Så kom der DK-plade på 748`eren
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-07-02 15:37

Så kom der endelig DK nummerplade på min Ducati 748 fra 98`.

Efter lang tids løbende på døren hos T&S er det endelig lykkes at
få afgiften ned i et rimeligt størrelse.
T&S første udkast var 123.800 kr.- i afgift, det mente jeg var alt for
meget, så de ville godt kigge på det igen hvis jeg kom med noget
dokumentation for en lavere afgift/pris, så det næste stykke tid blev der
gjort forsøg på at finde noget i DK men det er jo ikke lige den cykel der
sælges flest af herhjemme. Så jeg lavede en blanket jeg mailede rundt til
ca. 10 Ducati forhandler, hvor de kunne give der bud på hvad de ca. ville
sætte som salgspris i deres forretning, desværre meldte de fleste tilbage at
de ønskede de ikke at deltage i, dog fik jeg brugbart svar fra
www.feldballemc.dk/, www.mc-hospitalet.dk/, www.robertsmc.dk og
mp-motorcykler.dk/, hvilket indikerede en pris på ca. 160-170 kilo-kr.- som
forretningspris. Dette blev så afleveret til T&S sammen med prisudviklingen
på 748`eren fra 97-02, samt diverse salgsannoncer for 916 af sammen årgang.
Efter en uges tid fik jeg en ny afgift på 106.800 kr.-, dem valgte jeg at
betale. 4 dage efter blev 748`eren kørt til vurdering af en kammerat, jeg
havde i den forbindelse lavet et ark papir med de fejl/mangler jeg mente min
748`er har, den blev vurderingsfolkene ifølge min kammerat meget glad for. I
lørdags kom så den endelige opgørelse fra T&S den lød på 99.600 kr.-,
hvilket betyder at T&S mener at cyklen kan sælges fra 162.000 kr.- i en
MC-forretning.
Da jeg har givet 50.700 kr.- for cyklen i Tyskland og har betalt 99.600 kr.-
i afgift giver det en købs-pris på 150.300 kr.- uden omkostninger, men det
er vel også ca. hvad jeg kan forvente at få for maskinen hvis jeg ville
sælge den.

Med løftet ventre hånd.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-07-02 21:41

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Så kom der endelig DK nummerplade på min Ducati 748 fra 98`.

Stort tillykke!

Jeg er hamrende misundelig.

Rittig

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 15-07-02 22:18

Tilløk

FIndes der noget bedre end en ny cyjel *)))))

Brian W.

YZF1000R Thunderace 99
CB900F 84 til salg

Fra : Jørgen Winther

Dato : 16-07-02 12:50

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> sætte som salgspris i deres forretning, desværre meldte de fleste tilbage

Sagde nogen af dem hvorfor de ikke ville deltage?

--
Jørgen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 16-07-02 13:40

ville
> at
>
> Sagde nogen af dem hvorfor de ikke ville deltage?

De mente ikke de var i stand til at sætte en ca. forretningspris, var den
mest brugte undskyldning, (noget vrøvl i mine ører, for hvis jeg kom og
ville sælge den til dem var de nok overhovedet ikke i tvivl om hvad de ville
give), 1-2 stykker svarede overhovedet ikke på mine mails.

Fra : Armand

Dato : 16-07-02 21:40

> [...]
99.600
> kr.- i afgift giver det en købs-pris på 150.300 kr.- uden

Tillykke!

PS:
Hvordan kan det være at jeg ikke længere kan maile til dig (rejected af
Mailer Daemon!)?

--
Armand.