ADVARSEL! Civil MC-betjent
Fra : Peter Wodskou

Dato : 10-07-02 14:26

På Esplanaden i København så jeg d.d. en civil MC-betjent, der havde stoppet
en bilist.
Betjenten kører på en sort BMW K RS, uden synlige spor af at være en
politicykel.

Betjenten bruger rød integralhjelm, sort Rukkajakke & bukser.

Senere i dag så jeg ham igen på motorvejen ved Folehaven, her var endnu en
bilist gået i fælden...

En anelse lusket; men sikkert effektivt....

Pas på der ude...

Peter

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-07-02 14:56

> [...]
> politicykel.
>
> Betjenten bruger rød integralhjelm, sort Rukkajakke & bukser.

Så du om han havde to blå lygter ved siden af forlygten? I så fald så jeg i
mandags, at han snakkede med en bilist i kanten af motorvejen 1 km. før
Valby...

Beware......................

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-07-02 16:56

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> wrote in message

> Så du om han havde to blå lygter ved siden af forlygten? I så fald så jeg
> mandags, at han snakkede med en bilist i kanten af motorvejen 1 km. før
> Valby...

Jeps. Motorvejsstrækningen ind mod Valby/Hvidovre er et _farligt_ sted fordi
man kommer kørende med 110 *host* og ind på en lang fartnedsat strækning
(Først 90, dernæst 70 og til sidst 60). En mørk aften jeg havde været nede
ved familien sydpå og kom jeg kørende og så langt bag mig en MC. Jeg kender
strækningen så jeg kørte naturligvis lige netop til grænsen for hvad jeg
måtte - og MC'en lå lige bag ved mig hele vejen. Da jeg så kom ind til
lyskrydset ved Vigerslevvej så jeg ganske rigtigt at det var en MC betjent.
Phew! Hvis man ikke kender strækningen kan man meget nemt komme til at dumme
sig da belysningen af skiltene er elendig.

Ved andre lejligheder har jeg set dem ligge og "pendle" mellem Ishøj og
København og snuppe folk, så pas på med farten.

Hilsner,

Tony
Divvy '01
www.divvy.dk

Fra : Peter Wodskou

Dato : 10-07-02 19:51

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Beware......................
>
> Cyklen er 100 % anonym; der er intet der indicerer, at en strisser passer
sit job.......

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 10-07-02 15:59

"Peter Wodskou" <wodskou@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stoppet
> en bilist.
> Betjenten kører på en sort BMW K RS, uden synlige spor af at være en

Ingen spiral ledning op til hjelmen ?? Det plejer de civile at have.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-02 14:59

> Betjenten kører på en sort BMW K RS, uden synlige spor af at være en
> politicykel.

De har også en mørkeblå (Så en betjent i "spraglet dragt" i samtale med en
bilist i nødsporet lige efter lillebæltsbroen for et stykke tid siden )

/A

Fra : Gundersen

Dato : 10-07-02 16:08

Hejsa

> Betjenten kører på en sort BMW K RS, uden synlige spor af at være en
> politicykel.

Arrr... .dem......

Dem kender en hver der har kørt på scootere de sidste par år kun alt
forgodt! De er der mere eller mindre nemlig kun for at stoppe de små
hurtige scootere, (Mest Yamaha Jog).

Der er 2 bordux røde, fra rigspolitiet der cirkulere rundt i de forskelige kredse, i et par måneder af gangen.

De var i Randers kredsen for 2 måneder siden..... Hvor de er nu ved jeg
ik helt!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : N.U.

Dato : 10-07-02 18:54

Yes - så ham mandag i Folehaven ved 2-3 tiden, godt nok kun et hurtigt glimt
men det så ud som om at
de blå lygter var "skjult" i kåben
hilsen
Niels

Fra : Jens Bering

Dato : 10-07-02 21:06

[KLIP]

tror I ikke at I forveksler Politiet med Falck....jeg har aldrig hørt om
nogen der er blevet stoppet at en civil MC fra Politiet....At en "betjent"
blev set holdende i nødsporet bekræfter min antagelse. Som udgangspunkt
holder Politiet aldrig ind nødsporet, det ligger det et cikulære om (for
farligt)..

