen løftes op

der er lige til en weekend, og det gode er at alt er rent, og ingen bolte
sidder fast.
men det kunne nu godt have ventet lidt

jesper

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-07-02 17:30

jesper wrote:

> Ja som sagt har alt ligeværet adskildt. Så jeg kender godt "den lange vej".

Første gang er sjovt. Anden gang surt sjov.

> [...]
> cyklen løftes op
>
> der er lige til en weekend, og det gode er at alt er rent, og ingen bolte

Så'n 4-5 år.

Ib Jakobsen