JB

Fra : Jake

Dato : 11-07-02 09:28

> [...]
> blev set holdende i nødsporet bekræfter min antagelse. Som udgangspunkt
> holder Politiet aldrig ind nødsporet, det ligger det et cikulære om (for

Siden hvornår er politiet holdt op med at stoppe folk i nødsporet! Jeg har
tit set politiets patrulje vogne/tjeneste mc'er i nødsporet på motorvejen.

/Jakob

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 11-07-02 17:57

Jake wrote:
> Siden hvornår er politiet holdt op med at stoppe folk i nødsporet! Jeg har
> tit set politiets patrulje vogne/tjeneste mc'er i nødsporet på motorvejen.

Jeg er inden for det sidste år blevet stoppet ind i
nødsporet 3 gange... dog i bil, da jeg endnu ikke er mc-ejer
:o/

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 11-07-02 18:33

"Jens Bering" <jdbnospam@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> blev set holdende i nødsporet bekræfter min antagelse. Som udgangspunkt
> holder Politiet aldrig ind nødsporet, det ligger det et cikulære om (for

Jeg er skam blevet gennet ind og holde i nødsporet, på motorcykel. Polisen
stod ved siden af mig (halvejs på motorvejen) med horn og lygter, og ville
ikke køre ind foran mig, før jeg havde gjort et stort nummer ud af at slukke
motoren :-/

Han var gal i skralden, og der slap jeg sq ikke. Jeg mener det var omkring 3
tudser jeg måttte bøde, og han truede med at rejse sigtelse for forsøg på at
undslippe politiet, det snakkede jeg ham dog fra (..maskinen kunne dog
sagtens have kørt fra hans Mondeo, hvis det var tilfældet

Kenneth

Fra : Hans Palbøl

Dato : 12-07-02 12:19

> [...]
>

> tror I ikke at I forveksler Politiet med Falck....jeg har aldrig hørt om
> nogen der er blevet stoppet at en civil MC fra Politiet....

Den er god nok: sort BMW, sorte sidetasker, sort dragt og hjelm. Der er sgu
da ikke nogen, som kan forveksle ham med de røde Falck-mc'ere!!! Jeg holdt
1,5 m fra ham i et kryds inde ved søerne i København. Det eneste som
afslører at det er politiet, er ledningen op til hjelmen, samt nogle ekstra
instrumenter på styret (sikkert radio og .. gys.. speedpilot).

Hans
SV650S

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 12-07-02 13:27

> [...]
ekstra
> instrumenter på styret (sikkert radio og .. gys.. speedpilot).

Jeps, ham jeg hilser på tit om morgenen når jeg pendler ud af byen. Han er
flink til at hilse. jeg kørte bag en rigtig reklame cykel her imorges,
hastigheds grænsen er 70 og vi kørte 75-80 stykker. Jeg lå bag ham kan han
knalde en på at jeg ligger i "hælene" på ham ? han kan jo ikke rigtig måle
det eller hvaaa ?

MVH Rune

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-07-02 12:38

RuneR (TDM850) wrote ...

> [...]
> grænsen er 70 og vi kørte 75-80 stykker. Jeg lå bag ham kan han
> knalde en på at jeg ligger i "hælene" på ham ? han kan jo ikke

Jeg tvivler på han måler bagud, og så længe du ikke ligger lige i r*ven
af ham når de fræser gennem byen med lyd og blå blink tror jeg ikke der
er noget at frygte.

For et par dage siden fulgtes jeg med en reklamecykel en 6-7 km gennem
Saltum og videre syd på ad hovedvejen. Jeg kørte en 80-90 stykker, og
han fulgte pænt efter i samme tempo. Han gjorde såmænd heller intet da
jeg, midlertidigt, væsentligt overskred hastighedsgrænsen for at lave
en overhaling. Men der havde jeg jo også opført mig eksemplarisk gennem
byen og først sat farten op *efter* jeg havde passeret byskiltet.

Jeg hilste da også pænt med foden da jeg svingede af hovedvejen (og ind
i vildmosen - speeders paradise

Så det er da ikke dem alle der er sure pedanter.

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-07-02 16:16

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han fulgte pænt efter i samme tempo. Han gjorde såmænd heller intet da
> jeg, midlertidigt, væsentligt overskred hastighedsgrænsen for at lave

Jeg havde en pudsig oplevelse med en reklamevogn for 3 år siden.
En veninde fra Italien var på besøg, og vi havde været på sightseeing, og
var sent på den, så vi skulle hjem (til Aalborg) hurtigt. På landevejen
kørte vi omkring 130 - 140, jeg ville simpelthen ikke køre hurtigere, men
det var lidt svært at forklare en romer som er vant til at køre landevej med
den hastighed, og jeg havde jo sagt vi skulle skynde os...
Jeg så først reklamebilen da jeg passerede den. Ud med ankeret og håbe på at
Fiammetta ikke baldrede ind bagi mig, men italienere er ikke kun vant til at
køre hurtigt, de er også vant til at reagere hurtigt. Så lå vi og tøffede 80
lige foran politibilen, mens koldsveden løb ned af min pande. Men vi blev
ikke stoppet. Kort efter nåede vi motorvejen, og politibilen overhalede os,
og kørte ca. 110. Vi lagde os lige i rø... numsen på dem. Måske fik de
medlidenhed med os, måske var det kombinationen af Fiammetta's lange sorte
lokker og italienske nummerplade, jeg ved det ikke, men pludselig satte de
farten op til 150, og så fulgte vi dem pænt indtil vi skulle dreje fra. Jeg
ville have vinket til tak, men jeg turde ikke.

Rittig

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 12-07-02 13:00

> [...]
> knalde en på at jeg ligger i "hælene" på ham ? han kan jo ikke rigtig måle

Hvis han knalder dig på det, kan han jo også give sig selv en bøde.

Medmindre han ligefrem er på jagt efter nogen, eller har udrykningsblink på,
må han jo heller ikke overtræde hastighedsgrænsen.

...men han kan selvfølgelig give dig en bøde for ikke at overholde passende
afstand til den forankørende

Kenneth
R1

Fra : Janus

Dato : 10-07-02 21:02

Den jeg har set var en blå bimmer med lille diskret KBH-politi logo på siden
af kåben, det er ikke til at få øje på, med mindre man ved hvad man skal
lede efter øvvv

nå men jeg slap heldigvis med skrækken

Janus

Fra : KAWA

Dato : 11-07-02 20:07

Hej Alle,

Den Sorte som Kbh. politi har kan i øjeblikket ses på toftegårds plads, hvor
politier har fået lavet en indhegning til køretøjer under topmødet, idag
holdte den der i hvert fald helt inde mod valby bydels råds bygning.

D J

Fra : ffff@hotmail.com

Dato : 16-07-02 19:03

jeg kan fortælle at jeg har set dem træne på flyvestation værløse i løbet af
maj. der var normalt kun 1-2 civile mc'er med pr hold, piloten i "civil"
dragt. mener at huske alle cykler jeg så var bimmere.

they are out there !

DJ

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-07-02 19:10

<ffff@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> maj. der var normalt kun 1-2 civile mc'er med pr hold, piloten i "civil"
> dragt. mener at huske alle cykler jeg så var bimmere.

Indeed - en af mine venner gik på hold med 3 eller 4 betjente som skulle
have taget kortet. Politiet har tilsyneladende "forfremmet" en del betjente
og jeg har da også set flere MC betjente på gaden her i københavn pga. EU
formandsskabet.

Tony